مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

وضعيت جنين در هفته نهم بارداري

در هفته نهم بارداري چهره جنين شكل مي‌گيرد و شبيه به انسان مي‌شود. دست‌ها و پاها به طور كامل شكل گرفته‌اند اما انگشت‌ها هنوز از هم جدا نشده‌اند و پرده ميان انگشتان هنوز از بين نرفته است. از اين هفته جنين شروع به حركت مي‌كند و مي‌تواند از ديواره رحم فاصله بگيرد. البته اين حركات توسط مادر احساس نمي‌شود و از طريق سونوگرافي قابل مشاهده است. سر جنين از بدن بزرگ‌تر است و به صورت خم شده و بر روي قفسه سينه قرار مي‌گيرد. در اين مرحله مقعد و روده‌ها در حال شكل گيري مي‌باشد. گوش‌ها و چشم‌ها نيز در حال شكل گيري هستند.

 

علائم و حالت‌هاي شايع بارداري در هفته نهم

در هفته نهم بارداري مادر علائم و نشانه‌هايي دارد كه عبارتند از:

1. حالت تهوع

حالت تهوع در هفته نهم بارداري همچنان ادامه دارد و حتي ممكن است كه تهوع و استفراغ افزايش پيدا كند. براي كاهش حالت تهوع توصيه مي‌شود كه مايعات بخوريد. البته مايعات را در حجم بالا و زياد مصرف نكنيد چرا كه حالت تهوع را بيشتر مي‌كند. در صورتي كه استفراغ زياد بود، مي‌توانيد به پزشك مراجعه كنيد تا با تزريق سرم‌هاي مايع، آب از دست رفته بدن تامين شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد تهوع بارداري كليك كنيد.

2. تغيير مزاج

در اين هفته‌ها تنفر شديد نسبت به برخي بوها و غذاها و يا اشتياق شديد نسبت به آن‌ها كاملا طبيعي است. همچنين ممكن است كه به خاطر تغيير در هورمون‌ها، خواب مادر افزايش يابد و يا دچار بي‌خوابي شود. در صورتي كه بي‌خوابي شديد بود حتما به پزشك مراجعه كنيد.

3. سوزش معده

از هفته نهم بارداري به دليل بيشتر شدن سطح پروژسترون در خون مادر، سوزش‌هاي معده يا ترش كردن افزايش پيدا مي‌كند. براي كاهش اين مساله توصيه مي‌شود كه بعد از غذا دراز نكشيد و در طول روز شير بنوشيد. همچنين سعي كنيد كه غذاي خود را در وعده‌هاي بيشتر و حجم كمتر تقسيم كنيد. در هنگام خواب نيز بالش خود را به نحوي بگذاريد كه سر بالاتر از بدن قرار گيرد. امكان دارد كه افزايش هورمون باعث التهاب لثه‌ها شود. براي اين منظور دندان‌هاي خود را با آب نمك بشوييد و از مسواك نرم استفاده كنيد. در اين زمينه مطالعه مقاله بارداري مي‌تواند مفيد باشد.

4. يبوست

يكي ديگر از مشكلات شايع اين دوره، يبوست است. اين مساله نيز به دليل تغيير پروژسترون در سطح خون اتفاق مي‌افتد. با اجراي توصيه هاي پزشك مي‌توانيد آن را بهبود بخشيد. يبوست را در دوره بارداري جدي بگيريد چرا كه در صورت عدم درمان ممكن است به بواسير منجر شود. براي بهبود يبوست توصيه مي‌شود كه آب و مايعات زيادي بنوشيد و با مصرف سبزيحات و ميوه هاي تازه و غذاهاي حاوي فيبر، يبوست را كاهش دهيد. ورزش و پياده روي نيز به اين مسئله كمك زيادي مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ورزش در دوران بارداري كليك كنيد.

5. تغير خلق و خو

تغيير و نوسانات خلقي از شايع ترين اتفاقات دوران بارداري است. اين مسئله به دليل تغييرات هورموني اتفاق مي‌افتد. بداخلاقي و بي‌حوصلگي و ناراحتي‌هاي بي دليل در دوره بارداري طبيعي است و لازم نيست كه خودتان را براي اين مساله سرزنش كنيد.

 

بايدها و نبايدهاي مهم در هفته نهم بارداري

در هفته نهم، جنين در مرحله حساسي قرار دارد و بسيار آسيب پذير است. توجه به برخي از نكات براي حفظ سلامت جنين ضروري است. اين نكات عبارتند از:

  • از قرار گرفتن در محيط هاي بسيار گرم همچون سونا و حمام گرم خودداري كنيد.
  • از ماده‌هاي شيمايي همچون رنگ مو استفاده نكنيد.
  • سعي كنيد كه تا حد امكان در معرض اشعه ايكس، مادون قرمز و ساير اشعه‌هاي مربوطه قرار نگيريد.
  • مصرف بيش از حد ويتامين‌هايي همچون ويتامين A به سلامت جنين آسيب مي‌رساند. از خوردن بيش از حد مكمل‌هاي ويتامين و مواد غذايي همچون جگر خودداري كنيد.
  • به هيچ عنوان، خودسرانه و بدون تجويز پزشك از دارو استفاده نكنيد.
  • برخي از مواد غذايي همچون كنسروها و مواد داراي سرب مضر هستند. تا حد امكان از اين مواد مصرف نكنيد.

 

تغذيه مناسب در هفته نهم بارداري

تغذيه مناسب در طول بارداري از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. در اين دوره نياز بدن به مواد مغذي افزايش پيدا مي‌كند و لازم است كه از طريق تغذيه مناسب تأمين شود. البته توجه داشته باشيد كه اين به معني پرخوري نيست چرا كه اضافه وزن بيش از حد مادر به رشد جنين كمكي نمي‌كند و حتي باعث بروز مشكلاتي براي مادر مي‌شود. پس توصيه مي‌شود كه غذاهاي خود را به دفعات زياد ولي در حجم كم تقسيم كنيد تا از پرخوري جلوگيري شود. با تجويز پزشك از مكمل هاي ويتامين، آهن و كلسيم استفاده كنيد تا رشد جنين بهتر صورت گيرد. همچنين مي‌توانيد از غذاهاي مقوي نيز استفاده كنيد كه عبارتند از:

  • گوشت‌
  • بادام
  • پسته
  • كشمش
  • مويز
  • بِه
  • سيب
  • شربت انار
  • عرق بيدمشك (پيشنهاد مي‌كنيم در اين زمينه مقاله تغذيه دوران بارداري را نيز مطالعه كنيد.)

 

علائم جدي و مهم در هفته نهم بارداري

برخي علائم در هفته نهم از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند و در صورتي كه هريك از اين نشانه ها را داشتيد آن را جدي بگيريد و به پزشك مراجعه كنيد تا از خطرات دوران بارداري مصون بمانيد. براي اطلاع بيشتر از خطرات بارداري كليك كنيد. اين علائم عبارتند از:

  • تكرار زياد ادرار و يا سوزش و درد پهلو و شكم در حين ادرار
  • تشنگي بيش از حد و غير عادي
  • حالت تهوع شديد و استفراغ هاي مكرر
  • تب و لرز
  • تپش قلب، نبض ضعيف و غش كردن
  • سردرد هاي شديد و مكرر
  • درد مداوم در ناحيه پهلو، شكم و رحم
  • خونريزي واژينال و يا هرگونه ترشحي كه حاوي خونآبه باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته نهم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هفته نهم بارداري | توصيه هاي مهم در هفته نهم بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته نهم بارداري،
موضوع:
[ ۹ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۲:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی