مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

نزديكي در دوران قاعدگي

اهميت رابطه جنسي در روابط زناشويي بر كسي پوشيده نيست. روابط جنسي از اركان اساسي ازدواج مي‌باشد و ميل جنسي زن و شوهر به يكديگر يكي از عوامل تداوم دهنده آن است. هنگام قاعدگي و خونريزي ماهانه زنان، معمولا رابطه جنسي متوقف مي‌شود و پس از يك هفته دوباره از سر گرفته مي‌شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه قاعدگي كليك كنيد.

طبق گزارشات كمبود ميل جنسي در زنان در دوران قاعدگي شايع است. در نتيجه زنان مايل نيستند نزديكي در دوران قاعدگي داشته باشند. برخي ديگر عكس اين را گزارش مي‌دهند و مي‌گويند ميل جنسي‌شان در اين دوران زياد مي‌شود. اما به هر حال اكثر زنان مايل نيستند در دوران قاعدگي رابطه جنسي برقرار كنند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه بي ميل جنسي در زنان كليك كنيد.

نزديكي در زمان پريود مي‌تواند نوعي از روابط جنسي پرخطر نيز محسوب شود. رابطه در دوران قاعدگي معمولا با حس مشمئز كننده و ناخوشايندي همراه است. اغلب زنان دوست ندارند همسرشان آن‌ها را در اين حالت ببيند. علاوه بر اين برقراري رابطه جنسي مي‌تواند باعث كثيف شدن محيط اطراف شود. شايد ديدن اين صحنه نه براي خود زن و نه مرد خوشايند نباشد و با اكراه همراه باشد. 

براي اطلاعات بيشتر در زمينه روابط جنسي پرخطر كليك كنيد.

 

علل منع نزديكي در زمان پريود

علاوه بر ميل فردي زن و مرد، ممانعت‌هاي ديگري به لحاظ مذهبي و پزشكي وجود دارد كه رابطه جنسي در زمان قاعدگي را ممنوع، حرام و يا نامناسب نشان مي‌دهد و مردم را از آن بر حذر مي‌دارد. در ادامه قصد داريم به بررسي اين علل بپردازيم.

علل مذهبي منع نزديكي در دوران قاعدگي

در دين اسلام و بسياري از اديان ديگر برقراري تماس و رابطه جنسي در دوران قاعدگي ممنوع مي‌باشد و افراد صراحتا از آن منع شده‌اند. در برخي از اديان ديگر محدوديت‌هاي قائل شده براي هر گونه تماس زن و مرد بسيار بيشتر است و در برخي نيز كمتر مي‌باشد. در دين اسلام صرفا رابطه جنسي ممنوع انگاشته شده است.

علل پزشكي

در دوران قاعدگي دهانه رحم باز مي‌باشد و از طرف ديگر خون، محيط مناسبي براي پرورش و رشد عوامل بيماري‌زا ايجاد مي‌كند و احتمال انتقال بيماري‌هاي مقاربتي و باكتريايي بيشتر مي‌شود. بنابراين معمولا رابطه جنسي در اين دوران توصيه نمي‌شود تا عوامل خطر كاهش يابد.

 

اَشكال ممكن نزديكي در زمان پريود

اينكه يك زوج تمايل داشته باشند در اين دوران رابطه جنسي برقرار كنند يا خير به تصميم خودشان بستگي دارد. در واقع توصيه‌هاي پزشكي و مذهبي مي‌تواند در گرايش آن‌ها به تصميم گيري در اين مورد جهت بدهد ولي نهايتا خودشان هستند كه چنين تصميمي مي‌گيرند. در واقع آن‌ها با صحبت در مورد نيازهايشان تصميم مي‌گيرند اين دوران را بدون رابطه جنسي سپري كنند و يا يكي از شكل‌هاي رابطه را برقرار نمايند.

رابطه جنسي مي‌تواند اشكال مختلفي داشته باشد. از معاشقه تا دخول واژن يا رابطه جنسي مقعدي و يا دهاني مي‌توانيم شاهد تنوع رفتارهاي جنسي باشيم. بسته به ميل طرفين آن‌ها مي‌توانند از طرق ديگري به ارگاسم برسند. مثلا مرد با تحريك ناحيه كليتوريس زن و زن با رابطه جنسي دهاني مرد را ارضا كند.

براي شناخت بيشتر در زمينه سكس مقعدي كليك كنيد.

استفاده از تامپون هم مي‌تواند كمك كننده باشد. برخي اوقات تمايل به استفاده از اسفنج‌هاي دريايي وجود دارد كه در داخل واژن قرار داده مي‌شود تا خون جذب آن بشود و خون و لكه‌هاي خوني از واژن خارج نشود تا فعاليت جنسي به راحتي به اتمام برسد. اهميت ارضاي نياز در اين دوران بسيار مهم است چون سركوب نيازها و عدم ارضاي جنسي گاهي اوقات باعث تنوع طلبي جنسي در افراد مي‌شود.

براي آشنايي بيشتر در زمينه تنوع طلبي جنسي در مردان و زنان كليك كنيد. 

 

آيا رابطه جنسي (نزديكي) در دوران قاعدگي فوايدي هم دارد؟

برخي از فوايدي كه بعد از نزديكي در زمان پريود به وجود مي‌آيد، مي‌تواند شامل كاهش درد قاعدگي بعد از رابطه جنسي به علت ترش هورمون‌ها و كوتاه شدن طول مدت رابطه جنسي باشد زيرا انقباض‌هاي عضلاني حين ارگاسم باعث مي‌شود خون بيشتري سريع‌تر خارج شود و در نتيجه طول مدت قاعدگي كم بشود. براي اطلاع از راه‌هاي بهبود رابطه جنسي خود كليك كنيد.

 

احتمال بارداري در قاعدگي

احتمال بارداري در دوران قاعدگي كاهش پيدا مي‌كند ولي كاملا از بين نمي‌رود. يعني هنوز هم احتمال اينكه باردار شويد وجود دارد. بيشترين احتمال بارداري زمان تخمك گذاري است. يعني تقريبا دو هفته قبل از شروع قاعدگي معمولا در زنان احتمال بارداري بالا است. با اين حال دوره‌هاي تخمك گذاري در زن متفاوت است. هرچه چرخه قاعدگي كوتاه تري داشته باشيد احتمال بارداري در دوران قاعدگي بيشتر مي‌شود. زوجين مي‌توانند براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه روابط جنسي از مركز مشاوره هنر زندگي مشاوره جنسي دريافت نمايند. 

سوالات متداول

آيا قاعدگي باعث افزايش خطر ابتلا به بيماري هاي مسري عفوني ميشود؟

خون عاملي است كه مي تواند احتمال حضور، رشد و انتقال بيماري را دو چندان كند. بنابراين درصورتي كه يكي از شركاي جنسي به به يك عامل عفوني، ميكروبي يا ويروسي مثل سوزاك، سيفيليس، كلاميديا و عامل ايدز و ويروس تب خال مبتلا باشند؛ امكان انتقال اين عامل به ديگري در زمان قاعدگي افزايش مي‌يابد. 

آيا مردم بطور معمول هنگام قاعدگي اقدام به رابطه جنسي مي‌كنند؟

بررسي‌ها نشان داده است كه اقدام به رابطه جنسي حين قاعدگي چندان شايع نيست. احتمالاً پس زمينه‌هاي مذهبي، سنتي و فرهنگي مهم‌ترين عوامل چنين ممانعتي بوده‌اند.

براي دريافت مشاوره در زمينه خانواده و روابط زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نزديكي در زمان پريود | عوارض و فوائد نزديكي در دوران قاعدگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نزديكي در زمان پريود،
موضوع:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۲:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی