مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

 

چگونگي تاثير بيماري افسردگي يك فرد بر روي ديگران

تاثير افسردگي بر اعضاي خانواده يك وضعيت دشوار است كه به همه اطرافيان مربوط مي‌شود. جداي اينكه خانواده و اطرافيان در پرورش افسردگي نقش داشته‌اند (خانواده‌هاي افسرده پرور)، بيمار افسرده به خاطر ايجاد ناراحتي براي ديگران عميقا احساس گناه دارد. اما همين احساس گناه به او كمك مي‌كند تا با افسردگي خود درگير شود و بخواهد تا آن را شكست دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر از خانواده هاي افسرده پرور كليك كنيد.

اگر افسرده‌ها را به يك ليوان تشبيه كنيم، مشاهده مي‌كنيد كه درون آن‌ها تقريبا خالي از آب است. اين ليوان، براي بقا به آب نياز دارد، اما خود افسرده و ديگران از اين مسئله آگاه نيستند؛ ليوان افسردگي سوراخ است و هر چه آب در آن بريزيد، فايده‌اي ندارد. تا زماني كه ليوان تعمير نشود هم او و هم خانواده‌اش خالي مي‌شوند. نشانه‌هاي افسردگي به تمام اعضاي خانواده سرايت مي‌كند و آن‌ها را در دنياي تاريك افسردگي و غم فرو مي‌برد. در اين ميان شناخت علائم به شما كمك مي‌كند تا از پيشروي بيماري جلوگيري كنيد. براي اطلاع از علائم افسردگي كليك كنيد.

تاثير افسردگي مادر بر اعضاي خانواده

مادر افسرده مسلما نمي‌تواند مانند مادران ديگر براي فرزندان خود وقت بگذارد و آن‌ها را تربيت كند چرا كه اصلا حوصله‌ي اين كارها را ندارد. علاوه بر اين كه از تربيت آن‌ها غافل مي‌شود افسردگي و خلق پايين خود را به آن‌‌ها نيز منتقل مي‌كند. مادر افسرده بدترين ضربه‌ها را به فرزندان خود وارد مي‌كند. اگر با مادر يا همسري افسرده زندگي مي‌كنيد لازم است حتما علت‌هاي بيماري را شناسايي كرده و درمان‌هاي تخصصي را به كار بگيريد. توصيه مي‌كنيم مقاله مادر افسرده را بخوانيد.

تاثير افسردگي پدر براعضاي خانواده

پدران افسرده نيز مانند مادر افسرده تأثيرات زيادي بر اعضاي خانواده مي‌گذارند. مردان اغلب به خاطر مشكلات جامعه، تأمين مخارج خانه يا مشكل با همسر دچار افسردگي مي‌شوند و معمولا ناراحتي و افسردگي خود را بروز نمي‌دهند و تمام مشكلاتشان را درون خود مي‌ريزند. افسردگي، پدر خانواده را به شخصيتي بد عنق بي‌حوصله و عصبي تبديل مي‌كند. پدري كه نه تنها با فرزندش وقت نمي‌گذراند بلكه ابدا نمي‌تواند سر و صداي بازي‌هاي او را تحمل كند. به عنوان همسر لازم است افسردگي را در شوهر خود شناسايي كرده و با او در اين مورد صحبت كنيد او را تشويق كنيد تا به فكر درمان خود باشد. توصيه مي‌كنيم مقاله افسردگي پدر را بخوانيد.

تاثير افسردگي بر اعضاي خانواده چه چيزهايي وضعيت را بدتر مي‌كند؟

بيش از نيمي از افسرده‌ها، بيماري را ناشي از ضعف خود مي‌دانند و اين افت شديد اعتماد به نفس و عزت نفس، اگر توسط خانواده تشديد شود، بسيار خطرناك بوده و درمان را سخت و سخت‌تر مي‌كند. بي توجهي خانواده به شرايط فرد افسرده و سرزنش كردن او نيز يكي از تحريك كننده‌هاي منفي افسردگي است.

مورد ديگر اين است كه ديگران سعي مي‌كنند وظايف فرد افسرده را بر عهده گرفته و او را معاف كنند. اين مسئله نيز به احساس گناه او دامن زده و مي‌تواند باعث غم و اندوه فراوان شود. براي كمك به افسرده‌ها اطرافيان نيز بايد درباره بيماري افسردگي و درستي برخورد با افراد افسرده مطالعه داشته باشند. براي كسب اطلاعات بيشتر از برخورد با افراد افسرده كليك كنيد.

تاثير افسردگي بر اعضاي خانواده | افسردگي بقيه رو من چقدر بوده

تاثيراتي كه فرد افسرده در خانواده روي شما مي‌گذارد، در موارد زيادي نامحسوس و غير قابل تشخيص مي‌باشند. خسته هستيد اما علت آن را نمي‌دانيد، نمي‌توانيد لذت ببريد. شما در طول زمان در حال انتقال آب‌هاي داخل ليوان شخصيت خود به ليوان سوراخ فرد افسرده‌ايد. برخي از تاثيراتي كه از فرد افسرده بر شما وارد مي‌شود، به شرح زير است:

تاثيرات فرد افسرده بر اعضاي خانواده

1- احساسات غم و اندوه هنگام ورود به منزل داريد.

2- نمي‌دانيد فرد افسرده‌اي كه منتظر شماست در چه وضعيتي قرار دارد و نگران خلق و خوي پايين او هستيد.

3- تاثير افسردگي بر اعضاي خانواده به گونه‌اي است كه از فرد مبتلا به افسردگي دوري مي‌كنيد و زماني كه او از شما چيزي مي‌خواهد احساس وظيفه سنگين و عذاب آوري داريد.

4- اجتناب از زنگ زدن يا فراخواندن عضو افسرده به سمت خودتان در جمع‌ها يا مهماني‌ها.

5- نمي‌خواهيد ديگر حرف‌هاي او را بشنويد. يعني واقعا حوصله او را نداريد.

6- به ديگران مي‌گوييد كه تمركز خود را از دست داديد، نمي‌توانيد كارهاي خود را انجام دهيد و در انجام وظايف ضعيف شده ايد. به ديگران مي‌گوييد كه خسته ايد.

7- احساس گناه از اينكه روز خوب يا زندگي خوبي داريد ولي فرد افسرده از آن محروم است. بنابراين احساسات مثبت خود را با او شريك نمي‌شويد و سعي مي‌كنيد خود را خوشحال نشان ندهيد.

8- احساس ترس از اينكه مبادا اتفاق بدي براي او بيافتد و شما نيز نتوانيد براي او كاري بكنيد.

9- استفاده از هر راهي براي اجتناب و دوري از خانه و فرد مبتلا به افسردگي است. حتي زماني كه واقعا دوست داريد در خانه باشيد.

10- دوست داريد به جاي زندگي كردن با فرد افسرده، در جاي ديگر يا شرايط سخت‌تر هم زندگي كنيد. بنابراين دلزدگي از محيط زندگي خود پيدا مي‌كنيد.

11- احساس گناه زماني كه او را تنها گذاشته يا براي او كاري نمي‌كنيد.

تاثير افسردگي بر اعضاي خانواده را جدي بگيريد

اين مواردي كه گفته شد، تاثيرات افسردگي فرد روي شماست و بايد قبل از آنكه ظرفتان خالي شود، كاري بكنيد. بايد بدانيد كه حمايت از فرد مبتلا به افسردگي، تنها چيزي است كه او لازم دارد، اما فراموش نكنيد كه نبايد به خود و احساساتتان ضربه بزنيد. مراقبت از خود و او هر دو بايد در نظر گرفته شود. تنها راه آن، اقدام براي گرفتن كمك تخصصي از روانشناس، هم براي خود به عنوان اعضاي خانواده فرد افسرده و هم مستقيما براي خود فرد افسرده است. پس به دنبال راه‌هاي درمان افسردگي باشيد و تا زمان بهبودي كامل و بعد از آن درمان را رها نكنيد، چرا كه خطر عود افسردگي همچنان شما و خانواده تان را تهديد مي‌كند. براي اطلاع از درمان افسردگي كليك كنيد.

ضرورت دريافت مشاوره افسردگي

شما نمي‌توانيد به تنهايي از پس بيماري افسردگي در خود و يا يكي از اعضاي خانواده‌تان بر بياييد. چرا كه هر كاري هم بكنيد باز علائم آن باز مي‌گردد و اين بار با شدت بيشتري عود مي‌كند. به همين دليل لازم داريد از كمك‌هاي تخصصي روان درماني و درمان‌هاي شناختي در جلسات متعدد مشاوره افسردگي استفاده كنيد. حتي بعد از درمان نيز نبايد تا مدتي اين جلسات را كنار بگذاريد. براي اطلاع بيشتر از عود افسردگي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه افسردگي و تاثير افسردگي بر اعضاي خانواده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تاثير افسردگي بر اعضاي خانواده | آيا افسردگي واگير دارد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۹:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی