مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

رابطه مقعدي

عوارض رابطه مقعدي، سكس از پشت يا  Anal ***، يكي از اشكال روابط جنسي پر خطر است كه در آن دخول از طريق مقعد انجام مي‌شوند. اين نوع رابطه هم در مردان هم در زنان وجود دارد و آسيب‌هاي آن بسيار شديد است و لازم است نسبت به آن آگاهي لازم را پيدا كنيد. اشكال مختلفي كه مي‌توان با عنوان رابطه مقعدي شناخته شود شامل دخول آلت جنسي مردانه، ورود هر شيئي به مقعد به قصد لذت جنسي و ارضاي دهاني مقعد است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روابط جنسي پر خطر كليك كنيد.

عوارض جسماني رابطه مقعدي

1. مقعد خشك و فاقد لغزندگي و چربي واژن است

به دليل خشكي دهانه مقعد، دخول مي‌تواند باعث پارگي بافت داخل مقعد شده و علاوه بر خونريزي، باكتري‌ها و ويروس‌ها را وارد جريان خون كند. اين اتفاق باعث گسترش بيماري‌هاي جنسي مانند ايدز يا HIV شود. رابطه مقعدي 30 برابر بيشتر از رابطه واژني، خطر ابتلا به ايدز را افزايش مي‌دهد. همچنين قرار گرفتن در معرض ويروس HPV ممكن است به ايجاد زگيل‌هاي مقعد و در ادامه به سرطان مقعد منجر شود. حتي استفاده از روان كننده‌ها و روغن‌ها با اينكه به ظاهر به رابطه كمك مي‌كند اما نمي‌تواند از پارگي‌ها اين ناحيه جلوگيري كند.

2. بافت داخل مقعد آسيب پذير است

بافت خارجي پوست داراي لايه‌هايي از سلول‌هاي مرده است كه به عنوان محافظ در برابر عفونت‌ها عمل مي‌كند. اما بافت درون مقعد اين لايه‌ها را ندارد و با آسيب ديدن يا پارگي، به سادگي عفونت‌ها وارد جريان خون مي‌شود. با اين وجود بسياري از زنان قبل از ازدواج از ترس پاره شدن پرده بكارت رابطه مقعدي را ترجيح مي‌دهند. براي اطلاع بيشتر در مورد پرده بكارت كليك كنيد.

3. مقعد براي نگهداري مدفوع طراحي شده

عضله حلقوي مقعد، بعد از دفع تنگ مي‌شود، در اين هنگام كه عضله تنگ است، دخول بسيار دردناك و سخت مي‌شود. به مرور زمان باعث آسيب ديدن اسفنكتر (عضله انعطاف پذير در دهانه خارجي مقعد) شده و قابليت انعطاف و كنترل آن از بين مي‌رود.

4. مقعد پر از باكتري و ميكروب است

حتي اگر هر دو طرف سكس هيچ بيماري مقاربتي يا عفوني نداشته باشند، باكتري‌هاي موجود در مقعد توانايي انتقال به آلت تناسلي مرد را دارد. به دليل نزديكي مقعد به واژن، ورود ترشحات مقعد به واژن به وسيله آلت تناسلي مرد، بسيار خطرناك است و مي‌تواند منجر به عفونت واژن و آسيب‌هاي جدي واژن شود. بنابراين دخول آلت به واژن پس از رابطه مقعدي، به شدت خطرناك بوده و به هيچ وجه نبايد انجام شود.

رابطه مقعدي مي‌تواند خطرات زيادي داشته باشد. همچنين رابطه دهاني با مقعد مي‌تواند براي هر دو طرف خطر هپاتيت، عفونت يا زگيل، HPV و ديگر عفونت‌ها. همچنين در صورت ورود اسپرم از دهانه مقعد به واژن، حاملگي مي‌تواند اتفاق بيفتد. به دليل ماهيت انعطاف ناپذير مقعد، بر اثر يك جابجايي يا فشار نابجا، امكان شكستگي آلت تناسلي مرد وحود دارد.

آسيب‌هاي رواني از عوارض رابطه مقعدي

مقعد صرفا وسيله دفع مدفوع است و در هر دو جنس ساختار مشابهي دارد، بنابراين رابطه مقعدي براي زن به عنوان از بين رفتن زنانگي و ماهيت بدن اوست. اين اتفاق باعث ايجاد بحران‌هاي وجودي و زير سوال رفتن زن بودن مي‌شود. به ويژه اگر اولين رابطه جنسي از پشت صورت بگيرد، ممكن است افسردگي، ترس از رابطه، بي ميلي جنسي، جدايي عاطفي و مشكلات روحي و رواني در زنان ايجاد شود. توصيه مي‌كنيم مقاله اولين رابطه جنسي را نيز مطالعه كنيد.

در واقع رابطه واژينال و استفاده از قابليت طبيعي بدن، علاوه بر لذت جسمي و جنسي، باعث تجربه لذت روحي و ارضاي عاطفي زن نيز مي‌شود. مردان به دليل آسيبي كه در حين رابطه مقعدي به زن وارد مي‌كنند، در آينده احساس گناه را تجربه مي‌كنند. مختل شدن هويت مردانه و زندگي جنسي سالم، افسردگي، احساس حقارت، اعتياد به رابطه جنسي ناسالم و ضربه‌هاي روحي ديگر را به دنبال دارد. توصيه مي‌كنيم به مقاله رابطه جنسي مراجعه كنيد.

رابطه مقعدي باعث زود انزالي مي‌شود. مرد به سرعت از اين ناحيه ارضا مي‌شود و زن به دنبال راهي براي ارضاي خود مي‌گردد، اين مسئله فشار روحي براي دو طرف ايجاد مي‌كند. بنابراين عوارض رابطه مقعدي هم آسيب‌هاي جسماني و هم آسيب‌هاي شديد روحي را به دنبال دارد. بهتر است براي كسب لذت زودگذر، آسيب‌هاي طولاني مدت را در خود و يا همسرتان ايجاد نكنيد.

راه‎‌كارهاي كاهش عوارض رابطه مقعدي

تنها راه از بين بردن خطرات و عوارض رابطه مقعدي، اجتناب و انجام ندادن آن است. نكاتي براي افزايش ايمني رابطه مقعدي را بيان مي‌كنيم اما تاكيد مي‌كنيم هيچكدام از آن‌ها به طور كامل از آسيب ديدن شما محافظت نخواهد كرد:

  • استفاده از كاندوم براي محافظت از گسترش بيماري‌ها و عفونت‌ها بسيار مهم است.
  • از وارد كردن آلت به دهان يا واژن بعد از رابطه مقعدي جلوگيري كنيد و حتما قبل از دخول و بعد از خروج از مقعد از كاندوم جديد استفاده كنيد.
  • براي كاهش خطر آسيب به اسفكتر، از مقدار زيادي روان كننده استفاده كنيد. با اين حال خطر پارگي و آسيب ديدن مقعد همچنان وجود دارد.
  • قبل از رابطه مقعدي، براي كاهش خطر پارگي و آسيب، ريلكس كنيد. دوش آب گرم ممكن است به شما كمك كند.
  • اگر رابطه مقعدي دردناك است، در هر مرحله اي كه بود آن را متوقف كنيد.
  • اگر بعد از رابطه مقعدي خونريزي داشتيد يا هنگام تخليه مدفوع سوزش يا درد احساس كرديد حتما با پزشك مشورت كنيد.

چرا با وجود عوارض مردان رابطه مقعدي مي خواهند!

اكثر مردان به دليل ناتواني در ارضاي جنسي همسرشان و يا مشكلات واژني آن‌ها، رابطه از پشت را پيشنهاد مي‌كنند و احساس مي‌كنند از اين راه مي‌توانند به همسرشان لذت جنسي مضاعفي اهدا كنند. در اين شرايط زن لازم است با تاييد توانايي همسرش از ارضاي او و ابراز رضايت از سكس، احساس قدرت و لذت را به او منتقل كند. به علاوه دو طرف بايد با لمس ديگر نقاط تحريك پذير، آمادگي براي رابطه را ايجاد كنند و به تناسب آن به ارگاسم برسند.

چرا زنان با رابطه مقعدي موافقت مي‌كنند؟

زنان عموما به دليل مشكلات واژن يا درد در آن ناحيه، پيشنهاد رابطه مقعدي مي‌دهند يا در صورت درخواست همسر، با آن موافقت مي‌كنند. برخي هم براي جلب رضايت همسر به اين درخواست تن مي‌دهند. زنان بايد بدانند در هر حالتي رابطه مقعدي نادرست و آسيب زاست.

همچنين به دليل شرايط هنجاري و فرهنگي، مسئله پرده بكارت باعث مي‌شود زنان براي رابطه جنسي قبل از ازدواج محدوديت داشته باشند و رابطه مقعدي را به عنوان راهي بي خطر براي رفع نياز جنسي تلقي كنند. رابطه جنسي قبل از ازدواج به هر طريقي كه انجام مي‌شود مي‌تواند پيامدهايي را براي افراد به دنبال داشته‌باشد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله رابطه جنسي قبل از ازدواج را مطالعه كنيد.

بهتر است زوجين براي رسيدن به اهداف خود در هر رابطه‌ي ابتدا پيامدهاي رابطه را مورد بررسي قرار دهند. مشاوره جنسي به زوجين در هر مرحله‌اي براي كسب لذت جنسي و جلوگيري از انحرافات و مشكلات زناشويي خدمات ارائه مي‌دهد. همچنين آن‌ها را در زمينه مشكلاتي همچون زود انزالي، دير انزالي، سرد مزاجي و... راهنمايي مي‌كند.

سؤالات متداول

آيا رابطه مقعدي در دوران عقد باعث پارگي پرده بكارت و بارداري مي‌شود؟

امكان پاره شدن پرده بكارت در هنگام برقراري رابطه مقعدي وجود ندارد. همچنين بارداري از طريق اين نوع رابطه تقريبا نزديك به صفر است. اما پيشنهاد مي‌كنيم به دليل مضرات فراواني كه ذكر كرديم از اين نوع رابطه استفاده نكنيد. با روش‌هاي بدون دخول مي‌تواند ميل جنسي خود را در دوران عقد برطرف كنيد.

آيا مي‌توان در دوران بارداري رابطه مقعدي برقرار كرد؟

برقراري رابطه از پشت در دوران بارداري انقباضات مادر را افزايش مي‌دهد و موجب بروز مشكل مي‌شود. همچنين رابطه جنسي از پشت در ماه‌هاي آخر بارداري احتمال زايمان زودرس را افزايش مي‌دهد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عوارض رابطه مقعدي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : عوارض رابطه مقعدي | سيب روحي يا جسمي ناشي از رابطه مقعدي را بشناسيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عوارض رابطه مقعدي،
موضوع:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۳۴:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی