مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

معرفي غذاهاي مقوي و جذاب براي كودكان

ما در اينجا به معرفي غذاهايي كه كودكان دوست دارند و هم از ارزش غذايي مناسب برخوردار است.

1- كباب ميوه با سس پنير از جمله غذاهايي كه كودكان دوست دارند

شايد در حالت عادي فرزند شما علاقه‌اي به خوردن ميوه‌ها نداشته باشد. اين امر باعث مي‌شود كه ويتامين‌هاي مورد نياز بدن تأمين نشده و سلامت جسماني كودك آسيب ببيند. در نتيجه مشاهده خواهيد كرد كه فرزندتان از انرژي كافي برخوردار نبوده و معمولاً سرحال نيست.

براي مبارزه با اين مشكل مي‌توانيد ميوه‌هايي نظير توت فرنگي، آناناس، سيب و انگور را در سيخ‌هاي چوبي كوچك مخصوص ميوه قرار دهيد و آن را با سس‌هايي نظير خامه يا پنيرهاي شيرين تزئين كنيد. كودكان معمولاً از اين وعده غذايي بسيار استقبال مي‌كنند. به اين ترتيب شما مي‌توانيد با يك اقدام ساده مصرف ميوه را در كودك خود افزايش دهيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه غذاي مقوي براي كودكان كليك كنيد.

2- نان تست با موز و خامه

از بين وعده‌هاي غذايي، صبحانه از اهميت بسزايي برخوردار است. با اين حال بسياري از كودكان در هنگام صبح از اشتهاي كافي برخوردار نيستند و به همين خاطر ممكن است اين وعده غذايي مهم را از دست بدهند. با اين حال تنها راه حل اين است كه به سراغ علايق كودك خود برويد و اين وعده را براي او هيجان انگيز كنيد.

براي مثال كودكان اغلب به نان تست بيشتر از نان‌هاي ديگر علاقه دارند و شكلات و موز نيز تا حد زيادي براي آن‌ها جذاب است. از همين رو مي‌توانيد خامه و موز را روي نان تست قرار داده و آن را با چيزهايي نظير سس شكلات تزئين كنيد تا كودكتان نسبت به صبحانه علاقه بيشتري پيدا كند.

3- نان تست و كره بادام زميني

اگر مي‌خواهيد كودكتان يك ميان وعده سالم مصرف كند و به اندازه كافي انرژي به دست بياورد كره بادام زميني معمولاً گزينه بسيار مناسبي است. اين ماده غذايي سرشار از پروتئين است و قابليت زيادي در سير نگه داشتن كودك دارد چرا كه مي‌تواند از افت قند خون جلوگيري كرده و انرژي بدن را در سطح بهينه نگه دارد. همچنين كره بادام زميني حاوي مقادير بسياري منيزيم است كه مي‌تواند در سلامت استخوان و دندان‌هاي فرزندتان نيز اثرگذار باشد.

كودكان معمولاً از طعم كره بادام زميني روي نان تست استقبال مي‌كنند. البته اين نكته را در نظر بگيريد كه ممكن است برخي افراد نسبت به اين ماده غذايي حساسيت داشته باشند در نتيجه در اولين نوبت مقدار كمي از آن را به فرزند خود بدهيد. در صورتي كه واكنشي آلرژيك را در او مشاهده نكرديد مي‌توانيد در دفعات بعدي با خيال راحت از آن استفاده كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه ميان ‌وعده سالم براي كودكان كليك كنيد.

4- پيتزا از جمله غذاهايي كه كودكان دوست دارند

كودكان اغلب به غذاهاي فست فودي به خصوص پيتزا علاقه بسياري دارند. اگر بتوانيد پيتزاهاي ساده خانگي را هر از گاهي براي كودك خود درست كنيد علاوه بر اينكه ساعات مفرحي را براي فرزندتان به ارمغان مي‌آوريد مي‌توانيد نسبت به رستوران‌ها غذاي سالم‌تر و باكيفيت‌تري را در اختيار كودك خود قرار دهيد.

5- ماكاروني از جمله غذاهايي كه كودكان دوست دارند

ماكاروني شايد يكي از محبوب‌ترين غذاها در ميان كودكان است. اين غذا با داشتن كربوهيدرات و پروتئين كافي مي‌تواند گزينه بسيار مناسبي براي افزايش اشتهاي كودك باشد. اضافه كردن سبزيجاتي نظير نخود فرنگي، قارچ و فلفل دلمه‌اي مي‌تواند ارزش غذايي ماكاروني را بالاتر برده و بر جذابيت آن بيفزايد. تلاش كنيد تا در پختن اين غذا از روغن كمتري استفاده كنيد تا ميزان ضرر آن را به حداقل برسانيد.

6- بستني‌هاي يخي

بستني‌هاي يخي يكي از خوراكي‌هايي است كه كودكان علاقه بسياري به آن‌ها دارند. براي مثال اغلب مادران در دوران كودكي خود نيز حتماً خاطره‌اي از خوردن نوشمك‌ها و فرآورده‌هاي مشابه آن دارند. با اين حال نوشمك و ساير بستني‌هاي يخي اغلب رنگ خوراكي بسيار زيادي دارند كه براي سلامت كودك مناسب نيست و با اين حال شما مي‌توانيد با خلاقيت خود مشابه اين بستني‌ها را در خانه درست كنيد.

براي مثال مي‌توانيد ميوه‌هاي مختلف را آب بگيريد و آن‌ها را در قالب‌هاي كودكانه‌اي بريزيد و بگذاريد تا يخ بزنند. اين كار باعث مي‌شود كه هم بتوانيد خوراكي سالمي را براي فرزندتان فراهم كنيد و هم اينكه تمايل او را نسبت به خوردن محصولات مشابه بسته بندي شده و مضر كاهش دهيد.

7- سوپ مرغ و ذرت

ذرت يكي از مواد غذايي است كه اكثر كودكان به آن علاقه مند هستند. به همين خاطر اگر وقت اندكي داريد و به دنبال درست كردن نوعي غذاي فوري براي كودكتان هستيد سوپ مرغ همراه با ذرت و ساير سبزيجات مي‌تواند گزينه راحت و خوشايندي باشد.

8- اسموتي و آبميوه‌هاي جذاب

همان طور كه گفته شد در حالت طبيعي شايد كودك هرگز به سراغ ميوه‌ها نرود و حتي وقتي شما از او مي‌خواهيد كه ميوه بخورد از اين كار امتناع مي‌كند با اين حال واكنش آن‌ها اغلب در برابر آبميوه‌ها و تركيب ميوه‌هاي مختلف در قالب اسموتي مثبت است. به خصوص اگر در تركيبات خود از موز، شكلات و شير استفاده كنيد كودك تا حد زيادي نسبت به خوردن آن علاقه نشان مي‌دهد. همچنين استفاده از ميوه‌هايي نظير تمشك و توت فرنگي در اسموتي نيز براي كودكان جذاب است.

9- انواع پيراشكي از جمله غذاهايي كه كودكان دوست دارند

كودكان اغلب علاقه زيادي به انواع پيراشكي‌ها دارند. پيچيدن موادي نظير گوشت چرخ كرده و قارچ درون خمير پيراشكي مي‌تواند غذايي فوري و دلچسب براي كودكتان باشد و انرژي مورد نياز او را در طول روز فراهم آورد.

10- سالاد ميوه

درست كردن سالاد ميوه اغلب كار راحتي براي مادران است و كودكان نيز آن را بسيار دوست دارند. شما با توجه به خلاقيت خود و در نظر گرفتن علاقه‌مندي‌هاي فرزندتان مي‌توانيد ميوه‌هاي مختلفي را باهم تركيب كنيد و از موادي نظير خامه، ماست شيرين يا سس شكلات نيز به عنوان سس استفاده كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- آيا استفاده از غذاهاي شيرين براي كودكاني كه هنوز دندان ندارند نيز مضر است؟

بله. بسياري از والدين فكر مي‌كنند كه مصرف غذاهاي بسيار شيرين براي كودكاني كه هنوز دندان ندارند اشكالي ندارد. در حالي كه در اين سنين كم نيز بايد در دادن اين غذاها به كودك جانب اعتدال را رعايت كنيد چرا كه ممكن است لثه‌هاي كودك آسيب ببيند.

- دادن بادام زميني به كودك در سنين پايين مي‌تواند احتمال ايجاد واكنش‌هاي آلرژيك را افزايش دهد؟

بله. بهتر است كه بادام زميني و كره آن را تا قبل از يك‌سالگي به كودك ندهيد چرا كه اين كار مي‌تواند احتمال بروز حساسيت را افزايش دهد.

براي دريافت مشاوره در زمينه غذاهايي كه كودكان دوست دارند مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : غذاهايي كه كودكان دوست دارند | غذاهاي جذاب و سالم براي كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۴:۲۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی