مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

قبل از ازدواج با شخصيت اسكيزوتايپال او را بشناسيد

شخصيت اسكيزوتايپال يكي از اختلالات شخصيت دسته الف است كه بيشترين شباهت را به بيماران اسكيزوفرني دارند. افكار بدبينانه، حالت عاطفي نابجا يا محدود در رفتار، وضع ظاهري عجيب يا مخصوص به خود از خصايص اين افراد مي‌باشد. دوستان صميمي و مورد اطمينان ندارند يا به تعداد محدودي دارند. از احساسات خود بي‌خبرند اما در كشف عواطف ديگران خصوصا خشم و نفرت بسيار حساس هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر از ديگر اختلال شخصيت دسته A كليك كنيد.

افراد مبتلا به اختلال اسكيزوتايپال افكار خرافي زيادي دارند و اتفاقات و مسائل اطراف را به خود نسبت مي‌دهند. در برخي موارد ادعا مي‌كنند مي‌توانند افكار ديگران را بخوانند و مي‌توانند آينده را پيش‌بيني كنند. اين افراد اغلب با خود صحبت مي‌كنند و در ارتباط گرفتن با ديگران نيز عملكرد خوبي از خود نشان نمي‌دهند. براي كسب اطلاعات بيشتر از شخصيت اسكيزوتايپال كليك كنيد.

ازدواج با شخصيت اسكيزوتايپال ممكن است؟

افراد اسكيزوتايپال معمولا ازدواج نمي‌كنند يا در زماني ازدواج مي‌كنند كه خود را از طرف قدرت‌هاي نامشخصي مجبور به اين كار احساس كنند. در صورتي كه وارد ازدواج شوند، نوع محبت خاصي به همسر خود دارند. بيشترين صدمۀ وارده به ازدواج آن‌ها، انتساب تفكرات منفي و پارانوئيد گونه به همسر خود است كه با شك‌هايي نامشخص به همسرشان صدمه وارد مي‌كنند.

شخصيت اسكيزوتايپال به سختي با خانواده همسر خود ارتباط مي‌گيرند و اين ارتباط حتي در ساليان دراز به صورت خشك باقي خواهد ماند. اين افراد به دليل خود پندارۀ ضعيف تمايلي به داشتن رفتارهاي اجتماعي از خود نشان نمي‌دهند. گاه شناسايي چنين شخصيت‌هايي بسيار سخت است چرا كه همان‌طور كه گفتيم افراد مبتلا افكار خود را پنهان مي‌كنند و بعد از اين كه با آن‌ها ازدواج كرديد متوجه علائم آن‌ها مي‌شويد. مشاوره قبل از ازدواج به شما كمك مي‌كند تا ضمن شناخت بيشتر طرف مقابل ميزان هماهنگي بين خود و موفقيت در ازدواج را بسنجيد و به صورت عاقلانه‌تر در اين مورد تصميم بگيريد.

ناراحتي‌هاي مشابه در ازدواج با شخصيت اسكيزوتايپال

ازدواج با شخصيت اسكيزوتايپال بيشتر از نامشخص بودن مشكل فرد رنج مي‌برند. همسران اين افراد گاه به دليل تمسخر يك نوع خاصي از خرافات يا صحبت در يك ساعت مشخص با مشكلات جدي روبرو شده‌اند كه گاه اين مشكلات غير قابل توضيح مي‌باشند. البته حائز اهميت است كه شخصيت اسكيزوتايپال به دليل نوع نگاه متفاوت دنياي خيالي جالبي دارند. معمولا در ارتباط با اين افراد تنها يك مشاور حرف شما را باور مي‌كند، ديگران حرف‌هاي شما را اغراق گونه توصيف مي‌كنند.

پس از ازدواج زندگي با اسكيزوتايپال چگونه است؟

زندگي با هر كدام از اختلالات شخصيت چالش‌هايي را براي شما به همراه دارد، اما زندگي با شخصيت اسكيزوتايپال احتمالا بسيار عجيب خواهد بود. براي كسب اطلاعات بيشتر از ديگر اختلالات شخصيت كليك كنيد. در ادامه برخي از پيامدهاي ازدواج و زندگي با شخصيت اسكيزوتايپال را شرح داده‌ايم:

1- تصميمات با فال و جادو گرفته مي‌شود

اين افراد براي نوع نگاه خود به جهان اهميت زيادي قائلند و به دليل خودمحوري زياد معمولا تصميم‌هايي مي‌گيرند كه براي همسرشان غير قابل هضم و احمقانه به نظر مي‌رسد. شخصيت اسكيزوتايپال كاري را انجام مي‌دهد كه دليل رفتار خود را با نوعي از خرافات يا مسائل جادوئي توجيه مي‌كند. اين مشكل معمولا آرام آرام از محبت و صميميت رابطه مي‌كاهد.

2- روابط كم و كمتر مي‌شود

در شروع رابطه از نظر ديگران جالب به نظر مي‌رسند. اما در بلند مدت با خانواده همسر خود رابطه‌ي ضعيفي خواهند داشت و خانوداه همسر نيز به خاطر عجيب غريب بودن فرد و چالش‌هاي فكري زياد، تمايل كمتري به ادامه رفت و آمد از خود نشان مي‌دهند. تنهايي ايجاد شده؛ به نوعي افسردگي براي همسر تبديل مي‌گردد.

3- شك‌ها به برخورد فيزيكي تبديل مي‌شوند

شك‌هاي غير قابل توضيح و درك در ازدواج با شخصيت اسكيزوتايپال ديده شده است. همسر شخصيت اسكيزوتايپال به دليلي غير قابل توضيح و مشخص مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرد. پيش از اين افراد تا ميزان زيادي سازگاري از خود نشان مي‌دهند؛ اما در اين موارد، صبر كردن عاقلانه به نظر نمي‌رسد.

4- شما در نگاه بقيه مقصريد

افراد غريبه به دليل جديد بودن تعاريف فرد و جذابيت‌هاي خيالي فرد؛ مشكل رفتاري را به همسر او نسبت مي‌دهند. اين در صورتي است كه آن‌ها فكر مي‌كنند در رابطه با يك تبليغات تلوزيوني يا يك سرگرمي حرف مي‌زنند؛ اما اين تبليغات يا سرگرمي، زندگي شماست! در اين زمان‌ها بهتر است قبل از تخريب خود با يك مشاور صحبت كنيد.

5- تمام مسئوليت‌ها با شماست

نوع نگاه كودكانه و بي مسئوليتي اجتماعي در شخصيت اسكيزوتايپال موجب مي‌گردد كه شما مجبور باشيد تمام مسئوليت خانواده و خانه را به عهده بگيريد و همچنين اين مسئوليت را همسر اسكيزوتايپال شما درك نمي‌كند و عواقب هر تصميم يك مشاجره بلند مدت خواهد بود. شما با يك كودك قدرتمند ازدواج مي‌كنيد كه به دليل مشاجره‌هاي بسيار، شما را مجبور به تصميم‌هاي خرافي مي‌كند.

6- هزينه زياد براي اثبات قدرت‌هايش

مشكل نهايي شخصيت اسكيزوتايپال پيش بيني‌ها و غيب بيني‌هاي بسياري است كه صورت مي‌دهند. شخصيت اسكيزوتايپال به دليل قدرت‌هاي ماورايي و غيب بيني كه تصور مي‌كنند دارد، معمولا پول زيادي را در قمارها و شرط بندي‌ها به باد مي‌دهند.

درمان شخصيت اسكيزوتايپال بعد از ازدواج

بسياري از افراد گمان مي‌كنند مي‌توانند رفتارها و شخصيت همسر خود را بعد از ازدواج تغيير دهند؛ هر چند درمان شخصيت اسكيزوتايپال غير ممكن نيست اما كاري بسيار دشوار به نظر مي‌رسد. در اين مسير ممكن است آسيب‌هاي زيادي را متحمل شويد و بهاي زيادي را پرداخت كنيد. اغلب شخصيت‌هاي اسكيزوتايپال در مورد بيماري خود پذيرش ندارند و گمان مي‌كنند مشكل از ديگران است به همين سبب حاضر به درمان نمي‌شوند و اين مسئله كار را بسيار دشوار مي‌كند. تنها در صورت پذيرش اختلال مي‌توان از روش‌هاي روان‌شناختي و هيپنوتيزم براي درمان آن‌ها استفاده كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان شخصيت اسكيزوتايپال كليك كنيد.

در ازدواج با شخصيت اسكيزوتايپال به رفتارتان دقت كنيد

اگر با چنين شخصيتي ازدواج كرده‌ايد و يا يكي از نزديكان شما داراي شخصيت اسكيزوتايپال است، بهتر است براي كاهش ميزان آسيب و تأثيرپذيري كمتر از شخص اسكيزوتايپال، نحوه برخورد مناسب با شخصيت اسكيزوتايپال را بدانيد. براي رسيدن به اين منظور شما مي‌توانيد مقاله برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال را مطالعه نماييد.

به علاوه مشاوره خانواده و درمان‌هاي روانشناختي مي‌تواند به شما و شخصيت اسكيزوتايپال كمك شاياني بكنند. شما در هر جايي كه هستيد مي‌توانيد از خدمات مشاوره تلفني و حضوري مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي بهرمند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه زندگي و ازدواج با شخصيت اسكيزوتايپال مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ازدواج با شخصيت اسكيزوتايپال | مرز ميان جادو و حقيقت

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۵:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی