مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نزديكي در دوران عقد

دوران عقد دوراني است كه اگر چه زوجين زن و شوهر رسمي، قانوني و شرعي هم هستند، هنوز با هم در يك منزل سكونت ندارند و معمولا مدت زماني را در منزل والدين خود زندگي مي‌كنند تا به منزل خود بروند. در چنين دوراني اگر چه آن‌ها رسما همسر همديگر هستند ولي به دلايل مختلف محدوديتي در روابط خود دارند. ممكن است زمان كمتري را با هم صرف كنند و از نظر مكاني از هم دور باشند.

در چنين حالتي معمولا برقراري روابط جنسي منظم براي طرفين سخت مي‌باشد يا ممكن است هر يك از طرفين ميلي به برقراري رابطه جنسي در اين دوران نداشته باشد و بخواهد آن را به بعد از عروسي موكول كند. در دوران نامزدي نيز چنين چالش‌هايي وجود دارد اما مسئله رابطه جنسي در دوران نامزدي كمي پيچيده‌تر است. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله دوران نامزدي را مطالعه كنيد.

 

نزديكي در دوران نامزدي

دوران نامزدي فرصتي براي زوجين است تا به شناخت دقيق‌تري از يكديگر دست يابند. برخي در اين دوران صيغه محرميت مي‌خوانند كه در اين صورت از لحاظ قانوني و شرعي رابطه جنسي مانعي ندارد اما برخلاف دوران عقد ممكن است آسيب‌هايي را به دنبال داشته‌باشد. گاه درگير شدن در رابطه جنسي وابستگي زيادي بين طرفين ايجاد مي‌كند و امكان پرداختن به ابعاد شخصيتي و شناخت يكديگر را از آن‌ها مي‌گيرد. براي اطلاعات بيشتر در زمينه دوران نامزدي تا عقد كليك كنيد. 

 

دلايل ممانعت از نزديكي در دوران عقد

دلايل مختلفي براي اينكه افراد مايل نزديكي در دوران عقد عقد نباشند، وجود دارد. برخي از اين دلايل برخاسته از فرهنگ و ارزش‌هاي سنتي بوده و برخي ديگر ممكن است برخاسته از خواسته‌هاي فردي باشد.

تأثيرات فرهنگي

اعتقادات ريشه‌اي: در فرهنگ سنتي ايران، روابط جنسي زناشويي مختص به زن و شوهري دانسته مي‌شود كه عروسي كرده باشند و رسما در منزل خود سكونت داشته باشند. هر شكل ديگري از رابطه جنسي در اين فرهنگ، نادرست و مغاير با ارزش‌ها دانسته مي‌شود. يعني يك فشار فرهنگي هميشه باعث شده‌است افراد در صورتي كه خارج از اين چارچوب رابطه جنسي برقرار كنند، دچار احساس گناه و يا احساسات منفي ديگري بشوند. و يا رابطه‌شان را از ديگران مخفي كنند. بسياري از والدين صراحتا يا ضمني فرزندان خود را از داشتن رابطه جنسي با همسر شرعي و قانوني خود منع مي‌كنند و عموما دلايل روشن و واضحي براي اين امر نمي‌آورند.

اعتقاد به حفظ پرده بكارت: يكي ديگر از سنت‌هايي كه باعث ابقاي ناپسند بودن رابطه جنسي در عقد مي‌باشد، فرهنگ ارزشمندي نگهداري پرده بكارت تا اولين شب ازدواج مي‌باشد. در بسياري از مناطق ايران يكي از وظائف مادر زن در شب ازدواج، ايستادن پشت در حجله عروس و داماد و تحويل گرفتن دستمال خوني از داماد بوده است. البته اين رسم هنوز هم در برخي مناطق رواج دارد.

چنين رسمي باعث شده تا افراد علاقه داشته باشند اولين رابطه جنسي خود را در شب ازدواج تجربه كنند. در واقع گويي برقراري اولين رابطه جنسي در شب ازدواج به نوعي پاي بندي به اصول و ارزش هاست و نوعي حس افتخار و اطمينان به افراد مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پرده بكارت كليك كنيد.

دلايل فردي

بسياري از زوجين از برقراري رابطه جنسي در دوران عقد و به ويژه رابطه دخول محور مي‌ترسند. علت چنين ترسي نگراني‌هاي مرتبط با باردار شدن است. بسياري از مواقع علت منع والدين از رابطه جنسي، همين ترس از بارداري مي‌باشد. البته باردار شدن در دوره عقد نوعي بار فرهنگي و فشار منفي هم براي طرفين دارد. براي اطلاعات بيشتر مقاله بارداري در دوران عقد را مطالعه كنيد.

به علاوه نگرش‌هاي منفي نسبت به رابطه جنسي ممكن است باعث شود تقاضاي رابطه جنسي نوعي گستاخي در نظر گرفته شود. گاهي اوقات دختران چنين درخواستي از جانب پسر را مغاير با عشق صادقانه و حقيقي مي‌دانند. يا پسران به خاطر ترس از رد شدن درخواست چنين پيشنهادي نمي‌دهند و آن را موكول به بعد از عروسي مي‌كنند.

برخي توصيه‌ها از جانب بزرگتر‌ها و والدين باعث مي‌شود دختران ميل به رابطه جنسي در عقد نداشته باشند. اين توصيه‌ها مبني بر اين هستند كه اگر دختر در اين زمان تن به رابطه جنسي بدهد، باعث طولاني شدن دوره عقد مي‌شود و مرد انگيزه‌اي براي خانه گرفتن و مستقل شدن از خود نشان نمي‌دهد. در واقع از رابطه جنسي به عنوان حربه‌اي براي مشتاق‌تر كردن پسر استفاده مي‌شود.

 

نكات مهم در رابطه با نزديكي در دوران عقد

با تمام مقدمات گفته شده، اين سوال به ذهن مي‌رسد كه آيا اين ارزش‌هاي فرهنگي مطابق با واقعيت و حقيقت هستند يا خير؟ آيا لزومي به ابقاي اين فرهنگ وجود دارد؟ در پاسخ به اين سوال نكات زير مفيد به نظر مي‌رسند:

  • هنگامي كه صيغه عقد بين دو نفر جاري مي‌شود، شرعا و قانونا آن‌ها زن و شوهر محسوب مي‌شوند. پس دليلي براي گناه آلود بودن يا زشت بودن رابطه جنسي آن‌ها وجود ندارد.
  • نياز جنسي يكي از نيازهاي اساسي انسان‌ها است كه آن‌ها را به سمت ازدواج سوق مي‌دهد و ازدواج بستري امني براي آن فراهم مي‌كند. اگر قرار نيست ازدواج آن را پاسخ دهد، پس جاي پاسخ دهي به اين نياز كجاست؟
  • در مورد نگراني‌هاي مرتبط به بارداري در دوران عقد، استفاده از روش‌هاي صحيح پيشگيري از بارداري ضرورت مي‌يابد. براي اطلاع از پيشگيري از بارداري كليك كنيد.
  • نداشتن فضاي خصوصي براي رابطه جنسي در عقد ممكن است باعث شود طرفين با هم رابطه جنسي منظمي نداشته باشند، اما به هرحال هر شكلي از رابطه جنسي در عقد مي‌تواند به احساس شادي و نشاط زوجين بيفزايد. روي صميميت بين زوجين موثر باشد، و فشار‌هاي رواني مرتبط با نياز را كاهش دهد. توصيه مي‌كنيم براي افزايش صميميت بين زوجين در دوران عقد كليك كنيد.

 

اَشكال مختلف نزديكي در دوران عقد

اينكه رسوماتي براي نگهداري و حفظ بكارت تا زمان ازدواج وجود دارد مسئله مهمي است و اينكه فرد تا زمان ازدواج هيچ تجربه جنسي نداشته باشد، يك تصميم شخصي و فردي است. اما ازدواج از عقد شروع مي‌شود و لزوم حفظ بكارت تا شب ازدواج ممكن است منتفي شود. اما باز هم اين تصميم هر زوجي مي‌باشد.

آيا رابطه جنسي به دخول محدود مي‌شود؟

اگر شما و همسرتان دوست داريد اولين دخول خود را اولين شب ازدواج تجربه كنيد، لزومي ندارد كه هر شكلي از رابطه جنسي را بين خودتان ممنوع كنيد. رابطه جنسي مي‌تواند اشكال مختلفي داشته باشد براي مثال رابطه جنسي دهاني، معاشقه و هر شكل ديگري از رابطه جنسي مي‌تواند هم براي طرفين لذت بخش باشد و هم اينكه از فشارهاي جنسي آن‌ها بكاهد.

رابطه جنسي مقعدي يكي از انتخاب‌هاي زوجين در دوران عقد است. برقراري اين نوع رابطه تنها به دليل حفظ پرده بكارت ممكن است براي زن نه تنها لذت نداشته باشد بلكه باعث ايجاد احساس انزجار يا بي ميلي جنسي شود. از طرفي بر روابط زناشويي آن‌ها در آينده نيز تاثير مي‌گذارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رابطه جنسي مقعدي كليك كنيد.

 

لزوم مشاوره در دوران عقد

گاه يكي از زوجين در دوران عقد اصرار زيادي براي رابطه جنسي مي‌كند و ديگري تمايلي به اين كار ندارد. علت آن هم مي‌تواند به فرهنگ يا شخصيت افراد برگردد و يا مواردي همچون ترس از دخول را شامل شود. در اين صورت ممكن است زوجين دچار اختلاف شوند. افراد مي‌توانند با استفاده از تكنيك‌هاي جنسي و دريافت مشاوره جنسي به ارضاي يكديگر در دوران عقد بپردازند.

علاوه بر مسائل جنسي اختلافاتي كه در زمينه‌هاي ديگر و در دوران عقد بروز پيدا مي‌كنند لازم است تا قبل از ازدواج حل شوند و افراد با شناخت كامل از يكديگر وارد زندگي مشترك شوند؛ ناديده گرفتن مشكلات و اميد به تغيير همسر مي‌تواند پيامدهاي بيشتري را بعد از ازدواج به دنبال داشته‌باشد. مشاوره ازدواج به شما كمك مي‌كند تا به حل مشكلات بپردازيد و در دوران عقد به بهترين شكل رفتار كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نزديكي در دوران عقد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نزديكي در دوران عقد | چگونه از دوران عقد لذت ببريم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نزديكي در دوران عقد،
موضوع:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۴۸:۲۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی