مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اهميت مديريت نيازهاي جنسي نوجوان

تغييرات سريع جسماني كه در نوجواني رخ مي‌دهد باعث مي‌شود كه نوجوانان احساس كنند كه وارد دنياي جديدي شده‌اند و به همين خاطر شور و هيجان بيشتري از خود نشان دهند. آن‌ها در اين دوران براي اولين بار ميل جنسي را همانند يك بزرگسال تجربه كرده و در زمينه مسائل جنسي كنجكاوي بيشتري پيدا مي‌كنند. به عنوان يك والد اگر نتوانيد اطلاعات صحيحي را در اين زمينه در اختيار نوجوانتان قرار دهيد، او تلاش مي‌كند تا از طريق منابعي كه اطلاعات چندان دقيقي در دست ندارند به دنبال پاسخ سؤال‌هايش باشد.

از جمله اين منابع مي‌توان به گروه دوستان و همسالان اشاره كرد. به اين ترتيب نوجوانان به دليل كنجكاوي بيشتر و عدم آگاهي كافي در مورد مسائل جنسي بيشتر در معرض آسيب‌هاي مختلف قرار دارند و اگر نظارت درستي از جانب والدين صورت نگيرد به احتمال بيشتري در رفتارهاي جنسي پرخطر درگير مي‌شوند. از جمله اين خطرها مي‌توان به برقراري ارتباط جنسي محافظت نشده و رفع نيازها از راه‌هاي نادرستي نظير اينترنت و اعتياد به ***گرافي اشاره كرد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه چالش هاي دوران نوجواني كليك كنيد.

 

نحوه مديريت نيازهاي جنسي نوجوان

لذت حاصل از تجربه ميل جنسي باعث مي‌شود كه افراد به دنبال تكرار آن باشند و بخواهند به مقدار بيشتري آن را تجربه كنند. اين امر در نوجواني كه اغلب فرصتي براي ازدواج و رفع صحيح نيازهاي جنسي وجود ندارد مي‌تواند به موضوع مشكل سازي تبديل شود و افراد را با آسيب‌هايي نظير اعتياد به خود ارضايي مواجه كند. براي اينكه بتوانيد به طور موفقيت‌آميزتري اين نياز را مديريت كنيد، رعايت نكات زير مي‌تواند كمك كننده باشد.

حذف كردن محرك‌ها از راه‌هاي مديريت نيازهاي جنسي نوجوان

قدم اول براي اينكه بتوانيد مديريت نيازهاي جنسي نوجوان اين است كه عوامل تحريك كننده را حذف كنيد. البته اين امر در دنياي امروز و گسترش استفاده از فضاهاي مجازي بسيار سخت شده است. با اين حال انجام اقداماتي نظير محدود كردن استفاده از فيلتر شكن‌ها، دوري از ديدن فيلم‌هاي ***گرافي، نخواندن مطالب جنسي و تحريك كننده از جمله مواردي هستند كه مي‌توانند از شدت يافتن ميل جنسي در نوجوانان بكاهند.

براي شناخت بيشتر در زمينه نوجوان كليك كنيد.

افزايش فعاليت‌هاي بدني

افزايش فعاليت‌هاي بدني و ورزشي يكي از بهترين روش‌هايي است كه مي‌تواند انرژي جنسي شما را مديريت كرده و در تخليه نيروي اضافي ايجاد شده به شما كمك كند. ورزش كردن با تقويت روحيه و افزايش احساس نشاط به شما كمك مي‌كند تا تنش‌هاي مرتبط با فشار جنسي را نيز برطرف كنيد و وضعيت سلامت روان خود را در حالت بهينه‌اي نگه داريد.

داشتن اوقات فراغت مناسب از راه‌هاي مديريت نيازهاي جنسي نوجوان

بيكاري و بي‌حوصلگي بيش از هر چيزي مي‌تواند افكار مرتبط با ميل جنسي را براي نوجوانان به همراه بياورد. به همين خاطر لازم است كه بتوانيد برنامه منظمي براي اوقات فراغت خود در نظر بگيريد و با انجام فعاليت‌هاي مورد علاقه تان زمان‌هاي خالي را پر كنيد.

تنظيم زمان خواب

بيدار ماندن در طول شب همراه با مشاهده تصويرهاي تحريك كننده‌اي كه در فضاهاي مجازي وجود دارد مي‌تواند مديريت نيازهاي جنسي نوجواني را براي شما دشوار كند و اميال جنسيتان را بيش از هر زمان ديگري بيدار نگه دارد. به همين خاطر لازم است كه تلاش كنيد ساعات خواب منظمي داشته باشيد و از بيداري‌هاي شبانه پرهيز كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه روانشناسي نوجوان كليك كنيد.

 

سؤالات متداول درباره مديريت نيازهاي جنسي نوجوان

- چرا رفع نيازهاي جنسي نوجواني از طريق خود ارضايي نهي مي‌شود؟

خود ارضايي به خودي خود امري طبيعي در فرايند بلوغ و رشد جنسي است كه ممكن است هركسي آن را تجربه كند. اما مشكل اين جاست كه لذت ناشي از اين رفتار احتمال تكرار هرچه بيشتر آن را بالا مي‌برد. تا حدي كه بسياري از نوجوانان به اين عمل اعتياد پيدا كرده و به گونه‌اي وسواسي اين كار را تكرار مي‌كنند. در اين شرايط خودارضايي مي‌تواند آسيب‌هاي رواني متعددي را به بار بياورد و منجر به تجربه احساسات ناخوشايندي نظير اضطراب، تنش و افسردگي شود و حتي عملكرد فرد در رابطه جنسي نيز تحت تاثير قرار دهد. به همين خاطر توصيه مي‌شود كه تا حد ممكن ميزان اين رفتار را كاهش دهيد و با مديريت نياز جنسي خود اوضاع را پيش ببريد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه مديريت نيازهاي جنسي در نوجوان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مديريت نيازهاي جنسي نوجوان | اهميت و نحوه مديريت جنسي نوجوان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۱۲:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی