مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

پيش از درمان ، آسيب‌هاي ناشي از خيانت را بشناسيد

مهم‌ترين آسيب خيانت از بين رفتن اعتماد بين زوجين است. اعتمادي كه قبلا بين زن و شوهر وجود داشت از بين مي‌رود، روابط فرازناشويي بر اعتماد و صميميت زوجين اثر سوء خواهد گذاشت. عدم اعتماد، در هر كدام از افراد درگير در رابطه ممكن است ايجاد شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روابط فرازناشويي كليك كنيد.

آسيب‌هاي وارده بر فرد خائن

فردي كه خيانت كرده نسبت به عمل خود احساس گناه دارد، حس عذاب وجدان و گناه در آن‌ها اغلب باعث ايجاد اختلالات اضطرابي مي‌شود. از طرفي رابطه جنسي متعدد باعث تنوع طلبي بيشتر و عدم پايبندي به يك رابطه را بيشتر مي‌كند. در اين مواقع خطر ابتلا به بيماري‌هاي مقاربتي بيشتر مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات اضطرابي كليك كنيد.

آسيب‌هاي وارده بر خيانت ديده

فردي كه به او خيانت شده اعتماد به نفس را از دست مي‌دهد. ممكن است افكاري از ضعف در رابطه عاطفي يا جنسي در فرد ايجاد شود. شخصي كه مورد خيانت قرار گرفته در معرض خطر ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه مي‌باشد. احساساتي مثل خشم و افسردگي در فردي كه به او خيانت شده ايجاد مي‌شود كه نياز به مراقبت دارد. در صورتي كه زوج به نتيجه برسند كه امكان ادامه زندگي را ندارند رابطه به جدايي و طلاق ختم مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه افسردگي كليك كنيد.

آسيب‌هاي وارده بر نفر سوم رابطه بودن

نفر سوم رابطه بودن خود براي فرد موضوعي سخت و دردناك است. او هميشه مي‌داند كه در اين رابطه بايد تن به مخفي كاري بدهد. از طرفي هميشه شكي در دل دارد كه او نيز خيانت ببيند. تمامي اين‌ها مي‌تواند سلامت روان فرد را تحت تأثير قرار دهد.

درمان خيانت | عوامل ادامه رابطه بعد از خيانت

بسياري از زوج‌ها بعد از خيانت نيز به ادامه رابطه تمايل دارند. در زوج‌هايي كه ماندن در كنار يكديگر را انتخاب مي‌كنند بازسازي اعتماد از دست رفته نياز به زمان داشته و دشواري‌هاي زيادي دارد. عوامل مختلفي تمايل به ادامه رابطه را تشديد مي‌كنند يا به درمان آسيب هاي خيانت كمك مي‌كنند كه مهم‌ترين آن‌ها را مرور مي‌كنيم.

  • انگيزه قوي براي ادامه رابطه به دلايل مختلف
  • داشتن شبكه اجتماعي قوي
  • باورهاي مذهبي و زمينه فرهنگي
  • داشتن فرزند و نگراني براي آينده آن‌ها در صورت جدايي
  • رفتار بخشنده و با گذشت نسبت به يكديگر
  • يافتن معناي عميق در رابطه با يكديگر
  • شخصيت‌هاي وابسته (براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلال شخصيت وابسته كليك كنيد.)

دلايل خيانت به همسر هر آن چه كه باشد آسيب‌هاي بسيار زيادي را براي افراد به همراه دارد. در اين شرايط زوج خيانت ديده معمولا به فكر طلاق و يا قطع رابطه عاطفي مي‌افتد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پايان دادن به رابطه عاشقانه كليك كنيد.

درمان آسيب‌هاي ناشي از خيانت

هر چند طلاق به خاطر خيانت آمار بالايي دارد، اما همچنان ميزان بالايي از زوج‌هاي درگير با خيانت توانسته‌اند بعد از خيانت به زندگي خود ادامه دهند. معمولا زماني كه پاسخ خيانت با خيانت داده شده، اوضاع و آسيب‌ها بدتر از قبل گشته‌اند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پاسخ خيانت با خيانت كليك كنيد. مهم‌ترين درمان‌هاي آسيب‌هاي ناشي از خيانت عبارتند از:

بخشش براي درمان خيانت

بسته به وضعيت فعلي رابطه، آثار به جا مانده از خيامن و توانايي فرد، از بخشش خيانت براي گذر از مرحله آسيب بعد از خيانت استفاده مي‌شود. سطح آسيب و تأثيري كه بر روان فرد بر جاي گذاشته در توانايي فرد براي بخشش مؤثر است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بخشش خيانت كليك كنيد.

زوج درماني و روان درماني

مهم‌ترين اتفاقي كه در جلسات زوج درماني مي افتد تمرين راهبردهاي مقابله اي با آسيب‌هاي ناشي از خيانت است. افراد در اين جلسات به رابطه قوي تري دست پيدا مي‌كنند كه به آن‌ها كمك مي‌كند هر دو در كنار هم زندگي بهتري را بعد از خيانت ادامه دهند. همچنين در صورتي كه فرد تمايلي به ادامه زندگي مشترك ندارد جلسات مشاوره به او در اتخاذ تصميم درست كمك مي‌كند.

در صورت تصميم به جدايي و يا حتي ادامه نيز روان درماني در حل آسيب‌هاي ناشي از خيانت مثل از بين رفتن اعتماد، كاهش عزت نفس و افسردگي مؤثر است. اين گونه تلاش‌هاي خيانتكار براي جلب اعتماد همسر بهتر شناخته مي‌شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه جلب اعتماد همسر كليك كنيد.

گروه درماني

در گروه درماني مجموعه‌اي از افرادي كه با مسأله خيانت درگير هستند مشاركت مي‌كنند. اين گروه‌ها تحت نظارت درمانگر متخصص با هدف اشتراك تجربيات افراد از خيانت و رسيدن به راه حل مناسب براي هر كدام از شركت كنندگان برگزار مي‌شود. افرادي كه در اين گروه‌ها شركت مي‌كنند از صحبت‌هاي ديگران و راهنمايي‌هاي مشاور مي‌توانند به راه حلي مناسب مشكل خود دست پيدا كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه گروه درماني كليك كنيد.

آموزش تكنيك‌هاي مختلف مقابله‌اي و رشد فردي و تقويت توانايي بخشش نيز از موضوعات اين جلسات است كه توسط درمانگر به شركت كنندگان آموزش داده مي‌شود. در اين گونه جلسات به فرد آموزش داده مي‌شود تا با تكنيك‌هاي حل مسئله شكست عشقي خود را درمان كند. در اين زمينه مطالعه مقاله درمان شكست عشقي مي‌تواند مفيد باشد.

بهترين راه‌حل و درمان خيانت چيست؟

آسيب‌هاي خيانت علاوه بر زوجين ممكن است فرزندان را نيز درگير كنند به همين دليل لازم است از كمك‌هاي تخصصي بهره بگيريد. مشاوره خيانت و مشاوره طلاق مي‌تواند درد ناشي از خيانت را كاهش دهد و به ارتقاي سطح كيفي زندگي شما كمك كند. همچنين مشاور با در نظر گرفتن شرايط و شخصيت شما بهترين راه درماني و يا تركيبي از راه‌هاي درماني را ارائه مي‌دهد.

درمان خيانت با مشاوره خانواده

آسيب‌هاي خيانت بنيان خانواده را متزلزل مي‌كند و بر تمام اعضاي آن تأثير مي‌گذارد. زماني كه خيانت اتفاق مي‌افتد روابط بين خانواده‌هاي زن و مرد هم خدشه‌دار مي‌شود. در اين شرايط هر خانواده از فرزند خود دفاع مي‌كند و ممكن است اختلافات بالا بگيرد. در اين زمينه لازم است براي پيشگيري از مشكلات بيشتر و حل اختلافات از مشاوره خانواده بهره‌مند شويد. مشاوره خانواده با بررسي جزئيات خيانت و روابط خانواده‌ها راه‌هاي حل مسئله را به شما ارائه مي‌دهد.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان خيانت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران باشماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درمان آسيب هاي خيانت | شناسايي پيامدها و درمان خيانت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان آسيب هاي خيانت،
موضوع:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۶:۱۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی