مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دعوا بر سر پول | دعوا به خاطر پول فقط مشكلات را بيشتر مي‌كند

دعواهاي پايان ناپذيري كه بر سر پول در خانواده‌ها اتفاق مي‌افتد، تمام جنبه‌هاي زندگي مشترك را در بر مي‌گيرد؛ دعواهاي زوجين بر سر پول اعتماد آن‌ها را از بين مي‌برد و موجب سردي روابط زوجين مي‌شود. در نهايت خانواده‌هايي كه مدام بر سر مسائل مالي دعوا و جر و بحث مي‌كنند، كارشان به جدايي و طلاق كشيده مي‌شود. مشكلات مالي در بيشتر خانواده‌ها وجود دارد، اما عدم مديريت آن‌ها و عدم درك متقابل زوجين از يكديگر، تنها بر مشكلات مي‌افزايد و چالش‌هاي فرواني را به دنبال خود دارد. براي جلوگيري از طلاق و جدايي بهتر است خانواده‌ها مشكلات مالي خود را به حداقل برسانند و اجازه ندهند كمبودهاي مالي بر ديگر جنبه‌هاي زندگي مشترك تأثير بگذارد. براي اطلاع بيشتر از راه‌هاي جلوگيري از طلاق كليك كنيد.

چرا زوجين بر سر پول با هم دعوا مي‌كنند؟

اختلاف و دعوا بر سر پول باعث مي‌شود كه زوجين از يكديگر فاصله بگيرند و كيفيت روابط عاطفي شان كاهش يابد. اما بررسي‌ها نشان داده است كه مشكلات كوچك و بزرگي كه در زندگي وجود دارد باعث بروز اختلافات مالي مي‌شود. براي مثال زوجيني كه با يكديگر مشكلات عاطفي دارند راحت‌تر از ساير زوجين بر سر پول دعوا مي‌كنند. اين مشكلات مخصوصا در سال‌هاي اول زندگي تا حدي طبيعي است و معمولا زوجيني كه در ابتداي مسير زندگي خود هستند نمي‌توانند به راحتي اين گونه مشكلات را حل كنند.

دعوا بر سر پول بهانه‌اي براي سرزنش همسر و شكايت از او

برخي از زوجين بي پولي را بهانه‌اي براي شكايت‌هاي خود از همسرشان قرار مي‌دهند. مثلا مي‌گويند او پول ندارد چون بي عرضه است، باهوش نيست و يا خلاقيت ندارد. برخي ديگر نيز از بي پولي به عنوان بهانه اي براي پايان زندگي مشترك شان استفاده مي‌كنند و با اين بهانه تصميمي كه از مدت‌ها قبل داشته‌اند را عملي مي‌كنند. در واقع طلاق بر سر پول علل پنهاني درون خود دارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عوامل طلاق كليك كنيد.

علل مرتبط با درآمد زوجين و شاغل بودن آن‌ها

عدم وجود يك حساب بانكي مشترك نيز باعث بروز مشكل ميان زوجين مي‌شود. در اين شرايط ممكن است زوجين با خود فكر كنند كه ديگري در مورد شرايط مالي خود روراست نيست و به همين دليل زمينه‌اي براي بحث و دعواهاي مالي ايجاد مي‌شود. زماني كه زن و شوهر هر دو شاغل هستند نيز امكان بروز مشكل وجود دارد. آن‌ها توقع دارند كه هردو به يك ميزان براي زندگي خرج كنند و اگر يكي از آن‌ها كمتر از ديگري هزينه كند، بحث و دعوا آغاز مي‌‌شود. تفاوت سطح درآمد نيز مي‌تواند از ديگر مشكلات ميان زوجين باشد. وقتي كه يكي درآمد بيشتري دارد طرف مقابل انتظار دارد كه او سهم بيشتري از هزينه‌هاي زندگي را پرداخت كند.

بدبيني، از پيامدهاي دعوا بر سر پول

به همين دليل بايد به آن‌ها كمك كرد تا مشكلات كوچك شان به مشكلات بزرگ تري همچون مشكلات مالي ختم نشود. اختلاف و دعوا براي همه‌ي زن و شوهرها پيش مي‌آيد. اما اگر زوجين از اول زندگي خود در مورد مسائل مالي با يكديگر روراست باشند، هيچ گاه اختلاف و دعوا ميانشان پيش نخواهد آمد. دعواهاي مالي پيامدها و عواقب سنگيني دارد كه يكي از جدي‌ترين اين پيامدها، بي اعتمادي و بدبيني زن وشوهر نسبت به يكديگر است. بدبيني يكي از مخرب‌ترين آسيب‌ها و مشكلات در زندگي مشترك است چرا كه بر تمام ابعاد زندگي تاثير مي‌‌گذارد و به سختي مي‌توان آن را به طور كامل برطرف كرد.

دعوا بر سر پول | صبور باشيد

در خانواده‌هايي كه برنامه اقتصادي مشخصي وجود ندارد، هر روز مشكلاتي بر سر مسائل مالي پيش مي‌آيد. فراموش نكنيد كه قرار نيست يك شبه تمام مسائل حل شود. صبور بودن لازمه موفقيت است. آگاه باشيد يك زندگي در طول زمان و با صبر و شكيبايي در مقابل مشكلات ساخته مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه صبور بودن كليك كنيد.

جايگاه پول را در زندگيتان مشخص كنيد

پول هميشه دليلي بر خوشبختي در زندگي مشترك نيست. چيزهاي ارزشمندتر مانند زندگي سالم، سلامتي، خانواده‌اي گرم، علم، عشق، تحصيلات و ديگر مسائل مهمي هستند كه باعث مي‌شوند ارزشمندترين چيز در نزد يك انسان تنها پول نباشد. بهتر است ابتدا فراموش نكنيد كه پول ابزاري براي زندگي كردن است و نبايد آن را با خود زندگي اشتباه گرفت. اين نوع نگاه مي‌تواند با كاهش استرس و تنش در زندگي به موفقيت بيشتر بيانجامد.

دعوا بر سر پول | با يكديگر صحبت كنيد

در صحبت‌هاي خود با همسرتان به جاي جدال و مشاجره كردن، از لحن‌هاي مناسبِ يك خانواده استفاده كنيد و به صورت آرام و محبت آميز به صحبت راجع به مسائل مالي بپردازيد. ازين طريق مي‌توانيد چهارچوب‌هايي را مشخص كنيد و با يكديگر به توافق برسيد. با اين روش مي‌توانيد به راه حل‌هاي مناسب نيز دست پيدا كنيد و همچنين به راه حل‌هايي كه پيدا مي‌كنيد پايبند بمانيد.

در صورتي كه شما به مشاجره و جدال بپردازيد، بحث در مورد مسائل مالي به راحتي به قسمت‌هاي ديگر زندگي شما پرت مي‌شود و ممكن است در اين بين فحاشي‌ها و ديگر اتفاقات رخ دهد و جاي جبران هم وجود نداشته‌باشد. فراموش نكنيد مهم‌ترين چيز بهترين برخورد در زمان دعوا و مشاجره است. نحوه برخورد تصور طرف مقابل از شما را شكل مي‌دهد و در كيفيت روابطتان تأثيرگذار است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه برخورد صحيح در دعوا با همسر كليك كنيد.

فقط به پول تكيه نكنيد

رشد در مسائل مالي مهم است اما زيادي مهم ديدن آن مي‌تواند قسمت‌هاي مهم‌تر زندگي را نزد شما كم رنگ كند و در نهايت از شما يك ماشين به جاي انسان بسازد. سعي كنيد خوشبختي خود را فداي درآمد بيشتر نكنيد. درآمد بيشتر در حالي كه از زندگي لذت ببريد مي‌تواند براي شما مفيد باشد؛ زماني كه زندگي كردن را فراموش كنيد، پول تنها تبديل به كاغذ هايي مي‌شود كه عقده‌هاي شما را مي‌پوشاند.

چطور مشكلات و مسائل مالي را از خانواده دور كنيم؟

شما نيز مي‌توانيد با در نظر گرفتن بودجه خانواده به حساب و كتاب دست بزنيد. در مورد خرج كردن‌ها، پرداخت‌ها و ميزان قدرت پس انداز خود صادقانه به يادداشت بپردازيد. با خانواده خود صحبت كنيد و ببيند با چه شرايطي مي‌توانيد آن را بهبود ببخشيد. مشخص كنيد از چه روش‌هايي مي‌توانيد درآمد خانه را افزايش بدهيد و يا از مخارج بكاهيد. براي جدايي و طلاق زود تصميم نگيريد. پيشنهاد مي‌كنيم از مشاوره طلاق كمك بگيريد.

1. دعوا بر سر پول | برنامه مالي داشته باشيد

براي چيزهايي كه مي‌خواهيد داشته باشيد، برنامه ريزي كنيد و برنامه مالي خود را روي كاغذ ثبت كنيد. برنامه مالي خود را بند به بند مشخص كنيد و به اتفاق همسر خود به آن پايبند بمانيد.

2. به تعادل برسيد

ابتدا برخورد خود را ارزيابي كنيد و مشخص كنيد كه ولخرج هستيد يا خير. آيا پس انداز مي‌كنيد، تا چه اندازه به پس انداز كردن پايبند هستيد. با همسر خود نيز اين مسئله را در ميان بگذاريد و از او بخواهيد با شما همراهي كند. به او بگوييد وقتي شما به پس انداز مي‌پردازيد و او ولخرجي مي‌كند چه حسي پيدا مي‌كنيد و چه مشكلاتي به وجود مي‌آيد. به او نيز براي هماهنگ شدن زمان بدهيد. فراموش نكنيد براي رشد بايد متعادل رفتار كنيد.

3. دعوا بر سر پول | مشاور را فراموش نكنيد

حضور يك مشاور، شايد به عنوان يك هزينۀ جديد به نظر برسد. اما فراموش نكنيد كه دغدغه اصلي انسان عملكرد او را در داشتن تصميمي درست در شرايط حساس زندگي كاهش مي‌دهد. در چنين مواقعي استفاده از خدمات مشاوره خانواده به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به ديد بهتري نسبت به زندگي خود دست يابيد و بتوانيد تصميم درستي بگيريد.

4. اعتماد زوجين به يكديگر

اعتماد بين زوجين يكي از مهم‌ترين عوامل در پيشگيري از اختلافات است. نبود اعتماد درميان زوجين مي‌تواند مشكلات زيادي در خانواده‌ها ايجاد كند. اما شكل گيري اعتماد ميان زن و شوهر كار چندان راحتي نيست و يك شبه نيز به وجود نمي‌آيد. بررسي‌ها نشان داده است كه مردان در شكل گيري اعتماد نقش مؤثرتري دارند. چرا كه معمولا زنان به دليل شنيدن تجربه‌هاي ناخوشايند اطرافيان، كمتر بودن حقوق و آسيب پذيري بيشتر زنان در جامعه احساس ناامني بيشتري در زندگي مشترك دارند.

اين وظيفه مرد است كه با روشي مناسب به همسر خود ثابت كند كه آينده چه خوب باشد و چه بد متعلق به هردوي آن‌ها است و هر آن چه كه دارند براي هردويشان است. براي شكل گيري اعتماد لازم است كه احساس امنيت به عنوان يك حق مسلم از طرف مرد به زن داده شود و زن درخواستي براي آن نكند.

5. مشورت با يكديگر در مسائل مالي

يكي ديگر از راه‌هاي كاهش مشكلات مربوط به مسائل مالي اين است كه زن و شوهر در بحث‌هاي مالي با هم مشورت كنند و تصميم‌هاي مشتركي بگيرند. در صورتي كه هردوي آن‌ها از ميزان هزينه‌ها و منبع مالي شان به طور كامل آگاهي داشته باشند، مي‌توانند بدون دعوا و بحث و با درك كامل در اين زمينه تصميم گيري كنند. زماني كه زن و شوهر با هم مشورت مي‌كنند، هردو متوجه مي‌شوند كه احساسات، نظرات و عقايدشون براي ديگري مهم است و در نتيجه تنش‌ها و دعواهاي مالي كاهش مي‌يابد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دعوا بر سر پول و مسائل مالي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : به دليل مسائل مالي طلاق نگيريد!

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۷:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی