مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

مشكلات جنسي از دلايل تاثير گذار بر خيانت مردان

برطرف شدن نيازهاي جنسي، از عواملي است كه بر كيفيت يك رابطه و تداوم آن، تأثير به سزايي دارد. ارضا نشدن نيازهاي جنسي در مردان، باعث مي‌شود كه در خارج از خانه به دنبال برطرف كردن نياز خود باشند. طبيعي است كه پس از گذشت چند سال از زندگي مشترك شور و نشاط اوليه در رابطه جنسي از بين مي‌رود. در ادامه به برخي از عوامل تاثير گذار بر يكنواختي رابطه اشاره مي‌كنيم؛ همچنين در اين زمينه پيشنهاد مي‌كنيم مقاله رابطه جنسي را مطالعه كنيد.

_لذت طلبي و تنوع طلبي در مردان

_داشتن روابط متعدد قبل از ازدواج، عادي شدن ارتباط با جنس مخالف و مقايـسه كردن همسر خود با زن هايي كه قبلاً با آن‌ها ارتباط داشته است.

_كم شدن رابطه جنسي به دليل بيماري يا بارداري همسر، تولد فرزند، قهر و دعواهاي طولاني مدت

_تمايلات جنسي زياد مرد و ناتواني پاسخگويي همسر از علت خيانت مردان است

_كيفيت پايين رابطه به دليل كمبود ميل جنسي در زن، شرم داشتن و ديد منفي او به رابطه، يكنواخـت شدن رابطه، لذت نبردن از رابطه جنسي با همسر، تحقـق نيافتن انتظارات جنسي. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كمبود ميل جنسي در زنان كليك كنيد.

_عقده‌هاي جنسي در مردان؛ برخي از مردان تمايل دارند بدانند كه چقدر از نظر ساير زنان جذابند و به دنبال اثبات جذابيت، مردانگي و جوان بودن خود هستند.

 

مشكلات عاطفي و ارتباطي از ديگر دلايل تاثير گذار بر خيانت مردان

علت خيانت مردان هميشه به خاطر گرايش جنسي به شخص ديگر نيست. شايد تعجب كنيد كه تقريبا نيمي از مردان علت آن را بي توجهي و رفتار نامناسب همسرانشان ذكر مي‌كنند. در چنين موقعيتي بعضي مردان به جاي گفت وگو با همسرشان يا كمك گرفتن از يك مشاور براي حل مشكلات، به خيانت روي مي‌آورند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خيانت مردان كليك كنيد. برخي از عوامل و مشكلات در رابطه عبارتند از:

  • عدم ابراز محبت به شوهر و بي توجهي به نيازهاي روحي و رواني او. اولويت نخست زندگي شما بايد همسرتان باشد رسيدگي بيش از اندازه به فرزندان و عدم توجه به همسر يا وقت گذراندن بيش از اندازه با دوستان، مرد را از محيط خانواده دور مي‌كند.
  • بي توجهي به رابطه مدتي بعد از ازدواج، عدم رسيدگي به ظاهر، آرايش نكردن و نداشتن پوشش مناسب و جذاب در خانه
  • اختلاف در عقايد و باورها
  • نداشتن اعتماد به شوهر و ميل شديد براي كنترل كردن او
  • رفتار نامناسب زن با شوهر خود، بد دهني، غر زدن هاي مداوم و سرزنش كردن او
  • مشاجره و درگيري، تعارض‌هاي شديد و حل نشدني بين زن و شوهر، قهر طولاني با همسر
  • از بين رفتن عشق و علاقه با گذشت زمان
  • تحقير كردن و مقايسه كردن شوهر خود با مردهاي ديگر يا تمسخر او نزد ديگران
  • داشتن مسئوليت زياد و بي توجهي زوجين به تفريح و لذت‌هاي زندگي
  • فقدان صميميت بين زوجين (در اين زمينه مطالعه مقاله صميميت بين زوجين مي‌تواند مفيد باشد.)
  • خشم و انتقام جويي در برخي از مردان به خيانت منجر مي‌شود. ممكن است همسرش قبلا به او خيانت كرده باشد يا به هر دليلي از دست او عصباني باشد و به گونه اي رفتار مي‌كند كه او از خيانت باخبر شود.
  • جلب توجه همسر به منظور نگه داشتن يا بازگرداندن زن به رابطه

 

اشتباهات زنان از جمله علت ها و دلايل خيانت مردان

هر چند كه خيانت به هر دليلي كه اتفاق بيوفتد هيچ توجيهي نمي‌پذيرد و امري ناشايست است، اما برخي از رفتارهاي اشتباه زنان در زندگي مشترك زمينه را براي خيانت مردانشان فراهم مي‌كند. با آگاهي از اين اشتباهات و سعي در اصلاح آن‌ها مي‌توانيد از خيانت همسر خود پيشگيري كنيد. برخي از اشتباهات زنان كه منجر به بروز خيانت مي‌شود شامل موارد زير مي‌شود:

1. زناني كه بيش از حد به خانواده پدري خود مي‌پردازند

از دلايل خيانت مردان توجه بيش از حد زن به خانواده پدري‌اش است؛ اين مسئله به شكل‌هاي مختلف بروز پيدا مي‌كند و مردان را از توجه همسرشان محروم مي‌سازد. اغلب مردان دوست دارند اولين اولويت زندگي همسرشان باشند. زناني كه تمامي مسائل را ابتدا با خانواده خود مطرح مي‌كنند و بيشتر آن‌ها را از همسر خود پنهان مي‌كنند موجب دلسردي همسر خود مي‌شوند.

برخي از زنان بعد از ازدواج، مانند دوران مجردي عمل مي‌كنند و توجه كافي به همسر خود ابراز نمي‌كنند؛ هميشه اتفاقات مهم زندگي را ابتدا با مادر و پدر خود مطرح مي‌كنند و بعد به همسر خود مي‌گويد. در اين شرايط مردان احساس بي‌مهري مي‌كنند و در صورتي كه روحيه پاييني داشته‌باشند، احتمال خيانت در آن‌ها بالا مي‌رود.

2. زناني كه رفتارهاي تحكم‌آميز و تحقير آميز دارند

زماني كه زن مديريت تمام امور را بر عهده بگيرد، مدام امر و نهي كند و رفتار تحكم‌آميز داشته‌باشد، فاصله عاطفي بين زوجين و تمايل مرد به خيانت افزايش مي‌يابد. در اين شرايط براي مردان اين گونه به نظر مي‌رسد كه با مدير و رئيس خود زندگي مي‌كنند، نه همسري كه زماني عاشق او بوده‌اند. رفتارهاي تحكم‌آميز زنان اين موضوع را القا مي‌كند كه قصد كنترل و محدود كردن همسر خود را دارند. اين امر در نهايت منجر به بي‌تفاوتي مردان نسبت به رابطه و زندگي مشترك مي‌شود.

3. زناني كه زمان زيادي را صرف فرزندان و يا دوستان خود مي‌كنند

برخي از خانم‌ها مدام در حال گردش و تفريح با دوستان خود هستند و يا تمام وقت خود را براي رسيدگي به فرزندان مي‌كنند بدون اين كه در اين زمينه از همسر خود دريافت حمايت و همكاري كنند. در بسياري موارد اجازه دخالت را به همسرشان نمي‌دهند و تمام توجه خود را به فرزندان معطوف مي‌كنند. بي‌توجهي به همسر باعث مي‌شود احساس بي‌ارزشي كند و گمان كند كه قدر او را نمي‌دانيد؛ همين عامل مي‌تواند زمينه ساز سردي و جدايي زوجين شود.

4. زناني كه اغلب همسر خود را سرزنش مي‌كنند

اغلب مردان دوست دارند در نظر شريك زندگي خود بهترين باشند و مقتدر؛ زماني كه مدام همسر خود را سرزنش كنيد و تنها بر عيب‌هاي او توجه نشان دهيد، اقتدار او را از بين مي‌بريد و ناخواسته او را تبديل به شخصيتي پرخاشگر و پر از نقص تبديل مي‌كنيد؛ اعتماد به نفس خود در رابطه با شما را از دست مي‌دهد و گمان نمي‌كند از نظرش دوست داشتني به نظر برسيد. مسلما هيچ انساني كامل نيست و خود شما نيز ممكن است اشتباهات زيادي در زندگي خود داشته‌باشيد؛ بنابراين بهتر است به جاي سرزنش كردن مداوم، خوبي‌هاي همسرتان را به ياد بياوريد و سعي كنيد آن‌ها را در او تقويت كنيد.

5. زناني كه مدام به هسر خود شك دارند

شك و ترديد بي مورد و عدم اعتماد به همسر از مهم‌ترين دلايل بروز خيانت در مردان است. برخي از زنان مدام به دليل ترس از دست دادن همسر خود با مشاهده كوچك‌ترين مسائل شك مي‌كنند و رفتارهاي ترديد آميز از خود بروز مي‌دهند. مانند چك كردن گوشي همسر، تهمت زدن به او و گشتن وسايل و لباس‌ها. شك و ترديد و بي‌اعتمادي شما جلوي خيانت همسرتان را نمي‌گيرد بلكه به واسطه‌ي رفتارهاي افراطي خود زمينه را براي بروز خيانت فراهم مي‌كنيد.

چرا كه در اين شرايط ممكن است براي مردان چنين باوري ايجاد شود كه هر كاري مي‌كند همسرش به او شك مي‌كند بنابراين فرقي نمي‌كند كه به رابطه پايبند باشد و يا به سراغ شخص ديگري برود. شك و ترديد به تدريج رابطه شما را تخريب مي‌كند؛ زماني كه مرد رفتارهاي كنترل گر و محدود كننده‌ي همسرخود را مشاهده مي‌كند تمام سعي خود را به كار مي‌گيرد تا از اين شرايط رهايي يابد و در صورتي كه دچار صعف روحيه باشد به جاي بهره‌مندي از مشاوره و كمك ديگران به سمت خيانت و بي‌وفايي گرايش پيدا مي‌كند. مقاله   درمان خيانت اطلاعات مفيدي را در اختيارتان قرار مي‌دهد.

 

دلايل خيانت مردان | ويژگي‌هاي فردي موثر

1_عزت نفس پايين در مرد كه ممكن است به دليل يك تجربه تلخ در او ايجاد شده باشد و بخواهد اين كمبود را با خيانت جبران كند.

2_برون گرايي بالا در مرد و داشتن مهارت‌هاي ارتباطي قوي در ارتباط با جنس مخالف 

3_زناني كه بيش از حد به ماديات زندگي اهميت مي‌دهند و از همسر خود غافل مي‌مانند ممكن است زمينه را براي بروز خيانت در همسرشان ايجاد كنند.

4_وابستگي زياد مالي و عاطفي زن به مرد. به گونه‌اي كه مرد گمان كند همسرش تحت هيچ شرايطي او را ترك نخواهد كرد.

5_استقلال زياد زن باعث مي‌شود مردان فكر كنند نمي‌توانند از زن خود حمايت كنند و همسرش نيازي به او ندارد. در واقع مردان با حمايت از همسر خود احساس مهم و خاص بودن مي‌كنند.

6_ايثارگري بيش از حد در زن و ناديده گرفتن نشانه‌هاي خيانت مردان. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نشانه هاي خيانت مردان كليك كنيد.

7_مردي كه به بلوغ عاطفي و فكري نرسيده است نمي‌تواند فردي متعهد در رابطه باشد چنين مردي درك نمي‌كند كه خيانت منجر به آسيب ديدن شريك زندگي‌اش مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بلوغ عاطفي كليك كنيد.

8_ناكامي در نيازها و آسيب‌هاي دوران كودكي مانند بي توجهي پدر و مادر، سوء استفاده عاطفي، جسمي يا جنسي باعث مي‌شوند كه فرد در دوران بزرگسالي دچار مشكلاتي در ايجاد صميميت در روابط خود با همسرش شود و نتواند تمام و كمال به كسي متعهد بماند.

9_ازدواج اجباري يا سخت گيري بيش از حد خانواده در مسائل مذهبي

10_اعتياد به مواد مخدر

ابتلا به اختلالات شخصيت

اختلالات شخصيت كلاستر B مانند خودشيفتگي بالا در مرد يا داشتن شخصيت نمايشي. مردان خودشيفته در روابط خود به هيچ كس جز خود اهميت نمي‌دهند و احساسات و تعهد در رابطه برايشان بي‌ارزش است. زماني كه احساس كنند خصوصيت خودشيفتگي آن‌ها در رابطه تقويت نمي‌شود و از جانب همسر مورد تعريف و تمجيد قرار نمي‌گيرند، خود را وارد رابطه‌اي ديگر مي‌كنند تا دوباره منبع توجه و خودشيفتگي خود را بيابند. براي اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت كلاستر B كليك كنيد.

مردان مبتلا به اختلال شخصيت نمايشي از بي‌توجهي همسر خود بيم دارند و هر كاري مي‌كنند تا مورد توجه ديگران قرار بگيرند؛ به همين دليل وارد رابطه با فرد سوم مي‌شوند و خيانت مي‌كنند. براي آشنايي بيشتر با شخصيت نمايشي كليك كنيد.

احساس بي‌ارزشي در مردان

احساس ناامني مرد درباره خودش؛ يعني خود را انسان ارزشمندي نمي‌داند در واقع خودش را بد قيافه، بد هيكل، پير يا بي پول مي‌بيند. در چنين شرايطي ممكن است براي اينكه به طور موقت احساس خوبي نسبت به خودش پيدا كند حتي براي يك مدت كوتاه، وارد رابطه با نفر سوم و روابط فرا زناشويي شود. براي اطلاع از روابط فرازناشويي كليك كنيد.

 

تاثير جامعه در بروز دلايل خيانت مردان

با توجه به وجود بافت مذهبي و مرد سالاري در جامعه ايراني، و مجاز دانستن چند همسري، برخي از مردان حق خود مي‌دانند كه با چند نفر ارتباط داشته باشند و مشكلي هم از سوي جامعه متوجه آن‌ها نمي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه چند همسري كليك كنيد. عواملي در جامعه نيز اين پديده را براي مردان تسهيل مي‌كند كه عبارتند از:

_امكان صيغه كردن

_سازش همسر بعد از افشاي رابطه

_چشم پوشي جامعه و قوانين حاكم در خصوص بي وفايي مردان (براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ديگر دلايل خيانت به همسر كليك كنيد.)

 

تأثير ماهواره و فيلم هاي مستهجن بر خيانت مردان 

استفاده نادرست از ماهواره‌ها و وسايل ارتباط جمعي يا ديدن فيلم‌هاي مستهجن و ***گرافي مي‌تواند تاثير منفي بر زندگي داشته باشد. مردان با ديدن اين دسته از تصاوير و فيلم‌ها به احتمال بيشتري همسران خود را با بازيگران ***گرافي مقايسه مي‌كنند. از طرفي مردان را تحريك به داشتن روابط متعدد مي‌كنند. براي جلوگيري از خيانت ناشي از مسائل جنسي لازم است زوجين در اين زمينه آموزش ببينند و روابط جنسي خود را بهبود ببخشند. در اين زمينه پيشنهاد مي‌كنيم مقاله روابط زناشويي را مطالعه كنيد.

 

ساير عوامل تاثير گذار بر خيانت مردان

علاوه بر موارد ذكر شده عواملي چون نوع شغل، و دوستان مجرد احتمال خيانت را بالا مي‌برند. معمولا مردان داراي وجهه اجتماعي بالا زنان بيشتري را به سمت خود جذب مي‌كنند. و يا برخي از مشاغل مانند ملواني و خلباني كه در بيشتر روزهاي هفته رابطه عاطفي از راه دور با همسرشان دارند، براي برآورده كردن نيازهاي جنسي خود به رابطه خارج زناشويي روي مي‌آورند. برخي مردان نيز تحت فشار دوستان مجرد خود يا ترغيب دوستاني كه خود به همسرشان خيانت مي‌كنند قرار مي‌گيرند كه زمينه ساز داشتن رابطه خارج از ازدواج و خيانت مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رابطه عاطفي از راه دور كليك كنيد.

 

سخن آخر

با توجه به دلايل متعدد خيانت مردان به زنان، براي جلوگيري از چنين پديده اي علاوه بر اقدامات لازم از طرف همسران خود مردان نيز بايد براي داشتن يك خانواده سالم و برقراري آرامش نيز قدم بردارند. مشاوره جنسي و مشاوره خانواده براي حل تعارضات در روابط زناشويي آماده ارائه خدمات است. 

 

سؤالات متداول

راه‌هاي كشف خيانت مردان چيست؟

خيانت مردان اغلب نشانه‌هايي دارد؛ عدم تمايل براي رابطه جنسي و يا تنها ماندن با همسر مي‌تواند يكي از اين نشانه‌ها باشد. تغيير رفتارهاي همسر مانند محبت بيش از حد به خاطر ترس از لو رفتن و يا بي‌توجهي زياد برخلاف گذشته از نشانه‌هاي خيانت مردان است.

آيا مردان بعد از خيانت پشيمان مي‌شوند؟

در اين زمينه نتيجه و پاسخ قطعي وجود ندارد اما بيشتر مردان پس از خيانت به همسر خود به دليل آسيب‌هايي كه اين مسئله ايجاد مي‌كند، پشيمان مي‌شوند. تلاش بسيار زياد براي مخفي كردن روابط فرازناشويي و در نهايت آشكار شدن حقيقت و دعواها و كشمكش‌هاي بسيار، همچنين احساس عداب وجدان باعث پشيماني مردان مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه علت خيانت مردان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : دلايل خيانت مردان | علت خيانت در مردان مشخص شد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دلايل خيانت مردان،
موضوع:
[ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۸:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی