مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

طلاق از شوهر معتاد

اعتياد همسر از جمله موارد و عللي است كه منجر به طلاق مي‌شود. اما پيش از هر اقدامي خوب است جوانب را به طور كامل مورد بررسي قرار دهيد. جدا از نوع ماده مدت مصرف آن و شدت تاثيراتي كه بر خانواده و شغل شخص معتاد گذاشته نيز مهم است. اگر آغاز مصرف است و نوع ماده مانند مواد صنعتي سنگين نيست و هنوز مقدار زيادي مصرف نمي‌كند مي‌توانيد بيشتر براي بهبودي اميدوار باشيد. براي كسب اطلاع از ديگر عوامل طلاق كليك كنيد.

 

پيش از تصميم براي طلاق از شوهر معتاد به موارد زير توجه كنيد

توصيه مي‌كنيم پيش از هر اقدام عجولانه‌اي موارد زير را در همسر خود در نظر بگيريد و در صورت لزوم براي نجات زندگي مشترك خود تلاش كنيد.

1. شخصيت او را در نظر بگيريد

به شخصيت همسرتان پيش از مصرف مواد توجه داشته باشيد. آيا رابطه مناسب و پرباري با او داشتيد؟ بر سر مسائل به راحتي صحبت مي‌كرديد؟ آيا او به نظرات شما اهميت مي‌داد؟ در كل آيا فردي مسئوليت‌پذير بود و در برابر وظايف و روابطش خود را متعهد مي‌دانست؟ شخصيت سالم فرد معتاد پيش از مصرف مواد مي‌تواند موفقيت او را براي بهبودي بيشتر پيش‌بيني كند. همچنين به شما كمك مي‌كند تا در مورد طلاق از شوهر معتاد خود تجديد نظر كنيد. در اين صورت با رفتارهاي صحيح خود مي‌توانيد او را براي ترك و ماندن در ترك ترغيب كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رفتار با همسر معتاد كليك كنيد.

2. ارزش‌هاي خانواده چقدر برايش مهم است؟

اين كه همسر شما تا چه حد به ارتباط با شما و فرزندانش و حفظ شدن خانواده اهميت مي‌دهد تاثير مهمي بر روي طلاق از شوهر معتاد دارد. اگر فردي است كه ارزش‌هاي خانواده برايش مهم است پس اين مي‌تواند انگيزه‌اي قوي در شروع و ادامه بهبودي براي او باشد. به ياد داشته باشيد كه اگر شما نمي‌توانيد اين وضعيت را تغيير دهيد و او را به راحتي براي ترك كردن متقاعد كنيد تقصيري نداريد و خودتان را سرزنش نكنيد. طبيعت بيماري اعتياد و تغييراتي كه مصرف مواد بر ذهن همسر شما گذاشته عميق‌تر از آن است كه شما به راحتي توانايي تغيير آن را داشته باشيد.

3. آيا همسر معتادتان براي بهبودي تلاش مي كند؟

پيش از طلاق از شوهر معتاد به اين نكته توجه كنيد؛ اگر همسر شما براي بهبودي تلاش نمي‌كند و يا هنوز در مرحله انكار به سر مي‌برد و عقيده دارد كه معتاد نشده يا مصرف مواد تحت كنترلش قرار دارد وضعيت سختي پيش روي شماست. متخصصان درمان اعتياد اعتقاد دارند مرحله اول براي بهبودي مرحله انكار است. فرد معتاد نمي‌پذيرد كه مواد براي او مشكل خاصي به وجود آورده. مطمئنا متقاعد كردن همسرتان براي بهبودي در مرحله انكار كار سختي است و فرايندي طولاني در انتظار شماست.

پس چندان واقعي به نظر نمي‌رسد كه تنها با گفت و گو و درخواست شما به راحتي متقاعد شود تا مواد را كنار بگذارد. او هنوز آسيب‌هاي مواد را نديده و تنها لذتش را تجربه كرده پس دليلي براي ترك نمي‌بيند. اگر خودتان را آماده همراهي او در ادامه اين فرايند طولاني نمي‌بينيد مي‌توانيد به تصميمات ديگر مانند جدا شدن نيز فكر كنيد.

4. بعد از جدايي براي همسرم چه اتفاقي مي‌افتد؟

معمولا افراد معتادي كه از همسر خود جدا مي‌شوند به خانواده اوليه (والدين و خواهر و برادرها) باز مي‌گردند. اين برگشت مي‌تواند سختي‌هايي را به همراه داشته باشد. حتي احتمال دارد كه خانواده اوليه همسر شما او را طرد كند و اين مقدمه‌اي براي تنها زندگي كردن و يا در سخت‌ترين حالت كارتن‌خواب شدن او شود.

 

طلاق از شوهر معتاد | چه موادي را چه مقدار مصرف مي‌كند؟

مصرف مواد مختلف اعم از مخدرها و محرك‌ها و مواد صنعتي و يا سنتي مي‌تواند سطح آسيب متفاوتي را باعث شود. مواد سنتي مانند ترياك، شيره يا گل و حشيش با وجود آسيب‌هاي بي‌شماري كه دارد و تخريب نسبتا زيادي كه بر كاركرد رواني و جسمي فرد معتاد مي‌گذارد مي‌تواند مقدمه‌اي براي رو آوردن به مواد صنعتي باشد. مواد صنعتي مانند هروئين و شيشه تاثير عميق‌تري بر ذهن فرد دارند.

اين مواد به شغل و زندگي اجتماعي همسر شما آسيب بيشتري وارد مي‌كند و ترك كردن آن‌ها نيز طبيعتا سخت‌تر است. بنابراين درست است كه شما شايد با ديدن مصرف هر نوع ماده توسط همسرتان و تغيير رفتار او نگران مي‌شويد. اما مي‌توانيد با به وجود آوردن ارتباط مناسب با او به نوع ماده و نحوه و مقدار مصرف او پي ببريد و در اين مورد با يك متخصص مشورت كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انواع مواد مخدر كليك كنيد.

 

مسئله عود و يا بازگشت به اعتياد در شوهر معتاد

اگر همسر شما از مرحله انكار عبور كرده و مي‌خواهد براي تغيير تلاش كند و متوجه وجود بيماري اعتياد شده وضعيت متفاوت است. هرچند در اين حالت نيز درمان بيماري اعتياد به راحتي صورت نمي‌گيرد و تلاش براي بهبودي و حفظ پاكي بايد تا هميشه وجود داشته باشد. به ياد داشته باشيد بيماري اعتياد بدون توجه به مصرف يا عدم مصرف مواد تا هميشه باقي مي‌ماند و اثرات ذهني و رواني مانند وسوسه كمرنگ مي‌شوند اما از بين نمي‌روند.

پس نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد حالا كه خودش متوجه شده و مي‌خواهد ترك كند بايد بتواند در مدت كوتاهي مصرف را كنار بگذارد و ديگر لغزش نكند. پس عود پديده‌اي طبيعي در بهبودي اعتياد است و فرد معتاد تا مدت‌ها ممكن است با لغزش‌هاي متعدد دوباره به درمان برگردد تا موفق به باقي ماندن در پاكي طولاني‌مدت باشد. اما اين مسئله نمي‌تواند دليلي براي طلاق از شوهر معتاد باشد.

بسياري از معتادان مي‌توانند بهبود پيدا كنند

در اين‌جا شما بايد به تحمل و صبر خود و علاقه خود به همسرتان توجه داشته باشيد. او بيماري است كه از بيماري خود رنج مي‌برد. درمان براي او رنجي مضاعف است و تمايل دارد كه بهبودي پيدا كند. همراهي كردن با اين فرد در راه بهبودي مي‌تواند تجربه‌اي پرمعنا اما سخت براي شما باشد. قطعا اين تصميم محدوديت‌هايي را هم براي شما ايجاد مي‌كند و فرصت‌هايي را از شما مي‌گيرد و مي تواند آسيب‌هايي را براي شما به همراه داشته باشد. اما بايد بگوييم كه افراد زيادي موفق به ترك شده‌اند و نتيجه سختي‌هاي شما مي‌تواند لذت بخش باشد.

 

حضور در كنار همسر معتاد و حمايت از او

به ياد داشته باشيد كه حضور شما كنار همسرتان در فرايند بهبودي نه تنها مي‌تواند كمك كند بلكه لازم است. پس نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه او به تنهايي مواد را كنار بگذارد و بعد به زندگي با شما برگردد. اگر تصميم گرفته‌ايد كه از او جدا نشويد و يا شرط خود را براي ادامه زندگي مشترك ترك مصرف او مي‌دانيد بايد بدانيد اين هدف بدون مشاركت شما امكان‌پذير نيست. مقاله نقش خانواده در ترك اعتياد را مطالعه كنيد.

 

شرايط شما بعد از طلاق از شوهر معتاد چگونه خواهد شد؟

طلاق خود به عنوان آسيبي اجتماعي شناخته مي‌شود كه تبعات نامطلوب زيادي دارد. به ويژه در جامعه ايران اثرات مخرب طلاق بر جامعه مانند فرزندان طلاق، كارتن‌خوابي فرد معتاد، قبيح بودن طلاق و سختي موفقيت در ازدواج مجدد بيشتر هم هست. اما طلاق مي تواند در شرايطي تصميمي مناسب به حساب بيايد تا از آسيب بيشتر طرفين جلوگيري كند. درستي اين تصميم به شرايط شما نيز بستگي دارد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله طلاق خوب را مطالعه كنيد.

سؤالاتي كه پيش از طلاق بايد از خود بپرسيد

آيا از حمايت اجتماعي از طرف دوستان و خانواده‌تان برخوردار هستيد؟ آيا استقلال مالي داريد؟ آيا مهارت مناسبي در برقراري روابط اجتماعي داريد تا بتوانيد بدون توجه به اثرات تابو بودن طلاق در جامعه رابطه‌اي سالم و موفق را براي خودتان بعد از جدايي رقم بزنيد؟ همه اين سوالات مواردي هستند كه پاسخشان مشخص مي‌كند كه آيا شرايط شما براي زندگي بعد از طلاق مناسب هست يا خير.

بررسي همه اين شرايط به شما كمك مي‌كند هر تصميمي كه مي‌گيريد با آگاهي كامل نسبت به معايب و مزاياي آن باشد. در اين مسير توصيه مي‌كنيم حتما از حضور روانشناسان و متخصصان مشاوره خانواده و مشاوره طلاق با تجربه استفاده كنيد تا هم تصميم درستي بگيريد و هم بتوانيد آسيب‌هاي طلاق را براي خود و فرزندانتان مديريت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : آيا از شوهر معتادم طلاق بگيرم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۷:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی