مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

درستي ازدواج با همسر سابق

پيش از هر چيز در نظر داشته باشيد كه اطرافيان به دليل آمارهايي كه به گوششان رسيده، نظر مثبتي راجع به بازگشت و ازدواج با همسر سابقندارند. افراد در ازدواج‌هاي مجدد در 30 تا 60 درصد موارد با شكست روبرو مي‌شوند.  طبق آمارهاي گزارش شده، طلاق دوم به مراتب زودتر از طلاق اول اتفاق مي‌افتد. بنابراين پيش از هر اقدامي بايد به تصميمي كه گرفته‌ايد، مطمئن باشيد.

چرا افراد به فكر ازدواج با همسر سابق خود مي‌افتند؟

برخي افراد زماني كه از همسر خود جدا مي‌شوند ممكن است براي مدتي احساس آرامش و رهايي كنند اما كم كم دچار احساس پشيماني مي‌شوند و متوجه مي‌شوند دليلي كه به خاطر آن طلاق گرفته‌اند آن قدر هم جدي و بزرگ نبوده؛ اين گونه افراد به چند دليل دوباره براي ازدواج و زندگي با همسر سابق خود گرايش پيدا مي‌كنند:

عدم درك درست از ميزان عشق و علاقه

برخي از زوجين واقعا درك درستي از يكديگر ندارند و نمي‌دانند تا چه ميزان به طرف مقابل خود علاقه‌مند هستند و دوست دارند با او زندگي كنند. ممكن است زماني كه از يكديگر جدا مي‌شوند، تازه متوجه شوند چقدر به يكديگر علاقه‌مند بوده و دوست دارند با هم زندگي كنند. البته گاهي اين احساس دوست داشتن با احساس وابستگي اشتباه گرفته‌مي‌شود و زوجين به اشتباه دوباره به سمت يكديگر باز مي‌گردند.

پشيماني به خاطر اشتباهات

زماني كه كمي از محيط تنش‌زا و پر دردسر فاصله مي‌گيرند، متوجه مي‌شوند عصبانيت و لجبازي‌هايشان بيهوده بوده و خود نيز سهم كمي از بهم خوردن رابطه نداشته‌اند. ممكن است احساسات منفي به زندگي مشترك گذشته كم شود و در اين شرايط گمان مي‌كنند، مي‌توانند با جبران اشتباهات و تغيير رفتارها به زندگي با همسر سابق بازگردند.

تغيير كردن شخصيت افراد

برخي فكر مي‌كنند زماني كه طلاق بگيرند، مي‌توانند در زندگي مجردي خود احساس آرامش داشته و رهايي يابند. در صورتي كه متوجه مي‌شوند زندگي مجردي هيچ چيز براي آن‌ها نداشته و هيچ كس به خوبي همسر اولشان نيست. علاوه بر اين انسان‌ها همواره بر اثر مجموعه‌اي از مشكلات و اتفاقات و با گذر عمر ممكن است از لحاظ رفتاري و شخصيتي تغيير كنند. اين تغيير گاه در جهت مثبت اتفاق مي‌افتد. در واقع در بسياري موارد ازدواج افراد زماني به بن بست مي‌رسد كه افراد تغيير مي‌كنند؛ از همين منظر گاه افراد بعد از طلاق نيز ممكن است تغيير كنند و به زندگي با همسر قبلي خود علاقه‌مند شوند.

راه هاي موفقيت براي ازدواج مجدد با همسر سابق

در صورتي كه تصميم به ازدواج با همسر سابق خود را داريد، توصيه‌هاي زير شديدا شانس موفقيتتان را افزايش مي دهند:

1- به خاطر خودتان برگرديد

اگر فرزندانتان دليل بازگشت به همسر سابق تان هستند، بايد بدانيد انتخابتان نياز به بررسي بيشتري دارد. اگر قرار به برگشت است به خاطر همديگر و حس دوست داشتن بين خودتان برگرديد. در صورتي كه واقعا دلتان مي‌خواهد باز هم با هم باشيد. سختي‌هاي بعد از طلاق نبايد شما را دوباره به انتخاب اشتباهتان برگرداند. اگر خود طلاق شما را خسته كرده، براي بازگشت به زندگي بعد از طلاق تلاش كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بازگشت به زندگي بعد از طلاق كليك كنيد.

2- براي ازدواج با همسر سابق تان چراغ خاموش برويد

ديگر افراد و خصوصا اگر بچه داريد، نبايد در جريان ارتباط دوباره شما قرار بگيرند. متوجه شدن ديگران به ارتباط مجدد شما، در حالي كه هنوز به نتيجه مشخصي نرسيديد، نتيجه مثبتي نخواهد داشت. فهميدن فرزندان يا آشنايان باعث اميدواري در آن‌ها مي‌شود و فشار بيشتري روي شما براي آشتي كردن وارد مي‌كند. قبل از اطمينان به تصميمتان قضيه را مخفي نگه داريد.

3- ازدواج با همسر سابق حتما با مشورت باشد

از اشتباهات زندگي گذشته خود عبرت بگيريد و اين بار با دقت عمل بيشتري حركت كنيد. با تكرار اشتباهات، دوباره رابطه تان خراب خواهد شد. يك مشاوره خانواده مي‌تواند بدون قضاوت به تصميم گيري مناسب شما كمك كند.

4- علت طلاق را مشخص كنيد

مشخص كنيد كه دقيقا به چه دليل از يكديگر جدا شديد و اينبار در مورد مسئله مورد نظر به يك نتيجه مشترك برسيد. مثلا اگر موضوع به عدم تعهد بر مي‌گردد ابتدا تعهد پذيري خود را اصلاح كنيد و سپس به رابطه برگرديد.

5- قضاوت صحيحي از طلاق تان كسب كنيد

رابطه گذشته خود را بررسي كنيد و متوجه اشتباهات خودتان شده و آن‌ها را به گردن بگيريد. شناخت اشتباهات خودتان و مهم‌تر از آن گردن گرفتن اشتباهات در عدم رخ دادن دوباره آن‌ها مؤثر است. بهتر است سهم خود از علل طلاق و اشتباهاتتان را مشخص كنيد و بر روي آن‌ها بيشتر تأمل كنيد.

6- بچه بازي در نياوريد

براي ازدواج با همسر سابق خود صادق باشيد. بچه بازي در آوردن، نقش بازي كردن، به اصطلاح زرنگ بازي كردن و يا تلاش براي احساسي كردن رابطه و ... را فراموش كنيد. فكر همديگر را نخوانيد؛ قرار نيست در يك معامله اداري شركت كنيد، منطقي و بالغانه رفتار كنيد.

7- گذشته را در گذشته رها كنيد

مشكلات و بحث‌هاي نيمه تمام زندگي قبلي را در همان زندگي قبلي تمام كنيد. كشاندن دلخوري‌هايي كه پيش آمده را به زندگي جديد فراموش كنيد يا اگر مي‌شود آنها را حل كنيد. نگذاريد به عنوان يك كابوس در زندگي جديدتان تكرار شوند.

8- از مشكلات نترسيد

دلخوري‌هايي را كه فراموش نمي‌شوند، حل كنيد؛ در اين بين از روبرو شدن با مشكلاتي كه از گذشته باقي مانده نترسيد. به صورت بالغانه و با آرامش راجع به آنها صحبت كنيد و به يك راه حل برسيد. قرار نيست مقصر را پيدا كنيد، بايد به راه حل بيانديشيد. براي حل دعواي خانوادگي كليك كنيد.

9- اعتماد كسب كنيد

براي موفقيت در ازدواج با همسر سابق، لازم است اعتماد از دست رفته را دوباره بين خود ايجاد كنيد. همسر سابقِ شما ديگر مانند گذشته احساس نزديكي و تعلق به شما ندارد. اعتماد شكسته شده براي التيام به زمان نياز دارد و شما بايد صبورانه براي كسب اين اعتماد تلاش كنيد.

10- اين فرصت را از دست ندهيد

شناخت دوبارۀ همسر سابق خود را جدي بگيريد و فراموش نكنيد در صورتي كه اعتماد مناسب او را دوباره كسب كنيد و تعهد واقعي به رابطه نشان بدهيد؛ كشف دوباره‌اي اتفاق مي‌افتد و مي‌تواند بلوغ رابطه‌ي شما را تقويت كند و باعث رشد رابطه‌تان گردد.

11- مي‌توانيد در دوره‌هاي آموزش خانواده در كنار يكديگر باشيد

دوره‌هاي متفاوتي كه به آموزش خانواده و سازگاري افراد در خانواده مي‌پردازند، شركت كنيد و بعد از جلسات با يكديگر راجع به صحبت‌هاي جلسه و نظرات خودتان گپ بزنيد و به نقاط درك مشترك برسيد. علاوه بر اين قبل از از ازدواج لازم است براي رسيدن به دركي بهتر از يكديگر و شناخت عميق‌تر از مشاوره قبل از ازدواج كمك بگيريد. در جلسات مشاوره ازدواج مي‌توانيد شانس موفقيت خود در ازدواج مجدد با يكديگر را مورد ارزيابي قرار دهيد.

12. ظرفيت روحي خود را افزايش دهيد

قبل از اين كه دوباره با همسر سابق خود ازدواج كنيد، لازم است ابتدا مستقل شويد. در بسياري موارد افراد تنها به خاطر ترس از تنهايي، ترس از مستقل شدن، نياز مالي و كمبود عاطفي به زندگي با همسر سابق خود باز مي‌گردند. به مسافرت برويد، اگر لازم است به ادامه تحصيل بپردازيد، شغل مناسبي براي خود پيدا كنيد و اهداف و آرزوهاي خود را دنبال كنيد. تمام اين موارد براي اين است كه ظرفيت‌هاي روحي خود را افزايش دهيد و بعد عاقلانه‌تر در مورد بازگشت به زندگي با همسر سابق خود بيانديشيد. زماني كه از نظر مالي مستقل شويد، از زندگي خود لذت ببريد و آرامش رواني داشته‌باشيد بهتر مي‌توانيد در مورد رابطه‌اي كه دردسرهاي زيادي را در آن تجربه كرده‌ايد، تصميم بگيريد.

13. جنبه‌هاي تغيير ناپذير را در نظر بگيريد

در نظر داشته‌باشيد كه كسي كه با او ازدواج مي‌كنيد همان آدم قبلي است؛ ممكن است هر دوي شما در اين مدت تغييراتي كرده‌باشيد اما برخي از جنبه‌هاي شخصيت هرگز تغيير نمي‌كنند و لازم است روحيه خود را بالا ببريد تا در مقابل جنبه‌هاي تغيير ناپذير آسيب نبينيد. همچنين لازم است آمادگي مواجه با برخي از مشكلات گذشته را داشته‌باشيد. با كسب مهارت‌هاي حل مسئله و افزايش اعتماد به نفس و درك بيشتر از يكديگر، مي‌توانيد مشكلات گذشته را به گونه‌اي سازگارانه حل كنيد.

ازدواج با همسر سابق عجيب نيست؟

فراموش نكنيد كه بخش زيادي از رابطۀ گذشتۀ خود را به دليل توجه زياد و نگراني‌هاي بيش از حد به حرف‌هاي مردم از دست داده‌ايد و باز نبايد در اين چاله بيافتيد. دوستان و نزديكان شما اگر مخالفتي مي‌كنند از روي نگراني است و در صورتي كه شما بتوانيد دوباره با يكديگر به سازگاري برسيد، خوشحال خواهند شد.

فرزندان شما هنوز براي بازگشت شما به يكديگر لحظه شماري مي‌كنند اما فراموش نكنيد كه براي اين مدت دوري، از آن‌ها دلجويي كنيد. در نهايت اگر تصميم‌تان قطعي است، نگران چگونگي كنار آمدن ديگران با اين مسئله نباشيد. ديگران در نهايت شما را درك خواهند كرد. با وجود تمام نگراني‌ها عجله نكنيد، در هر نوع ازدواج صبوري و مشورت ضروري است حتي اگر با كسي كه از قبل از او شناخت داريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انواع ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با همسر سابق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ازدواج با همسر سابق چگونه خواهد بود؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۰۴:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی