مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اختلاف طبقاتي در ازدواج و معاشرت خانواده‌ها

اغلب افراد معيارهايي را براي انتخاب همسر و ازدواج در نظر مي‌گيرند؛ معمولا اين معيارها قبل از آن كه وارد رابطه‌اي شوند برايشان بسيار مهم و حساس است اما زماني كه در دام عشق و يا وابستگي مي‌افتند آن‌ها را فراموش مي‌كنند. عشق و علاقه، نياز عاطفي، شناخت اشتباه، نرسيدن به بلوغ فكري و ديگر عوامل، فرد را به سمت ازدواج با شخصي مي‌كشانند كه با معيارهاي او تطابق نداشته و علارغم مخالفت‌هاي خانواده اصرار به ازدواج با او مي‌كند. ااختلاف طبقاتي در ازدواج شروعي براي مشكلات زناشويي هستند، پس بايد بيشتر به آن‌ها توجه كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر از اختلافات در ازدواج كليك كنيد.

مشكل زماني به وجود مي‌آيد كه در طي معاشرت‌ها، خانواده اشرافي رفت و آمد با خانواده كارگري را خارج از شأن خود بداند و شروع به صحبت‌هاي بالا به پايين بكند. اين اختلافات و ناسازگاري‌ها هرچند به طلاق منجر نشود، اما به احتمال زياد طعم زندگي را براي زوجين تلخ مي‌كند. مثالي كه ذكر شد مربوط به اختلاف سطح مالي بود اما اين تعارضات مي‌تواند در هر نوع از اختلاف طبقاتي در ازدواج پيش بيايد.

ازدواج با تازه به دوران رسيده‌ها

شايد فكر كنيد اختلاف طبقاتي تنها مربوط به شرايط مالي خانواده‌هاست؛ پس مي‌توانيد با كسي كه در حال حاضر داراي شرايط مالي مشابه شماست، ازدواج موفقي داشته باشيد. مهم نيست ثروتي كه خانواده طرف مقابل اندوخته ناگهاني و يا تدريجي بوده باشد، بلكه عدم تشابه خانواده‌ها در بسياري از مسائل زندگي كه در ادامه به برخي از آن‌ها اشاره كرده‌ايم، پيش بيني كننده‌هاي ازدواج شما هستند. براي درك بهتر موضوع افراد نامناسب براي ازدواج با هم را هم بخوانيد.

تأثير اختلافات طبقاتي بر سلامت رواني فرزندان

زماني كه زوجين داراي يك طبقه اجتماعي باشند، بهتر با يكديگر كنار آمده و راحت‌تر حرف يكديگر را مي‌فهمند. فهميدن و فهميده شدن به صورت مستقيم در آينده فرزندان تأثير مي‌گذارد. تحقيقات اخير نشان دادند، در خانواده‌هايي با اختلاف طبقاتي، ميزان اختلالات رواني بالاتر است؛ چرا كه در چنين خانواده‌هايي ناسازگاري بيشتري بين والدين وجود دارد. هر چه زوجين از فرهنگ و طبقه مشتركي باشند، نسبت به مسائل فرزندپروري و زناشوئي از اشتراكات و سازگاري بالاتري برخوردار هستند.

از طرفي تعارضات زناشوئي شديد و طلاق در زوج‌هايي كه از يك طبقه اجتماعي بوده‌اند؛ يك سوم زوج‌هايي است كه در سطح طبقاتي متفاوتي بوده‌اند. در اين تحقيق هر چه ميزان تحصيلات و ثروت خانواده‌ها متفاوت‌تر بود، اختلافات و تعارضات بيشتري نيز مشاهده مي‌شد. براي يك ازدواج موفق لازم است پسران و دختران مناسب و هم‌سطح خود براي ازدواج را بشناسيد. در اين زمينه مي‌توانيد مقاله‌هاي مردان مناسب براي ازدواج و دختر خوب براي ازدواج را بخوانيد.

عوامل ديگري كه با اختلاف طبقاتي در ازدواج ارتباط دارد

از ديگر عواملي كه مي‌تواند در اختلاف طبقاتي و ازدواج منجر به تعارضات زناشوئي و ارتباطي گردد، عبارتند از:

1. سطح تحصيلات

به طور معمول افرادي كه در جامعه از جايگاه اجتماعي بالاتري برخوردارند، نسبت به طبقات متوسط و پايين، از سطح تحصيلات بالاتري هم برخوردارند. هرچه اختلاف سطح تحصيلات در ازدواج مشابه باشد، ميزان طلاق كمتر و رشد اجتماعي كودكان بيشتر تخمين زده مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر از اختلاف سطح تحصيلات در ازدواج كليك كنيد.

2. اختلاف طبقاتي در ازدواج | سليقۀ تفريحي

افراد در طبقات متفاوت اجتماعي نسبت به چگونگي گذراندن اوقات فراغت خود، عادت‌هاي متفاوتي دارند. برخي از خانواده‌ها براي پر كردن اوقات فراغت فرزندانشان به صورت منظمي برنامه دارند. اين درحالي است كه در طبقه‌اي متفاوت، اوقات فراغت كلمه‌اي بي معنيست و خانواده‌ها براي آن تعريفي ندارند. دختري كه رفتن به مهماني‌هاي گوناگون هفتگي، مسافرت حداقل يك بار در ماه، اسكي و... تفريحاتش را تشكيل مي‌دهد مطمئنا نمي‌تواند به راحتي با پسري كه اوج تفريحاتش گوش دادن به موسيقي است زندگي كند.

3. اقتصاد

شرايط اقتصادي خانواده در نوع نگرش، رفتار و همچنين عملكرد افراد تأثيرات زيادي دارد. در روابطي كه وضعيت مالي يكي از طرفين بسيار بهتر از ديگري است، تلاش براي كسب درآمد و حتي نوع نگاه فرد كم درآمدتر ممكن است در نظر فرد مقابل مسخره و دون از شأن به نظر برسد. اين اختلاف سطح مالي مي‌تواند از قدرت درك شدن افراد توسط يكديگر بكاهد و زمينه ساز مشكلات عميق عاطفي گردد.

4. اختلاف طبقاتي در ازدواج | نقش‌ها و كليشه‌هاي جنسيتي

به ويژگي‌ها و ديدگاه افراد نسبت به جنس خاص، كليشه‌هاي جنسيتي گفته مي‌شود. دختران و پسران در طبقات اجتماعي متفاوت رفتار و كليشه‌هاي متفاوتي دارند. تفاوت در اين كليشه‌ها مثل مرد سالاري، زن سالاري، ميزان مشاركت زن و مرد در تصميم گيري و سياست گذاري و... به ميزان قابل توجهي در ازدواج دو فرد با اختلاف طبقاتي مشكل ايجاد مي‌كند.

5. شيوه‌هاي فرزند پروري

همانطور كه گفته شد، افراد با شيوه‌هاي فرزندپروري متفاوتي رشد كرده‌اند، پس ديدگاه متفاوتي نيز خواهند داشت. نوع نگاه و الگوي دختران و پسران نسبت به فرزندپروري نيز در اين نوع ازدواج‌ها با تفاوت‌هاي فاحشي روبرو است. لذا اين مسئله موجب اختلاف‌هاي زيادي بين زن و شوهر در تربيت فرزندان خواهد شد.

اختلافات طبقاني در سطح مالي

به دليل اهميت زياد اين موضوع آن را در بحثي جداگانه آورده‌ايم. با وجودي كه بسياري افراد به اختلافات سطح مالي اهميت نمي‌دهند و آن را در مقابل عشق مسئله‌اي بي‌ارزش تلقي مي‌كنند، همواره شاهد زن و شوهرهايي بوده‌ايم كه به دليل اختلاف در سطح مالي مشكلات فراواني را در زمينه‌هاي عاطفي و خانوادگي تجربه مي‌كنند.

ازدواج با دختر يا پسر پولدارتر از خود

دختراني كه از وضعيت مالي خوبي برخوردارند اغلب مستقل‌اند و به درآند همسر خود وابستگي چنداني ندارند. ازدواج با دختر پولدار مي‌تواند شرايط اقتصادي شما را بهبود ببخشد؛ اما از طرفي زماني كه اين اختلاف مالي بسيار بالاتر باشد، تفاوت در نيازها و انتظارات دختر پولدار با چالش‌هايي مواجه مي‌شويد. ناتواني در برگزاري مراسم ازدواج مطابق با توقعات دختر و خانواده‌‌ي او، اختلاف در زمينه خرج كردن در زندگي، ناتواني در برآورده كردن نيازهاي تجملاتي همسر و تفاوت در مهارت‌هاي مديريت مالي تنها جزء كوچكي از اين مشكلات به حساب مي‌آيند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج با دختر پولدار كليك كنيد.

ازدواج با دختر يا پسري كه وضعيت مالي بسيار پايين‌تري دارد

ازدواج با دختري كه سطح مالي بسيار پايين‌تري دارد نيز مي‌تواند چالش‌هايي در زندگي شما ايجاد كند. تفاوت در نحوه خرج كردن مشكل ساز مي‌شود. ممكن است دختر فقيري كه با او ازدواج مي‌كنيد براي كمبود‌هاي مالي خود پيش از ازدواج در زندگي مشترك دست به ولخرجي بزند و يا برعكس به دليل شيوه‌ي تربيتي در خانواده كم درآمد خساست به خرج دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر از ازدواج با دختر فقير كليك كنيد.

برعكس اين اتفاق ازدواج دختران با پسران پولدارتر از خود است. ازدواج با پسر پولدار براي دختران بسيار خوشايند و جذاب به نظر مي‌رسد. اما گاهي توجه به مال و ثروت طرف مقابل باعث مي‌شود آن‌ها از ديگر معيارهاي خود براي انتخاب همسر چشم پوشي كنند. توصيه مي‌كنيم مقاله ازدواج با مرد پولدار را بخوانيد.

اختلاف طبقاتي در ازدواج نياز به توجه بيشتر دارد

1- جواني كه مي‌خواهد با طبقه بالاتر از طبقه خود ازدواج كند، لازم است او و خانواده اش را با ويژگي‌هاي خود آشنا نمايد و طي جلساتي خويشاوندان خود را با اين افراد روبرو كرده و تعارض را حل كند. در اين وضعيت احتمال ناسازگاري كاهش مي‌يابد.

2- در صورتي كه شما متعلق به طبقه اجتماعي بالا هستيد و مي‌خواهيد با جوان ديگري در طبقه پايين‌تر ازدواج كنيد، بايد موضوع را هرچه سريع‌تر با خانواده خود در ميان بگذاريد و ترتيبي بدهيد كه خانواده‌تان شرايط خانوادگي همسرتان را بپذيرند.

3- در صورتي كه فكر مي‌كنيد مسئله تربيت و اصالت خانوادگي در راس امور مهم قرار دارند، پيش از ازدواج با از طرز فكر و فرهنگ خانوادگي طرف مقابل خود اطلاع كسب كنيد. اگر با وجود تفاوت‌ها تمايل به ازدواج داريد، براي پيشگيري از مشكلات مشاوره قبل از ازدواج را فراموش نكنيد.

4- در صورتي كه در شرايطي هستيد كه ممكن است با تلاش به جايگاه اجتماعي بالاتر برسيد، بهتر است با كسي كه همان شرايط را دارد، ازدواج كنيد. بسياري از افراد با وارد شدن به زندگي، شغل مناسب همسر خود را با آن چه كه در واقعيت هست يكي نمي‌دانند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شغل همسر كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلاف طبقاتي و ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : اختلاف طبقاتي در ازدواج را ناديده نگيريد!

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۸:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی