مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

عشق يك طرفه

در عشق يك طرفه ميل به معشوق موضوعي است كه تنها در ذهن شخص ايجاد شده است. گاهي عاشق در فكر خود بر اين باور است كه معشوق نيز او را دوست دارد اما مانعي براي ابراز آن وجود دارد. در رابطه يك طرفه معمولا يك نفر سرويس دهنده است و تمام تلاش‌ها از جانب او صورت مي‌گيرد. از آن جا كه محبت و احساسي دريافت نمي‌كند، احساس نارضايتي و خشم پنهان را تجربه مي‌كند. خيلي وقت‌ها افراد احساس وابستگي و يا برانگيختگي نسبت به شخص را با احساس عشق اشتباه مي‌گيرد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله نشانه هاي عاشق شدن را مطالعه نماييد.

نشانه هاي عشق يك طرفه

اگر نشانه‌هاي زير را در رابطه تان ديديد بيشتر مي‌توانيد از عشق يك طرفه خود مطمئن شويد. همچنين براي اطلاع از نشانه هاي عشق مردان كليك كنيد.

  • هميشه شما سر صحبت را باز مي‌كنيد.
  • هرگز به احترامي كه حق شما است دست نمي‌يابيد.
  • تنها شما براي ديدن معشوق به دنبال فرصت و بهانه هستيد.
  • حتي اگر معشوق شما نشان دهد كه به شما علاقه‌اي ندارد همچنان اميدوار خواهيد بود.
  • اولويت ارتباط با ديگران براي شما كم مي‌شود.
  • براي طرف مقابلتان اهميتي ندارد كه با او تماس مي‌گيريد يا نه. 
  • وقت زيادي برايتان نمي‌گذارد و جواب تماس‌ها و پيام هايتان را نمي‌دهد.
  • از دوستان مشترك سراغ او را مي‌گيريد.

عوامل به وجود آمدن رابطه يك طرفه چيست؟

عوامل متفاوتي در به وجود آمدن عشق يك طرفه تأثير دارند. اولين عامل نگاهي است كه شما به طرف مقابلتان داريد. عامل دوم، شكست‌ها و تجارب تلخي است كه در زندگي بر شما وارد شده است. اين اتفاقات بدون آن كه خود بدانيد وارد فكر و ذهن شما مي‌شود تا شايد بتواند به خواسته‌هاي خود دست يابد. گاهي رفتارهاي طرف مقابلتان شما را به اشتباه قانع مي‌كند كه اون نيز شما را دوست دارد؛ در صورتي كه شايد اين طور نباشد.

عامل سوم عشق يك طرفه به خاطر نداشتن كسي است كه براي ادامه زندگي به او احتياج داريد. در اين حالت ممكن است از روش جبران استفاده كنيد. يعني فرد براي جبران محروميت‌هاي خود در زندگي عاشق كسي مي‌شود كه حس مي‌كند او را دوست خواهد داشت.

چگونه در دام عشق يك طرفه نيفتيم؟

علاقمند شدن به كسي كه هيچ گونه احساس و ارزشي براي شما قائل نيست، خودباوري و اعتماد به نفس شما ر ا تخريب مي‌كند. بودن در يك رابطه عاشقانه يك طرفه مي‌تواند سخت‌تر از آن چيزي باشد كه تصورش را مي‌كنيد. عشق يك طرفه خود منجر به خيانت، طلاق عاطفي، اضطراب، خشونت خانگي و... مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خيانت كليك كنيد.

يكي از مهم‌ترين راه‌هاي دوري از عشق يك طرفه، شناخت احساساتي است كه واقعيت ندارند؛ در واقع اين نوع از عشق اشتباه و نادرست است و شما را با مشكل روبه رو مي‌كند. براي اطلاع بيشتر مقاله عشق اشتباه را بخوانيد. براي پيشگيري از عشق يك طرفه از راهكارهاي زير را نيز استفاده كنيد:

1. از احساساتتان آگاه باشيد

اگر به كسي كه علاقه‌اي به شما ندارد وابسته شديد و قصد خلاص شدن از اين احساسات را داريد روي احساساتتان تمركز كنيد، نوع عشق و چرايي آن را بشناسيد. با ذهن و روان خود ارتباط برقرار كنيد. با خود بيانديشيد كه آيا واقعا مي‌خواهيد اين عشق را به عشق دو طرفه تبديل كنيد. در بسياري عشق‌هاي يك طرفه افراد پس از مدتي از دنبال كردن عشق منصرف مي‌شوند چرا كه متوجه مي‌شوند، احساسات آن‌ها عشق نبوده.

2. رابطه با آن شخص را مديريت كنيد

هرچه از او دور باشيد راحت‌تر مي‌توانيد عشق يك طرفه خود را از دل بيرون ببريد. سعي كنيد رابطه تان را با او به حداقل برسانيد و در برخوردهاي ضروري نيز كاملاً رسمي رفتار كنيد.

3. اوقات بيكاري تان را به صفر برسانيد

تا جايي كه مي‌توانيد به كارهايي كه برايتان لذت بخش است، بپردازيد. سعي كنيد وقت خود را براي فكر كردن به او محدود كرده و خود را مشغول كارهاي مهم‌تر و رسيدن به اهداف زندگيتان بكنيد.

4. اهدافتان را دوباره شناسايي كنيد

به كارهايي كه قبل از شروع شدن اين عشق مي‌خواستيد انجام دهيد فكر كنيد. آن‌ها را به صورت هدف براي خودتان دوباره تعريف كنيد.

5. از خودتان مراقبت كنيد

مراقب ظاهر و سلامتيتان باشيد. براي خودتان غذاي مورد علاقه‌تان را درست كرده و از خود مانند يك مهمان پذيرايي كنيد. يك ليوان چاي گرم و خوشمزه براي خودتان درست كنيد و آن را با لذت بنوشيد. خريد برويد و لباس‌هاي جديد بخريد. مدل موهايتان را عوض كنيد. 

6. ورزش كنيد

مؤثرترين روش براي رسيدن به تعادل عاطفي، ورزش كردن است. ورزش به شما كمك مي‌كند تا از افكار منفي خود رها شويد. براي ورزش كردن حتما نبايد باشگاه رفته و هزينه‌اي پرداخت كنيد. پياده روي و انجام حركات كششي حتي در خانه نيز مكان پذير است. با رقصيدن مي‌توانيد ورزش و هنر را با يكديگر تركيب كنيد. آهنگ مورد علاقه خود را پخش كنيد و هر روز زماني را براي رقصيدن به خود اختصاص دهيد. با اين كار همزمان سرگرم و خوش اندام مي‌شويد.

7. اين رويا را كنار بگذاريد

خودتان را با افكار و روياهايي كه مي‌دانيد به آن‌ها اميدي نيست مشغول نكيند. منتظر ماندن براي آن كه روز محبوبتان نيز به شما علاقه مند مي‌شود به شما آسيب خواهد رساند. اگر كسي توجه كافي به شما ندارد، سعي نكنيد با آوردن دلايل غير منطقي او را در نظر خود عاشق پيشه تصور كنيد.

هرگز سراغ كشيدن سيگار يا مصرف الكل نرويد. حتي اگر سيگاري هستيد بيشتر از معمول سيگار نكشيد. تصميمات ناگهاني نگيريد. مخصوصا اگر سلامتي و زندگيتان را به خطر مي‌اندازد. ممكن است تصميم بگيريد با صدمه زدن به خود كاري كنيد كه محبوبتان متوجه ميزان علاقه و ناراحتي شما شود، اما او متوجه نخواهد شد، يا برايش اهميتي نخواهد داشت و شما با اين كار تنها به خودتان آسيب مي‌زنيد.

8. خودتان را دوست داشته‌باشيد

زماني كه افراد دچار عشق يك طرفه مي‌شوند، گمان مي‌كنند عيب و ايرادي دارند كه طرف مقابل توجهي به آ‌ن‌ها نمي‌كند. خودتان را سرزنش نكنيد شما هيچ عيب و ايرادي نداريد؛ قبول كنيد كه شرايط به اين صورت شكل گرفته و شما هيچ تقصيري نداريد. افراد تفاوت‌هاي زيادي با هم دارند بنابراين اين حقيقت را بپذيريد كه ممكن است طرف مقابلتان علايق ديگري به جز شما داشته‌باشد.

آيا مي‌توان عشق يك طرفه را به عشق دو طرفه تبديل كرد؟

اگر كسي بخواهد عشق و علاقه را از كسي دريافت كند ابتدا بايد از ميزان علاقه او آگاهي پيدا كند. شايد نشانه‌هاي بي علاقگي كه از او دريافت مي‌كنيد تنها به دليل سبك ارتباطي‌اش باشد. براي آنكه بتوانيد كسي را به خود علاقه‌مند كنيد بايد اين حقيقت را بپذيريد كه عشق شما يك طرفه است و براي آن كه اين احساس از طرف او هم به وجود آيد نياز به صرف زمان و انرژي داريد. براي اين كار نياز است تا سبك زندگي خود را عوض كرده و كارهايي انجام دهيد كه معشوقتان را به شما علاقه مند كند. 

راه‌هايي براي عاشق كردن طرف مقابل

براي آنكه عشق دوطرفه ايجاد كنيد در قدم اول بايد به خط قرمزها و حساسيت‌هاي طرف مقابلتان احترام بگذاريد. سپس از طريقي تلاش كنيد عقايد و ديدگاه‌هاي او را دريابيد. با اين كار مي‌توانيد يك وجه اشتراك با او پيدا كرده و به يك احساس مشترك برسيد. هيجانات و خواسته‌هاي خود و او را شناسايي كرده و آن‌ها را اجرا كنيد.

در يك زندگي زناشويي عدم وابستگي زوجين به خانواده‌هايشان و عدم انتقال سبك‌هاي زندگي دوره مجردي به متاهلي، بازگو كردن نقاط مثبت زوجين به يكديگر و داشتن گوش شنوا، وقت گذاشتن براي يكديگر و داشتن صداقت و عدم دروغگويي و مخفي كاري و در مجموع همه اين‌ها باعث مي‌شود فرد عاشق به معشوقي كه از او مي‌گريزد، به راحتي نزديك شود. براي اطلاعات بيشتر از ويژگي‌هايي كه باعث عاشق شدن مي‌شوند، مقاله روانشناسي عشق را مطالعه نماييد.

فرستادن پيام‌هاي منحصر به فرد

مي‌توانيد با پيام‌هاي منحصر به فرد احساسات جديد و خاصي را به او منتقل كنيد. پيام‌هاي شما بايد نشان‌دهنده‌ي محترم بودن، شخصيت، اعتماد به نفس، جذابيت، شوخ بودن و خاص بودن شما باشد. هر چند اين كار سخت به نظر مي‌رسد اما براي علاقه‌مند كردن طرف مقابل بايد تمام تلاش خود را به كار ببريد و روي خود كار كنيد. لازم نيست خود را بيش از حد به او مشتاق نشان دهيد و براي جلب توجه او كارهاي عجيب غريب انجام دهيد. به خودتان اعتماد كنيد و به او فرصت دهيد تا شما را درك كند. 

فراموش كردن عشق يك طرفه

در صورتي كه با وجود به كار گيري تمام تلاش خود نتوانستيد توجه و علاقه شخص مورد علاقه‌تان را جلب كنيد و يا متوجه شديد او به شخص ديگري علاقه‌مند است، بهتر است به جاي پافشاري و اذيت كردن خود راه‌هاي زير را به كار ببريد. چرا كه در دراز مدت درگير شدن با اين نوع عشق ضربه سنگيني به شما مي‌زند و منجر به شكست عشقي مي‌شود. براي اطلاع بيشتر از شكست عشقي كليك كنيد.

برخي افراد بعد از دوري و فاصله گرفتن از معشوق خود آسيب‌هاي رواني زيادي را تجربه مي‌كنند كه گاه جبران ناپذير است به همين دليل براي فراموش كردن عشق گذشته بهتر است به فكر درمان و مراجعه به مشاوره روانشناس باشيد. توجه داشته‌باشيد كه فراموش كردن عشق به سادگي و در كوتاه مدت اتفاق نمي‌افتد. بنابراين به احساسات خود وقت بدهيد و سريع تسليم نشويد.

فكر كردن مداوم به شخص مورد نظر، مانع از فراموش كردن او مي‌شود. بنابراين سعي كنيد مدام خود را سرگرم نگه داريد و افكار مثبت را جايگزين كنيد. مهارت كنترل احساسات را بياموزيد و به ياد داشته‌باشيد كه تجربيات تلخ شما را براي پيشرفت در زندگي آماده‌تر مي‌كند. براي اطلاع از ديگر راه‌هاي فراموش كردن عشق كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق يك طرفه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : عشق يك طرفه | چگونه عشق يك طرفه مان را درمان كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عشق يك طرفه،
موضوع:
[ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۲:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی