مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ترس كودك از مرگ والدين چيست و چه علائمي دارد؟

ترس كودك از مرگ والدين، شرايطي است كه در آن، كودك اضطراب و نگراني افراطي در مورد مردن يا كشته شدن والدينش دارد. در اين وضعيت فرزندتان ممكن است بيش از هر چيزي نگران اين باشد كه شما را از دست بدهد و تنها بماند. هرچقدر كه ترس شديدتر مي‌شود، كودك مشكلات بيشتري را تجربه خواهد كرد. براي مثال ممكن است دچار اختلالات خواب شود و يا از تنهايي به تخت خواب رفتن واهمه داشته باشد. تجربه كابوس و وحشت‌هاي شبانه نيز در اين شرايط رايج است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه اثرات مرگ والدين بر كودكان كليك كنيد.

 

علل ترس كودك از مرگ والدين

ترس كودك از مرگ والدين مي‌تواند يكي از علائم اضطراب جدايي باشد. به اين صورت كه كودك وابستگي بسياري با والدين خود دارد و دائماً نياز دارد كه حضور فيزيكي والدين را احساس كند. اين مسئله باعث مي‌شود كه از هر موقعيتي كه منجر به دوري از والدين مي‌شود بترسد. به اين ترتيب براي اين كودكان مرگ والدين به عنوان موقعيتي كه منجر به جدايي هميشگي از پدر و مادر مي‌شود، شديدترين ترس و اضطراب را به همراه خواهد داشت.

ترس كودك از مرگ والدين همچنين مي‌تواند در پي مواجه شدن با مرگ يكي از عزيزان و آشنايي ناگهاني كودك با پديده مرگ ايجاد شود. به همين خاطر لازم است كه با فرزندتان در اين باره صحبت كنيد و آمادگي‌هاي لازم براي مواجه شدن با مرگ ديگران را در او ايجاد كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه توضيح مفهوم مرگ براي كودك كليك كنيد.

 

راهكارهايي براي درمان ترس از مرگ در كودكان

براي آنكه بتوانيد ترس كودكتان را در مورد مرگ كاهش دهيد قدم اول اين است كه براي گفت و گو با او آماده و در دسترس باشيد. در واقع بايد بگذاريد فرزندتان آزادانه و به دور از قضاوت يا سرزنش ترس‌ها و نگراني‌هايش را با شما در ميان بگذارد. هرچقدر كه شما در مورد احساسات فرزندتان آگاهي بيشتري داشته باشيد و به درك بهتري از ترس‌هاي او دست يابيد بهتر مي‌توانيد به او كمك كنيد.

هنگامي كه كودك شروع به ابراز ترس‌هايش مي‌كند، نكته اصلي اين است كه بتوانيد شنونده خوبي باشيد و نگراني‌هاي پنهان در لا به لاي حرف‌هاي كودك را درك كنيد. بسيار اهميت دارد كه به فرزندتان نشان دهيد كه او را درك مي‌كنيد. در عين حال تلاش كنيد كه با لحني اميدبخش و اطمينان دهنده با او صحبت كنيد تا بتوانيد از ترس‌هاي كودك بكاهيد.

براي مثال مي‌توانيد به فرزندتان بگوييد خيلي دردناك است كه آدم يكي از عزيزان خود را از دست بدهد اما ما اميدواريم كه بتوانيم سال‌هاي طولاني در كنار هم زندگي كنيم. توجه داشته باشيد براي آنكه كودك را آرام كنيد حمايت‌هاي افراطي به عمل نياوريد چرا كه اين كار وابستگي‌ها را تشديد كرده و غيرمستقيم ترس از مرگ را افزايش مي‌دهد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه رفتار با كودك كليك كنيد.

ترس كودك از مرگ والدين | مراجعه به روانشناس كودك

در صورتي كه اقدام مناسبي جهت كاهش اضطراب‌هاي كودك صورت نگيرد، ترس‌هاي او به تدريج بيشتر و بيشتر مي‌شوند. همچنين به طور ذاتي برخي افراد تحمل كم‌تري در برابر اضطراب دارند و ممكن است واكنش‌هاي شديدتري به شرايط اضطراب‌آور داشته باشند.

به همين خاطر برخي كودكان از همان سنين پايين ترس‌هاي بيشتري را تجربه مي‌كنند و واكنش‌هاي افراطي‌تري در اين باره دارند. در اين مواقع لازم است كه به روانشناس كودك مراجعه كنيد تا از وقوع مشكلات بعدي پيشگيري كرده و به رنج‌هاي رواني فرزندتان نيز پايان دهيد. روانشناس با انجام ارزيابي‌هاي دقيق به ريشه ترس‌هاي كودكتان پي برده و با روش‌هاي درماني مناسب به او كمك خواهد كرد تا به مرور بتواند بر ترس‌هاي خود غلبه كند. همچنين مشاوره كودك در اين زمينه مي‌تواند به شما كمك كننده باشد.

سؤالات متداول 

- ترس كودك از مرگ والدين بيشتر در چه دوره سني رايج است؟

معمولاً در اوايل كودكي و در سنين 3 يا 4 سالگي كه كودك براي اولين بار با مفهوم مرگ روبه‌رو مي‌شود، اين ترس نيز رخ مي‌دهد. اما در اغلب موارد اين ترس پايدار نمي‌ماند و به مرور زمان از بين مي‌رود. اما در برخي افراد در اوايل دوران نوجواني كه تفكر انتزاعي شكل مي‌گيرد مجدداً اين ترس بازمي گردد. 

- آيا كودكان براي كنار آمدن با ترس‌هاي خود به دارو نياز دارند؟

دارو درماني براي ترس‌هاي كودك به ندرت اتفاق مي‌افتد. ترس‌هاي دوران كودكي معمولاً امري طبيعي هستند و بيشتر افراد آن‌ها را تجربه مي‌كنند چرا كه كودكان بسيار خيال‌پردازند و همين امر منجر به بال و پر گرفتن ترس‌هايشان مي‌شود. حتي اگر ترس‌هاي كودك به طور غيرعادي افزايش يابد، در اكثر موارد مراجعه به روانشناس و دريافت درمان‌هاي رفتاري براي حل مشكل كودك كافي خواهد بود.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس كودك از مرگ والدين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ترس كودك از مرگ والدين | علل، علائم و درمان ترس كودك از مرگ والدين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترس كودك از مرگ والدين،
موضوع:
[ ۱۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۵۸:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی