مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اختلال آزارگري جنسي (ساديسم)

اختلال آزارگري جنسي يا همان ساديسم عبارت است از وارد كردن رنج و آزار جنسي يا رواني به شخصي ديگر كه براي انجام تحريك جنسي ايجاد مي‌شود. اين عمل، آزارگر جنسي را به اوج لذت مي‌رساند. شروع اختلال معمولا پيش از ۱۸ سالگي است و ميزان ابتلا در مردان بيشتر از زنان است. معمولا ساديسم با مازوخيسم ارتباط نزديكي با يكديگر دارند، با اين حال قربانياني كه ساديسمي‌ها انتخاب مي‌كنند، مازوخيسم نيستند چراكه برخي از برانگيختگي‌هاي جنسي ساديسم ناشي از عدم تمايل فرد مقابل به رابطه جنسي است. براي اطلاع از نحوه برقراري رابطه جنسي سالم كليك كنيد.

 

نشانه‌هاي آزارگري جنسي

نشانه‌ها و علائمي كه در آزارگران جنسي ديده مي‌شود شامل موارد زير است.

  • تخيلات و نياز جنسي و يا رفتارهايي كه در طي آن‌ها قرباني را زجر مي‌دهد. اين افعال مي‌تواند به صورت كلامي و يا جسماني باشد. آزارگر جنسي با تحقير و ايجاد درد در فرد مقابل از لحاظ جنسي تحريك مي‌شود.
  • درد، تحقير يا به بند كشيدن از جمله كارهايي است كه آزارگر جنسي علاقه دارد حداقل يكي از آن‌ها را در طي رابطه انجام دهد.
  • فعاليت آزارگري مهم‌ترين منبع تحريك جنسي است و يا براي رسيدن به اوج لذت جنسي ضروري است.
  • از ديگر ويژگي‌هايي كه افراد ساديسم در رفتار و افكار خود دارند مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.
  • عدم تمايل به معاشقه و پيشنوازي
  • داشتن افكار مداوم پيرامون برقراري رابطه جنسي
  • استفاده از الفاظ ركيك و فحاشي جنسي و متلك‌هاي جنسي
  • ميل آسيب به اندام‌هاي جنسي فرد مقابل
  • خيانت و تنوع طلبي، رابطه جنسي با روسپيان، تجاوزات جنسي
  • برخي خيال پردازي‌هاي جنسي همانند رابطه جنسي گروهي و يا سهيم كردن شريك جنسي با فردي ديگر
  • برقراري روابط جنسي با افراد متعدد و آسيب رساندن فيزيكي به آن‌ها

 

انواع آزارگري جنسي(ساديسم)

ساديسم مي‌تواند به شكل‌هاي مختلف انجام شود از اين رو آن‌ها را در سه دسته طبقه بندي مي‌كنند.

ساديسم ذهني 

حالتي است كه شخص ساديستيك به جاي اين‌كه به ديگران آزار و اذيت وارد كند، صحنه‌هاي اعمال ساديسمي را در ذهن و تصور خود مجسم مي‌كند و از آن‌ها لذت مي‌برد.

ساديسم سمبوليك

يك حالت انحرافي و غيرعادي رواني است كه مبتلايان آن، به جاي وارد كردن زجر و شكنجه بدني به ديگران، كوشش مي‌كنند با تحميل حالات مخرب رواني مانند توهين و تحقير كردن و پايمال كردن شخصيت افرادي كه با آن‌ها برخورد دارند، براي خود يك حالت ارضاء رواني ايجاد كنند.

ساديسم بدني

انحراف ساديسم واقعي يا ساديسم بدني كه در آن افراد مبتلا كسب لذت جنسي را در تحميل آزار و اذيت بدني و ايجاد دردهاي جسمي براي ديگران مي‌بينند و اين اعمال را بعضي اوقات حتي تا مرحله قتل و كشتار مرتكب مي‌شوند. بعضي افراد با آزار و شكنجه و كشتن حيوانات به لذت جنسي مي‌رسند.

در رابطه ساديستي_مازوخيستي، غالبا از وسايلي چون زنجير، شلاق، وسايل لاستيكي و تجهيزات چرمي و تسمه‌اي و كفش‌هاي پاشنه بلند استفاده مي‌شود. گاهي فرد مقابل ساديستيك، خود مايل به رنج و درد براي كسب لذت جنسي است. با اين حال اغلب ساديسمي‌ها قربانياني را انتخاب مي‌كنند كه تمايلي به اين نوع رابطه ندارند.

 

علل اختلال آزارگري جنسي (ساديسم)

طبق نظريه روانكاوي، ساديسم در واقع ريشه در دوران كودكي و رابطه‌اي كه فرد با مراقبان داشته است، برمي‌گردد. تربيت جنسي و نكات تربيتي فرزندان از جمله مواردي است كه مي‌تواند از بروز اختلالات جنسي چون ساديسم جلوگيري نمايد (براي اطلاع از تربيت جنسي و نكات تربيتي فرزندان كليك كنيد). به صورت كلي عوامل موثر در ايجاد ساديسم شامل موارد زير مي‌شود.

  • در خانواده‌هايي كه اين اختلال وجود دارد، ممكن است اختلال از طريق ژن‌ها منتقل شود و جنبه ارثي داشته باشد.
  • اختلالات هورموني
  • روابط بيمارگونه‌اي كه كودك از سرآغاز زندگي درگير آن‌ها بوده است.
  • وجود سابقه سوء رفتار جنسي در پيشينه زندگي افراد آزار گر
  • وجود ساير اختلالات رواني

 

درمان اختلال آزارگري جنسي (ساديسم)

مبتلايان به اين اختلال مي‌توانند با مراجعه به مراكز درماني اختلال‌هاي جنسي، با كمك روان شناس، درمان‌هاي به خصوصي دريافت كنند. روان درماني بينش مدار يا شرطي سازي انزجاري از درمان‌هاي معروف در اين حيطه هستند. در اين بين همسر نقش مهمي ايفا مي‌كند.

همچنين مي‌توان از روش‌هايي شامل مديريت و شايسته سازي الگوهاي برانگيختگي جنسي و خودارضايي، همچنين درمان‌هايي شامل بازسازي شناختي و آموزش مهارت‌هاي اجتماعي استفاده كرد. مقاله همه چيز درباره خود ارضايي را نيز مطالعه كنيد.

از دارو نيز براي كاهش توهمات و رفتارهاي مربوط به انحرافات جنسي استفاده مي‌شود. اين امر به ويژه در افرادي كه رفتارهاي خود آزارانه شديد و خطرناك دارند موثر است.

نكته بسيار مهم اين است كه درمان ساديسم جنسي در صورتي امكان پذير است كه خود فرد تمايل به درمان داشته باشد. در مواردي غير از اين فرد درمان نشده و يا درمان طولاني مدت و سخت خواهد شد.

نكته پاياني

ساديسم و ناهنجاري‌هاي جنسي معمولا متاثر از عدم تعادل بين نيازهاي جنسي و ارضاي آن‌ها و نيز افكاري بيمارگونه مي‌باشد كه به طرق مختلف در زندگي افراد نمايان شده است و باعث ناهنجاري‌هاي بسياري در زندگي فردي و اجتماعي مي‌گردد. شرايط محيطي و نبود آموزش‌هاي صحيح باعث گسترش روز افزون افراد مبتلا به اين عارضه مي‌شود. كساني كه از ساديسم و ناهنجاري‌هاي جنسي رنج مي‌برند در زندگي خود انواع شكست‌ها را تجربه مي‌كنند و بدليل داشتن افكاري پريشان كه صرفا آب و رنگي جنسي دارد به خود و جامعه‌اي كه در آن حضور دارند صدمات جبران ناپذيري مي‌زنند. 

براي شناخت بيشتر در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

سوالات متداول

اين مشكل از چه سني شروع مي ‌شود؟

در دوران نوجواني و اوايل بزرگسالي خود را نشان مي‌دهد و هيچ ‌گونه ارتباطي با سوء مصرف داروها، بيماري‌‌هاي جسمي يا ضربه مغزي قبلي ندارد.

چه تفاوتي بين ساديسم و اختلال شخصيت ضد اجتماعي وجود دارد؟

در اختلال شخصيت ضد اجتماعي، فرد آزاررسان، به دليل لذت بردن ديگران را آزار نمي‌دهد، ولي فرد مبتلا به ساديسم از آزار دادن و صدمه زدن به ديگران، احساس لذت مي‌كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص و درمان اختلالات جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ساديسم | علل، نشانه ها و درمان ساديسم (آزارگري جنسي)

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ساديسم،
موضوع:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۸:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی