مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آدرس خانه سالمندان استان لرستان | دوره سالمندي و اهميت آن

سالمندي يك دوره بسيار حساس در زندگي افراد است كه طي آن توانايي فرد كاهش مي‌يابد و در برابر بيماري‌هاي جسمي و رواني آسيب پذيرتر مي‌شود. براي مثال سالمندان مبتلا به آلزايمر امكان مراقبت از خود را ندارند و مراقبان آن‌ها نيز دچار فشار رواني و مشكلات زيادي مي‌شوند و ممكن است كه نتوانند ارتباط عاطفي خوبي با آن‌ها برقرار كنند. ارتباط عاطفي با افراد سالمند از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و در صورتي كه فرد مسن مدت زيادي تنها بماند، دچار افسردگي مي‌شود. به همين دليل لازم است كه براي سالمندان يك محيط امن و رضايت بخش فراهم شود.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه خانه سالمندان كليك كنيد.

آدرس خانه سالمندان استان لرستان

آدرس خانه سالمندان استان لرستان | مركز نگهداري سالمندان بركتي بروجرد - گلدشت جاده شيخ ميري
مركز نگهداري سالمندان فرزانگان خرم آباد - ميدان تير - كوچه نوبهار 7 - درب 5 - سمت چپ
مركز نگهداري سالمندان صديق خرم آباد - جاده انديشمك خرم آباد

نگهداري از سالمند در خانه سالمندان

در بسياري از مواقع، شرايط جسمي سالمند به صورتي است كه امكان مراقبت صحيح از او در خانه وجود ندارد و به همين دليل سپردن او به خانه سالمندان، بهترين كار براي كمك به شرايط جسمي‌اش مي‌باشد. اكثر افراد اطلاع دقيقي در مورد نگهداري صحيح از سالمندان ندارند و به همين دليل نمي‌توانند مراقبت‌هاي ويژه مربوط به سالمند خود را انجام دهند. پس اگر شرايط نگهداري از سالمند در خانه را نداريد، او را به خانه سالمندان ببريد تا با خدمات شبانه روزي و مراقبت‌هاي موثر، سلامت جسمي‌شان بهبود يابد. 

 

آدرس خانه سالمندان استان لرستان | معرفي خانه سالمندان

دليل اصلي تاسيس خانه‌هاي سالمندان، افزايش سطح سلامت و بهبود كيفيت زندگي افراد سالمند است. اين مراكز زير نظر سازمان بهزيستي مي‌باشند و وظيفه دارند كه شرايط و امكانات لازم براي زندگي ايده آل افراد سالمند را فراهم كنند. امكانات پزشكي و توانبخشي موجود در اين مراكز، زمينه را براي بهبود سريع‌تر سالمندان فراهم مي‌كند و آن‌ها مي‌توانند هرچه سريع‌تر بهبود يابند و به خانه‌هاي خود بازگردند. 

براي آشنايي بيشتر در زمينه چالش هاي سالمندي كليك كنيد.

 

آدرس خانه سالمندان استان لرستان | انواع خدمات در خانه سالمندان

اكثر آسايشگاه‌هاي سالمندان داراي امكانات رفاهي كافي و مجهزي هستند و كادر حرفه‌اي و آموزش ديده‌اي دارند كه وظيفه‌شان رسيدگي به موقع، منظم و بي‌دغدغه به سالمندان است. از ديگر خدمات و امكانات آسايشگاه سالمندان، مي‎توان به موارد زير اشاره كرد.

  • امكان اقامت دائم و موقت
  • تغذيه صحيح و مناسب با سلامت فرد
  • خدمات پزشكي
  • خدمات پرستاري
  • خدمات توانبخشي و فيزيوتراپي
  • خدمات تفريحي
  • كار درماني و گفتاردرماني
  • و ....

 

 

مزاياي خانه سالمندان

در خانه سالمندان، پزشكان و متخصصان حرفه‌اي فعاليت مي‌كنند كه سالمندان را از نظر پزشكي نظر دارند و در صورت بروز مشكل، مداخله پزشكي مي‌كنند. همچنين به دليل مراقبت‌هاي پزشكي روزانه، از بروز بيماري‌هاي جديد در سالمندان جلوگيري مي‌شود و هرچه زودتر سلامت خود را به دست مي‌آورند. از طرف ديگر، افراد سالمند در اين مراكز با سالمندان هم سن خود ارتباط برقرار مي‌كنند و به اين نحو، تنهايي و اوقات فراغت خود را پر مي‌كنند. نگهداري از فرد سالمندي كه شرايط جسمي خوبي ندارد، براي اطرافيان و براي خود فرد بسيار سخت است. افراد در خانه سالمندان تحت مراقبت پزشكي ويژه قرار مي‌گيرند و با بهبود حال جسمي، به خانه و نزد فرزندان خود برمي‌گردند. 

 

آدرس خانه سالمندان استان لرستان | معايب خانه سالمندان

به طور معمول، سالمندان به دليل شرايط جسمي و روحي و كاهش استقلال شان، دچار افسردگي مي‌شوند و در صورت رفتن به خانه سالمندان، از فرزندانشان دورتر شده و افسردگي شان شديدتر مي‌شود. زندگي در خانه سالمندان عادي و روتين است و باعث مي‌شود كه روحيه آن‌ها مختل شود. دلتنگي و دوري از فرزندان براي سالمندان مناسب نيست پس اگر قصد داريد كه والدين خود را به خانه سالمندان بسپاريد، حتما به ديدار آن‌ها برويد و اجازه ندهيد كه احساس دلتنگي كنند و اين طور فكر كنند كه شما آن‌ها را فراموش كرده‌ايد. اميد به زندگي و روحيه بالا از مهم ترين عوامل تاثيرگذار در حال جسمي و روحي سالمندان است.

براي شناخت بيشتر در زمينه علائم افسردگي و درمان افسردگي كليك كنيد.

 

آدرس خانه سالمندان استان لرستان | استانداردهاي لازم براي خانه سالمندان

به طور كلي مراكز خصوصي نسبت به مراكز دولتي و خيريه‌ها از سطح استاندارد بالاتري برخوردار هستند و امكانات رفاهي بيشتري دارند. البته استاندارد كلي براي آسايشگاه سالمندان را بهزيستي مشخص مي‌كند و همه مراكز بايد اين استانداردها را رعايت كنند. استانداردهاي كلي در خانه سالمندان شامل موارد زير مي‌باشد.

_ كادر پزشكي و پرستاري حرفه‌اي
_ خدمات روان درماني
_ داشتن برنامه‌هاي تفريحي در محيط آسايشگاه
_ شرايط محيطي تميز و مناسب
_ داشتن آسانسور براي جابجايي سالمندان
و...

 

چگونه والدين سالمند را براي رفتن به خانه سالمندان قانع كنيم؟

براي اينكه فرد مسن در خانه سالمندان اذيت نشود، لازم است كه حتما او را قانع كرده تا با رضايت خود به آن جا برود. با والد ميانسال خود صحبت كنيد و به ايشان اطمينان دهيد كه اين كار به معني بي‌علاقگي شما به او نيست و شما مي‌خواهيد كه بهترين شرايط را براي مراقبت از او فراهم كنيد تا هرچه سريع‌تر بهبود يابد و با سلامت بيشتري نزد شما برگردد. اگر او را بدون رضايت به خانه سالمندان بفرستيد، شرايط بسيار سختي را برايش به وجود مي‌آوريد و ممكن است اين تفكر در او به وجود بيايد كه شما قدرنشناس و ناسپاس هستيد. اگر هم به او قول ديدار مداوم را مي‌دهيد، حتما به وعده خود پايبند باشيد و نگذاريد احساس كند كه فراموش شده است.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خانه سالمندان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : آدرس خانه سالمندان استان لرستان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۷:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی