مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علل ايجاد نارضايتي جنسي

نارضايتي جنسي اغلب موضوع پيچيده‌اي است كه مي‌تواند ناشي از علل گوناگوني باشد. اين علل مي‌تواند مسائل مختلف جسماني و رواني را در بر بگيرد. ما در ادامه به مهم‌ترين عوامل تأثيرگذار در ايجاد احساس نارضايتي جنسي در زوجين اشاره خواهيم كرد.

دچار بودن به اختلالات جنسي از علل نارضايتي جنسي

بسياري از مواقع علت نارضايتي جنسي مي‌تواند ناشي از دچار بودن به اختلالات و كژكاري‌هاي جنسي باشد. براي مثال بي‌ميلي جنسي و ناتواني در رسيدن به ارگاسم از جمله اختلالات جنسي رايج در زنان هستند كه به ميزان زيادي كيفيت رابطه را تحت تأثير قرار مي‌دهند. اين اختلالات در برخي برهه‌هاي زماني مانند دوران پس از زايمان بيشتر اتفاق مي‌افتند. آگاهي از اين مشكلات و كژكاري‌ها و پيگيري براي شروع درمان به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد مشكلات را پشت سر گذاشته و رابطه جنسي خود را بهبود ببخشيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه انواع اختلالات جنسي كليك كنيد.

متأسفانه بسياري از زوجين فكرمي‌كنند كه اين مشكلات تنها براي آن‌ها اتفاق مي‌افتد و امري غيرقابل درمان است. همچنين برخي از آن‌ها از مطرح كردن اين مسائل با متخصصين احساس شرم مي‌كنند و به همين خاطر به سراغ درمان‌هاي غيرعلمي براي مشكلات خود مي‌روند. براي مثال اختلال نعوظ و زود انزالي در بسياري از مردان مشاهده مي‌شود. ناآگاهي از روش‌هاي درمان اين اختلالات بسياري از مردان را به مصرف داروهاي غير استاندارد و حتي مصرف مواد مخدر ترغيب مي‌كند. در حالي كه امروزه سكس تراپيست‌ها با استفاده از تكنيك‌هاي مختلف مي‌توانند به شما كمك كنند تا بتوانيد از اين مشكلات عبور كنيد و بار ديگر روابط جنسي خود را بهبود بخشيد.

وجود مشكلات ارتباطي از علل نارضايتي جنسي

بررسي‌ها در مورد زوجيني كه دچار نارضايتي جنسي هستند نشان مي‌دهد كه در بسياري از مواقع اين مسئله از نداشتن مهارت‌هاي ارتباطي كافي ناشي مي‌شود. بسياري از افراد به سكس به عنوان يك مسئله بسيار سطحي براي رفع نيازهاي غريزي اوليه نگاه مي‌كنند. در حالي كه رابطه جنسي يكي از عميق‌ترين پيوندهاي انساني است و حفظ كيفيت آن در طول زمان نيازمند توجه دو طرف به نيازهاي يكديگر است. به اين منظور بايد بتوانيد به درستي با همسر خود ارتباط برقرار كنيد، از نيازها و خواسته‌هاي او در رابطه جنسي باخبر باشيد و بتوانيد در كنار هم براي داشتن يك رابطه موفق تلاش كنيد.

معمولاً زوجيني كه نمي‌توانند به خواسته‌هاي و نيازهاي ديگري در طول رابطه جنسي توجه كنند، بيرون از تخت خواب نيز نمي‌توانند ارتباط مناسبي با يكديگر داشته باشند و تعارض‌ها و اختلافات زيادي را تجربه مي‌كنند. در واقع رابطه جنسي آينه‌ ارتباط زوجين در طول روز است كه مشكلات ناديده گرفته شده را به روشني نشان مي‌دهد. در اين شرايط مراجعه به يك زوج درمانگر و بهبود روابط عاطفي به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد نارضايتي جنسي خود را نيز بهبود ببخشيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه زوج درماني كليك كنيد.

عدم آگاهي

بسياري از افراد تصورات غلطي از رابطه جنسي دارند. همين امر باعث مي‌شود كه نتوانند رضايت كافي را در رابطه به دست بياورند. براي مثال بسياري به سكس به عنوان ابزاري براي كسب لذت مرد نگاه مي‌كنند كه در آن زن نقش منفعلي دارد و خواسته‌هاي خود را ابراز نمي‌كند. همين مسئله باعث مي‌شود كه زنان تحريكات كم‌تري دريافت كنند و در نتيجه پاسخ‌هاي جنسي كم‌تري نيز نشان دهند. در نهايت عدم دريافت پاسخ‌هاي جنسي مناسب از سمت زن در ميزان كسب لذت مرد نيز تأثير گذاشته و اين چرخه معيوب به همين ترتيب ادامه مي‌يابد.

به همين خاطر بهتر است كه آگاهي خود را در مورد رابطه جنسي بالا ببريد و به نگاهي واقع بينانه در اين مورد دست يابيد. مراجعه به روانشناس، كتاب‌هايي كه در زمينه آگاهي جنسي تأليف شده و شركت در كارگاه‌هاي زناشويي از جمله روش‌هايي است كه به شما كمك مي‌كند تا در اين باره اطلاعات بيشتري به دست بياوريد و با نيازها و خواسته‌هاي جنسي همسرتان بيشتر آشنا شويد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

 

بهبود نارضايتي جنسي

تا به اين جا در مورد علل نارضايتي جنسي صحبت كرديم اما سؤال مهم اينجاست كه براي رفع اين نارضايتي بايد چه كار كنيم؟ قدم اول در اين مسير اين است كه هردوي زوجين خواهان تغيير رابطه و انجام اقداماتي براي بهبود آن باشند. پس از اين مراجعه به روانشناس به شما كمك خواهد شد تا بتوانيد با ارزيابي دقيق رابطه خود، علت اصلي مشكلتان را شناسايي كنيد. متناسب با علت آن، روانشناس درمان مناسب براي بهبود نارضايتي جنسي را به شما ارائه خواهدكرد. براي مثال اگر مشكل ناشي از ارتباط ناسالم ميان زن و مرد باشد زوج درماني آغاز مي‌شود اما در صورتي كه مشكلات حاكي از يك اختلال جنسي باشد سكس تراپي در اولويت قرار خواهد گرفت.

براي آشنايي بيشتر در زمينه سكس تراپي كليك كنيد.

سؤالات متداول

- براي درمان زود انزالي بايد چه كاري انجام دهيم؟

زود انزالي يكي از اختلالات جنسي رايج در بين مردان است كه براي درمان آن بايد به يك متخصص در حوزه سكس تراپي مراجعه كنيد. درمانگران اين حوزه با آموزش تمرين‌هاي مختلفي نظير تكنيك‌هاي توقف و شروع به شما كمك خواهند كرد تا بتوانيد رابطه طولاني‌تر و رضايت بخش تري را تجربه كنيد.

- چگونه مي‌توان در دوران بارداري كيفيت رابطه جنسي را حفظ كرد؟

بسياري از افراد به دليل باورهاي غلطي كه در مورد عوارض رابطه جنسي در دوران بارداري دارند از انجام اين كار خودداري مي‌كنند كه اين مسئله مي‌تواند تا حد زيادي كيفيت ارتباط بين زن و شوهر را تحت تأثير قرار دهد. با اين حال در اين دوران تنها با تغييراتي در پوزيشن‌هاي رابطه جنسي مي‌توانيد از بروز نارضايتي جنسي و فاصله گرفتن از يكديگر خودداري كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رابطه جنسي حين بارداري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نارضايتي جنسي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نارضايتي جنسي | علل و روش هاي بهبودي نارضايتي جنسي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نارضايتي جنسي،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۵۳:۰۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی