مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

 

چگونه خودمان باشيم | گام اول خودشناسي

چگونه خودمان باشيم ؟ اولين قدم براي آنكه خود واقعيتان باشيد يا به عبارتي اصيل بودن را بياموزيد، اين است كه بتوانيد به شناخت كافي از خود و خودشناسي دست پيدا كنيد. ريشه بسياري از تعارضات و تناقضات انسان‌ها در زندگي روزمره به عدم خودشناسي برمي گردد. مشكل در روابط عاطفي، شغل، تحصيل و حرفه مناسب در واقع ناشي از اين است كه نمي‌دانيد چه كسي هستيد و چه مي‌خواهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خودشناسي كليك كنيد.

ديگران از قبل جاي خود را گرفته‌اند، پس سعي نكنيد مثل ديگران باشيد. هر انساني منحصر به فرد و داراي توانايي‌هاي مخصوص به خود است؛ پس هرگز خود را با ديگران مقايسه نكنيد. مي‌توانيد با كمك يك روانشناس شخصيت، ابتدا شاكله وجودي خود و نقاط ضعف و قوتتان را تحليل كرده و سپس براي گام برداشتن در مسير ثبات قدم برداريد.

چگونه خودمان باشيم | در گذشته غرق نشويد

دريايي را تصور كنيد كه آرام در آن قدم مي‌زنيد و به جلو مي‌رويد. چند متر اول، عمق آب كم است و از قدم زدن در دريا لذت مي‌بريد، اما با پيش روي در آن، ناگهان حس مي‌كنيد كه زير پايتان خالي شده و در آن غرق مي‌شويد. گذشته مانند همين درياست. شايد در ابتدا از مرور خاطرات و حسرت‌ها و اشتباهات گذشته سرخوش شويد و لبخندي بزنيد، اما ناگهان متوجه مي‌شويد كه در حال غرق شدن هستيد و بدون كمك يك ناجي، از آن نجات پيدا نخواهيد كرد. اين ناجي هركسي مي‌تواند باشد؛ يك روانشناس، عزيزان، معشوقه شما، يك دوست يا حتي خودتان.

بپذيريد كه گذشته براي شما كوله باري از تجربه، خاطرات تلخ و شيرين و درس‌هاي عبرت فراوان است. شما در حال حاضر، با فردي كه در گذشته بوده ايد متفاوتيد. پس سعي نكنيد براي خود بودن، گذشته يا دوره اي از زندگي گذشته خود را تكرار كنيد. تمام تصميمات هرچند اشتباه شما، بهترين تصميم در آن شرايط سني و موقعيتي بوده است. پس اشتباهي وجود ندارد و تمام اشتباهات تجاربي است كه براي به دست آوردنش هزينه لازم را پرداخته ايد. براي فراموش كردن خاطرات تلخ كليك كنيد.

چگونه خودمان باشيم | اولويت‌ها و اهداف خود را مشخص كنيد

براي اين كه بتوانيد حال و آينده خود را سالم و موفق پشت سر بگذاريد، بايد بدانيد كه اصلا مهم نيست كه امروز چه خورده‌ايد يا چه پوشيده‌ايد. شما براي انجام كارهاي مهم‌تري از خودنمايي و جلب توجه ديگران به دنيا آمده‌ايد. پس بدانيد آينده شما وابسته به اهداف و اولويت‌هاييست كه در زندگي انتخاب مي‌كنيد و به سمت آن مي‌رويد. در بسياري از موارد ترس از شكست مانع حركت مي‌شود، شناسايي موانع راه را تسهيل خواهد كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترس از شكست كليك كنيد.

اگر خودشناسي داشته باشيد، انتخاب اهداف و اولويت‌ها بسيار راحت‌تر است. هر چقدر هم توانا باشيد بايد بدانيد كه نمي‌توانيد همه چيز را باهم پيش ببريد. يك اولويت مشخص كنيد و بيشترين زمان را براي آن بگذاريد. اگر موفق شديد به سراغ اولويت بعدي برويد. اگر موفق نشديد، دست از تلاش برنداريد و براي خواسته خود قدم‌هاي محكم‌تري برداريد.

استقلال؛ ستون خود واقعي بودن

چگونه خودمان باشيم ؟ هر كس بگويد من دوست دارم محتاج ديگران باشم دروغ گفته است. مگر اينكه انساني بيمار باشد كه بدون كمك‌هاي دائم ديگران نتواند زندگي كند. استقلال يعني بتوانيد براي خود زندگي كنيد، براي خودتان درآمد داشته باشيد و بتوانيد كارهايي كه دوست داريد انجام دهيد. لذت تبديل تلاش‌ها به خواسته‌ها وصف ناشدني است و تمام آن‌ها با تجربه زندگي مستقل و بدون وابستگي‌هاي ابتدايي به ديگران است.

منظور از استقلال، جدا شدن از اطرافيان و انزوا نيست، بلكه سبكي از زندگي است كه به شما اجازه مي‌دهد كه خودتان تجربه كنيد، خودتان ياد بگيريد و مدتي براي خودتان زندگي كنيد. براي اين كه به استقلال برسيد لازم است بسياري از رفتارها و عادات خود را تغيير دهيد و رفتارهاي استقلال طلبانه را در خود افزايش دهيد. تغيير رفتارهاي چندين ساله ممكن است كمي سخت به نظر برسد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله مدل تغيير رفتار را بخوانيد.

ديگران و افكارشان براي شما اهميتي ندارد

در پاسخ به سؤال چگونه خودمان باشيم ، بايد نكته مهمي را يادآور شويم؛ نبايد اجازه دهيد كه نظرات منفي ديگران در شما نفوذ كند. اگر كسي خيرخواه شماست، نظرش را به شما مي‌گويد و شما را راهنمايي مي‌كنند اما نظرش را به شما تحميل نخواهند كرد. اگر طبق ميل و خواسته ديگران و اطرافيان رفتار نكنيد، شايد بدترين تهمت‌ها و توهين‌ها را هم بشنويد، اما در عوض چيزي به دست آورده‌ايد كه اطرافيانتان طي سال‌ها زندگي حتي به آن نزديك نشده‌اند. حتي اگر عزيزترين كسانتان باشند.

خود را بپذيريد و با خود رو راست باشيد

اينكه براي دلخواه ديگران، آدمي باشيد كه نيستيد، هرگز به لذت و آرامش نخواهيد رسيد. بايد خود را با تمام عيب و نقص‌ها بپذيريد، خودتان را دوست بداريد و كساني را نزديك خود نگه داريد كه شما را با تمام عيب و نقص‌ها بپذيرد. البته اين بدان معنا نيست كه تغيير نكنيد و بر سر مواضع اشتباه خود بمانيد. غلط‌ها را اصلاح كنيد اما با نظر و باور صادقانه خودتان درباره خودتان اين كار را انجام دهيد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله دوست داشتن خود را مطالعه كنيد.

سخن آخر

هيچوقت نبايد فراموش كنيد كه چه كسي بوده‌ايد. هميشه سعي كنيد با خود و ديگران صادق باشيد. شايد صداقت در كوتاه مدت براي شما ضرر داشته باشد اما در بلند مدت مي‌بينيد كه افرادي اطراف شما هستند كه صادقانه و با تمام وجود شما را دوست دارند. اصيل بودن يعني آن چيزي كه براي آن به وجود آمده‌ايد. با مخفي كردن چهره واقعي خودتان، كم كم تبديل به يك عروسكي مي‌شويد كه ديگران هرگونه كه مي‌خواهند با شما رفتار مي‌كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه صداقت كليك كنيد.

از خودتان خجالت نكشيد، شايد با گرفتن كمك هرچند كوتاه از ديگران، بتوانيد آينده خود را به بهترين شكل بسازيد. برخي از افراد آنقدر از خود واقعيشان فاصله گرفته و تظاهر كرده‌اند كه ديگر نمي‌توانند اصيل باشند. تظاهر كردن ممكن است منجر به بروز افسردگي، نااميدي از خود و آسيب‌هاي رواني شود. به همين منظور لازم است براي بازگشت به خود واقعي، خودشناسي و درمان آسيب‌هاي رواني از مشاوره روانشناسي كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خودشناسي و اصيل بودن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : چگونه خودمان باشيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چگونه خودمان باشيم؟،
موضوع:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۵:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی