مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

 

ايفاي نقش پدري همزمان با افسردگي پدر

ايفاي نقش پدر و همسر براي مردي كه با افسردگي درگير است، لحظات استرس زايي را رقم مي‌زند. نه به اين دليل كه توانايي ايفاي نقش پدري را ندارد، بلكه به اين دليل كه بدون دريافت حمايت مناسب، لحظات زيبايي كه مي‌تواند با فرزند خود تجربه كند به دردسري وصف ناپذير تبديل مي‌شود. افسردگي پدر را در نقش يك پدر بد عنق، بي حوصله و عصبي قرار مي‌دهد، پدري كه نه تنها با كودك خود وقت نمي‌گذارد بلكه شنيدن صداي بازي‌هاي او هم برايش آزار دهنده مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه افسردگي كليك كنيد.

فرزند، مشوقي براي پدر افسرده

زماني كه صاحب فرزند مي‌شويد، مي‌دانيد كه به عنوان يك پدر وظايفي را بر عهده داريد. فرزندتان انگيزه اي مي‌شود تا بخواهيد تغييراتي در زندگي تان ايجاد كنيد. زماني كه كودك در كنار شماست سعي مي‌كنيد با تمام احساسات منفي تان مبارزه كنيد، خودتان را مجبور مي‌كنيد كه با او بيرون برويد، زماني را براي بازي كردن با او اختصاص دهيد و اجتماعي‌تر از پيش رفتار كنيد.

در اين لحظات تمركز شما روي نقش پدري تان است نه صدايي مزاحم كه مي‌خواهد شما را به اعماق تاريك دنياي افسردگي فرو برد. پس ايفاي نقش يك پدر خوب مي‌تواند انگيزه اي براي شما شود. شخصي كه افسردگي را تجربه كرده مي‌داند كه تمام اين كارها تا چه اندازه مي‌تواند از فرو رفتن در اعماق تاريكي موثر باشد. پس فرزندتان مي‌تواند خالق شادي وجودي تان باشد. اوقاتي كه با او بازي مي‌كنيد از نظر فيزيكي و رواني تخيله مي‌شويد در واقع به شما كمك مي‌كند تا بهترين خودتان را ارئه دهيد. پيشنهاد مي‌كنيم براي درك بهتر افراد افسرده مقاله دنياي افسردگي را بخوانيد.

افسردگي پدر چالش هر روز زندگي، لذت بردن از نقش پدري

دنبال كردن روند فراز و نشيب‌هاي افسردگي بسيار مشكل است. در يك روز عادي مي‌توانيد از بودن در كنار فرزندتان لذت ببريد و روز ديگر به چشمان فرزند خود نگاه مي‌كنيد و به جاي شادي، دچار احساس غم و اندوه مي‌شويد. افسردگي در زندگي تان تنيده است زماني كه در حال سقوط در اعماق افسردگي هستيد، تلاش مي‌كنيد تا خود را نگه داريد و زماني كه مي‌خواهيد بلند شويد شما را پايين مي‌كشد.

استرسي كه يك مرد به دليل فشار كاري و اقتصادي دارد به علاوه نقش پدري كه به آن اضافه مي‌شود، همزمان با ابتلا به افسردگي، احساس درماندگي در او ايجاد مي‌كند. از يك طرف انرژي لازم براي سركار رفتن را ندارد و از طرفي مي‌داند كه همسر و فرزندش به او احتياج دارند و اين روند نبايد ادامه پيدا كند. پس لازم است به عنوان يك مرد و يك پدر بتوانيد امور خانواده و كارتان را مديريت كنيد چون فرزندتان به پدري نياز دارد كه به او تكيه كند.

اقدام براي درمان افسردگي پدر

بسياري از مردان دوست ندارند احساسات خود را با كسي در ميان بگذارند. در نظر داشته باشيد كه شما اكنون بايد هم نقش شوهر و هم نقش پدر را ايفا كنيد. در مورد شرايط و احساسات خود با همسرتان صحبت كنيد و از كمك گرفتن بيم نداشته باشيد. درمانگر به شما كمك مي‌كند با تغييراتي كه در سبك زندگي تان ايجاد مي‌كنيد يا با به چالش كشيدن تفكرات غير منطقي، راهي در جهت حركت به سوي آينده اي زيباتر پيدا كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمنيه سبك زندگي كليك كنيد.

شايد سخت‌ترين بخش زندگي كردن با اختلال افسردگي، پذيرش آن باشد؛ پس با خودتان صادق باشيد و با انگيزه كافي براي درمان افسردگي اقدام كنيد. براي اطلاع از انواع روش‌هاي درمان افسردگي كليك كنيد.

نقش خانواده در درمان پدر افسرده

نقش خانواده و به خصوص همسر در درمان و كمك به افسردگي پدر اهميت بسيار بالايي دارد. براي اين كه فرزندانتان را از حضور بهينه‌ي پدر بهره‌مند سازيد لازم است به او كمك كنيد تا به درمان افسردگي خود بپردازد. فرد افسرده از خود اراده و انگيزه‌اي براي درمان ندارد بنابراين حمايتگري شما در اين زمينه امري ضروري به شمار مي‌رود. روش‌هاي روان درماني و رفتار درماني شناختي براي درمان افسردگي و جلوگيري از بازگشت آن مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛ با شركت در جلسات مشاوره افسردگي و تشويق همسرتان براي درمان مي‌توانيد اين روش‌ها را به صورت مؤثر در پيش بگيريد. توجه داشته‌باشيد پدر يكي از اركان اصلي خانواده است و زندگي فرزندانش را مي‌سازد. پدران افسرده فرزندان افسرده‌اي نيز به بار مي‌آورند.

براي دريافت مشاوره در زمينه راه هاي درمان افسردگي پدر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نشانه ها و آثار افسردگي پدر

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۸:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی