مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علل بروز علائم استرس و اضطراب

علائم استرس و اضطراب مي‌تواند به دلايل گسترده‌اي از مشكلات جسمي تا رواني ايجاد شود. افسردگي و اختلالات اضطرابي از شايع‌ترين دلايل رواني ايجاد اضطراب و استرس هستند. سرطان و بيماري‌هاي خود ايمني تا بيماري‌هاي ساده‌تري مثل سرماخوردگي نيز ممكن است باعث بروز استرس و اضطراب در بيمار شوند. عوامل بيروني متعدد مثل كارهاي روزمره، جنگ و مرگ عزيزان نيز باعث بروز نشانه‌هاي استرس در فرد مي‌شوند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه استرس در مردان كليك كنيد.

 

تفاوت استرس و اضطراب

دو واژه استرس و اضطراب معمولا در يك معنا و مترادف با يكديگر در نظر گرفته مي‌شوند در حالي كه از نظر علمي به دو شرايط متفاوت اطلاق مي‌گردند. استرس واكنش طبيعي بدن به يك خطر است كه بدن را براي مبارزه يا فرار از موقعيت آماده مي‌كند. در صورتي كه اضطراب يكي از پيامدهاي استرس و يك احساس دروني است كه ممكن است هيچ نوع عامل حقيقي براي آن وجود نداشته باشد.

براي شناخت بيشتر در زمينه اضطراب و احساس بي قراري كليك كنيد. 

استرس با از بين رفتن خطر بعد از مدت كوتاهي از بين مي‌رود و در صورتي كه علائم استرس از بين نرود به عنوان اختلال اضطرابي ادامه پيدا مي‌كند. نشانه‌هايي كه فرد در هنگام استرس و اضطراب نشان مي‌دهد، قابل تفكيك نيست. حمله پانيك، اضطراب اجتماعي، ترس‌هاي موقعيتي و وسواس از جمله اختلالات اضطرابي هستند كه با استرس متفاوت مي‌باشند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه اضطراب ارثي كليك كنيد.

 

فوائد بروز استرس

علائم استرس هر چند در بلند مدت باعث دشواري‌هاي مختلف مي‌شود اما در كوتاه مدت فرد را براي مقابله فوري با عوامل استرس زاي بيروني آماده مي‌كند. بدن انسان هورمون‌هايي در زمان استرس ترشح مي‌كند كه باعث افزايش علائم حياتي مثل ضربان قلب و تنفس و افزايش خون رساني به اندام‌هايي كه به خون بيشتري براي مقابله با عامل استرس‌زا دارند، مي‌شود.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه درمان استرس و درمان اضطراب كليك كنيد.

افزايش اين كاركردها در كنار كاهش برخي فعاليت‌هاي ديگر بدن مثل فعاليت دستگاه گوارش، بدن را براي واكنش فوري در مبارزه با عامل استرس‌زا يا فرار از موقعيت استرس‌زا آماده مي‌كند. با وجود اين فوائد، مزمن شدن استرس مي‌تواند آسيب‌هايي براي فرد ايجاد كند. در اين مرحله علائم اضطراب در واقع در فرد ايجاد مي‌شود. برون ريزي استرس و اضطراب نشان مي‌دهد كه فرد بايد براي درمان اضطراب و درمان استرس خود گامي بردارد. مشاوره كنترل استرس براي تعيين بهترين روش به شما كمك خواهد كرد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كنترل استرس كليك كنيد.

 

علائم بروز استرس و اضطراب

استرس باعث بروز علائم متنوعي در سراسر بدن، كاركردها و سيستم رواني افراد مي‌شود. بسياري از اين نشانه‌ها در زمان بروز استرس مزمن بيشتر احساس مي‌شوند كه در واقع فرد در معرض علائم اضطراب قرار گرفته است. از آنجا كه تفكيك علائم اضطراب و استرس به سختي قابل تفكيك است، به علائم استرس و اضطراب به صورت همزمان خواهيم پرداخت.

  • سردرد و سرگيجه مداوم
  • لرزش لب‌ها و دست‌ها
  • گرفتگي عضلات
  • صداي وز وز و زنگ
  • تعريق بيش از حد
  • خشكي دهان
  • خارش و جوش در سطح پوست
  • افزايش سرعت و تنگي نفس
  • افزايش ضربان قلب
  • تكرر ادرار از علائم استرس و اضطراب
  • كاهش ميل جنسي
  • احساس افسردگي و تغيير مداوم خلق
  • افزايش يا كاهش اشتها
  • بي‌خوابي و كابوس
  • دشواري در تمركز
  • فراموشكاري و گيجي
  • ناتواني در تصميم گيري از علائم استرس و اضطراب
  • رفتارهاي عصبي مثل تكان دادن پاها
  • تكلم سريع و آشفته با لكنت زبان
  • احساس خستگي و ضعف
  • سوزن سوزن شدن بدن

براي آگاهي بيشتر در زمينه سوزن سوزن شدن بدن كليك كنيد.

 

خطر بروز استرس همراه با بعضي مشكلات پزشكي

بروز استرس در افرادي كه از پيش به بيماري‌ها و مشكلات پزشكي مبتلا هستند مي‌تواند دشواري‌هاي بيشتري در شدت علائم استرس يا بيماري ايجاد كند. برخي از بيماري‌ها و مشكلات پزشكي كه در هنگام بروز استرس و تبديل آن‌ها به علائم اضطراب براي فرد مشكل ايجاد مي‌كنند شامل موارد زير مي‌باشد.

1. در مبتلايان به آسم، تنگي نفس و افزايش سرعت تنفس ناشي از استرس باعث بروز دشواري در تنفس مي‌شود.

2. در مبتلايان به بيماري‌هاي قلبي و فشار خون، افزايش ضربان قلب و خون‌رساني در اثر اضطراب باعث تشديد مشكلات مي‌شود.

3. افراد داراي قند خون بالا نيز در زمان بروز استرس در معرض خطر هستند. در زمان استرس سطح قند خون نيز افزايش پيدا مي‌كند. مبتلايان به اضطراب فراگير به احتمال بيشتري دچار ديابت مي‌شوند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه اضطراب فراگير كليك كنيد.

4. رفلاكس، مشكلي گوارشي است كه به بازگشت اسيد معده به سمت حلق مربوط است. به علت افزايش اسيد معده در زمان استرس احتمال بروز رفلاكس به ويژه در افراد مستعد و داراي سابقه بيشتر مي‌شود. 

5. ناتواني جنسي و اختلال نعوظ، از ديگر مشكلاتي هستند كه با بروز استرس تشديد مي‌شوند. استرس مزمن مي‌تواند بر ميزان توليد اسپرم و توانايي نعوظ در مردان تأثيرات سوء بر جاي بگذارد.

براي شناخت بيشتر در زمينه اختلال نعوظ كليك كنيد.

6. اختلال در چرخه قاعدگي، از مشكلاتي است كه مي‌تواند بر اثر استرس ايجاد شود. بر هم خوردن نظم چرخه پريود، تجربه پريود شديدتر و دردناك‌تر و تأخير در شروع پريود، از جمله مشكلاتي است كه ممكن است بر اثر بروز استرس ايجاد شود.

7. بيماري‌هاي ويروسي مثل سرماخوردگي و آنفلوانزا، در زمان بروز استرس به علت ضعيف شدن سيستم ايمني بدن به زمان بيشتري براي بهبودي نياز خواهند داشت. 

 براي آگاهي بيشتر در زمينه اضطراب و دردهاي شكمي كليك كنيد.

سوالات متداول درباره علائم استرس

علائم روانشناختي اضطراب شامل چه علائمي است؟

علائم روانشناختي اضطراب شامل احساس ترس، اشكال در تمركز، بيخوابي، گوش به زنگ بودن مفرط و كاهش ميل جنسي است. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلالات اضطرابي كليك كنيد.

رابطه استرس و اختلال خشم انفجاري در چيست؟ 

يكي از عوارضي كه استرس طولاني مدت براي فرد ايجاد مي‌كند، تجمع خشم و عصبانيت زياد در روان آدمي و در نتيجه ابتلا به اختلال خشم انفجاري است. استرس باعث مي‌شود فرد در برابر محرك‌ها حساس‌تر شده و تغييرات خلقي زيادي را تجربه كند. اين تغييرات خلقي بيشتر به سمت خشم و عصبانيت معطوف مي‌شوند. بدين صورت زماني كه فرد استرس زيادي را تجربه مي‌كند، كنترل خود را از دست داده و معمولا بدون فكر واكنش نشان مي‌دهد.

براي اطلاعات بيشتر درزمينه اختلال خشم انفجاري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه استرس و اضطراب مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : علائم استرس و اضطراب | نشانه هاي اضطراب و استرس

امتیاز:
بازدید:
برچسب: علائم استرس و اضطراب،
موضوع:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۸:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی