مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

وضيت جنين در هفته يازدهم بارداري 

درهفته يازدهم بارداري بدن جنين كاملا شكل گرفته و تقريبا به ۵۷ ميلي‌متر طول و حدود ۸ گرم وزن رسيده است. به دليل شفافيت پوست، رگ‌هاي خوني جنين كاملا مشخص مي‌باشد. بعضي از استخوان‌هاي او در حال شكل گيري هستند و ريشه‌هاي دندان به تدريج مشخص مي‌شود. انگشت‌هاي دست و پا جنين رشد كرده و از يكديگر جدا شده‌اند و او مي‌تواند دستانش را مشت كند، با پاهايش لگد بزند و بدن خود را كش و قوس دهد.

در هفته يازدهم بارداري حركات جنين بيشتر شده و تكامل مي‌يابد. همچنين پرده‌ ديافراگم نيز رشد مي‌كند كه مي‌تواند باعث سكسكه جنين شود. به صورت كلي مادر قادر است بين هفته‌ شانزدهم تا بيستم حركات فرزند خود را كاملا حس كند. دوره‌هاي خواب و بيداري او بين ۵ تا ۱۰ دقيقه طول مي‌كشد و خواب جنين در اين دوران سبك است و ممكن است حتي با سرفه كردن نيز از خواب بيدار شود.

در صورتي‌ كه جنين دختر باشد اندام‌هاي جنسي او در اين دوران شكل مي‌گيرد و اگر پسر باشد بيضه‌ها و كيسه‌ بيضه شكل خواهد گرفت. البته با اين وجود براي تعيين جنسيت از طريق سونوگرافي هنوز زود مي‌باشد و نمي‌توان تشخيص قطعي داد. گوش‌ها تقريبا به صورت كامل رشد كرده‌اند و راه‌هاي تنفس انتهاي بيني كوچك شكل گرفته است. اعضاي ديگر جنين كه در اين دوران كامل شده است شامل زبان و كام در دهان و نوك سينه‌ها مي‌باشد. همچنين اندازه سر متناسب با بدن مي‌شود و ناخن‌هاي انگشت پا شروع به شكل گيري مي‌كند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

وضعيت مادر در هفته يازدهم بارداري 

تقريبا بعد از هفته‌ دهم ممكن است مادر با تغييرات جديدي مانند افزايش بيش از حد بزاق دهان روبه‌رو مي‌شود كه ممكن است علل آن به حالت تهوع صبحگاهي مربوط باشد. برخي از مادران در سه ماه اول وزن پيدا نمي‌كنند در صورتيكه به صورت نرمال و طبيعي در اين مدت بين ۱ تا ۲.۵ كيلوگرم وزن اضافه مي‌شود، البته جاي نگراني نيست زيرا اشتهاي شما برمي‌گردد و مي‌توانيد در هفته حدود نيم كيلو وزن اضافه كنيد.

معمولا در حدود هفته يازدهم بارداري شما بيشتر گرسنه مي‌شويد و لازم است از تغذيه‌ مناسبي براي كمك به خود و فرزندتان استفاده كنيد. در دوران بارداري كوفتگي بدن طبيعي است زيرا شما تمام دوران بارداري را در حال پرورش فرزند هستيد و بدن شما دائما در حال فعاليت است، همچنين جفت كه تا پايان دوران بارداري وظيفه‌ محافظت از فرزندتان را دارد نيز در حال رشد است.

به همين خاطر حتي اگر كار زيادي نيز انجام ندهيد احساس خستگي و كوفتگي مي‌كنيد. همچنين در اين دوران ممكن است در ناحيه‌ بين ناف و كشاله‌ ران دردهايي احساس كنيد كه اين مسئله با رشد رحم و استخوان‌هاي لگن خاصره همراه است. درصورتي كه اين انبساط موجب بروز ناراحتي و درد شود، مي‌توانيد از قرص استامينوفن (طبق تجويز پزشك) استفاده كنيد. بالا گرفتن پاها در انتهاي روز نيز به كاهش درد كمك مي‌كند، اما اگر درد در اين ناحيه با خونريزي همراه بود، توصيه مي‌شود با پزشك خود مشورت كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

تغذيه مادر در هفته يازدهم بارداري

شير

مصرف شير در اين دوران از اهميت بالايي بر خوردار است چراكه شير داراي مواد معدني مختلف از جمله كلسيم و فسفر مي‌باشد كه براي رشد اسكلت جنين و همچنين رشد دندان و استخوان‌ها ضروري و مفيد است. شير هضم بسيار آساني دارد و براي ساخت نسوج به كار مي‌رود و همچنين حاوي ويتامين‌هاي مختلف مانند ويتامين A مي‌باشد كه براي رشد جنين ضروري است. ميزان مصرف آن مي‌تواند در هر ۲۴ ساعت يك ليتر باشد كه مي‌توانيد نيم ليتر را شير خالص مصرف كنيد و نيم ليتر ديگر را از مواد غذايي حاوي شير استفاده كنيد.

عدس 

عدس حاوي ويتامين B مي‌باشد كه به عنوان اسيد فوليك شناخته مي‌شود و براي تشكيل مغز جنين و سيستم عصبي او ضروري است و محافظ قدرتمندي در برابر نقص لوله عصبي مي‌باشد. عدس با روده سازگاري خوبي دارد و طعم‌هاي مختلف و انواع ادويه‌ را به خوبي جذب مي‌كند.


توصيه‌هاي غذايي در هفته يازدهم بارداري براي مادران

  • از خوردن غذاهاي خام مانند ماهي پرهيز كنيد زيرا مي‌تواند ناقل باكتري، انگل و ويروس باشد.
  • در مصرف كالري زياده‌ روي نكنيد. مي‌توانيد به جاي مصرف شيريني گاهي شكلات مصرف كنيد.
  • اجازه ندهيد در هفته يازدهم بارداري ويار موجب اجتناب از مصرف غذاهاي مغذي براي شما و فرزندتان باشد.
  • افزودني‌هاي غذايي مانند مونوسديم كلومات ممكن است باعث بيماري‌هايي از جمله تهوع، سردرد، اسهال، انسداد قفسه سينه و سرگيجه شود. 
  • مواد غذايي داراي MSG به دليل داشتن سديم زياد ممكن است باعث تشديد فشار خون شود به همين دليل از مصرف آن پرهيز كنيد.
  • در اين دوران گرفتگي پا طبيعي است ولي مي‌توان با مصرف آب زياد از اين گرفتگي‌ها جلوگيري كرد.

 

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

در هفته يازدهم بارداري چه كارهايي لازم است انجام شود؟

توصيه مي‌شود از گرفتن حمام داغ، قرار گرفتن در اتاق بخار، تمرينات ورزشي سنگين در آب و هواي گرم و به صورت كلي اقداماتي كه موجب بالا رفتن دماي بدنتان مي‌شود پرهيز كنيد. پوست شكم و ران خود را مرطوب نگه داريد تا دچار خشكي نشود. در سه ماه اول غربالگري را با كمك متخصص انجام دهيد، از طريق داپلر مي‌توانيد به ضربان قلب جنين گوش دهيد و در نهايت بهداشت را رعايت كنيد و دست‌هاي خود را مرتب بشوييد.

 

اهميت ارتباط با روان‌ شناس در هفته يازدهم بارداري 

دوران بارداري با چالش‌هاي زيادي همراه مي‌باشد و به خاطر محدوديت‌هايي كه در رابطه‌ جنسي وجود دارد، روابط زناشويي تا حدودي كمرنگ مي‌شود. به همين خاطر توصيه مي‌شود تا با روان شناس در ارتباط باشيد و از روش‌ها و تكنيك‌هاي معاشقه استفاده كنيد تا بتوانيد محدوديت روابط جنسي را جبران كرده و رابطه‌ عاطفي صميمانه‌تري را با همسر خود داشته باشيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه رابطه جنسي در دوران بارداري كليك كنيد.

همچنين به دليل وجود سختي‌هاي دوران بارداري ممكن است برخي مادران به افسردگي مقطعي مبتلا شوند كه مي‌توان با كمك روان‌ شناس اين مسئله را حل كرد و دوران لذت بخشي را براي مادران رقم زد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه افسردگي در بارداري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته يازدهم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هفته يازدهم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته يازدهم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته يازدهم بارداري،
موضوع:
[ ۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۷:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی