مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

 

نازايي زن و طلاق در فرهنگ 

طلاق به علت نازايي در فرهنگ سنتي ايراني داشتن بچه‌اي از پوست و گوشت مرد براي او از هر چيزي مهمتر بوده است. در گذشته كه يافته‌هاي پزشكي مطرح نبود هميشه بچه‌دار نشدن به نازايي زن نسبت داده مي‌شد و معمولا تصميم خانواده‌ها جدا شدن و ازدواج شوهر و يا ازدواج مجدد او بود تا بچه‌دار شود. امروزه هم با پيشرفت پزشكي و درمان‌هاي ناباروري باز هم زوج‌هايي به دليل عدم توانايي مالي و يا شكست در درمان موفق به بچه‌دار شدن نمي‌شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر از ازدواج مجدد كليك كنيد.

شايد فرهنگ سنتي تا حدودي تغيير يافته باشد اما در نهايت فرهنگ نقش پررنگي در تصميم‌گيري‌ها دارد. پس در كنار اين مسئله بايد تلاش كنيم تا با افزايش آگاهي خودمان از رابطه و مسائل مهم آن بيش از اندازه تحت تاثير فرهنگ گذشتگانمان قرار نگيريم و بتوانيم تصميمي منطقي بگيريم.

نازايي زن و طلاق | به نام ناباروري به كام جدايي

ممكن است شما پيش از مشخص شدن نازايي همسرتان مشكلات مهم ديگري داشته‌ايد كه موفق به حل آن‌ها نشده بوديد و امروز كه ناباروري همسرتان را دليل محكمي براي جدايي مي‌دانيد به طلاق فكر مي‌كنيد. در اين شرايط بايد به اين توجه كنيد كه اگر رابطه شما با همسرتان بهبود پيدا مي‌كرد و همه اختلافات شما حل مي‌شد باز هم ترجيح مي‌داديد كه به خاطر نازايي او را ترك كنيد؟ پيشنهاد مي‌كنيم در اين زمينه مقاله عوامل طلاق را بخوانيد.

بالعكس اين حالت نيز امكان‌پذير است. در شرايطي كه فرزنددار شدن براي شوهر بسيار مهم است و به همين دليل از شرايط ناباروري همسرش ناراحت است و همينطور همسر او به خاطر نازايي احساس گناه و افسردگي مي‌كند، اين احساسات ناخوش‌آيند خود را در جروبحث‌ها و مشاجرات زناشويي نشان مي‌دهند.

با همسرتان جلسه‌اي ترتيب بدهيد و به طور جدي درباره ارزش‌هاي زندگي مشترك خود صحبت كنيد. در اين جلسه ليستي از اهداف و ارزش‌هاي مهم و مشترك خود در زندگي مشتركتان را فراهم كنيد و توجه كنيد كه فرزند داشتن چندمين هدف از زندگي شما است و در اين زندگي مشترك تا چه حد نقش پررنگي دارد. نقش آن را در خوشبختي خود چند درصد مي‌دانيد. براي اطلاع از روش‌هاي جلوگيري از طلاق كليك كنيد.

نازايي زن و طلاق | حرف مردم

حتي زوج‌هايي كه مشكل نازايي ندارند پس از مدتي كه از ازدواجشان مي‌گذرد با كنايه‌ها و پرسش‌هاي مستقيم خانواده نزديك و يا آشنايان دور خود درباره فرزنددار شدن روبرو مي‌شوند. اگر پس از مدتي تلاش و عدم موفقيت براي بچه‌دار شدن، خانواده‌ها در جريان نازايي قرار بگيرند اين مشكل دوچندان شده و گاهي حرف‌ها و كنايه‌ها جاي خود را به دخالت و پيشنهاد مستقيم مي‌دهد. ممكن است اطرافيان طلاق يا فرزندخواندگي را به شما پيشنهاد كنند. اما مهمترين نكته در اين جا آن است كه شما با همسرتان مسئول تصميم‌گيري براي خانواده خود هستيد و نبايد به ديگران اجازه دهيد تا براي زندگي مشترك شما تصميم بگيرند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه فرزندخواندگي كليك كنيد.

بدون فرزند هم مي‌شود؟

طبيعي است كه هدف شما از ازدواج مانند بسياري از زوج‌هاي ديگر تشكيل خانواده‌اي خوشبخت با تربيت فرزنداني شاد بوده است. اما در فرهنگ ما متاسفانه نظر بسياري از خانواده‌ها آن است كه اگر در زندگي زوجي فرزند نباشد ديگر اين زندگي سر و سامان پيدا نخواهد كرد و به نحوي آن را شكست‌خورده مي‌دانند.

احتمالا حضور فرزند در خانواده نقش مهمي در رسيدن به اهداف شما از تشكيل خانواده دارد اما بايد توجه داشت كه اهميت داشتن فرزند براي هر زوجي با ديگران متفاوت است و تا حد زيادي اين مسئله شخصي است. فراموش نكنيد كه زندگي زوج‌هاي زيادي حتي با حضور فرزند با شكست روبرو شده‌اند و از هم جدا شدند و بالعكس زوج‌هاي زيادي بدون فرزند سال‌ها با احساس خوشبختي در كنار هم زندگي كرده‌اند. پيشنهاد مي‌كنيم قبل از اقدام براي طلاق از مشاوره طلاق كمك بگيريد و به كمك فردي متخصص در اين زمينه در مورد تصميم خود تجديد نظر كنيد.

نازايي زن و طلاق | فرزندي غير از گوشت و پوست خودم؟

اگر شما و همسرتان زوجي هستيد كه با ناباروري درگير هستيد و تمام روش‌هاي درماني را امتحان كرده‌ايد بعيد است كه به گزينه فرزندخواندگي توجه نكرده باشيد. بسياري از مرد زماني كه با اين پيشنهاد روبرو مي‌شوند مي‌گويند "من مي‌خواهم فرزندي از گوشت و پوست خودم داشته باشم". اين نيازي طبيعي براي همه انسان‌هاست كه علاقه دارند فرزند خودشان را پرورش دهند، اما فرزندخواندگي هم براي خانواده و جامعه فوايد زيادي دارد. 

بايد توجه داشته باشيد كه اگر فرزند خواندگي در سن مناسب باشد و محيط تربيتي مناسبي را براي فرزندخوانده خود فراهم كنيد از بسياري از مشكلات در آينده جلوگيري مي‌كنيد. موضوع ديگر آن كه طلاق به خاطر ناباروري مرد نيز مي توانست اتفاق بيافتد، پس شايد لازم باشد به موضوع از يك زاويه ديگر نيز بنگريد. براي اطلاع بيشتر از طلاق به خاطر ناباروري مرد كليك كنيد.

داشتن حيوانات خانگي حس خوبي به شما مي‌دهد

شايد شما احساس خوش‌آيندي بابت نگهداري از حيوانات خانگي نداشته باشيد. در فرهنگ غرب حيوانات خانگي را به عنوان عضوي از اعضاي خانواده مي‌پذيرند اين در حالي است كه در فرهنگ سنتي ايراني‌ها هم افراد علاقه زيادي به نگهداري از حيواناتي مانند گربه و پرنده‌هاي خانگي نشان مي‌دادند. مفيد بودن اين راهكار براي زوج‌هاي بدون فرزند از آن جهت است كه همه انسان‌ها به طور طبيعي به مراقبت كردن، رسيدگي و محبت به يك موجود زنده علاقه دارند. پس زماني كه راه حل‌هاي ديگر به هر دليل به نتيجه نرسيدند، حضور يك حيوان خانگي مناسب مي‌تواند تا حدودي اين بخش از نياز شما را پوشش دهد. براي اطلاع بيشتر در مورد نقش حيوانات خانگي در زندگي انسان كليك كنيد.

نازايي زن و طلاق | قانون و ناباروري زنان

قانون براي درخواست طلاق از طرف مردان محدوديت خاصي ندارد به جز آن كه بايد حقوق زن اعم از مهريه، نفقه و اجرت‌المثل به طور كامل بنا بر شرايط قانوني پرداخت شده باشد. قانون در صورتي كه مرد خواهان جدايي باشد چندان به دليل درخواست طلاق توجه نمي‌كند و تنها شرط را پرداخت كامل حقوق قانوني زن مي‌داند.

چطور بهترين تصميم را در مورد نازايي زن و طلاق بگيريم؟

مواردي كه بايد پيش از تصميم خود در مورد طلاق مورد بررسي قرار دهيد از اين قرار است:

1- اهميت فرزندآوري براي زندگي مشترك خود را با همسرتان بررسي كنيد.

2- توجه داشته باشيد كه ميل به داشتن فرزند به خاطر نياز فطري و ارزشي خودتان است يا تحت تاثير حرف اطرافيان و جامعه براي شما پررنگ شده است.

3- با كمك يك مشاور خانواده يا متخصص روانشناسي بررسي كنيد كه آيا اختلافات ديگري با همسر خود داريد كه در كنار ناباروري شما را مي‌رنجاند و اگر براي حل اين مشكلات ارتباطي تلاش كنيد باز هم جدايي بهترين راه حل است؟

توجه: به ياد داشته باشيد كه هيچ كس نمي‌تواند به شما بگويد كه تصميم درست چيست و اين خود شما هستيد كه با بررسي تمام موارد مهم با همكاري شريك زندگي‌تان بايد براي اين زندگي مشترك تصميم بگيريد.

سؤالات متداول

آيا طلاق به خاطر نازايي زن تأثيري در مهريه او دارد؟

بر اساس قانون اساسي مرد حق طلاق دارد و در صورت ناباروري زن مي‌تواند بدون داشتن دليل محكمه پسند از دادگاه تقاضاي طلاق كند، اما اين امر در مهريه زن تأثير گذار نيست و مي‌تواند مهريه خود را به صورت كامل دريافت كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه نازايي زن و طلاق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : طلاق به علت نازايي زن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طلاق به علت نازايي زن،
موضوع:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۸:۳۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی