مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دختر خوب براي ازدواج داراي چه ويژگي‌هايي است؟ مرداني كه تصميم به ازدواج دارند معمولا معيار و ويژگي‌هايي را براي خود تعيين مي‌كنند كه اين ويژگي‌ها از فردي به فرد ديگر متفاوت است. اما به طور كلي يك سري از ويژگي‌ها ميان افراد مشترك است و بايد حتما به آن توجه شود. ما در ادامه مطلب قصد داريم به بررسي ويژگي‌هاي دختر خوب براي ازدواج بپردازيم. در صورتي كه قصد ازدواج داريد بهتر است تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.
 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : دختر خوب براي ازدواج

 

23 ويژگي دختر خوب براي ازدواج

دختر خوب و زن مناسب در مرحله اول كسي است كه شما او را دوست داريد. اما در مراحل بعدي لازم است با شناخت دقيق خود و دختر مورد علاقه تان، انتخاب آگاهانه و هوشمندانه‌اي داشته باشيد. هر كسي ممكن است افراد نامناسب براي ازدواج را براي همسري برگزيند، اما با تعيين معيارهاي مناسب در انتخاب همسر آينده خود بايد دقيق‌تر عمل كنيد. در اين مطلب 23 ويژگي زن مناسب براي ازدواج را خواهيد خواند.

براي اطلاع از ويژگي مردان مناسب براي ازدواج كليك كنيد.

1- خودش را مي‌شناسد و خود را پذيرفته است

اولين قدم در آمادگي زنان براي ازدواج شناخت خود است. زن بايد بداند از زندگي خودش چه مي‌خواهد و چه چيزهايي را دوست دارد. خودش و بدنش و جنسيتش را پذيرفته و از آن راضي است. به دنبال مكملي براي خود است و سعي نمي‌كند خودش را از نو يك آدم ديگه بكند. 

2- تفاهم داريد

زن و شوهر لازم است حداقل در سليقه و علاقه‌هاي خود به تفاهم نسبي برسند و به علايق هم احترام بگذارند. در بلند مدت عدم شباهت در سلايق زوجين، مي‌تواند زمينه درگيري و ناراحتي‌هاي زيادي را فراهم كند. همچنين تفاهم در تيپ‌ها و ويژگي‌هاي شخصيتي موضوعي است كه با دريافت مشاوره قبل از ازدواج ميسر مي‌باشد.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

3- دختر خوب براي ازدواج قصد و نيت ازدواج دارد

زني كه قصد ازدواج دارد مي‌داند كه از زندگي چه مي‌خواهد. اگر قصدش جدي باشد، اين را صريحا اعلام كرده و عمر خود را پاي روابط بي‌هدف تلف نمي‌كند. با شما صادق است و اگر قصد ازدواج نداشته باشد رابطه را ادامه نخواهد داد. او از حرف ازدواج و روياپردازي‌هايش لذت مي‌برد. زني كه قصد ازدواج نداشته باشد هيچ شرايط و محدوديتي براي طرف مقابلش قائل نمي‌شود و هيچ انتظاري از او ندارد.

4- هوش بالا از ويژگي برتر دختر خوب براي ازدواج

هنگامي كه شما به دنبال يك شريك براي زندگي هستيد از اين مطمئن شويد كه او باهوش است. حتي باهوش‌تر از شما. يك زن باهوش مي‌تواند جزئيات زندگي شما را زير نظر داشته باشد و در آينده شما را از زوال عقل نجات خواهد داد. 

براي اطلاعات بيشتر در زمينه افراد نامناسب براي ازدواج كليك كنيد.

5- دختر خوب براي ازدواج داراي محدوديت و چهارچوب است

زني كه آمادگي ازدواج دارد مي‌پذيرد كه بايد تفاوت‌هايي را در خود و زندگي‌اش به وجود بياورد. براي روابط دوستي خود با شما مشورت مي‌كند و تمايل دارد كه به يك نقطه مشترك برسيد. رفتارش در ميان عموم بالغانه و محترمانه و كنار شما صميمي و مهربان است و خود واقعي‌اش را به نمايش مي‌گذارد.

6- ويژگي هاي اخلاقي مثبت

زن بد دهن، بي‌ادب و بداخلاق اصلا براي ازدواج مناسب نيست. زن شما در آينده مادر فرزندان شماست. اگر او بداخلاق و بد دهن باشد هرگز نمي‌تواند فرزند خود را به خوبي تربيت كند. صبر، ادب، لطافت در كلام و رفتار، بخشش و گذشت، فداكاري، وفاداري و پشتكار برخي از ويژگي‌هايي است كه زن لازم است براي داشتن آن‌ها تلاش كند تا بتواند به فرزندان خود آموزش دهد.

7- براي شما دوست داشتني و فوق العاده باشد

زني كه مي‌خواهيد با او ازدواج كنيد بايد از نظر شما فوق العاده به نظر برسد. به قول معروف بايد حس كنيد كه برايش مي‌ميريد و نمي‌توانيد بدون او زندگي كنيد. از نظر شما جذاب و زيبا و دوست داشتني است و حاضر نيستيد او را با كسي عوض كنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه انتخاب همسر مناسب كليك كنيد.

8- عزت نفس دختر خوب براي ازدواج او را ارزشمند مي‌كند

زني كه خارج از رابطه با شما، از زندگي‌اش رضايت و دوست داشته باشد، مي‌تواند شما را نيز دوست داشته باشد. زني كه به شما و احساستان نياز داشته باشد براي ازدواج مناسب نيست، بلكه او با عزت نفس كامل از شما مي‌خواهد عاشقش باشيد و به او توجه كنيد.

9- دختر خوب براي ازدواج صداقت دارد

يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي دختر خوب و زن مناسب براي ازدواج، داشتن صداقت است. هيچ چيز مثل دروغ گويي و پنهان كاري نمي‌تواند باعث فروپاشي بناي يك زندگي شود. پس از اين مورد مطمئن شويد و شما هم سعي كنيد با صداقت خود، اهميت اين ويژگي را براي همسر آينده خود روشن كنيد.

10- چشم انداز مثبت دارد

زن زندگي، نسبت به آينده و پيشرفت خوش بين است. او از اهداف شما حمايت مي‌كند و نگران آينده است. براي پيشرفت شما و خودش تلاش مي‌كند و به شما كمك مي‌كند تا تمام پتانسيل‌هاي خود را ارائه دهيد و بهترين خود باشيد.

11- توانايي سازگاري دارد

زني كه براي ازدواج آمادگي دارد، لج باز و يك دنده نيست. او قادر است در شرايط بحراني، براي بهبود زندگي از برخي تمايلات خود بگذرد و با شرايط متفاوت كنار بيايد. اگر به اجبار از چيزي كه دوست دارد محروم شود، زمين و زمان را به هم نمي‌دوزد و سعي مي‌كند با موقعيت جديد سازگار شود.

12- مهربان و گشاده رو است

زني كه آمادگي ازدواج دارد، بخشنده و مهربان است. به نيازهاي ديگران اهميت داده و نفع جمعي برايش مهم است. نيازهاي زندگي خود را مي‌داند و مي‌تواند شرايط مناسب را براي كارهاي خير و عام‌المنفعه تشخيص دهد. خسيس و خودخواه نيست و به درد هم نوعان خود اهميت مي‌دهد.

13- معايب شما را مي پذيرد

دختر خوب و مناسب براي ازدواج، شما را با تمام معايب و ناتواني‌هايتان مي‌پذيرد و در صورت امكان براي اصلاح آن‌ها تلاش مي‌كند. در اين مورد لازم است مرد نيز معايب خود را بپذيرد و در اين مسير رو به روي همسر خود قرار نگيرد. اصلاح خصلت‌هاي بد شما و بهبود روابط زناشويي برايش مهم است و تسليم نمي‌شود. كسي كه براي بهتر شدن شما تلاش مي‌كند، قطعا شما را دوست دارد.

14- دختر خوب براي ازدواج توانايي مراقبت دارد

زني كه توانايي مراقبت از ديگران را داشته باشد، يكي از ويژگي‌هاي مهم زنانه را دارد. او بايد راه‌هاي مراقبت از خودش و خانواده‌اش را در هنگام بيماري بداند و نسبت به آن حساس باشد.

15- در مشاجرات خونسردي خود را حفظ مي كند

زني كه براي ازدواج آماده باشد، مي‌تواند در هنگام مشاجرات آرامش خود را حفظ كند و براي يافتن آرامش شما تلاش كند. اگر عصباني است، خشم خود را كنترل مي‌كند و هنگام عصبانيت شما، همراهيتان نمي‌كند و سعي مي‌كند آرامش را به محيط برگرداند.

براي اطلاع از راه‌هاي كنترل خشم كليك كنيد.

16- امنيت مالي برايش مهم است

زني كه به وضعيت مالي شما اهميت نمي‌دهد و هيچ انتظار مالي ندارد، به احتمال زياد شما را دوست ندارد. منظور توقع زياد يا پول پرستي نيست. بلكه زن لازم است نسبت به پيشرفت مالي شما حساس باشد و از شما بخواهد تا درآمد خود را افزايش دهيد و توانايي مديريت مالي خودش و شما را داشته باشد.

17- مورد اعتماد است

زني كه مي خواهيد با او ازدواج كنيد بايد كاملا مورد اعتماد شما باشد. اگر به دختر مورد نظرتان شك داريد، بايد شك را برطرف كرده و به يك اعتماد متقابل برسيد. هيچ رابطه‌اي با شك و بي‌اعتمادي پايدار نخواهد بود.

18- سلامت جسماني و رواني داشته باشد

زن، به دليل طبيعت فيزيكي و توانايي فرزند آوري، لازم است كه از نظر جسماني در وضعيت مناسبي باشد و نسبت به سلامت خود و شما بسيار حساس باشد. به بهداشت و تناسب اندام خود اهميت دهد. همچنين همسر شما بايد از نظر رواني در وضعيت مناسبي باشد. افسردگي، اضطراب يا وسواس از اختلالات بسيار عمده‌اي هستند. اگر همسر مورد نظر شما در دوره‌اي اين مشكلات را تجربه كرده است، بدانيد كه طبيعي است.

19- دختر خوب به خانواده اهميت مي دهد

دختر خوب و مناسب ازدواج به خانواده خود احترام مي‌گذارد و نسبت به آن‌ها عاطفه و تعلق خاطر دارد. زني كه بتواند از خانواده‌اش دست بكشد، حتي بخاطر شما، او نسبت به بنيان خانواده تعلقي ندارد و ممكن است در آينده با شما نيز به مشكلات متعددي بر بخورد.

20- به بچه ها علاقه دارد

دختر آماده ازدواج به بچه‌ها علاقمند و با آن‌ها خوش رفتاري مي‌كند. البته قبل از آن بايد در مورد داشتن فرزند و حتي تعداد آن با طرف مقابل خود به توافق برسيد و در مورد عدم تفاهم، درباره ازدواج جدي‌تر فكر كنيد.

21- سازگاري جنسي داشته باشيد

يكي از دلايل اصلي طلاق، نارضايتي و عدم تفاهم زوجين از روابط جنسي و توانايي‌هاي جنسي همسر است. لازم است كه درباره علايق جنسي خود به تفاهم برسيد.

22- دختر خوب براي ازدواج شما را به چالش مي كشد

زن، برده شما نيست كه بي‌چون و چرا از شما تبعيت كند. زن خوب اعتماد به نفس دارد و شما را براي تصميم‌ها، رفتار و درخواست‌هاي اشتباهتان به چالش مي‌كشد. البته اينكه لازم است از همسر خود حرف شنوي داشته باشد قابل انكار نيست، اما زن خوب به هويت مستقل خود دست پيدا كرده و زندگي زناشويي را از يك رابطه ارباب برده‌اي متمايز مي‌كند. زني كه در هر حال از شما پيروي و اطاعت مي‌كند، نمي‌تواند در مواقع بحراني زندگي خود را نجات دهد.

23- دختر خوب و مناسب براي ازدواج تنبل نيست

زن در صورت شاغل نبودن، نبايد تا 12 ظهر بخوابد. او لازم است كه توانايي مديريت منزل و انجام كارهاي خانه را آموخته باشد. او بايد آشپزي را در حد مناسبي بلد باشد. البته لازم است كه شوهر نيز در كارهاي خانه و آشپزي دستي داشته باشد و همه مسئوليت ها را گردن همسر خود نياندازد، مخصوصا اگر زن شاغل باشد، نياز است كه كارهاي منزل به صورت حداكثر اشتراك انجام شود.
 

سوالات متداول

در صورتي كه ويژگي‌هاي گفته شده در فرد مورد نظر وجود داشت با اين حال بهترين سن براي ازدواج چه زماني است؟

سن مناسب براي ازدواج واقعا محدود به يك عدد خاص نمي‌شود. ممكن است 20 سالگي واقعا زمان مناسب براي ازدواج يك فرد باشد در حالي كه فردي ديگر حتي در 35 يا 40 سالگي نتواند ازدواج كند. اصل تفاوت‌هاي فردي مي‌گويد كه سن و زمان مناسب براي ازدواج براي هر فرد چه زماني است.

براي آشنايي بيشتر در زمينه سن ازدواج كليك كنيد.

مهم ترين ويژگي‌هاي رفتاري در ازدواج چيست؟

آشنايي با ويژگي‌‌هاي رفتاري در ازدواج به شما كمك مي‌كند كه بتوانيد در زندگي مشترك خود اختلافات و تعارضات كمتري را تجربه كنيد. مهم ترين ويژگي‌هاي رفتاري شامل صداقت، درك و احترام متفابل، مسئوليت پذيري، توانايي كنترل هيجاني و ميزان وابستگي است. 

براي اطلاعات بيشتر در زمينه ويژگي هاي رفتاري در ازدواج كليك كنيد.
 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : دختر خوب براي ازدواج

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: دختر خوب براي ازدواج،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۰۷:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی