مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

جنين در هفته‌ دوازدهم بارداري چه وضعيتي دارد؟

وزن جنين در اين هفته به ۱۵ گرم مي‌رسد و طول او حدود ۵ سانتي متر مي‌شود. ظاهر جنين به يك انسان كامل شباهت بيشتري پيدا مي‌كند و چشم‌هايش به يكديگر نزديك‌تر شده و حالتي طبيعي پيدا مي‌كند. گوش‌ها نيز در مكان نهايي خود قرار مي‌گيرند.

همچنين ادرار جنين در كليه‌هاي او جمع شده، تعداد سلول‌هاي عصبي افزايش پيدا كرده و ارتباطات عصبي در حال شكل گيري هستند. با وارد كردن فشار به شكم جنين ممكن است حتي به داخل رحم پيچ و تاب بخورد اما با اين وجود شما نمي‌توانيد اين حركات و پيچ و تاب را به خوبي احساس كنيد. در اين هفته شكل گيري اندام‌هاي مختلف جنين به پايان رسيده است و اين اندام‌ها شروع به رشد و تكامل مي‌كنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

علائم مادر در هفته دوازدهم بارداري

بزرگ شدن رحم

رحم مادر در استخوان‌هاي لگني شروع به بزرگ شدن مي‌كند به صورتي كه پزشك مي‌تواند بخش بالايي رحم را در قسمت پايين شكم تشخيص دهد. دور كمر در حال بزرگتر شدن است و شما در لباس‌هاي گشادتر احساس راحتي بيشتري مي‌كنيد.

تغييرات هورموني از علائم مادر در هفته دوازدهم بارداري

در اين هفته ممكن است دچار سوزش معده شويد كه از پايين جناغ سينه شروع مي‌شود و تا حلق ادامه پيدا مي‌كند. سوزش معده معمولا به خاطر تغييرات هورموني و تغييراتي كه در اندام‌ها ايجاد مي‌شود، به وجود مي‌آيد و براي بهبود آن لازم است از غذاهاي سرخ شده، تند، چرب و ادويه دار پرهيز كنيد.

سرگيجه، سردرد

در هفته‌ دوازدهم بارداري به تدريج عوارضي مانند كوفتگي، بيزاري از غذا، حساسيت پستان‌ها و تهوع كاهش پيدا مي‌كند. اما عواملي مثل سرگيجه و سردرد ممكن است بروز پيدا كنند كه مي‌تواند به دليل افت قند خون باشد و براي كنترل اين وضعيت سعي كنيد بيش از حد راه نرويد يا از دويدن خودداري كنيد. اگر بعد از مدتي سردردتان بهبود پيدا نكرد توصيه مي‌شود با پزشك خود مشورت كنيد و از مسكن‌هاي بي‌خطر استفاده كنيد.

افزايش ضربان قلب و تاري ديد از علائم مادر در هفته دوازدهم بارداري

ضربان قلب در اين هفته به دليل هماهنگ شدن با حجم خون در گردش افزايش پيدا مي‌كند. جنين در رحم به سمت بالا مي‌چرخد. همچنين به دليل بالا رفتن هورمون‌هاي پروژسترون و استروژن، پستان‌ها كمي متورم مي‌شوند. ممكن است چشم‌ها كمي تار شود اما زماني كه دو ماه از تولد فرزندتان بگذرد، اين وضعيت به حالت طبيعي و نرمال بازمي‌گردد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

 

تغذيه مناسب در هفته‌ دوازدهم بارداري

در اين هفته سعي كنيد وعده‌هاي غذايي خود را كوچكتر، اما تعداد آن را بيشتر كنيد. توصيه مي‌شود از آنتي اسيدها و كربنات كلسيم استفاده نماييد، اما از غذاهاي پرچرب، اسيدي و ادويه‌اي تند پرهيز كنيد زيرا مصرف اين مواد غذايي مي‌تواند باعث اسيدي شدن معده شود. به صورت كلي مواد غذايي كه لازم است در اين هفته مصرف كنيد شامل آبميوه طبيعي، ماست، سبزيجات، حبوبات، آجيل، نخود فرنگي، كلم بروكلي، بادام، آب، ميوه، پنير كم‌چرب، بيسكويت و نان سبوس دار، جو، فلفل قرمز يا سبز و ميوه‌هاي طبيعي است.

 

روابط عاطفي در هفته‌ دوازدهم بارداري

به دليل محدود شدن رابطه‌ جنسي ممكن است در اين دوره همسرتان حساس، تندخو و زود رنج شود. به همين خاطر لازم است تا در اين شرايط سنجيده عمل كنيد و بتوانيد براساس مشورت با پزشك با همسر خود رابطه‌ جنسي برقرار كنيد. البته براي برقراري رابطه‌ جنسي لازم است تا همسرتان نيز آمادگي داشته باشد.

همچنين توصيه مي‌شود در اين مدت با روان‌شناس در ارتباط باشيد تا علاوه بر اينكه بتوانيد روابط عاطفي خوب و با كيفيتي با همسرتان داشته باشيد، مسائل ديگري كه در اين مدت ايجاد مي‌شود مثل افسردگي، استرس، اضطراب و بسياري از چالش‌هاي ديگر را به خوبي حل كنيد و دوران لذت بخشي را براي خود و همسرتان رقم بزنيد.

به دليل اينكه در اين مدت لازم است تا از غذاهاي كم‌چرب و رژيمي استفاده كنيد و از غذاهاي رنگ و لعاب‌دار خبري نيست، ممكن است همسرتان به اين نوع غذاها علاقه نداشته باشد و به همين خاطر پيشنهاد مي‌شود تا هر چند وقت يكبار غذاهاي مورد علاقه‌ همسرتان را درست كنيد و به او نشان دهيد كه توجه كافي به او داريد. رعايت اين نكات به لذت بخش شدن هفته دوازدهم بارداري كمك خواهد كرد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

مراقبت‌هاي هفته دوازدهم بارداري

در اين هفته ممكن است مسائلي مانند سردرد و سرگيجه را تجربه كنيد. يكي از دلايل سردرد، قند خون پايين مي‌باشد به همين خاطر لازم است تا ميان وعده‌هاي مقوي در رژيم غذايي خود قرار دهيد تا بتوانيد ميزان سردرد خود را كاهش دهيد. اما اگر همچنان سردردتان كم نمي‌شود مي‌توانيد با پزشك خود مشورت كنيد و از مسكن‌هاي بي‌خطر استفاده كنيد. مسئله‌ ديگر كه در اين مدت شاهد آن هستيد خستگي است و لازم است تا استراحت بيشتري داشته باشيد و بتوانيد با ذخيره‌ انرژي براي سه ماهه‌ دوم آماده شويد.


سوالات متداول 

ميخواستم ببينم تعيين جنسيت جنين از روي ستون فقرات در هفته دوازدهم بارداري چند درصد صحت دارد؟

تعيين جنسيت جنين فقط از روي اندام تناسلي جنين از هفته ۱۶ بارداري به بعد انجام مي‌شود.

براي دريافت مشاوره كودك در زمينه بارداري در هفته‌ دوازدهم  مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هفته دوازدهم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته دوازدهم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته دوازدهم بارداري،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۰:۰۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (1) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی