مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دلايل نادرست افراد براي ازدواج كردن

دلايل ازدواج در دختران و پسران متفاوت است. گاه اين دلايل آن‌ها را به سمت ازدواجي ناموفق سوق مي‌دهد. براي مثال برخي از افراد تنها بر اساس علاقه به طرف مقابل با او ازدواج مي‌كنند. هر چند عشق و علاقه براي تداوم ازدواج لازم است اما نمي‌تواند دليل محكمي براي شروع آن باشد. گروهي ديگر تنها به دليل نياز به تعهد و مسئوليت‌پذيري ازدواج مي‌كنند. بسياري افراد و به خصوص خانواده‌هاي آن‌ها را نوعي فرهنگ مي‌دانند و در مورد آن احساس اجبار مي‌كنند. برخي از دختران و پسران با شخصيت‌هاي وابسته ازدواج مي‌كنند تا تنها فردي را داشته‌باشند تا از آن‌ها مراقبت كنند و همين كه در ازدواج سايه همسر بالاي سرشان باشد احساس امنيت مي‌كنند. همچنين فرار از تنهايي يا رسيدن به منبع مالي نمي‌تواند دلايل خوبي براي ازدواج باشد.

دلايل ازدواج | هماهنگ شدن با هستي و طبيعت

اولين دليل و ساده‌ترين دليلي كه براي ازدواج وجود دارد، قانون طبيعت و هستي است. ازدواج از ابتداي آفرينش انسان، جزء قوانين جهان هستي بود. اين قانون نه تنها براي انسان كه براي تمام موجودات و جانوران صدق مي‌كند. زوجيت و زوج بودن را مي‌توانيد حتي در مولكول‌ها و اتم‌ها هم مشاهده كنيد. در نظام و قانون طبيعت براي كاميابي و دست يابي به حقيقت لازم است كه خود را با قوانين هستي هماهنگ كنيد.

ازدواج راهي براي خوشبختي

بر اساس گزارشات احساس خوب خوشبختي و رضايت از زندگي در افرادي كه ازدواج كرده‌اند بيشتر است. مطالعاتي كه در مورد رضايت از زندگي و احساس خوشبختي در بيش از 17 كشور صورت گرفته، نشان مي‌دهد افرادي كه متأهل هستند نسبت به مجردها خوشبخت‌تر بوده و رضايت بيشتري از زندگي دارند. روانشناسان نيز ازدواج را مؤثر‌ترين و واقعي‌ترين پيوند انساني مي‌نامند و نقش آن را در ايجاد خوشبختي اساسي تلقي مي‌كنند. 

دلايل ازدواج | به دنبال آرامش و اطمينان

ازدواج باعث مي‌شود رابطه‌تان را با كسي كه به او عشق مي‌ورزيد، دائمي و هميشگي كنيد. آرامش در رابطه وقتي به دست مي‌آيد كه ديگر نگران از دست دادن معشوقتان نيستيد. وجود آرامش و اطمينان به شما كمك مي‌كند تا به راحتي احساسات خود را بروز دهيد و محيطي آرام بخش براي خود تشكيل بدهيد. البته به ياد داشته باشيد كه انگيزه هاي ازدواج در افراد بايد گسترده‌تر باشند و تنها يك بعد را در نظر نگيرند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انگيزه هاي ازدواج كليك كنيد.

ضمانتي بر سلامتي از دلايل مهم ازدواج

يك ازدواج سالم به شما كمك مي‌كند تا سلامت رواني بهتري داشته باشيد. آرامش ذكر شده نه تنها شما را از ناراحتي‌هاي رواني مثل افسردگي نجات مي‌دهد بلكه به سلامت رواني و رشد مناسب جسماني شما كمك مي‌كند. مثلا در يك آزمايش مشخص شد كه رابطه خوب با همسر حتي قدرت سيستم دفاعي بدن را به ميزان قابل توجهي تقويت مي‌كند و زخم‌هاي جسماني اين افراد زودتر بهبود مي‌يابد. همچنين آمارهاي ذكر شده از بيمارستان‌هاي رواني نشان مي‌دهد كه تعداد كمتري از افراد متأهل كارشان به بيمارستان رواني ختم مي‌شود. بيشترين آمار بستري مربوط به افراد شكست خورده در رابطه يا مطلقه بود.

ازدواج به صرفه است!

از ديگر دلايل ازدواج مي‌توان به بهبود شرايط اقتصادي اشاره كرد. افراد متأهل نسبت به افراد مجرد بيشتر به فكر زندگي اقتصادي خود هستند. مطالعات نيز نشان مي‌دهد كه افراد متأهل، تا 7برابر درآمد بيشتري نسبت به مجردها دارند. شراكت با يك فرد در زندگي مشترك فقط مربوط به روابط جنسي نمي‌شود؛ بلكه وقتي زندگيتان را با كسي شريك مي‌شويد، شامل هزينه‌ها، تلاش‌ها و سرمايه هايتان نيز مي‌گردد. مجرد ماندن شايد انتخاب شما باشد، اما اين انتخاب فرصت‌هاي زيادي را از شما مي گيرد. توصيه مي‌كنيم مقاله مجرد ماندن را بخوانيد.

عشق واقعي

اين كه يك نفر را دوست داشته باشيد، در روزهاي خوب و بد كنارتان باشد و عشقش را از شما دريغ نكند، اتفاقي است كه تنها در زندگي مشترك و ازدواج مي‌افتد. با ازدواج نكردن طعم واقعي عشق را نمي‌توانيد بچشيد. زندگي بدون عشق و دوستي معناي خاصي ندارد. نيمي از زنان و مردان آمريكايي نيز در مصاحبه‌هاي خود اذعان داشتند كه زندگي بدون عشق براي آن‌ها معناي خود را از دست مي‌دهد. 

دلايل ازدواج | ازدواج براي ساخت جامعه اي بهتر

جامعه براي خانواده ارزش زيادي قائل است تا جايي كه آن را ركن اصلي جامعه مي‌داند. اين به اين دليل است كه جامعه به خانواده به عنوان مهم‌ترين كانون پرورش فرزندان، بسط فرهنگ و اجتماعي كردن آن‌ها نگاه مي‌كند. همانطور كه مشخص است بدون خانواده و ازدواج، تمدن بشر نابود خواهد شد. اين مشكلي است كه امرزوه دنياي غرب پس از تجربه‌هاي گوناگوني مانند آزادي و ازدواج سفيد به اين نقطه بازگردانده است. هيچ گونه نهاد ديگري نمي‌تواند نقش مهم و اساسي خانواده را جبران كند. آموزش پرورش‌هاي متفاوت يا دانشگاه‌ها و... هيچكدام نمي‌توانند مانند خانواده در دروني كردن ارزش‌ها و برآورده كردن نيازهاي اساسيِ رواني و عاطفي كودكان كارايي داشته باشند.

ازدواج راهي براي خودشناسي

همسر در رابطه مانند يك آينه در مقابل شما قرار مي‌گيرد تا به يك خودشناسي كامل دست پيدا كنيد. در ازدواج نقاط مثبت، توانايي‌ها، استعدادهاي نهفته خود را كشف مي‌كنيد. ازدواج باعث مي‌شود برخي نقطه ضعف‌ها پنهان در شخصيت خود را شناسايي كنيد. در اين لحظات كسي در كنارتان هست تا ناراحتي تان را با او در ميان بگذاريد. براي كسب اطلاعات بيشتر از خودشناسي كليك كنيد.

با ازدواج رشد مي‌كنيد

يكي از دلايل ازدواج و از مزيت‌هاي آن رسيدن به رشد و تعالي است؛ افزايش مسئوليت و مواجهه با چالش‌هاي متفاوت باعث مي‌شود تا بيشتر تلاش كنيد و استعدادهاي خودتان را بسط بدهيد و هر روز بيشتر و بيشتر رشد كنيد. ازدواج با اضافه كردن نقش‌هاي جديد اجتماعي به شما كمك مي‌كند تا در تجربه‌هاي جديدتري قرار بگيريد. تجربه هايي كه خارج از اين نقش‌ها نمي‌توانستيد واقعيت آن‌ها را درك كنيد. براي مديريت مسئوليت‌هاي بعد از ازدواج بهتر است قبل از ازدواج با همسر آينده‌تان درباره اين مسائل به توافق برسيد و حتما براي روشن شدن بسياري از مسائل از مشاوره قبل از ازدواج بهره‌مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بررسي دلايل ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : دلايل ازدواج | چرا بايد ازدواج كرد؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دلايل ازدواج،
موضوع:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۹:۰۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی