مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

خساست دوست پسر خسيس در محبت كردن

خساست با وسواس ارتباط تنگاتنگي دارد؛ فرد خسيس اگر داراي اختلال وسواس هم باشد معمولا آدم خشك و انعطاف ناپذيري است. گاهي ناتواني در برقراري ارتباط عاطفي در دوست پسر خسيس ديده مي‌شود در واقع در ابراز احساسات هم خساست مي‌كنند. اين افراد حتي نمي‌توانند از ساده‌ترين كلمات محبت‌آميز براي بيان احساسات خود استفاده كنند و اگر هم از اين كلمات استفاده كنند، احساس راحتي و آرامش نمي‌كنند و هميشه حالتي از گرفتگي و ناراحتي در رفتار آن‌ها مشاهده مي‌شود. براي اطلاع از اختلال وسواس كليك كنيد

 

آيا تنها در ارتباط با شما خساست نشان مي‌دهد؟

برخي افراد به‌ نوعي منفعت‌طلب هستند و براي ديگران خرج نمي‌كنند. چنين افرادي نوع خاصي از سبك خرج كردن و مديريت مالي را دارند كه طبق اولويت‌ها عمل مي‌كنند؛ يعني فقط براي افراد نزديك خود پول خرج مي‌كنند. پس اگر فقط براي شما خسيس است احتمالا به اين معني است كه اهميت چنداني براي او نداريد و در واقع رابطه با فردي كه اهميت زيادي براي شما قائل نيست در دسته‌ي روابط ناسالم قرار مي‌گيرد. براي اطلاع بيشتر در اين زمينه مقاله روابط ناسالم را بخوانيد.

 

دوست پسر خسيس | عوامل مؤثر در خسيس بودن پسران

بررسي عوامل بروز خساست در افراد به شما كمك مي‌كند تا نسبت به رابطه‌اي كه با دوست پسر خسيس داريد، ديد بازتري پيدا كنيد و تصميمات عاقلانه‌تري براي ادامه رابطه بگيريد. برخي از عواملي كه باعث شكل گيري خساست در افراد مي‌شود شامل موارد زير است:

_زمينه مالي ضعيف از كودكي و ترس از كم‌پولي

كار سخت و تلاش زياد براي به دست آوردن پول

سبك تربيتي والدين و مديريت اقتصادي از سنين پايين

وجود برخي از تيپ‌هاي شخصيت وسواسي جبري (براي آشنايي با اختلال شخصيت وسواسي كليك كنيد.)

 

مشكلات رابطه با دوست پسر خسيس

دوست پسر خسيس رفتارهايي را نشان خواهد داد كه به تدريج باعث ايجاد آزردگي در شما مي‌شود كه به شدت بر رابطه تاثير منفي مي‌گذارد و به احتمال زياد به جدايي دختر و پسر از هم منجر مي‌شود. مگر اين كه دوست دختر او هم خسيس باشد تا شايد از بودن در كنار يكديگر لذت ببرند. اين شرايط وقتي شدت مي‌گيرد كه دوستان شما با پسراني رابطه داشته باشند كه بسيار دست دلباز بوده و شما خود را با آن‌ها مقايسه كنيد. در ادامه برخي از اين مشكلات را كه ممكن است در ارتباط با دوست پسر خسيس خود با آن رو به رو شويد بررسي مي كنيم:

1. عدم تمايل به خريد هديه

به نظر يك پسر خسيس، خريد هر چيزي غير ضروري است و بهتر است به جاي خرج كردن پول در بانك پس‌انداز شود پس خريد هديه دور ريختن پول به حساب مي‌آيد. در مواقع اجبار هم پرداخت نقدي، بهتر از هر هديه‌اي است البته ممكن است از شما هم بخواهد تا به جاي خرج كردن‌، آن پول را پس‌انداز كنيد. در صورتي كه هديه تاثير عاطفي بيش تري مي‌تواند داشته باشد و به صورت يك يادگاري براي فرد باقي مي‌ماند. همچنين پسر خسيس ممكن است هديه‌هايي كه قبلا از افراد ديگر گرفته است، به شما هديه دهد.

2. ايجاد فاصله در رابطه

دوست پسر خسيس براي هر برنامه‌ريزي به مسائل مادي نگاه مي‌كند. هيچ تمايلي براي رفتن به كافي شاپ يا رستوران ندارد و اگر براي رفتن به رستوران راضي شود احتمالا براي حساب كردن پيش قدم نمي‌شود و دختر به ناچار پول را پرداخت مي‌كند كه مي‌تواند به ايجاد فاصله عميق در روابط بين آن‌ها و جدايي منجر شود.

3. كاهش روابط اجتماعي

يكي از معايب خسيس بودن پرهيز از رفتن به مهماني و به دنبال آن انزوا مي‌باشد كه مي‌تواند با افسردگي نيز همراه شود. اگر دختر، فردي اجتماعي باشد و خواهان برقراري ارتباط با ديگران باشد مسلما جذابيت پسر به تدريج براي او كمرنگ خواهد شد. اين افراد دوستان محدودي دارند پس اگر خواهان روابط گسترده هستيد كيس مناسبي براي شما نيست.

4. عدم لذت بردن

در كل فرد خسيس كمتر از زندگي خود لذت مي‌برد. نگراني دائم پسر در مورد مخارج و هزينه‌ها باعث مي‌شود كه فردي بهانه جو و ايراد گير شود كه تاثير منفي در طرفين ايجاد خواهد كرد در نتيجه هر دو از رابطه لذت نمي‌برند. دوست پسر خسيس هر مسئله‌اي را با ديد مالي مي‌سنجد چنين پسري به احتمال زياد به تيپ و قيافه خودش هم نمي‌رسد و لباس‌هايش را تا زماني كه قابل استفاده باشند عوض نمي‌كند كه بعد از مدتي باعث ايجاد عصبانيت و نارضايتي دختر مي‌شود.

5. عدم همراهي براي خريد

احتمالا دوست پسر خسيس براي خريد با شما بيرون نمي‌آيد و اگر هم بيايد مدت طولاني براي پايين آوردن قيمت تلاش مي‌كند حتي ممكن است شما را از خريد منصرف كند چون از نظر او هر خريدي، غير ضروري است. پس دفعات بعدي ترجيح مي‌دهيد به تنهايي براي خريد برويد.

6. پول، نخستين اولويت

دوست پسر خسيس، هر چيزي را با مسائل مالي مي‌سنجد. پول و درآمد مهم‌ترين عامل تعيين‌كننده در زندگي اوست. به عنوان مثال معيار محبت دوست دختر خود را متناسب با مبلغ، كيفيت يا نوع هديه‌اي كه خريده‌است برآورد مي‌كند نه زيبايي عمل او. به تدريج احساس مي‌كنيد او اصلا علاقه‌اي به شما ندارد و فقط پول برايش مهم است. بنابراين دوست پسر خسيس هر چقدر هم كه دوستتان داشته‌باشد نمي‌تواند رابطه عاطفي مناسبي با شما برقرار كند. براي درك بهتر مقاله رابطه عاطفي را بخوانيد.

7. حمايت كننده نيست

دوست پسر خسيس نمي‌تواند مراقبت و توجهي كه مي‌خواهيد به شما بدهد. زماني كه ناراحت هستيد نمي‌تواند سرگرمي يا تفريحي كه به پول نياز داشته باشد براي شما فراهم كند. از اين كه تقاضاي مالي از او نداشته باشيد خوشحال مي‌شود شايد متوجه شويد كه هميشه فراموش مي‌كند كيف پولش را بياورد. حتي ممكن است از وسايل سرمايي و گرمايي متناسب با فصل در ماشين خود استفاده نكند. اگر بخواهيد به صورت شراكتي كاري را آغاز كنيد يا چيزي بخريد قبول نمي‌كند و حتي ممكن است مجبور شويد برنامه‌هايتان را كنسل كنيد.

 

دوست پسر خسيس هيچ گاه درمان نمي‌شود

در نظر داشته باشيد كه خسيس بودن، يك مشكل روان شناختي است و ريشه در ناامني دروني دوست پسر شما دارد. براي او پول ملاك شأن و منزلت است. بنابراين كسي كه دچار اين مشكل روان شناختي‌ست پول خرج كردن را به معناي از دست رفتن احترام و ارزشمندي مي‌داند و در نتيجه به راحتي امنيت و هويت خود را كنار نمي‌گذارد. هر چقدر در اين زمينه تلاش كنيد فقط به دعوا و ايجاد فاصله بيشتر در رابطه شما منجر خواهد شد و رابطه سالمي را تجربه نخواهيد كرد. در اين زمينه مطالعه مقاله رابطه سالم مي‌تواند كمك كننده باشد.

اگر رابطه عاطفي خوبي با دوست پسر خود داريد و در ديگر امور مهم با يكديگر تفاهم داريد، و شما به عنوان دوست دختر او مي‌توانيد اين حقيقت را كه او از يك ضعف شخصيتي رنج مي‌برد را بپذيريد، شايد بتوانيد رفتارهاي او را تحمل كنيد. ولي در نظر داشته باشيد كه هيچ گاه احساس امنيت نسبت به آينده رابطه خود نخواهيد داشت و ممكن است دچار شكست عشقي شويد. براي كسب اطلاع از شكست عشقي كليك كنيد.

 

با دوست پسر خسيس چه كنيم؟

  • ابتدا بررسي كنيد آيا دوست پسر شما واقعا خسيس است يا هزينه نكردن او به دليل برخي شرايط فعلي مانند ورشكستگي، اخراج از كار، شرايط خانوادگي و ... مي‌باشد.
  • با او در زمينه مالي صحبت كنيد و انتظارات مالي خود را بيان كنيد مثلا اين كه مي‌خواهيد چند وقت يك بار به رستوران يا سينما برويد. سعي كنيد بين خواسته خود و او تعادل ايجاد كنيد به راه حل‌ها فكر كنيد و به يك توافق مالي با او برسيد.
  • اگر به فكر ازدواج هستيد، ويژگي‌هاي يك پسر خوب براي ازدواج را براي خود مشخص كنيد. براي شروع زندگي لازم است از مشاوره قبل از ازدواج راهنمايي بگيريد و زماني را براي آشنايي قبل ازدواج در نظر بگيريد؛ به ويژه زماني كه با فرد خسيسي در رابطه عاطفي هستيد. چنين فردي ممكن است در آينده نتواند رفاه مالي و عاطفي مناسبي را براي شما و فرزندان فراهم كند در اين زمينه روانشناس شما را براي تصميم درباره‌ي ادامه يا قطع رابطه ياري مي‌دهد.

 

سؤالات متداول

خصوصيات دوست پسر خسيس چيست؟

فردي كه خساست دارد كم پيش مي‌آيد برايتان كادو بخرد؛ زماني هم كه كادو مي‌خرد ارزان‌ترين چيز را انتخاب مي‌كند و هزينه‌اي براي كادو كردن و يا جعبه خريدن براي آن نمي‌كند. او هيچ‌گاه شما را به كافي شاپ و يا رستوران دعوت نمي‌كند. دوست پسر خسيس با وجودي كه درآمدي خوبي دارد مدام لباس‌هاي تكراري و كهنه مي‌پوشد.

چگونه از دوست پسر خسيس خود پول بگيريم؟

همانطور كه در مطلب بالا هم ذكر كرديم، هر چقدر هم كه تلاش كنيد فرد مورد نظر خود را به خرج كردن سوق دهيد موفق نخواهيد شد و در واقع به جنگ با اعتقادات او پرداخته‌ايد. اين امر باعث افزايش دعوا و دلشكستگي در رابطه مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه دوست پسر خسيس مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : دوست پسر خسيس | نحوه رفتار صحيح با پسران خسيس

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دوست پسر خسيس،
موضوع:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۸:۳۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی