مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

خودارضايي دختران و زنان

در خودارضايي در زنان و دختران، زن با تحريك جنسي عضو تناسلي خود، سعي در تجربه ارگاسم و لذت جنسي دارد. به علت حساسيت‌هاي فرهنگي بررسي كردن شيوع خودارضايي در دختران كار دشواري به نظر مي‌رسد. بسياري از بانوان علي‌رغم انجام دادن آن، در موردش صحبت نمي‌كنند و قصد در پنهان كردنش دارند. اما آمارهاي متفاوتي كه در جوامع مختلف به دست مي آيد بين 40 تا 80 درصد مي‌تواند متغير باشد. در سنين مختلف اين امر شيوع متفاوتي دارد. ولي از همين آمارهاي پراكنده كاملا واضح است قشر زيادي از بانوان يك جامعه و حتي جامعه ما خودارضايي انجام مي‌دهند ولي به خاطر احساس گناه، قبح عمومي آن، دستورات ديني و ساير مسائل مبادرت به پنهان كردن آن مي‌كنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه خودارضايي كليك كنيد.

 

دلايل خودارضايي زنان

خودارضايي زنان و دختران معمولا در شرايطي صورت مي‌گيرد كه فرد دسترسي به رابطه جنسي ندارد. اگر شما رابطه جنسي داريد و باز هم به خودارضايي ادامه مي‌دهيد بررسي كنيد كه علت آن چيست و حتما با شريكتان در اين مورد صحبت كنيد. صحبت كردن در مورد اين گونه مسائل و راهنمايي كردن همسرتان براي انجام دادن كارهاي لذت بخشي كه شما دوست داريد مي‌تواند راهگشا باشد.

براي شناخت بيشتر در زمينه ترك خود ارضايي كليك كنيد.

اما اگر در اين ارتباط مشكل داريد و نمي‌توانيد با صحبت كردن مشكلتان را حل كنيد، حتما به يك روانشناس و زوج درمانگر جهت دريافت مشاوره جنسي و روابط زناشويي مراجعه كنيد. علل زيادي براي خودارضايي در زنان مي‌توان متصور شد از جمله دسترسي نداشتن و امكان پذير نبودن رابطه جنسي با يك شريك جنسي، راضي نبودن از رابطه جنسي با همسر يا شريك خود و.... اگر شما به رابطه جنسي دسترسي نداريد و احساس نياز جنسي مي‌كنيد، اين امر را مسئله‌اي طبيعي مي‌توان در نظر گرفت كه تمامي انسان‌ها در سنين مختلف با شدت و ضعف‌هاي مختلف با آن مواجه مي‌شوند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه رابطه زناشويي كليك كنيد.

مضرات خودارضايي دختران

احتمالا شما هم ليست بلند بالايي از ضررهاي خودارضايي در ذهن داريد. اما تا به حال هيچ پژوهش علمي نتوانسته ضررهاي جسمي خودارضايي در دختران و زنان را از قبيل ضعف بينايي و ريزش مو تا سرطان و... را اثبات كند. اما ضروري است تا به موارد زير توجه كنيد.

1- خودارضايي در زنان تحت شرايط خاصي مي‌تواند آسيب زا شود. اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه اين عمل را هميشه در يك وضعيت خاص و شرايط زماني، مكاني ثابت و در دفعات زياد انجام مي‌دهيد، موضوع نگران كننده مي‌شود چرا كه اگر بعدا در شرايط ديگري قرار بگيريد نمي‌توانيد برانگيخته شده و به ارگاسم برسيد. البته اين مسئله به معناي فاجعه نيست و با يك مشاوره جنسي مي‌توانيد عادتتان را تغيير داده و مسئله حل شود. اين مسئله يكي از دلايل سرد مزاجي جنسي در زنان مي‌باشد. 

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

2- حفظ بكارت از ديگر نگراني‌ها در حين خودارضايي در زنان است. امكان آسيب زدن به پرده بكارت در هنگام خودارضايي دختر وجود خواهد داشت. براي جلوگيري از اين امر مي‌توان جوانب احتياط را در نظر گرفت.

براي آشنايي بيشتر در زمينه پرده بكارت كليك كنيد.

3- مهم‌ترين آسيب، فشار روحي اين مسئله است. اگر شما بعد از اين عمل احساس گناه بكنيد يا آن را با احساس گناه انجام دهيد، نه تنها به هدفتان از خودارضايي نمي‌رسيد بلكه تنش‌هاي جديدي هم براي خودتان ايجاد مي‌كنيد و اين هم زماني لذت جنسي و احساس گناه مي‌تواند در آينده هم مشكل‌ساز شود.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

براي مقابله با مضرات خودارضايي در زنان چه بايد كرد؟

اگر در انجام خودارضايي احساس فشار مي‌كنيد و برايتان تبديل به يك نوع اعتياد رفتاري شده است و از اينكه قابل كنترل نيست اذيتتان ميكند، حتما از مشاوره روانشناسي استفاده كنيد. اين مسئله كه خودارضايي تبديل به يك نوع اعتياد شود و به شكل وسواس گونه‌اي شما را مشغول خود كند، مي‌تواند مسئله مهمي باشد كه نياز به بررسي بيشتري دارد. كژكاري‌هاي جنسي و نداشتن ميل جنسي از جمله مسائلي است كه احتمال دارد در رابطه خود با آن مواجه شويد.

براي شناخت بيشتر در زمينه اختلالات كژكاري جنسي كليك كنيد.

 

فوايد خودارضايي در زنان

چهار فايده خودارضايي در زنان شامل موارد زير است.

1- زنان با خودارضايي ياد مي‌گيرند چه چيزهايي برايشان لذت بخش است و از چه چيزهايي بيشتر خوششان آمده يا چه چيزهايي را در رابطه جنسي نمي‌پسندند. در واقع خودارضايي دختر به نوعي كشف خود مي‌باشد و به نوعي مانند خود ارضايي در مردان است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه خودارضايي در مردان كليك كنيد.

2- دختر با انجام خودارضايي ميزان نياز خود را به رابطه جنسي متوجه مي‌شود و از ديناميك رابطه‌اي كه دوست دارد آگاهي پيدا مي‌كند. اين امر مي‌تواند در آينده در انتخاب شريك جنسي مناسب به او كمك كرده يا نوع رابطه فرد را با شريك‌اش تنظيم كند.

براي شناخت بيشتر در زمينه علت خودارضايي در سنين مختلف كليك كنيد.

3- زنان در طي خودارضايي به راحتي مي‌توانند ارگاسم را بشناسند. در بسياري از موارد وقتي از زنان متاهل در مورد ارگاسم پرسيده مي‌شود، حتي نمي‌دانند آن را تجربه كرده‌اند يا نه؟ تجربه ارگاسم در خودارضايي در دوره قبل از ازدواج باعث مي‌شود كه بدانند ارگاسم چيست و حتي شريك خود را راهنمايي كنند تا آن‌ها را به ارگاسم نزديك كند.

4- مهم ترين مورد اينكه فشار جنسي كه روي خود احساس مي‌كنيد كم مي‌شود و در اين صورت مي‌توانيد انرژي خود را صرف ساير جنبه‌هاي زندگي خود هم بكنيد. اگر دائما در حال فرار از تكانه‌هاي جنسي خود باشيد نياز داريد انرژي زيادي صرف اين كار بكنيد و بهره وري شما در زندگي پايين خواهد آمد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه جبران آسيب خود ارضايي كليك كنيد.

سوالات متداول

در اثر خود ارضايي پرده بكارت ممكن است پاره شود؟

حفظ بكارت از ديگر نگراني‌ها در حين خودارضايي در زنان است. امكان آسيب زدن به پرده بكارت در هنگام خودارضايي دختر وجود خواهد داشت. براي جلوگيري از اين امر مي‌توان جوانب احتياط را در نظر گرفت.

مهم‌ترين آسيب هنگام خودارضايي در زنان چيست؟

مهم‌ترين آسيب، فشار روحي اين مسئله است. اگر شما بعد از اين عمل احساس گناه بكنيد يا آن را با احساس گناه انجام دهيد، نه تنها به هدفتان از خودارضايي نمي‌رسيد بلكه تنش‌هاي جديدي هم براي خودتان ايجاد مي‌كنيد و اين هم زماني لذت جنسي و احساس گناه مي‌تواند در آينده هم مشكل‌ساز شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص و درمان اختلالات جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : خودارضايي زنان و دختران | معايب، فوايد و علل خودارضايي دختر

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۱:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی