مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علائم مادر در هفته پانزدهم بارداري

در هفته پانزدهم بارداري علائم ناخوشايند مرتبط با سه ماهه اول به مرور از بين مي‌روند. در نتيجه در اين هفته احتمالاً كم‌تر احساس حالت تهوع مي‌كنيد و انرژي و اشتهايتان باز مي‌گردد. در كنار اين‌ها علائم جديدي را تجربه خواهيد كرد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به دردهاي مختلف بدني و مور مور شدن دست و پا اشاره كرد. همچنين اضافه وزن شما از اين هفته سرعت بيشتري گرفته و تغييرات هورموني جديدي در بدنتان صورت مي‌گيرد كه اين تغييرات علائمي نظير حساس‌تر شدن دندان‌ها و لثه‌ها، سوزش و نفخ معده را به همراه خواهد داشت.

اگر در هفته پانزدهم بارداري همچنان حالت تهوع و استفراغ شديدي را تجربه مي‌كنيد و يا دچار سردردهاي شديدي هستيد كه با استراحت رفع نمي‌شود بهتر است براي ارزيابي بيشتر و دريافت درمان مناسب با پزشك خود مشورت كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

رشد جنين در هفته پانزدهم بارداري

اندازه جنين شما در اين هفته به چيزي حدود 12 سانتي متر خواهد رسيد. او در اين زمان به سرعت در حال تغيير است و وزنش تقريباً حول و حوش 85 گرم خواهد بود. براي اولين بار در هفته پانزدهم بارداري جنين مي‌تواند صداي قلب شما و ساير صداهاي اطراف خود را بشنود چرا كه ساختار گوش او در اين زمان به تكامل كافي دست مي‌يابد. علاوه بر سيستم شنوايي، سيستم بينايي نوزاد نيز دست خوش تحولات جديد مي‌شود.

براي مثال با وجود اينكه چشمان كودكتان هنوز بسته است اما در اين هفته براي اولين بار مي‌تواند وجود نور را اطراف خود احساس كند و به آن پاسخ دهد. با رشد بيشتر عضلات پاها و بازوها، شما احتمالاً متوجه حركات جنين در شكم نيز خواهيد شد. اين تغيير و تحولات معمولاً باعث مي‌شود كه مادران در اين هفته انس بيشتري با فرزند خود بگيرند و پيوند عاطفي محكم‌تري با جنين داشته باشند.

 

توصيه‌هايي براي هفته پانزدهم بارداري

همانند هفته‌هاي قبلي در اين زمان نيز لازم است كه تغييراتي در سبك زندگي قبلي خود به وجود آوريد تا بتوانيد بارداري راحت‌تري داشته باشيد و به سلامت فرزندتان نيز كمك كنيد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترين توصيه‌ها در اين باره اشاره كرده‌ايم.

حفظ سلامت عمومي

در اين زمان خودداري از مصرف الكل، سيگار و هرگونه مواد غير مجاز يا غير قانوني براي حفظ سلامت مادر و جنين ضروري است. در همين راستا لازم است كه در مورد مصرف هرگونه دارو يا مكمل نيز با پزشكتان مشورت كنيد چرا كه مصرف هر دارويي در دوران بارداري مجاز نيست و ممكن است منجر به بروز عوارض جبران ناپذيري در جنين شود. پزشكان معمولاً با بررسي داروهاي شما در صورتي كه احتمال دهند اين داروها براي جنين خطرناك است دوز آن‌ها را كاهش داده يا آن را با داروي كم‌ خطرتري جايگزين مي‌كنند.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

علاوه بر اين‌ها در اين زمان پيروي از يك رژيم غذايي متعادل، مغذي و سالم بسيار اهميت دارد. در كنار اهميت دادن به مواد غذايي كه مصرف مي‌كنيد برنامه منظمي براي فعاليت روزانه خود نيز در نظر بگيريد. حفظ كردن سطح متناسبي از فعاليت در دوران بارداري به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد زايمان راحت‌تري داشته باشيد.

انجام بررسي‌هاي ژنتيكي از توصيه‌هاي لازم در هفته پانزدهم بارداري

بررسي‌هاي مربوط به مشكلات ژنتيكي معمولاً در اين هفته از بارداري انجام مي‌شود. در نتيجه اگر سابقه مشكل ژنتيكي در خانواده شما يا همسرتان وجود دارد و يا نگراني‌هاي ديگري در اين باره داريد، آن را با پزشك خود در ميان بگذاريد تا شما را براي انجام آزمايش‌هاي مربوط راهنمايي كند.

توجه به سلامت دهان و دندان

همان طور كه گفته شد تغييرات هورموني كه در اين زمان از بارداري اتفاق مي‌افتند منجر به حساسيت بيشتر دندان‌ها و لثه‌ها مي‌شوند. درنتيجه اين امر مي‌تواند شما را در برابر مشكلات دهان و دندان آسيب‌پذير كند. به همين خاطر لازم است كه توجه بيشتري به سلامت خود در اين زمينه داشته باشيد. اقداماتي نظير مسواك زدن و استفاده از نخ دندان به طور منظم و انجام معاينات دندان پزشكي مي‌تواند در اين حوزه به شما كمك كنند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

سؤالات متداول

- در هفته پانزدهم بارداري تا چه حد افزايش وزن اتفاق مي‌افتد؟

از اين هفته سرعت افزايش وزن شما نسبت قبل بيشتر خواهد شد. اغلب مادران در اين زمان چيزي حدود 2 تا 3 كيلوگرم اضافه وزن را گزارش مي‌دهند.

- آيا در هفته پانزدهم بارداري مي‌توانيم با همسر خود رابطه جنسي برقرار كنيم؟

بله. عقايد رايج غلطي در مورد آسيب رابطه جنسي به جنين وجود دارد كه تخصصي نيست. اگر در دوران بارداري از پوزيشن‌هاي مناسبي استفاده كنيد مي‌توانيد رابطه رضايت بخشي را تجربه كنيد. احتمالاً در هفته پانزدهم بارداري با كاهش علائم ناخوشايندي كه قبلاً تجربه مي‌كرديد ميل جنسي‌تان نيز افزايش خواهد يافت. در نتيجه مي‌توانيد از رابطه خود بيش از پيش لذت ببريد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد رابطه جنسي حين بارداري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته پانزدهم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هفته پانزدهم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته پانزدهم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته پانزدهم بارداري،
موضوع:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۶:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی