مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

هفته هفتم بارداري

بهترين كار در هفته هفتم بارداري كه يك مادر بايد انجام دهد، بالا بردن اطلاعات خود در زمينه ايام مختلفي است كه كودك در درون رحم او قرار دارد. هفته هفتم نيز از جمله آن دوره‌هاي مهم در زندگي كودك مي‌باشد كه مادر بايد مراقبت‌هاي ويژه و نكات مهمي را رعايت كند و در موارد لزوم حتما از پزشك و مشاور خود راهنمايي بخواهد. به دليل اهميت اين موضوع ما امروز در زمينه بارداري در هفته هفتم با شما صحبت خواهيم كرد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

تغيير و تحولات بدني در مادر

در اين دوران مادر از نظر جسمي و روحي دچار تغيير و تحولاتي مي‌شود كه ميزان و شدت آن از فردي به فرد ديگر متفاوت است.

تغييرات جسمي

در اين دوران تغييرات جسماني مختلف است. ممكن است بيشتر از قبل نياز به ادرار كردن پيدا كند كه اين موضوع مي‌تواند به دليل رشد رحم و فشار بر مثانه باشد. در اين دوران مادر ممكن است ذائقه غذايي‌اش نيز تغيير كند و به چيزهايي علاقمند شود كه قبلا از آن‌ها دوري مي‌كرده يا بالعكس از چيزهايي دوري كند كه به آن‌ها علاقه داشته است. همچنين در هفته هفتم بارداري ممكن است مادر با تهوع، خستگي، سردرد، دل درد، حساس شدن، بروز آكنه و جوش، عصبي شدن، حساسيت پستان‌ها، تب و لرز، خونريزي واژينال و لكه بيني و ترشحات خونابه‌اي و... رو به رو شود.

تغييرات روحي

اصولا مادران در دوران بارداري احساسات مختلفي را تجربه مي‌كنند و گاهي نيز ممكن است تحمل برخي از احساسات براي آن‌ها سخت باشد. در هفته هفتم بارداري مشاهده شده است كه برخي از مادران دچار احساسات متناقضي در مورد باور كردن بارداري خود شده‌اند، حتي ممكن است شدت آن نيز زياد باشد و در مورد آينده فرزند خود نيز دچار نگراني‌هاي بسيار زيادي مي‌شوند.

تغييرات جنين در هفته هفتم بارداري 

مهم‌ترين تغييرات در اين دوره به جنين مربوط مي‌شود. بند ناف ساخته مي‌شود، جوانه‌ بازويي به شانه، آرنج و دست تقسيم مي‌شود. رنگ چشم خود را نمايان‌تر مي‌كند، دهان و دستگاه تناسلي نيز خود را نشان مي‌دهند. جنين در هفته هفتم به دليل تغييراتي كه مي‌كند بسيار حركت مي‌كند، البته شما متوجه اين حركات نمي‌شويد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

 

مراقبت‌هاي ويژه در هفته هفتم بارداري

مادر در هفته حساس و مهمي قرار دارد، لذا بايد مراقبت‌هاي ويژه‌اي را انجام دهد.

رعايت اصول تغذيه‌اي

تغذيه مادر در كل طول بارداري به خصوص در هفته هفتم بسيار مهم است. مادر بايد يك رژيم اصولي و منظم را زير نظر پزشك خود داشته باشد. به طور كلي بايد در ساعت‌هاي غذايي مشخصي غذاي اصلي و ميان وعده‌ها را دريافت كند. چون جنين در حال تكامل است بايد از مواد غذايي اُرگانيك و تازه استفاده كند. از خوردن هر گونه تنقلات شيميايي، پفك‌ها، چيپس‌ها، نوشابه، كلوچه و شيريني‌هاي صنعتي، غذاهاي كنسرو شده و به خصوص فست فودها اكيداً خودداري كنيد.

همچنين اگر مادر نيازمند به دريافت ويتامين باشد نوع و مقدار آن نيز بايد زير نظر پزشك متخصص تجويز شود و هرگز خودسرانه هيچ دارو و حتي ويتاميني را مصرف نكنيد. حتماً در طول بارداري دائم با پزشك متخصص مراحل تغذيه خود را چك كنيد و حتماً براي كنترل وزن به او مراجعه كنيد.

مراجعه به پزشك متخصص

در مواردي لازم است حتماً در فواصل زماني كوتاه‌تري به پزشك متخصص مراجعه كنيد. البته قبل از اينكه برخي از علائم در شما حاد شود با مراجعه به پزشك مي‌توانيد در اين مورد اطلاعات خوبي به دست آوريد و بيشتر از خودتان مراقبت كنيد.

در صورت درد شديد در شانه، خروج بافت از واژينال، انقباض و درد شديد پايين شكم، درد يا حساسيت در شكم و يا لگن، تپش قلب، تعريق زياد، تب شديد و يا غش كردن، بدون اتلاف وقت سريع به پزشك متخصص مراجعه كنيد تا مراحل درماني را طي كنيد. برخي از اين عوامل احتمال سقط را در هفته هفتم افزايش مي‌دهند، با اين حال هيچ دليل مشخصي براي سقط چنين وجود ندارد، اما شما بايد اين علائم را جدي بگيريد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

سؤالات متداول

چرا در هفته هفتم بارداري هنگام مسواك زدن، بيشتر حالت تهوع مي‌گيريم؟

چون شما در اوايل روزهاي بارداري خود هستيد، با مسواك زدن اين مورد تشديد مي‌شود. از يك مسواك نرم استفاده كنيد و خمير دندان خود را تغيير دهيد. حتما درجه آب را متناسب با وضعيت حال خود تنظيم كنيد. برخي از افراد با مسواك زدن با آب سرد و برخي با آب گرم كمتر دچار تهوع مي‌شوند.

چطور از خستگي در هفته هفتم جلوگيري كنيم؟

يك برنامه خواب منظم براي خود ترتيب دهيد و طبق نظر و روش پزشك متخصص ورزش‌هايي مخصوص دوران بارداري را نيز انجام دهيد. اين كار به كاهش و رفع خستگي شما كمك زيادي مي‌كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته هفتم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هفته هفتم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته هفتم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته هفتم بارداري،
موضوع:
[ ۲ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۴:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی