مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اعتياد به كوكائين

كوكائين نوعي محرك قوي است كه بيشتر وابستگي رواني ايجاد مي‌كند و ترك آن به استفاده از تكنيك‌هاي روان درماني نياز دارد. كوكائين به صورت مستقيم بر مغز تأثير مي‌گذارد و باعث افزايش دوپامين در آن مي‌شود. دوپامين به مدت زيادي بين سلول‌هاي مغز باقي مي‌ماند و منجر به فشار در قلب مي‌شود. توصيه مي‌كنيم مقاله ترك اعتياد را مطالعه كنيد تا از بهترين روش‌هاي ترك آگاهي يابيد.

 

پيامدها و عوارض اعتياد به كوكائين

به طور كلي مي‌توان عوارض اعتياد به كوكائين را در دو بازه كوتاه مدت و بلند مدت تقسيم بندي كرد كه عبارتند از :

عوارض اعتياد به كوكائين در كوتاه مدت

فرد بعد از مصرف كوكائين ممكن است در كوتاه مدت اثرات مثبتي مانند افزايش حس اعتماد به نفس٬ سر خوشي  چابكي و بي خوابي را از ۳۰ تا ۶۰ دقيقه تجربه مي‌كند و پس از اتمام اين زمان اثرات منفي ذهني فرد با شدت بيشتري برمي گردند در همين لحظه فرد ممكن است بعضي از عوارض مصرف كوكايين همانند افزايش تعرق٬ فشار خون٬ تنفس سريع٬ حالت تهوع، گشادي مردمك توهمات مختلف و افزايش ميل به خشونت را هم تجربه كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر از عوارض مواد اعتياد آور و آشنايي با آن‌ها كليك كنيد.

عوارض اعتياد به كوكائين در بلند مدت

بدترين بخش كوكائين كه آن را تبديل به ماده‌اي خطرناك كرده، عوارض آن در طولاني مدت است. اثرات كوكائين بر بدن و روان فرد عبارتند از افسردگي٬ تند مزاجي، عصبي شدن، پرخاشگري بي دليل، افكار پارانويا و  بي خوابي همه از اثرات نامطلوب مصرف كوكائين هستند. اختلالات شخصيت همراه با اعتياد به كوكائين مي‌تواند رخ دهد و يا از پيش در فرد وجود داشته باشد. براي كسب اطلاع از اختلالات شخصيت كليك كنيد.

يكي ديگر از مشكلاتي كه معمولا براي استفاده كنندگان از مواد اعتياد آور محرك مانند كوكائين پيش مي‌آيد پديده احساس حركت حشرات و كرم‌ها در زير پوست فرد مصرف كننده است٬ كه به خاطر حالت غير عادي فرد، ممكن است شخص به خودش براي رهايي از اين حشرات غير واقعي صدمه وارد كند. مصرف كوكائين توسط بيني هم مي‌تواند آسيب‌هايي به بافت‌هاي داخل بيني وارد كند و فرد به طور مداوم درگير خونريزي و آبريزش بيني شود، علاوه بر اين مصرف كوكائين مي‌تواند به عضلات بدن مخصوصا قلب صدمات زيادي وارد كند و احتمال سكته قلبي را به شدت افزايش دهد. همچنين احتمال بروز اختلالات رواني وجود دارد. براي كسب اطلاع از اختلالات رواني كليك كنيد.

ترك اعتياد به كوكائين

با توجه به زمان كوتاه ماندگاري اثرات كوكائين و از بين رفتن احساس اعتماد به نفس و خوش حالي احساس افسردگي در فرد جايگزين احساسات خوب مصرف كوكائين مي‌شود و فرد حالت‌هايي همچون نااميدي بي انگيزگي بي حوصلگي و افكار خودكشي را تجربه مي‌كند. براي كسب اطلاع بيشتر از افسردگي كليك كنيد.

بهترين روش براي ترك اعتياد به مواد محرك از جمله ترك كوكائين، ترك به صورت يابويي و يك دفعه است و كم كردن كوكائين در چند مرحله كمك چنداني به ترك نمي‌كند و همانطور كه در مقدمه گفتيم معمولا بعد از ترك كوكائين علامت هاي فيزيكي كمي ديده مي‌شود، اين علائم حداكثر تا يك هفته به اتمام مي‌رسند. در اين زمينه مطالعه مقاله ترك اعتياد به مواد محرك مي‌تواند مفيد باشد.

نكته مهمي كه فرد بايد در ترك اعتياد كوكائين به آن توجه كند اين است كه علائم ترك كوكائين بيشتر به صورت رواني بر فردي كه اقدام به ترك اعتياد كوكائين كرده اثر مي‌گذارد و فرد براي ترك بايد از مشاوره و روانشناس كمك بگيرد تا بتواند مشكلات بعد از ترك كوكائين را به درستي مديريت كند و دوباره به مصرف مجدد كوكائين بر نگردد. فرد معتاد با اطلاع از عوارض و آثار كوكايين براي ترك آمادگي بيشتري پيدا مي‌كند آنچه كه نبايد فراموش كنند تغذيه و داشتن سلامت روان است، با مطالعه مقاله غذاهاي مفيد براي ترك مي‌توانيد اطلاع كسب كنيد.

 

علائم ترك اعتياد به كوكائين

ترك اعتياد كوكائين همانند الكل و داروهاي آرامبخش مي‌تواند علائم جسماني را به همراه داشته باشد، با اين حال نشانه‌هاي روانشناختي بيشتر از علائم فيزيكي نشان داده مي‌شود، از جمله اين نشانه‌ها عبارتند از:

  • كاهش و ناتواني در تمركز
  • خستگي مزمن
  • ناتواني در احساس لذت
  • ناتواني در تحريك جنسي
  • علائم فيزيكي مانند لرزش، درد، درد عصبي، درد عضلاني
  • افكار و يا اقدام به علائم خودكشي (براي اطلاع بيشتر به مقاله علائم خودكشي مراجعه كنيد.)
  • كابوس‌هاي ناخوشايند
  • افزايش اشتها
  • افزايش ميل به كوكايين
  • تفكر كند و آهسته

 

روش‌هاي ترك اعتياد به كوكائين

درمان اعتياد كوكائين اغلب به صورت سرپايي و بدون بستري شدن انجام مي‌شود. اما گاهي به تجويز پزشك سم زدايي انجام مي‌شود، و براي پيامدهاي ايجاد شده مانند افسردگي و اضطراب داروهاي ضد اضطرابي و داروهاي ضد افسردگي تجويز مي‌شود. براي اطلاع از داروهاي ضد اضطرابي و داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد.

يكي از عمده‌ترين خطرات ناشي از ترك اعتياد كوكائين، احتمال بالاي خودكشي است. چرا كه مغز با ميزان زيادي از دوپامين (نوترانسميتر شادي) در طول مصرف تطبيق يافته است و با قطع مصرف احساس نارضايتي از زندگي و نااميدي اورا در بر مي‌گيرد. روان درماني و مداخله روانشناس انكار نشدني است. براي كسب اطلاع از روش‌هاي روان درماني كليك كنيد.

خانواده درماني در ترك اعتياد به كوكائين

خانواده نقش اساسي در ترك اعتياد دارد. اغلب افرادي كه به مواد محرك و كوكائين گرايش پيدا مي‌كنند، مشكلات و فشارهاي رواني بسياري را در محيط خانواده تجربه كرده‌اند؛ به همين دليل جلسات خانواده درماني به اعضاي خانواده فرد معتاد كمك مي‌كند تا تعارضات خود را مطرح كرده با هم صحبت كنند و با كمك مشاور به حل آن‌ها بپردازند. علاوه بر اين خانواده درماني روش‌هاي برخورد صحيح با فرد معتاد را به اعضاي خانواده آموزش مي‌دهد و به آن‌ها ياد مي‌دهد چگونه فرد معتاد را به ترك ترغيب كنند. توجه داشته‌باشيد درمان اعتياد بايد زير نظر مشاوره ترك اعتياد صورت بگيرد چرا كه در صورت ترك خودسرانه احتمال بازگشت به اعتياد وجود دارد.

سؤالات متداول

آيا امكان دارد فردي كه كوكائين مصرف مي‌كند به ايدز مبتلا شود؟

مصرف كوكائين به ويژه از راه تزريقي خطر ابتلا به بيماري‌هاي عفوني از جمله ايدز را به شدت افزايش مي‌دهد. معمولا معتادان از سرنگ‌هاي آلوده مشترك استفاده مي‌كنند. علاوه بر اين چون كوكائين ماده محرك است اغلب معتادان از آن قبل از برقراري رابطه جنسي استفاده مي‌كنند و چون به بهداشت اهميت نمي‌دهند خطر رابطه جنسي پرخطر و ابتلاي فرد مقابل نيز وجود دارد.

آيا مصرف كوكائين توسط مادر بارداري بر روي جنين اثر مي‌گذارد؟

بله. مصرف كوكائين در دوران بارداري منجر به عقب ماندگي‌هاي رشدي در رحم و نابهنجاري عصبي و سكته مغزي مي‌شود. وزن پايين نوزاد و زايمان زودرس از عوارض مصرف كوكائين در بارداري است.

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد و ترك اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ترك اعتياد كوكائين | ترك كوكائين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك اعتياد كوكائين،
موضوع:
[ ۱۷ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۸:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی