مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

خودباوري و مفهوم آن

خودباوري به معني ناديده گرفتن كمبود‌ها نيست، بلكه به معني ديدن استعدادها و توانايي خودتان مي‌باشد. بخش مهمي از خودباوري حاصل دانستن نقاط ضعف است به طوري كه به شما در رسيدن به چيزي كه مي‌خواهيد به آن برسيد به شما كمك مي‌كند. شما بايد آنچه كه اكنون در اختيار داريد را ببنيد و با آنچه كه اكنون در اختيار داريد، راه حلي براي برطرف نمودن نقاط ضعفتان بيابيد و در مسير رسيدن به خواسته هايتان استفاده كنيد.

فردي داراي خودباوري است كه از توانمندي‌ها و قابليت‌هايش استفاده مي‌كند اما اگر موفق نشد توانمندي‌هايش را پرورش مي‌دهد. چرا كه حتما راهي وجود داشته كه نتوانسته پيدايش كند. شكست به اين معنا نيست كه هيچ قابليت و توانايي نداريد و ديگر در زندگي نمي‌توانيد موفق شويد. تنها بايد اشتباهاتتان را پيدا كنيد و دوباره شروع كنيد.

ديدگاهتان را نسبت به شكست‌ها تغيير دهيد

اگر به خودتان برچسب شكست خورده بزنيد، بيرون آمدن از چاهي كه در آن فرورفته‌ايد بسيار مشكل‌تر از آنچه كه هست مي‌شود. يكي از مواردي كه در زندگي، خودباوري را نشانه مي‌گيرد و باعث مي‌شود احساس ناتواني و بي فايدگي كنيد، ديدگاه شما نسبت به شكست مي‌باشد. در واقع خود شكست‌ها نيستند كه باعث به وجود آمدن اين احساس مي‌شوند، بلكه نوع نگاه و ديدگاه ما سبب ايجاد ان مي‌شود. پس بايد ديدگاهمان را متفاوت كنيم و براي رسيدن به چنين ديدگاهي بايد به اين جمله ايمان داشته باشيم كه: پشت سر هر آدم موفقي، شكست‌هاي بزرگ وجود دارد.

خودباوري به شما اين توانايي را مي‌دهد كه از اشتباه كردن، وحشت نكنيد و با شكست كنار بياييد و آن را طوري ببينيد كه واقعا هست. يك عقب نشيني موقت و نه ابدي و همانطور كه خودباوريتان بالا مي‌رود، متوجه مي‌شويد كه مردم هم بيشتر شما را باور مي‌كنند. خودباوري ارتباط مستقيمي با رسيدن به موفقيت در زندگي دارد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله موفقيت در زندگي را مطالعه كنيد.

چرا به خودباوري احتياج داريد؟

داشتن خودباوري براي هركس ضروري است. نداشتن باور به خودتان نتيجه‌اي به جز از دست دادن فرصت انجام كارها و چيزهايي كه آرزو انجام آن‌ها را داريد، نخواهد داشت. يكي از دلايلي كه نمي‌توانيد توانايي‌هاي خودتان را باور كنيد، به اين دليل است كه ديگران آن‌ها را باور ندارند. ولي بايد بدانيد كه هيچ كس نمي‌تواند حس حقارت و ناتوايي را به شما القا كند مگر اينكه خودتان با او موافق باشيد.

در اين صورت شك و ترديد به ذهنتان راه پيدا مي‌كند. مثلا: ديگران از من بهتر هستند و صلاحيت بيشتري براي انجام دادن اين كار دارند، موفقيت براي ديگران است، نه براي امثال من! نمي‌توانم خطر شكست را بپذيرم. اين افكار منفي خودباوري شما را در معرض خطر قرار مي‌دهد و راه رسيدن به موفقيت را مسدود مي‌كند. براي اطلاع از راه‌هاي رهايي از افكار منفي كليك كنيد.

راه‌هاي رسيدن به خودباوري

1. استعدادهاي خود را باور كنيد

هر انساني استعدادهايي دارد و بايد از وجود آن‌ها احساس غرور كند و اجازه دهد همگان استعدادهايش را بشناسد، و باور داشته باشد كاري را كه به خوبي انجام مي‌دهد، استعداد به حساب مي‌آيد. هر انساني داراي استعداد است فقط بايد باور داشته باشد در كاري كه انجام مي‌دهد بهترين است، فقط روش انجام كارش متمايز از ديگران و منحصر به خود او است. اگر باور نداشته باشيد در كاري كه مي‌كنيد بهترين هستيد هرگز در زندگي به اهدافتان نخواهيد رسيد. از خواب بيدار شويد و به خودتان بگوييد بهترين هستيد.

2. پيروزي‌هايتان را ثبت كنيد

انسان ناخوداگاه بر روي جنبه منفي و شكست‌ها و خاطرات تلخ گذشته تمركز مي‌كند پس پيروزي‌هايتان را بشماريد و آن‌ها را ثبت كنيد. پيشنهاد مي‌كنم يك دفتر برداريد و پيروزي‌هاي خود را در آن ثبت كنيد. اين پيروزي‌ها مي‌توانند مربوط به امروز، هفته گذشته يا ماه و سال گذشته باشد. زمان آن‌ها اهميت ندارد. مهم اين است كه شما پيروزي‌هاي خود را ثبت كنيد و به توانايي‌هاي خود ايمان بياوريد تا با اين كار به خودتان كمك كنيد و به خودباوري برسيد.

انجام اين كار به اين دليل است كه اين پيروزي‌هاي كوچك و بزرگ به شما حس شادي و قدرت مي‌دهد و به خودتان يادآوري مي‌كنيد كه شما در گذشته كار‌هاي فوق‌العاده انجام داده‌ايد، پس در آينده هم مي‌توانيد به موقعيت‌هاي بزرگ‌تر برسيد. ثبت پيروزي‌ها همچنين باعث افزايش اعتماد به نفس در شما مي‌شود و از اين طريق راه را براي رسيدن به خودباوري آسان‌تر مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه افزايش اعتماد به نفس كليك كنيد.

3. با خودتان مثل يك قهرمان صحبت كنيد

بيشتر از گوش دادن به خودتان، حرف زدن با خودتان را تمرين كنيد. با خودتان مثل يك قهرمان صحبت كنيد، به اين سبب در يك لحظه فرايند فكري شما جان تازه‌اي مي‌گيرد.  تصوير ذهني نقش مهمي دارد. اينكه تصوير خوبي از خودمان در ذهن خود بسازيم و نقاط قوت خودمان را بشناسيم و به آن يقين داشته باشيم. هر چه بيشتر خودمان را بشناسيم به خودمان اعتماد مي‌كنيم. زماني كه به اين كار عادت كنيد ديگر فرصتي براي افكار منفي نداريد. بهتر است با خودتان اين جملات را تكرار كنيد:

_من در كاري كه انجام مي‌دهم، بهترين هستم

_وقتي با خود عهد مي‌بندم هيچ كاري نيست كه نتوانم انجام دهم

_من يك آدم عادي نيستم، من يك قهرمان هستم

4. ليستي از ويژگي‌هاي مثبت آماده كنيد

هر روز صبح و يا هر شب ويژگي‌هاي مثبت خود و يا آن‌هايي را كه دوست داريد در شما ايجاد شوند، بر روي كاغذ بنويسيد. زماني كه مدت زمان زيادي به اين ويژگي‌ها فكر كنيد و خود را تصور كنيد كه آدم موفقي شده‌ايد، ذهنتان مجهز مي‌شود و بر رفتارتان نيز تأثير مي‌گذارد. ويژگي‌ها و توانايي‌هاي مثبت هر چيزي مي‌تواند باشد. از ويژگي‌هاي ظاهري گرفته تا صفات خوب رفتاري و عملكردي. هر روز مدت زماني را براي نوشتن و نگاه كردن به اين ليست اختصاص دهيد. بعد از چند وقت نشانه‌هاي مثبتي را در وجود خود و در زندگيتان حس مي‌كنيد.

5. خودشناسي و آگاهي از خود

از مهم‌ترين قدم‌هاي رسيدن به خودباوري، خودشناسي است. به اين معني كه استعدادها و توانايي‌هاي خود را شناسايي كنيد. احساسات و افكار مزاحم خود را به صورت دقيق بررسي كنيد و روحيات خود را بشناسيد. براي اين كار مي‌توانيد از نظرات ديگران در مورد خودتان بهره‌مند شويد. اما در اين صورت لازم است انتقاد پذيري خود را تقويت كنيد. خودشناسي به شما كمك مي‌كند ويژگي‌هاي مثبت و توانايي‌هاي خود را افزايش دهيد. براي كسب اطلاع از راه‌هاي رسيدن به خودشناسي كليك كنيد.

اگر خودتان را باور نداشته باشيد انتظار نداشته باشيد ديگران شما را باور داشته باشند. مردان و زناني كه توانسته‌اند جهان را تغيير دهند به قدرت شگفت انگيز خودباوري ايمان داشتند كه رابطه تنگاتنگي با مثبت انديشي و موفقيت دارد. شما در هر جايي كه هستيد مي‌توانيد براي يادگيري راه‌هاي رسيدن به موفقيت و افزايش خودباوري از خدمات مشاوره تلفني و مشاوره حضوري مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي بهرمند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه افزايش خودباوري براي موفقيت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : خودباوري چيست | نقش خودباوري در موفقيت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خودباوري چيست،
موضوع:
[ ۱۷ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۴۷:۱۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی