مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علائم مادر در هفته سيزدهم بارداري

افزايش انرژي 

در هفته سيزدهم بارداري رشد جفت باعث ايجاد شدن انرژي مضاعف در شما مي‌شود. مي‌توانيد با انجام فعاليت‌هاي سبك آن‌را كنترل كنيد اما نبايد زياده روي كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

يبوست

تغييرات هورموني كه دليل به وجود آمدن بسياري از مشكلات در دوران بارداري است، باعث كاهش يافتن فعاليت‌هاي ماهيچه‌اي روده مي‌شود كه حركت موادغذايي را در روده كند مي‌كند و باعث به وجود آمدن يبوست مي‌گردد. با اضافه كردن برخي از موادغذايي فيبردار مي‌توانيد اين مسئله را به خوبي از بين ببريد.

سوزش معده از علائم مادر در هفته سيزدهم بارداري

يكي ديگر از مشكلات و علائم مادر در هفته سيزدهم بارداري كاهش فعاليت ماهيچه بالاي شكم است كه باعث برگشتن اسيد معده به سمت بالا مي‌شود و قفسه سينه را مي‌سوزاند. بهتر است در اين دوره از خوردن غذاهاي چرب و تند دوري كنيد تا ميزان آنتي اسيدها كاهش يابد.

ترشحات واژن

در اثر توليد استروژن در هفته سيزدهم بارداري ترشحات واژن افزايش پيدا مي‌كند. وظيفه اين ترشحات اين است كه از دهانه رحم در مقابل عفونت‌ها محافظت مي‌كند تا در دوره بارداري و زايمان مشكلي به وجود نيايد. اين ترشحات لباس شما را كثيف مي‌كند پس بهتر است از لباس‌هاي راحت استفاده كنيد.

حساسيت پوست

در هفته سيزدهم بارداري به دليل حساسيت پوستي در ناحيه شكم و دست و پا احساس خارش مي‌كنيد. بهتر است در اين دوره از كرم‌هاي ضدآفتاب استفاده كنيد.

برآمده شدن رگ‌ها از علائم مادر در هفته سيزدهم بارداري

به علت اين كه خون‌رساني به جنين بهتر اتفاق بيافتد و رشد او طبق برنامه پيش برود رگ‌هاي شما ممكن است در هفته سيزدهم برآمده‌تر و قابل مشاهده‌تر بشود. شايد اين حالت را دوست‌ نداشته باشيد اما بايد بدانيد كه اين اتفاق به معناي رشد متناسب جنين شما است.

افزايش ميل جنسي

در هفته سيزدهم ممكن است كه شما احساس شادابي بيشتري داشته باشيد و ميل جنسي‌‌تان به دليل افزايش استروژن افزايش پيدا كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

وضعيت جنين در هفته سيزدهم بارداري

در اين هفته كودك قدي حدود 7 سانت دارد و وزن او به 23 گرم مي‌رسد كه نيمي از بدن جنين را سر او تشكيل مي‌دهد. در طول اين سيزده هفته استخوان‌هاي دست و پاي او شروع به رشد كرده و روده كودك كه تا هفته سيزدهم در بند ناف رشد مي‌كرد به داخل شكم نوزاد انتقال پيدا مي‌كند. در اين دوره جفت در حال تغذيه كودك و ايجاد موادغذايي براي چندماه آينده است. اندام نوزاد در هفته سيزدهم شروع به رشد مي‌كند اما بسيار زود است كه بتوانيد اين اندام‌ها را با سونوگرافي ببينيد. همچنين تارهاي صوتي جنين در اين بازه شروع به رشد مي‌كند.

 

رابطه جنسي در هفته سيزدهم بارداري

اگر مادر منع رابطه جنسي نداشته باشد به دليل افزايش ميل جنسي در اين دوره مي‌تواند در هفته دوبار رابطه جنسي داشته باشد. بهترين پوزيشن براي رابطه جنسي در دوران بارداري پوزيشن پهلو به پهلو است و بهتر است كه مادر به ارگاسم نرسد. رابطه جنسي از پشت و مقعد به دليل به خطر افتادن سلامتي مادر و جنين اصلا توصيه نمي‌شود.

براي آشنايي بيشتر در زمينه رابطه جنسي حين بارداري كليك كنيد.

 

تغذيه در هفته سيزدهم بارداري

در هفته سيزدهم جنين به طور جدي شروع به رشد مي‌كند و براي داشتن رشد خوب به موادغذايي متناسبي نياز دارد به همين دليل مادر بايد به تغذيه خودش اهميت بسيار زيادي بدهد. بسياري از مادران به دليل اين كه حالت تهوع آن‌ها در اين هفته كاهش پيدا مي‌كند مي‌خواهند همه موادغذايي را امتحان كنند اما بهتر است كه از يك برنامه غذايي متناسب استفاده كنند تا جنين رشدش به خطر نيافتد.

نان و غلات

نان و غلات به دليل اين‌كه غني از ويتامين گروه B و فيبر هستند بهتر است كه مادر از آن‌ها استفاده كند. بهترين نوع نان در اين دوران نان سبوس‌دار است.

سبزيجات

مصرف سبزيجاتي كه برگ سبز دارند، گوجه فرنگي، لوبيا سبز، خيار، سيب، پرتقال، نارنگي، زردآلو و بقيه ميوه‌ها كه غني از ويتامين A و C هستند بسيار توصيه مي‌شود.

قند و كافئين

قند و كافئين موادي است كه بايد به طور جدي كنترل شود و از حد متوسط آن خارج نشوند. بهتر است از قندهاي طبيعي استفاده كنيد كه باز هم بايد مقدار آن كنترل شده باشد تا فشار شما را بالا نبرد. كافئين جزء موادي است كه رشد كودك را تحت تاثير قرار مي‌دهد و آن را كند مي‌كند پس بهتر است كمتر از آن استفاده كنيد.

 

علائم خطرناك در هفته سيزدهم بارداري

يك سري از عوامل در بارداري طبيعي است و نبايد شما را دچار نگراني كند اما بعضي از عوامل هشداردهنده وجود دارند كه بعد از ديدن آن بهتر است به پزشك مراجعه كنيد تا سلامت شما و جنين‌تان بررسي گردد. تكرار ادرار، تپش قلب، تهوع و استفراغ شديد، خونريزي شديد، درد كمر يا شكم و خروج مايع از واژن جزء عواملي است كه بعد از مشاهده آن بايد به پزشك مراجعه كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

 

سوالات متداول

تعيين جنسيت جنين در هفته سيزده بارداري امكان پذير است؟

رشد اندام‌هاي جنين از هفته سيزدهم شروع مي‌شود به همين دليل در سونوگرافي ممكن است معلوم نباشد و اگر تشخيصي انجام شود درست نباشد. عموما تعيين جنسيت از هفته چهاردهم به خوبي انجام مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته سيزدهم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هفته سيزدهم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته سيزدهم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته سيزدهم بارداري،
موضوع:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۰:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی