مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دروغ در مورد خود

همه‌ انسان‌ها در طول زندگي مورد قضاوت جامعه قرار مي‌گيرند و دروغ‌هايي در مورد خود مي‌شنوند. اما اين قضاوت‌ها و دروغ‌ها تنها باعث عدم پيشرفت و موفقيت افراد مي‌شود پس نبايد آن‌ها را در مورد خودتان باور كنيد. 5 دروغي كه نبايد در مورد خودتان باور كنيد شامل موارد زير است.

1. من ارزشمند نيستم

اين تفكر نادرست در مورد خودتان بر تمام جنبه‌هاي زندگي شما تاثير مي‌گذارد. اگر شما اين تفكر را داشته باشيد كه آدم ارزشمندي نيستيد، عزت نفس‌تان از بين مي‌رود. عزت نفس به اين معني است كه افراد نقاط ضعف و نقص‌هاي خود را قبول كنند و با وجود آن‌ها خود را دوست بدارند. فردي كه خود را بي‌ارزش مي‌داند احساس بي‌لياقتي مي‌كند و در نتيجه براي رسيدن به موفقيت و پيشرفت تلاش چنداني انجام نمي‌دهد و حتي به صورت عمدي خود را از فرصت‌ها و موقعيت‌ها محروم مي‌كند.

يكي از عواملي كه باعث بروز احساس بي‌ارزشي مي‌شود خود تخريبي است. خود تخريبي به اين معني است كه فرد دشمن خود مي‌شود و به خودش آسيب مي‌زند. مثلا با تفكرات منفي همواره به خود القا مي‌كند كه بي‌ارزش و بي‌لياقت است و درنتيجه وارد روابط و موقعيت‌هايي مي‌شود كه او را بيش از پيش تخريب مي‌كنند. از طرف ديگر اين گونه رفتارها نيز نيز نشانه‌اي از باور بي‌ارزشي است چرا كه نشان مي‌دهد فرد براي خود ارزشي قائل نيست و خودش را شايسته چيزهاي خوب نمي‌داند.

اما اين را بدانيد كه براي احساس ارزشمندي و دوست داشتن خود نياز به دليل خاصي نيست چرا كه انسان به خودي خود، وجودي با ارزش است و تنها با قبول اين موضوع مي‌تواند به موفقيت و جايگاه‌هاي بالا برسد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه احساس ارزشمندي كليك كنيد.

2. من باهوش نيستم

يكي از 5 دروغي كه نبايد در مورد خودتان باور كنيد اين است كه فكر كنيد باهوش نيستيد. به طور معمول ارزشيابي در مدارس به صورت نمره‌اي است و مواردي همچون استعداد به درستي سنجيده نمي‌شوند. نمره در شرايط مختلف تغيير مي‌كند و معيار صحيحي براي باهوش بودن يا نبودن قطعي افراد نيست. اما متاسفانه با همين معيار اشتباه تفكر اشتباهي در افراد شكل مي‌گيرد كه به آن‌ها مي‌گويد از هوش كافي برخوردار نيستند يا استعدادي ندارند.

تحقيقات نشان داده است كه هيچكس بي‌استعداد نيست و هر كودكي هوش و استعداد مخصوص به خود را دارد. از اين استعدادها مي‌توان به نقاشي، نويسندگي، موسيقي، سخنوري، حركات بدني، رياضي، ارتباطات اجتماعي و غيره اشاره كرد. اما در بسياري از مدارس تنها هوش منطقي-رياضي سنجيده مي‌شود و استعدادهاي ديگر سركوب مي‌شوند. افراد بسيار كمي وجود دارند كه توانسته‌اند در بزرگسالي استعداد خود را شكوفا كنند. پس فريب اين باور و تفكر غلط را نخوريد. به دنبال استعداد ذاتي خود باشيد و با استفاده از آن به شكوفايي و موفقيت برسيد.

3. نمي‌توانم

دستاوردها و موفقيت‌هاي مهم آن‌هايي هستند كه با زحمت و تلاش و پشتكار فراوان به دست مي‌آيند. موفقيتي كه تنها با يك تلاش كوچك به دست بيايد، موفقيت است اما چندان بزرگ نيست. براي رسيدن به موفقيت‌هاي بزرگ نياز به تلاش زياد و كوشش و خطاهاي فراوان است. اما برخي از افراد تنها با يك بار تلاش و شكست خوردن، از ادامه مسير منصرف مي‌شوند و انگيزه خود را از دست مي‌دهند. آن‌ها با چند بار شكست خوردن به خود مي‌گويند كه من نمي‌توانم و دچار درماندگي مي‌شوند.

اما اين را بدانيد كه نمي‌توانم هيچ معنايي ندارد. براي رسيدن به دستاوردها و هدف‌هاي خود، تنها به يك برنامه مناسب و اراده بسيارقوي نياز داريد. شكست خوردن در اين مسير به معني نتوانستن نيست. با شكست، رشد مي‌كنيد و تجربه بيشتري براي رسيدن به خواسته‌هاي خود به دست مي‌آوريد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خودشناسي كليك كنيد.

4. من بدشانسم

شانس، يكي از مهم‌ترين عوامل در عدم رسيدن به موفقيت است. افرادي كه به شانس اعتقاد دارند، فكر مي‌كنند كه موفقيت به طور اتفاقي به دست مي‌آيد و بدون انجام هيچ كاري منتظر آن مي‌نشينند. اين باور دروغين غلط باعث مي‌شود كه افراد از تلاش كردن دست بكشند و زماني كه به موفقيت نمي‌رسند هم افكار منفي در مورد خود و ديگران پيدا كنند.

جمله بسيار زيبايي از لوئي پاستور وجود دارد كه مي‌گويد "شانس فقط به سراغ ذهن‌هاي آماده مي‌آيد". طبق اين جمله، زماني شانس معنا پيدا مي‌كند كه شما تلاش‌تان را كرده و براي رسيدن به موفقيت آماده باشيد. در اين صورت حتي مي‌توانيد موقعيت‌هاي بسيار ساده و كوچك را شناسايي كرده و از طريق آن‌ها به موفقيت‌هاي بسيار برسيد. همانطور كه امكان ماهي گرفتن در دريا بيشتر از يك جوي كوچك است، امكان رسيدن به موفقيت با يك ذهن آماده نيز بيشتر مي‌باشد و اين همان چيزي است كه شانس ناميده مي‌شود. در نيتجه يكي ديگر از 5 دروغي كه نبايد در مورد خودتان باور كنيد همين عامل شانس است.

5. من تنبلم

بسياري از افراد در انجام كارهايي كه به آن علاقه‌اي ندارند تنبلي مي‌كنند. اما اين مساله به اين معني نيست كه در همه شرايط و موقعيت‌ها تنبل باشند. در اكثر مواقع تنبلي به اين دليل است كه فرد كار و فعاليت مورد علاقه خود را پيدا نكرده است. كسي كه كار خود را دوست داشته باشد، براي انجام آن با انرژي بسيار فعاليت مي‌كند و حتي در صورت انجام ندادن كلافه و ناراحت مي‌شود. پس بهتر است به جاي قبول تنبل بودن خود، به دنبال كار مورد علاقه تان باشيد تا اشتباه بودن اين باور را متوجه شويد.

 

نكته آخر درباره 5 دروغي كه نبايد در مورد خودتان باور كنيد

متاسفانه بسياري از افراد اين باورهاي دروغين را در مورد خودشان مي‌پذيرند و تسليم آن‌ها مي‌شوند. در نتيجه امكان موفقيت و شكوفايي را از دست مي‌دهند. اما براي تغيير هيچوقت دير نيست. اينگونه باورها در دراز مدت در فكر انسان ريشه مي‌كند و براي از بين بردن آن به زمان، تمرين و جديت بسياري نياز است. اين باورهاي دروغ بايد با افكار مثبت جايگزين شوند. كمك گرفتن از روانشناس و افراد متخصص به شما كمك مي‌كند تا راحت تر بتوانيد اين باورها را تغيير دهيد. پس از تغيير اين باورها مي‌توانيد در مسير رسيدن به روياها و هدف‌هايتان قدم برداريد و زندگي شادتري داشته باشيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه  5 دروغي كه نبايد در مورد خودتان باور كنيد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : 5 دروغي كه نبايد در مورد خودتان باور كنيد كدام اند

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۵:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی