مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

پرده بكارت و انواع پرده بكارت چيست؟

پرده بكارت (hymen)، بافت نازكي مشابه با جنس ديواره واژن است كه ورودي اندام جنسي زنانه را به صورت ناقص مي‌پوشاند. اين پرده در بخش خارجي دستگاه تناسلي زنان قرار دارد و در دهانه مهبل واقع شده است. با اولين دخول پرده بكارت از بين مي‌رود و خونريزي اتفاق مي‌افتد. براي كسب اطلاعات بيشتر از پرده بكارت كليك كنيد.

در برخي كشور‌ها كه باكرگي زنان اهميت دارد، اين خونريزي دليل بر بكر بودن آن‌ها محسوب مي‌شود. حال آن كه با توجه به نوع پرده بكارت و شرايط برقراري ارتباط جنسي اين خونريزي ممكن است صورت نگيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد باكرگي زنان كليك كنيد.

 

انواع پرده بكارت

انواع پرده بكارت در هر فرد شكل مختلفي دارد. آگاهي از نوع پرده بكارت، به شما كمك مي‌كند كه بدنتان را بشناسيد و بتوانيد از شرايط اولين رابطه جنسي خود آگاه بوده و از آن لذت ببريد. توصيه مي‌كنيم مقاله اولين رابطه جنسي را مطالعه كنيد. انواع پرده بكارت به شرح زير است:

1. پرده بكارت حلقوي

اين نوع پرده، به صورت حلقه‌اي دور ورودي واژن را مي‌پوشاند. يعني ورودي واژن، به همان حالت طبيعي است ولي ورودي آن تنگ‌تر است و با آميزش جنسي، پاره مي‌شود. بكارت حلقوي به دو نوع قابل اتساع و غير قابل اتساع تقسيم مي‌شود. قابل اتساع نوعي است كه با آميزش جنسي پاره نمي‌شود و قابليت ارتجاعي دارد و نوع غير قابل اتساع زماني است كه اين حلقه قابليت اتساع و ارتجاع ندارد.

2. پرده ارتجاعي يا هلالي از انواع پرده بكارت

پرده‌اي كه انعطاف پذير و با قابليت ارتجاعي است. اين پرده هنگام ورود آلت تناسلي پاره نمي‌شود و هيچ خونريزي ندارد. البته با هر بار دخول ممكن است به طور جزئي آسيب ببيند.

3. پرده بكارت تيغه اي

يك تيغه ممتد، بالا و پايين ورودي واژن را به هم متصل كرده است. در زمان ورود آلت خونريزي رخ مي‌دهد.

4. پرده بكارت مشبك از انواع پرده بكارت

پرده بكارت مشبك روزنه دار و با حفره‌هاي فراوان ديده مي‌شود. اين نوع پرده، به طور كامل ورودي واژن را پوشانده است و فقط روزنه‌هايي براي خروج خون قاعدگي دارد. تفاوت اصلي اين پرده با پرده حلقوي، فقط در هفت يا هشتي بودن لبه‌هاي حفره مي‌باشد. همچنين رابطه جنسي براي اين دسته كمي دشوار است.

5. پرده بكارت مثلثي

رايج‌ترين نوع پرده بكارت است. كه تا 60 درصد دختران داراي آن هستند. اين پرده با حالتي مثلثي كه منافذ موجود روي پرده بكارت به شكل يك مثلث كنار هم قرار گرفته‌اند.

6. پرده بكارت مسدود يا ضخيم از انواع پرده بكارت

در اين نوع بكارت، پرده اي نسبتا ضخيم، تمام ورودي واژن را پوشانده است. اين نوع پرده حتي توانايي خارج كردن خون قاعدگي را نيز در مواردي ندارد و بايد با جراحي جزئي شكافي براي آن ايجاد شود. آميزش جنسي براي دختراني كه جزء اين دسته هستند، دردناك است و خونريزي بيشتري نسبت به بقيه دارند. حتي گاهي ممكن است اين ضخامت به حدي باشد كه براي پاره شدن، تا پارگي واژن نيز پيش بروند. اين نوع پرده در اوايل نوجواني با درد‌هاي ناحيه شكمي ناشي از برگشت خون قاعدگي قابل تشخيص است.

7. پرده بكارت ذره بيني

تقريبا همان مشبك مي‌باشد ولي منافذ روي پرده آنقدر ريز هستند كه مي‌توانند با پرده بدون سوراخ اشتباه گرفته شوند. منافذ روي اين نوع پرده فقط براي خروج خون قاعدگي است.

8. بدون پرده بكارت

از هر ده دختر، يك نفر بدون غشاي ورودي واژن به دنيا مي‌آيد. اين اتفاق در دوران جنيني مشخص مي‌شود و دهنه واژن به نوعي تشكيل مي‌شود كه پرده وجود ندارد يا قابل ديدن و حس كردن نيست.

 

از بين رفتن انواع پرده بكارت فقط با آميزش جنسي نيست!

پاره شدن پرده بكارت، لزوما با درد و خونريزي همراه نيست. زوجين مي‌توانند با استفاده از تكنيك‌هاي جنسي از ترس و درد رابطه جنسي در شب زفاف بكاهند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد شب زفاف كليك كنيد. توجه داشته باشيد به غير از آميزش جنسي، عوامل ديگري مي‌تواند باعث از بين رفتن پرده بكارت شود:

  • ورزش‌هاي سنگين و پر تحرك مثل ژيمناستيك
  • كارهاي سنگين و حمل بار
  • برخي فعاليت‌ها مثل دوچرخه سواري، اسب سواري و ...
  • ضربه‌هاي شديد در منطقه واژن
  • داخل كردن اشياء خارجي داخل واژن
  • تصادف
  • جراحي‌هاي جدي در منطقه لگن
  • تشخيص دخول، در پرده بكارت ارتجاعي نيز قابل تشخيص است.

 

نحوه پاره شدن انواع پرده بكارت

پارگي پرده بكارت ممكن است به صورت‌هاي گوناگون و جهات مختلف اتفاق بيوفتد. براي مثال در پرده بكارت نوع هلالي دو پارگي در طرفين ايجاد مي‌شود و در نوع حلقوي اغلب 4 الي 5 پارگي شعاعي اتفاق مي‌افتد و پارگي‌ها و گوشت‌هاي اضافه اغلب تا جدار واژن كشيده مي‌شود. در دختران كم سن و سال كه آلت تناسلي به طور كامل شكل نگرفته، ممكن است پارگي در ناحيه واژن و نواحي ديگر تناسلي اتفاق بيوفتد.

 

خونريزي ناشي از پارگي انواع پرده بكارت در رابطه جنسي

خونريزي در رابطه جنسي به نوع پرده بكارت در خانم‌ها بستگي دارد. خانم‌هايي كه به طور مادرزادي پرده بكارت ندارند و يا پرده آن‌ها از نوع مسدود است خونريزي اتفاق نمي‌افتد. بنابراين عدم خونريزي در رابطه جنسي به معناي عدم باكرگي زن نيست. از طرفي در صورتي كه خانم براي رابطه جنسي استرس نداشته‌باشد، معاشقه به اندازه كافي صورت گرفته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتي داشته‌باشد و واژن به اندازه كافي مرطوب شده‌باشد، آلت مرد به نرمي وارد شده و خونريزي اتفاق نمي‌افتد و يا بسيار اندك است. بر عكس زماني كه زن مضطرب باشد و پاهاي خود را جمع كند، دهانه‌ي واژن تنگ شده و درد و خونريزي بيشتر مي‌شود.

 

روش هاي تشخيص پارگي انواع پرده بكارت

در صورت شك به سلامت پرده بكارت همسرتان فقط از طريق معاينه پزشك مي‌توانيد از اين موضوع اطمينان حاصل كنيد. اما فراموش نكنيد وجود پرده بكارت، دليل قطعي براي عدم ارتباط جنسي دختر نيست. بنابراين تنها راه فهميدن اين موضوع صداقت و عدم پيش داوري است. بهتر است پيش از ازدواج درباره تمامي مسائل صحبت شده باشد. مشاوره پيش از ازدواج به زوجين كمك مي‌كند تا هيچ جاي شكي در وصلت باقي نمايند. اين موضوعات اگر در دوران نامزدي تا عقد حل نشوند، مشكلات جدي تري را در رابطه زناشويي ايجاد مي‌كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه پيشنهاد مي‌كنيم مقاله نامزدي تا عقد را مطالعه كنيد. در ادامه به برخي نشانه‌ها كه مي‌توانيد به سلامت بكارت پي ببريد اشاره كرده‌ايم:

روش اول سلامت انواع پرده بكارت | حالت لب‌هاي كوچك اطراف واژن

در دختران لب‌هاي مينور نزديك و حالتي چسبيده به هم دارند. در حالي كه در زنان اين لبه‌هابه طور مشخص قابل مشاهده هستند. البته در صورت عدم وجود اين نشانه نمي‌توان به باكره نبودن دختر پي برد. چرا كه در برخي دختران اين لبه‌ها از ابتداي تولد باز است. در مقابل در برخي زنان با وجود ارتباط جنسي زياد اين لبه‌هاي به هم نزديك و بسته هستند.

روش دوم سلامت انواع پرده بكارت | شكل ورودي واژن

در برخي موارد مي‌توان شكل v  ورودي واژن را نشانه اي از دخول آلت مردانه دانست. چرا كه در اثر فشار وارده به ديواره واژن، شكل آن از حالتي گرد و حلقوي به ۷ تبديل مي‌شود. اما اين حالت نيز تنها با دخول صورت نمي‌گيرد و با عواملي مثل حركات رقص (به خصوص رقص باله)، صخره نوردي، موتورسواري و دوچرخه سواري ممتد، اسب سواري، دخول ديگر اجسام خارجي و ديگر فشار‌هاي جسماني كاري… اين حالت v امكان دارد ايجاد شود.

روش سوم سلامت انواع پرده بكارت | دهانه رحم

قشاي برجسته اي در ديواره گردن رحم وجود دارد كه در اثر رابطه جنسي مداوم اين برجستگي‌ها از بين مي‌رود. به طوري كه بعد از مدتي دخول به راحتي انجام مي‌شود. اين نشانه نيز نمي‌تواند بكر نبودن دختر را تاييد كند. چرا كه معاينات پزشكي، مصرف دارو، قاعدگي يا دخول هر جسم خارجي نيز مي‌تواند همين حالت را ايجاد كند. 

 

ترميم پرده بكارت

در عمل جراحي بازسازي يا ترميم پرده بكارت، بقاياي پرده بكارت به هم دوخته مي‌شود. براي اين كار از ماده‌اي ژلاتيني شبيه به خون استفاده مي‌شود. پرده بكارت بازسازي شده فاقد رگ‌هاي خوني است و به همين دليل موقت است. در مواردي كه بقاياي پرده بكارت قبلي به جا نمانده باشد، بخش‌هايي از دهانه واژن را بهم مي‌دوزند. اين عمل جراحي داخل ايران و برخي كشورها غيرقانوني است و تنها بنابر دستور پزشكي قانوني صورت مي‌گيرد.

 

نكات مهم در مورد پرده بكارت

  • رشته‌هاي عصبي بسيار كمي در پرده بكارت وجود دارد، به همين در صورتي كه رابطه جنسي در حالت آرامش‌بخش و بدون تنش صورت بگيرد، پارگي آن بدون درد است.
  • بهتر است خانم‌ها قبل از رابطه جنسي براي شناسايي نوع پرده بكارت و نكات مرتبط با آن به پزشك زنان مراجعه كنند و تحت معاينه قرار بگيرند. در مواقعي كه پرده از نوع ضخيم باشد، براي پاره شدن آن نياز به جراحي وجود دارد. 
  • گاه پرده بكارت به يك باره و در اولين دخول پاره نمي‌شود. ممكن است با هر بار رابطه جنسي مقداري از آن پاره شده و خونريزي كند.
  • در صورتي كه پرده بكارت پاره نشود نيز امكان پارگي وجود دارد، چرا كه اسپرم‌ها از سوراخ پرده بكارت عبور كرده و به تخمك‌ها مي‌رسند.

 

سؤالات متداول

پرده بكارت بسته يا بدون سوراخ چيست؟

افرادي كه پرده بكارت بسته يا بدون سوراخ دارند، درد قاعدگي زيادي را تجربه مي‌كنند چرا كه خون پشت آن جمع شده و خارج مي‌شود. اين مشكل مادرزادي است و بايد توسط پزشك و عمل جراحي حل شود. اغلب اين نوع از پرده بكارت تنها با خروج نوزاد پاره مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه پرده بكارت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : انواع پرده بكارت | چگونه سلامت پرده بكارت را تشخيص دهيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انواع پرده بكارت،
موضوع:
[ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۲:۰۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی