مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ترس از طرد شدن يا ترس از رهاشدگي از جمله اختلالات اضطرابي است كه فرد ترس شديد، افراطي و مداوم از طرد شدن دارد و به صورت ترس از خيانت كردن، ترس از فراموشي، ترس از مردن افراد يا ناپديد شدن آن‌ها بروز مي‌يابد. اين نوع ترس تاثير گسترد‌ه‌اي بر زندگي انسان مي‌گذارد و باعث مي‌شود كه برخي افراد در هنگام مواجهه با اين موقعيت‌ها اضطراب بسياري را تجربه كنند. ما در ادامه مطلب قصد داريم به بيان دلايل و درمان ترس از رهاشدگي بپردازيم پس تا انتهاي مطلب با ما همراه باشيد.
 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس از طرد شدن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : ترس از طرد شدن

 

حقيقت ترس از طرد شدن يا رهاشدگي

طرد شدن به معناي محروميت از عاطفه و توجه افرادي است كه براي ما مهم هستند. زماني كه فردي ترس از طرد شدن دارد، هنوز طردي اتفاق نيفتاده، اما در حال انتظار و رنج كشيدن از طرد شدن است. شايد تا به حال افرادي را ديده‌ايد كه دائما از طرد شدن شكايت دارند و احساس مي‌كنند از كودكي نه پدر و مادر و نه اطرافيان، آن‌ها را دوست ندارند. دليل اين افكار چيست؟ همين افكار عامل بروز اختلالات اضطرابي در فرد هستند كه با نگاهي سطحي مي‌توان فهميد يك جاي كار اشكال دارد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات اضطرابي كليك كنيد.

 

دلايل ترس از طرد شدن

چه مي شود كه طرد مي‌شويم؟ چه مقدار از اين طرد از طرف ديگران اتفاق مي‌افتد و چه مقدار از آن از طرف ما رخ مي‌دهد. در ادامه به بررسي دلايل اين نوع ترس مي‌پردازيم.

۱. عده‌اي را مي‌بينيم كه هميشه ترس از كنار گذاشته شدن دارند. آن‌ها همواره در روابط عاطفي خود، شريك عاطفي‌شان را چك مي‌كنند و دائم نگراني از اين را دارند كه مبادا شريكشان آن‌ها را فراموش كند يا به آن‌ها خيانت كند.

۲. دسته‌اي ديگر از افراد در روابطي هستند كه در موقعيت طرد شده قرار مي‌گيرند و به آن ادامه مي‌دهند. زني را تصور كنيد كه با مردي خيانت كار در رابطه است و با اين كه مي‌بيند مرد به او خيانت مي‌كند اما باز هم به ارتباط با او ادامه مي‌دهد.

۳. دسته‌اي ديگر براي طرد نشدن افراد را طرد مي‌كنند. بدين صورت كه آن‌ها زماني كه صميمي مي‌شوند احساس ترس مي‌كنند. اين ترس، ترس از طرد شدن است و باعث مي‌شود كه آن‌ها نتوانند اين حالت پريشاني را تحمل كنند و يكباره رابطه‌اي در ظاهر بي‌نقص را بهم بزنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه فوبيا كليك كنيد.
 

رهاشدگي براي همه عذاب آور است

طرد شدن براي همه ما يكي از بزرگ ترين و ترسناك‌ترين ترس‌هاي روي زمين است. ما مي‌توانيم بد بودن شريك عاطفي خودمان را تحمل كنيم، از خيانت‌هاي او چشم بپوشيم و منتظر شويم تا او دوستمان داشته باشد اما تحمل طرد و بي‌تفاوتي براي ما دردناك‌تر است. تجربه طرد معمولا براي تمام افراد با مراقب يا مادر اتفاق مي‌افتد. توجه مادر يك نياز و بنيان چيزي است كه در ما شكل مي‌گيرد كه به آن دلبستگي مي‌گويند. دلبستگي در كودكان نوع ارتباطات آن‌ها را در آينده ترسيم مي‌كند.

براي شناخت بيشتر در زمينه دلبستگي در كودكان كليك كنيد.

افرادي كه به هرشكلي ترس از طرد را به صورت فراگير در زندگي حس مي‌كنند با مسئله دلبستگي درگير هستند. اين درگيري به صورت يك الگو در سرتاسر زندگي فرد ظهور مي‌يابد و باعث مي‌شود كه زندگي و روابط افراد سطح مطلوبي نداشته باشد و همواره درگير ارتباطات بد شوند. در واقع اين الگو با يك پيش فرض شروع مي‌شود كه من خواستني نيستم.

افرادي كه اين الگو را دارند با محبت بيش از حدشان ديگران را خفه مي‌كنند و دائم در تلاش هستند كه به اطرافيان‌شان ثابت كنند تا خواستني‌ هستند. اين مسئله تا جايي ادامه پيدا مي‌كند كه آن‌ها به قدري خود را خوار و كوچك مي‌كنند تا بهترين روابط را هم به جهنم تبديل مي‌كنند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه انواع فوبيا كليك كنيد.

 

بيماري‌هاي رواني همراه ترس از طرد شدن

افرادي كه از طرد شدن مي‌ترسند دائما مضطرب هستند. اضطراب آن‌ها با هرچيزي زيادتر مي‌شود. آن‌ها سعي مي‌كنند با تاييد گرفتن از بيرون، خودشان را آرام سازند اما هيچ توجيه و تاييدي از بيرون نمي‌تواند ناآرامي و نااميدي درون آن‌ها را ساكت كند. در نتيجه اضطراب آن‌ها تمامي ندارد و بيشتر مي‌شود. آن‌ها درگير بيماري‌هايي شبيه به وسواس يا اضطراب فراگير مي‌شوند و بدون دليل خاصي نگران هستند. پس از مدتي سيستم ايمني آن‌ها تضعيف مي‌شود و آن‌ها در سنين جواني احساس فرسودگي مي‌كنند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه وسواس و اضطراب فراگير كليك كنيد.

اين احساس فرسودگي نشان دهنده افسردگي در درون آن‌ها است و آن‌ها رفته رفته به همه چيز بي‌علاقه مي‌شوند. روزبه‌روز احساس ناتواني مي‌كنند و ديگر تمايلي به انجام هيچ كاري ندارند. روابط آن‌ها كمتر و بدتر مي‌شود. حال چون اين الگوي تخريبگر درون آن‌ها پيروز شده است، آن‌ها را به اين فكر سوق مي دهد كه تو خواستني نيستي پس وابسته به ديگران باش.

براي آشنايي بيشتر در زمينه افسردگي كليك كنيد.

 

درمان ترس از طرد شدن

ترس از رهاشدگي يكي از مشكلات رايج در جلسات روان‌درماني است. درمان فوبيا با شركت در جلسات مشاوره كنترل استرس به صورت منظم صورت مي‌گيرد. حل كردن اين مشكل براي درمانگران و مراجعان همواره يكي از جذاب ترين كارهاست. اما بايد به خاطر داشت كه نمي‌توانيم توقع داشته باشيم اين مسئله با يك جلسه حل شود. حل كردن اين مشكل براي درمان گر و مراجع شبيه به سفر كردن به گذشته بيمار است. آن‌ها مجدد با هم بزرگ شده و هر جلسه بر روي مسائل پايه‌اي بيمار كار مي‌كنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كنترل استرس كليك كنيد.
 

سوالات متداول

چه موقعي بايد به روانشناس مراجعه كنيم؟

در صورتي كه اين نوع از فوبيا عملكرد و كيفيت زندگي شما را با تهديد مواجه كرد و باعث مختل شدن زندگي شما گرديد بهتر است هرچه زودتر به روانشناس مراجعه كنيد تا از بدتر شدن اوضاع پيشگيري شود.

براي شناخت بيشتر در زمينه درمان فوبيا كليك كنيد.

معمولا اولين طرد شدگي چه زماني اتفاق مي‌افتد؟

تجربه طرد معمولا براي اولين بار براي تمام افراد با مراقب يا مادر اتفاق مي‌افتد. توجه مادر يك نياز و بنيان چيزي است كه در ما شكل مي‌گيرد كه به آن دلبستگي مي‌گويند. دلبستگي در كودكان نوع ارتباطات آن‌ها را در آينده ترسيم مي‌كند.
 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس از طرد شدن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : ترس از طرد شدن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترس از طرد شدن،
موضوع:
[ ۵ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۸:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی