مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

انواع اعتياد به اينترنت

1. اعتياد به بازي كامپيوتري از انواع اعتياد به اينترنت

افرادي كه درگير اعتياد به بازي‌هاي كامپيوتري هستند، عمدتا كودكان و نوجوانان تنهايي مي‌باشند كه در برقراري ارتباط با همسالان خود دچار مشكل مي‌شوند. آن‌ها ساعت‌ها پاي بازي مي‌نشينند و اين مسئله باعث مي‌شود كه در مدرسه به مشكل بر بخورند و دچار افت تحصيلي شوند و از نظر جسماني نيز به مشكلاتي مانند خشكي چشم، دست درد، عدم رعايت بهداشت شخصي و.... دچار شوند. از جمله دلايل اعتياد به بازي كامپيوتري در كودكان مي‌توان به عدم توانايي كودك در برقراري رابطه با همسالان، مشكلات محيط خانه و خانواده، اختلالات رواني، جذابيت بازي‌هاي كامپيوتري و ... اشاره داشت.

براي آشنايي بيشتر در زمينه عوارض و پيامدهاي اعتياد به اينترنت كليك كنيد.

اعتياد به بازي‌هاي كامپيوتري در بزرگسالان نيز مشاهده مي‌شود. در اين حالت فرد ساعت‌هاي طولاني به بازي كامپيوتري مشغول است كه اين مسئله مشكلات فراواني در زندگي‌اش به دنبال دارد. در مورد علل اعتياد به بازي‌هاي كامپيوتري در بزرگسالان مي‌توان به عدم توانايي ارتباط با افراد ديگر، عدم مهارت‌هاي اجتماعي، مشكلات ارتباطي با همسر و... توجه داشت.

براي آگاهي بيشتر در زمينه اعتياد رفتاري كليك كنيد.

2. اعتياد به محتواي غيراخلاقي

اعتياد به محتواي غيراخلاقي يعني استفاده وسواس گونه و اجباري از محتواي ***گرافيك مانند ديدن، خواندن و نوشتن است. اين افراد اگر در حال استفاده از محتواي غيراخلاقي هم نباشند، مشغله‌هاي ذهني دائمي نسبت به محتواي غيراخلاقي دارند. براي اين افراد مشكلات زيادي در دنياي واقعي پيش مي‌آيد و مي‌تواند زندگي فرد را مختل كند. اصلي ترين و بيشترين مشكل، اعتياد به خود ارضايي است. در صورت مجرد بودن، فرد دچار مشكلاتي مانند زود انزالي مي‌شود و اگر فرد متاهل باشد دچار مشكلات جدي با همسر خود مي‌گردد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه اعتياد جنسي كليك كنيد.

در اعتياد به پورن، صحنه‌هاي غيراخلاقي به صورت مجازي براي فرد به مراتب تحريك كننده‌تر از دنياي واقعي است و فقط در حضور اين محتوا تحريك مي‌شود. اين افراد به دليل اينكه نمي‌خواهند با اين مسائل روبرو شوند به پورن روي مي‌آورند. اين موضوع ممكن است به دليل مشكلاتي مانند تجربيات تلخ گذشته، مشكلات جسماني، عدم اعتماد به نفس و... باشد. همچنين رابطه جنسي در دنياي واقعي بسيار پيچيده است و توقعات زيادي در آن وجود دارد كه محتواي اين مطالب به آن‌ها نمي‌پردازند و انتظارات فرد را با يك دنياي غيرواقعي متناسب مي‌كند.

براي اطلاع از اختلالات جنسي كليك كنيد.  

 

3. اعتياد به شبكه‌هاي اجتماعي از انواع اعتياد به اينترنت

با خبر بودن از حال دوستان و آشنايان و در جريان زندگي آن‌ها قرار گرفتن مي‌تواند حس خوبي در هر كسي ايجاد كند؛ اما براي بعضي از افراد پيش مي‌آيد كه بيش از اندازه درگير اين مسئله مي‌شوند. اين افراد در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت فراواني دارند و مدام در حال چك كردن صفحات اجتماعي، دنبال كردن زندگي افراد و چت كردن با دوستان و آشنايان هستند. اين مسئه باعث مي‌شود تا اين افراد از زندگي خود باز بمانند و نتوانند در زندگي واقعي با بقيه ارتباط برقرار كنند و مشكلات زيادي را براي فرد به وجود مي‌آورد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه اعتياد به شبكه هاي اجتماعي كليك كنيد.

 

4. اعتياد به خريد اينترنتي 

اعتياد به خريد يعني خريدن وسواس گونه و بدون كنترل كالاهاي گوناگون عليرغم نياز داشتن به آن ها است. كسي كه به خريد اينترنتي معتاد است، ساعت‌هاي زيادي را صرف چرخيدن در وب سايت‌هاي فروش اينترنتي مي‌گذراند و سبد خريد خود را پر از اجناس مختلفي مي‌كند كه اكثرا به آن ها هيچ احتياجي ندارد و معمولا نيز از آن‌ها استفاده نمي‌شود.

اين افراد معمولا داراي احساس افسردگي و اضطراب هستند و به خريد كردن به چشم فرايندي نگاه مي‌كنند كه باعث بهبود حالشان مي‌شود. شيوع اين اختلال در خانم‌ها بيشتر از آقايان است. تفاوت‌هايي نيز در نوع خريد خانم‌ها و آقايان به چشم مي‌خورد. خانم‌ها بيشتر تمايل دارند تا لوازم شخصي مانند لباس و لوازم آرايش و عطر و... خريداري كنند، در حالي كه در آقايان بيشتر خريدها مربوط به لوازم مربوط به ماشين، لوازم صوتي و تصويري و ابزار آلات و... است.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه افسردگي كليك كنيد.

اين افراد به دليل عدم توانايي در مديريت منابع مالي خود، با مشكلات شديد مالي روبرو مي‌شوند. اين مسئله روي روابط اين افراد با ديگران نيز تاثيرگذار است چون كه ممكن است بخواهند از افراد ديگر پول قرض بگيرند و توانايي بازپس دادن قرض خود را نداشته باشند. اين افراد متوجه اين موضوع هستند كه كارشان اشتباه است و به همين دليل سعي در مخفي كردن اجناس خريداري شده و هر چيزي كه نشاني از مشكل اعتياد آن‌ها باشد، دارند. در نتيجه به دروغ گويي روي مي‌آورند كه مي‌تواند باعث صدمه زدن به روابط آن‌ها شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه اعتياد به اينترنت كليك كنيد.

5. قمار اينترنتي از انواع اعتياد به اينترنت

قمار اينترنتي، پديده‌اي كه روز به روز در حال افزايش است. وبسايت‌هايي كه براي اين مسئله وجود دارند باعث شده تا بدون اينكه به مكان خاصي احتياج باشد، به راحتي بتوان قمار كرد و ديگر نيازي به حضور داشتن در مكان خاصي نيست. قمار اينترنتي مي‌تواند به صورت شرط بندي روي مسابقات ورزشي و يا انجام بازي‌هايي مانند تخته نرد، حكم و پوكر باشد. در قمار اينترنتي دو حالت به وجود مي‌آيد كه شامل موارد زير است.

1) برد: احساس لذت ناشي از برد باعث مي‌شود كه فرد به اصطلاح "طمع" كند و تمايلش براي انجام دوباره قمار بيشتر و بيشتر مي‌شود.

2) باخت: احساس غمگيني ناشي از باخت باعث مي‌شود تا فرد فكر كند اين بار شانس با او يار نبوده؛ اگر بار ديگر اين كار را بكند حتما شانس با او يار خواهد بود و برنده مي‌شود در نتيجه بيشتر قمار مي‌كند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه اعتياد به قمار كليك كنيد.

 

علل انواع اعتياد به اينترنت

هنوز هيچ معيار مشخصي براي رفتارهاي اعتياد آور به اينترنت تعريف نشده است اما به اثبات رسيده است كه اعتياد به اينترنت نشانه يك مسئله زير بنايي در فرد مي‌باشد. در بسياري از موارد اعتياد به اينترنت به دلايلي مانند ناتواني در كنترل تكانه، افسردگي، اضطراب و يا فرار از موقعيت‌هاي ناخوشايند و واقعيت اتفاق مي‌افتد. 

براي اطلاعات بيشتر در زمينه اضطراب كليك كنيد.

سوالات متداول

براي اينكه دچار اعتياد به اينترنت نشويم بايد چكار كنيم؟

اگر مي‌خواهيد بر ميزان استفاده از اينترنت خود كنترل بيشتري داشته باشيد و از اعتياد به اينترنت پيشگيري كنيد مي‌توانيد ابتدا و انتهاي روزتان را به چيزي غير از اينترنت بگذرانيد، براي خود محدوديت‌هايي وضع كنيد و ميزان ضرورت ميزان فعاليت‌هاي مجازي خود را بررسي كنيد. 

براي شناخت بيشتر در زمينه پيشگيري از اعتياد به اينترنت كليك كنيد.

موثرترين روش درماني براي درمان اعتياد به اينترنت چيست؟

روش‌هاي درماني مختلفي وجود دارند كه در ميان آن‌ها درمان‌هايي نظير درمان شناختي رفتاري كه توسط روان شناسان مورد استفاده قرار مي‌گيرد، امروزه يكي از موثرترين روش‌ها در درمان اعيتاد به اينترنت به شمار مي رود. 

براي شناخت بيشتر در زمينه درمان اعتياد به اينترنت كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص و درمان اعتياد به اينترنت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : انواع اعتياد به اينترنت | آشنايي با 5 نوع اعتياد به اينترنت

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۰:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی