مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

مديريت خانواده با چه كسي است؟

بسياري از زوجين در مورد آنكه مديريت خانواده بايد با چه كسي باشد دچار تعارض مي‌شوند. قبل از اينكه بتوانيد اين موضوع را حل كنيد بايد مشخص كنيد كه مي‌خواهيد زندگي‌تان بر اساس چه سبكي اداره شود. براي مثال در نگاه سنتي همواره مرد مسئول مديريت خانواده بوده است و تصميم‌گيري‌هاي مهم از جانب او اتخاذ مي‌شده، در اين سيستم تمام فعاليت‌هاي مربوط به شغل و درآمد وظيفه مرد محسوب مي‌شود و در مقابل امور مربوط به خانه و تربيت فرزندان به زن اختصاص دارد. اما امروزه با مدرن شدن جوامع و اشتغال بسياري از زنان در اجتماع، اين نوع تقسيم‌بندي براي بسياري از خانواده‌ها كنار گذاشته شده است و زنان و مردان تلاش مي‌كنند كه به طور برابر در كنار يك‌ديگر براي زندگي مشترك خود تلاش كنند.

در اين شرايط كسي مسئول نهايي تصميم‌گيري‌ها نيست بلكه زن و مرد در طي فعاليت مشترك و همكاري با يكديگر موضوعات و چالش‌هاي مربوط به خانواده را حل و فصل مي‌كنند. براي آنكه در زندگي با همسر خود در رابطه با مديريت خانواده به اختلاف برنخوريد بايد از ابتدا مشخص كنيد كه مي‌خواهيد خانواده‌ شما بر چه اساس و شيوه‌اي اداره شود. آيا نگاه شما به زندگي نگاهي سنتي است يا اينكه اساس زندگي‌تان به شيوه‌اي مدرن چيده شده است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

 

سردرگمي در شيوه مديريت خانواده

بسياري از زوجين سردرگمي و تعارض‌هاي زيادي را در مورد نحوه اداره خانواده خود تجربه مي‌كنند. اين موضوع از اين مسئله ناشي مي‌شود كه افراد در بين سبك‌هاي سنتي و مدرن نمي‌توانند يكي را انتخاب كنند، به اين ترتيب بخشي از زندگي به شيوه مدرن اداره شده و بخشي ديگر بر اساس انتظارات سنتي مديريت مي‌شود.

براي مثال بسياري از زنان طبق ديدگاه‌هاي مدرن انتظار دارند كه مردان در امور خانه مشاركت فعال داشته باشند و در تصميم‌گيري‌ها آن‌ها را شريك كنند در حالي كه خود حاضر به هيچ گونه همكاري با همسر خود نيستند و تنها به امور خانه مي‌پردازند. همچنين عكس اين موضوع نيز صادق است مثلا زنان شاغل بسياري وجود دارند كه مجبور هستند تمام‌ كارهاي خانه را نيز انجام دهند. اين شرايط منجر به اضافه بار نقش شده و احساس فرسودگي در فرد ايجاد كند. در نتيجه بسيار مهم است كه اگر زندگي خود را بر پايه‌هاي مدرن مي‌چينيد، به تبع آن انتظارت سنتي خود را نيز كنار بگذاريد و در كنار يكديگر براي پيشبرد زندگي تلاش كنيد.

براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه وظايف زن در زندگي مشترك كليك كنيد.

 

مديريت ناكارآمد خانواده

ممكن است در مورد شيوه مديريت خانواده خود دچار شك و ترديد شويد و از خود بپرسيد كه آيا روشي كه در پيش گرفته‌ايم روشي درست است يا خير. ما در ادامه به ويژگي‌هاي مديريت ناكارآمد در خانواده اشاره كرده‌ايم. در صورتي كه چند مورد از اين ويژگي‌ها را در زندگي خود مشاهده مي‌كنيد براي بهبود شرايط به يك روانشناس خانواده مراجعه كنيد.

  • ناهماهنگي و اختلاف نظر در تربيت فرزندان
  • ناتواني در مديريت كردن امور مالي
  • اختلاف نظر در مورد رسيدگي به كارهاي مربوط به خانواده
  • وجود فشار بسيار زياد روي يكي از زوجين در مورد رسيدگي به امور مربوط به خانواده
  • عدم توازن در تقسيم مسئوليت‌ها
  • ناتواني در برآورده كردن انتظارات يكديگر و احساس ناكامي در رابطه
  • عدم ارتباط كافي و رضايت بخش بين اعضا و مديريت خانواده به طور مجزا از يك‌ديگر
  • وجود فاصله و سردي عاطفي بين اعضاي خانواده

براي شناخت بيشتر در زمينه وظايف مرد در زندگي مشترك كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- براي حل و فصل مشكلات خانوادگي بايد به چه متخصصي مراجعه كنيم؟

روانشناسان باليني و روانشناسان باليني با گرايش خانواده كه به طور تخصصي در زمينه روابط زوج و مديريت خانواده آموزش ديده‌اند در حل اين مشكلات مي‌توانند به شما كمك كنند.

- چرا امروزه با وجود افزايش دسترسي به متخصصين و افزايش آگاهي اختلافات در بين خانواده‌ها بيشتر شده است؟

هرچقدر كه جوامع پيشرفته‌تر مي‌شوند پيچيدگي‌هاي زندگي افراد آن جوامع نيز بيشتر مي‌شود، به همين خاطر اختلافات نيز شكل ديگري به خود مي‌گيرند. عواملي نظير تعارض بين سنت و مدرنيته، افزايش جمعيت، افزايش دسترسي به شبكه‌هاي مجازي و فاصله گرفتن افراد از يكديگر و ... از جمله مسائلي هستند كه بحران‌هاي جدي را براي خانواده‌ها به وجود مي‌آورند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه خانواده سالم كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مديريت خانواده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مديريت خانواده | مديريت خانواده با چه كسي است؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مديريت خانواده،
موضوع:
[ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۷:۰۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی