مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

وقتي دلتان مي‌گيرد چه چيزي حالتان را بهتر مي‌كند | بررسي راهكارهاي مختلف 

هركسي براي مبارزه با احساس غم و اندوه راهكارهاي مخصوص به خودش را دارد. براي مثال ممكن است برخي افراد سراغ موسيقي بروند، برخي برون‌ريزي هيجاني داشته و گريه كنند و برخي به انجام رفتارهاي مخربي نظير سيگار كشيدن روي بياورند. اما شايد اين سؤال براي شما پيش بيايد كه سالم‌ترين و بهترين روش‌ها براي مبارزه با اين احساسات كدام‌اند؟ ما در ادامه به بررسي راهكارهاي مختلف در اين زمينه پرداخته‌ايم.

1. راهكارهاي هيجان مدار مثبت

هنگامي كه دلتان مي‌گيرد و احساس اندوه بر ما غلبه مي‌كند. ممكن است كاملاً متمركز بر احساسات و عواطفمان شويم و تنها به دنبال اين باشيم كه بتوانيم در اين لحظه اندكي حالمان را بهتر كنيم. براي مثال گوش دادن به يك موسيقي آرامش بخش، ورزش كردن و ديدن فيلم‌هاي كمدي براي تغيير روحيه از جمله راهكارهايي هستند كه به صورت هيجان مدار به ما كمك مي‌كنند تا در آن برهه زماني بتوانيم كمي خلق خود را بهبود ببخشيم و ناراحتي‌هاي موجود را فراموش كنيم. البته راهكارهاي هيجان مدار تنها روش‌هايي هستند كه در كوتاه مدت به ما كمك مي‌كنند و نمي‌توانند به طور ريشه‌اي مشكلات موجود را حل‌وفصل كنند.

براي شناخت بيشتر در زمينه راه هاي رسيدن به ‎⁨مثبت انديشي⁩ كليك كنيد.

2. راهكارهاي هيجان مدار منفي

برخي از افرادي كه بيش از حد روي احساسات و عواطف خود متمركز هستند گاهي به دنبال راه حل‌هاي فوري براي بهبود عواطف منفي خود مي‌گردند. آن‌ها در همين راستا به روش‌هاي ناسالمي نظير نوشيدن مشروبات الكلي، مصرف مواد شادي بخش و يا كشيدن سيگار روي مي‌آورند. متأسفانه اين روش‌ها نه تنها فقط در كوتاه مدت مؤثر هستند بلكه در دراز مدت با ايجاد نوعي شرطي‌سازي رواني در فرد به پيامدهاي مخربي نظير اعتياد مي‌انجامند.

3. راهكارهاي راه حل مدار

افرادي كه از مهارت‌هاي تنظيم هيجان كافي برخوردار هستند، هنگامي كه دست خوش احساسات منفي مي‌شوند آشفتگي شديد را تجربه نمي‌كنند. آن‌ها راه حل‌هاي كنترل هيجان را به خوبي آموخته‌اند و در نتيجه مي‌توانند تعادل ذهني خود را حفظ كنند. به همين خاطر اين افراد تلاش مي‌كنند تا بيشتر به دنبال ريشه‌هاي احساسات خود بگردند و ببينند كه چه چيزي باعث شده كه دلشان بگيرد و ناراحت شوند. در واقع اين افراد كه از مهارت حل مسئله بالايي برخوردارند مي‌توانند به خوبي شرايط را تجزيه و تحليل كرده و راه‌حلي بيابند تا بتوانند با تغيير دادن عوامل بيروني احساسات خود را نيز بهبود ببخشند.

البته در برخي موارد مثل زماني كه ما فرد عزيزي را از دست مي‌دهيم ديگر شرايط براي حل مسئله مهيا نيست. در اين موقعيت‌ها اين افراد مي‌توانند راهبردهاي هيجان مدار سالم را به كار بگيرند و به اين ترتيب وضعيت سلامت روان خود را در يك حالت بهينه نگه دارند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مهارت هاي حل مسئله كليك كنيد.

 

وقتي دلتان مي‌گيرد چه چيزي حالتان را بهتر مي‌كند

همان طور كه گفته شد راهكارهاي كوتاه مدت و بلند مدت مختلفي وجود دارند كه به شما كمك مي‌كنند وقتي دلتان مي‌گيرد راحت‌تر با هيجانات منفي‌تان كنار بياييد. در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترين اين موارد اشاره كرده‌ايم. 

ورزش كنيد

احتمالا تا به حال در مورد تاثيرات مثبت ورزش بر سلامت جسم چيزهايي بسياري شنيده‌ايد اما تاثيرات ورزش در زمينه سلامت روان اغلب كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد. در حالي كه فعاليت‌هاي بدني به خصوص ورزش‌هاي هوازي در بهبود روحيه تاثير بسزايي دارند. ترشح آدرنالين هنگام ورزش كردن به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد يك روز بد را راحت‌تر پشت سر بگذاريد و با وجود همه ناراحتي‌ها احساس نشاط را در خود حفظ كنيد. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه سلامت روان كليك كنيد.

موسيقي مناسبي را انتخاب كنيد

گوش دادن به موسيقي زماني كه دلتان گرفته است مي‌تواند تا حد بسياري به شما كمك كند. البته بسياري از افراد هنگامي كه غمگين هستند با گوش دادن به آهنگ‌هاي غمگين حال خود را بدتر مي‌كنند. درنتيجه نوع موسيقي كه انتخاب مي‌كنيد بسيار اهميت دارد. اگر حوصله گوش دادن به يك موزيك شاد و پرانرژي را نداريد گوش دادن به يك موسيقي بي كلام و آرامش بخش مي‌تواند گزينه مناسبي باشد و تاثير شگفت انگيزي روي خلق شما داشته باشد. 

با يك دوست صحبت كنيد 

گاهي اوقات افراد تنها به يك گوش شنوا نياز دارند. كسي كه بتواند كنار او احساس امنيت كنند و نگراني‌ها ودغدغه‌هايشان را آزادانه با او در ميان بگذارند. در اين شرايط حتي اگر فرد مقابل هيچ راهكاري نيز ارائه ندهد همين فرايند صحبت كردن به فرد كمك مي‌كند تا بتواند احساس بهتري داشته باشد. به همين خاطر زنگ زدن به يك دوست صميمي مي‌تواند فكر خوبي در جهت تغيير روحيه شما باشد.

از جملات انگيزشي استفاده كنيد

استفاده از جملات انگيزشي به شما كمك مي‌كند تا مثبت انديشي بيشتري داشته باشيد و بتوانيد فرصت‌هاي بيشتري را در زندگي خود خلق كنيد. از آنجايي كه روانشناسان معتقدند تمام رفتارها و احساسات ما ريشه در نوع افكار و نگرش ما دارند جملات انگيزشي با تغيير دادن نگاه و طرز فكر ما نسبت به زندگي مي‌توانند كمك كنند تا بتوانيم كمتر خلق غمگين را تجربه كنيم و زمان‌هايي كه دلمان مي‌گيرد راحت‌تر شرايط را تغيير دهيم. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه جملات كوتاه انگيزشي كليك كنيد. 

گاهي براي دل خودتان بنويسيد

تحقيقات نشان مي‌دهد نوشتن هيجانات روي كاغذ حتي اگر هرگز آن‌ها را نخوانيد مي‌تواند به بهبود حال شما كمك كند. اين موضوع در مطالعات مختلفي آزمايش شده و نتايج نشان مي‌دهد كه نوشتن احساسات حتي مي‌تواند در درمان افسردگي و كاهش احساسات منفي عميق نيز تاثيرگذار باشد. در نتيجه مي‌توانيد زمانيكه دلتان مي‌گيرد گاهي دست به قلم ببريد و آنچه در درونتان مي‌گذرد را به رشته تحرير در بياوريد. 

 

سؤالات متداول درباره وقتي دلتان مي‌گيرد چه چيزي حالتان را بهتر مي‌كند

- اينكه دائماً دلم مي‌گيرد مي‌تواند نشانه افسردگي باشد؟

احساس غمگيني يكي از اجزاي اصلي افسردگي است با اين حال به تنهايي نمي‌تواند نشان‌دهنده اين باشد كه شما لزوماً به اين اختلال مبتلا شده‌ايد چرا كه در افسردگي فرد مشكلات ديگري را در زمينه‌هاي نظير خواب، اشتها، حافظه و... نيز تجربه مي‌كند. با اين حال اگر دائماً با اين مشكل مواجه مي‌شويد و عملكرد روزمره‌تان تحت تأثير اين موضوع قرار گرفته لازم است كه به يك روانشناس مراجعه كنيد تا بتوانيد تشخيص و درمان مناسب را دريافت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه وقتي دلتان مي‌گيرد چه چيزي حالتان را بهتر مي‌كند مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۷:۰۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی