مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دوست يابي آنلاين يا دوستي اينترنتي چيست؟

همانطور كه از نام دوستي هاي مجازي معلوم است، اين ارتباطات در بستر اينترنت و شبكه‌هاي مجازي قرار دارد. ارتباطاتي كه باعث شده انسان‌ها با هر شرايط و در هر نقطه‌اي از دنيا، بتوانند دوستاني پيدا كنند و در پي آن روابطي را شكل دهند كه مهم‌ترين مسئله‌ي رابطه سالم، يعني شناخت تا حد زيادي در آن گم است و شناخت محدود به كلمات و تصاوير مي‌باشد. اما آيا اين شناخت براي دوستي كافي است؟

بايد بگوييم نه. انسان‌ها در فضاهاي مجازي خواه ناخواه واقعيات را به گونه‌اي كه وجود ندارند نشان مي‌دهند. افراد امكان كنترل و حتي ويرايش حرف‌ها و احساساتشان را در اين فضا دارند، اين باعث مي‌شود حقيقت به شكل غير واقعي در ذهن طرف مقابل به تصوير كشيده شود. اصيل بودن لازمه دوستي است و در اينگونه ارتباطات و دوستي هاي مجازي انسان‌ها مي‌توانند هركسي باشند. براي كسب اطلاعات بيشتر از اصيل بودن كليك كنيد.

 

دوست يابي آنلاين | معايب دوستي هاي آنلاين

ارتباطات آنلاين و دوستي هاي مجازي جدا از محاسن، معايب بسيار مهمي دارند كه بهتر است آن‌ها را در نظر بگيريد. برخي از معايب آن به شرح زير مي‌باشد:

1- به دليل بودن تعداد زيادي از افراد همفكر و همسن در اين فضا، ممكن است دوري از خانواده، انزوا و افسردگي را به بار بياورد. توصيه مي‌كنيم مقاله تأثير اپليكيشن هاي دوست يابي بر روابط اجتماعي را بخوانيد.

2- افراد در اين فضاها، معمولا خود ايده آل را ارائه مي‌دهند، ايده آلي كه مشخص نيست چقدر به واقعيات نزديك است.

3- افرادي كه دوست يابي آنلاين را انتخاب مي‌كنند، از حضور در دنياي واقعي منع شده يا با آن مشكل دارند. اين مسئله مي‌تواند دليلي براي وجود مشكلات و اختلالات روحي و رواني باشد.

4- اعتماد متقابل در اينگونه روابط معمولا مختل است. ممكن است افرادي كه مي‌بينيد با چندين نفر در ارتباط باشند و مقايسه‌ها و سوءظن‌ها در اينگونه آشنايي‌ها بسيار زياد است.

5- در دوستي‌هاي آنلاين، ابتدا دلبستگي ايجاد مي‌شود سپس آشنايي، اين دلبستگي باعث اختلال در شناخت كامل طرف مقابل شده و ممكن است واقعيات ناديده گرفته شود. مخصوصا اگر اين دلبستگي بين دو جنس مخالف و به قصد ازدواج باشد.

6- سكس چت و رابطه جنسي مجازي از ديگر معايب اين گونه ارتباطات است و افراد را از برقراري رابطه جنسي در چهارچوبي سالم و در دنياي واقعي باز مي‌دارد و مشكلات زيادي را به همراه دارد. براي اطلاع بيشتر از سكس چت كليك كنيد.

 

دزدي و كلاه‌برداري در دوستي هاي مجازي

افزايش روز افزون دسترسي به اينترنت و اپليكيشن‌هاي دوست يابي آنلاين، فرصت‌هايي را براي افرا سود جو فراهم كرده‌است تا از اين طريق جوانان را به راه‌هاي خلاف بكشانند و يا از آن‌ها دزدي و كلاه برداري كنند. دليل آن هم اين است كه اغلب روابط مجازي بسيار سخت قابل پيگيري هستند و يا افراد به دليل درگير شدن در مسائل عاطفي يا به خاطر ترس از آبرو، مشكلات پيش آمده را پيگيري نمي‌كنند. علاوه بر اين بسياري از گروه‌هاي خلافكار، از طريق ايجاد دوستي‌هاي مجازي با افراد و با استفاده از تله‌هاي تبليغاتي فريبكارانه آن‌ها را به سمت كارهاي خلاف و تشكيل باندهاي مختلف مي‌كشانند.

 

افزايش خيانت از معايب دوستي هاي مجازي

بسياري از زوجين به بهانه‌ي تنهايي، كمبودهاي عاطفي در زندگي مشترك، پر كردن اوقات فراغت و سرگرم شدن وارد روابط مجازي گسترده با افراد مي‌شوند كه اين روابط اغلب به روابط فرازناشويي كشيده مي‌شود و بستر خيانت را فراهم مي‌كند. ممكن است افراد به نوعي براي همدردي و يا دوستي ساده وارد رابطه با افراد در فضاي مجازي شوند و واقعا هم قصد خيانت نداشته‌باشند، اما اين مسئله اختلافات و مشكلات بسيار زيادي را در زندگي زوجين پديد مي‌آورد. در دوستي‌هاي مجازي افراد عيب‌هاي يكديگر را نمي‌بينند و شناخت كافي ندارند به همين دليل در ذهن خود از طرف مقابل فردي ايده‌آل مي‌سازند.

 

دوست يابي آنلاين | مزاياي دوستي هاي آنلاين

امكاني كه تكنولوژي براي افراد فراهم مي‌آورد، آشنايي با انسان‌هاي مختلف، فرهنگ‌هاي مختلف و تجربيات تازه ايست كه ممكن است به دليل بعد مسافت، امكان ارتباط حضوري وجود نداشته باشد. برخي از مزاياي دوستي‌هاي آنلاين به شرح زير مي‌باشد:

1- امكان پيدا كردن كساني كه علايق و نگاه به زندگي مشتركي با شما دارند.

2- به دليل وجود محدوديت‌هاي فرهنگي، امكان ارتباط و آشنايي نزديك پيش از ازدواج وجود ندارد و افراد مي‌توانند از اين طريق شناختي نسبي از هم پيدا كنند. اما اين ارتباط نبايد طولاني شود.

3- امكان انتخاب بين تعداد زيادي از افراد كه شبيه شما هستند وجود دارد.

 

اصول ايجاد رابطه عميق

دو اصل مهم براي ايجاد يك دوستي سالم و شناخت و دلبستگي درست وجود دارد كه معمولا در دوستي‌هاي آنلاين وجود ندارد؛ اصل مجاورت و اصل همزماني. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رابطه سالم كليك كنيد.

دوست يابي آنلاين | اصل مجاورت

اين اصل به شما مي‌گويد كه دو فرد، بر اساس قرار گرفتن در محيط مشترك و نزديكي از نظر موقعيت فيزيكي و مكاني، نسبت به يكديگر دلبستگي و تعلق خاطر پيدا مي‌كنند. مثل حضور در همسايگي، همكلاسي بودن در مدرسه يا دانشگاه و يا همكاري در محيط كار.

دوست يابي آنلاين | اصل همزماني

اين اصل كه تا حدودي وابسته به اصل مجاورت است، مي‌گويد كه دو فرد بايد به طور همزمان و در يك بازه زماني مشخص كنار هم قرار بگيرند. همزماني دو محرك باعث وابستگي مي‌شود. در واقع دو بعد مكان مشترك و زمان مشترك براي ايجاد تعلق لازم است.

 

اگر درگير دوستي هاي مجازي شديم چه كنيم؟

1. دوست يابي آنلاين | پنهان كاري را كنار بگذاريد

در صورتي كه درگير رابطه عاطفي با فردي در فضاي مجازي شده‌ايد، قبل از بروز آسيب‌‌ها و مشكلات موضوع را با خانواده خود در ميان بگذاريد. در صورتي كه والدين خبر داشته باشند بسياري از مشكلات و آسيب‌ها بروز پيدا نمي‌كند. ممكن است خانواده با تصميم شما براي ادامه رابطه مجازي مخالفت كند اما در صورتي كه اصرار و پافشاري شما را ببينند، مطمئنا فرصت‌هايي را براي شناخت بهتر از رابطه‌تان و طرف مقابل در نظر مي‌گيرند. در صورتي كه رابطه‌اي بي پايه و اساس و صرفا بر اساس سرگمي نباشد، مطمئنا هردو طرف موافق جدي شدن آن در بستر خانواده هستند و خانواده‌ها نيز اگر مشكلي نباشد استقبال مي‌كنند.

2. رابطه مجازي را به رابطه واقعي تبديل كنيد

در دوستي هاي مجازي فرصت شناخت واقعي و عميق افراد از يكديگر وجود ندارد. در صورتي كه قصد ادامه رابطه با فرد مقابل را داريد و به او علاقه‌مند شده‌ايد، بهتر است رابطه خود را وارد دنياي واقعي كنيد. البته واقعي كردن روابط به اين معني نيست كه خود را درگير روابط پنهاني و پر خطر كنيد بلكه بهتر است با آگاهي والدين و خانواده اين كار را انجام دهيد و براي شناخت بيشتر از يكديگر سر قرارهاي حضوري برويد. پيش از آن كه رابطه خود را رسمي كنيد پيشنهاد مي‌كنيم براي شناخت بيشتر و تصميم‌گيري عاقلانه‌تر از به مشاوره ازدواج مراجعه كنيد.

3. دوست يابي آنلاين | به صورت كامل اعتماد نكنيد

بهتر است در دوستي هاي مجازي به صورت كامل و به سرعت به افراد اعتماد نكنيد. تا وقتي آن‌ها در واقعيت ملاقات نكرده‌ايد و تا زماني كه به صورت حضوري با آن‌ها برخورد نداشته‌ايد، اعتماد نكنيد. افراد اغلب سعي مي‌كنند تصوير خوبي از خود ارائه دهند و اغلب به همان خوبي كه در فضاي مجازي نشان مي‌دهند نيستند. براي شناخت طرف مقابل مي‌توانيد از افراد با تجربه و دلسوز كمك بگيريد.

4. بيش از حد افشاگري نكنيد

بهتر است از افشا گري در روابط مجازي بپرهيزيد و اين رابطه را تنها به عنوان آشنايي اوليه در نظر بگيريد. در صورتي كه تمام زندگي خود را براي طرف مقابل بازگو كنيد، با عواقب بدي روبه رو خواهيد شد. او را وارد حريم خصوصي خود نكنيد و در مورد دارايي‌ها و مسائل زندگي به صورت دقيق صحبت نكنيد. تا زماني كه رابطه حالت رسمي نگرفته اطلاعات شخصي خود را رد  بدل نكنيد. اين اطلاعات كه شامل عكس‌ها و فيلم‌هاي شخصي نيز مي‌شوند، ممكن است براي سو استفاده ازشما مورد استفاده قرار بگيرند.

5. دوست يابي آنلاين | از طولاني كردن رابطه مجازي بپرهيزيد

در صورتي كه بعد از گذشت چند ماه از رابطه مجازي احساس مي‌كنيد خود و يا طرف مقابل رغبتي به ادامه رابطه در دنياي واقعي نداريد، بهتر است از رابطه خارج شويد. اغلب افراد حداكثر پس از 6 ماه براي رابطه خود تصميمات جدي‌تري مي‌گيرند؛ پس طولاني كردن رابطه مجازي بي‌معنا و تنها براي پر كردن وقت است. هر چه رابطه مجازي طولاني‌تر شود، وابستگي بيشتر مي‌شود و مشكلات بيشتري بروز پيدا مي‌كند.

 

سخن آخر

به دليل ناپايداري بيشتر در دوستي هاي مجازي ، بايد وابستگي خود را به اين فضاها كنترل كنيد. لازم است توانايي تنها بودن و لذت بردن از تنهايي خود را داشته باشيد و براي فرار از تنهايي، دل به تصميم‌ها و افراد اشتباه ندهيد. در اين زمينه مطالعه مقاله فرار از تنهايي اطلاعات مفيدي را در اختيارتان قرار مي‌دهد.

خودتان بهترين دوست خودتان باشيد تا بتوانيد مواقع لازم از تنهايي خود لذت ببريد. براي داشتن دوست خوب بايد تلاش كرده و نكاتي را رعايت كنيد. پيش از آن بررسي كنيد كه چرا يك دوست خوب نداريد. براي اطلاع بيشتر در زمينه دوست خوب كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دوست يابي آنلاين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : دوست يابي آنلاين | معايب و مزاياي دوستي هاي مجازي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دوست يابي آنلاين،
موضوع:
[ ۷ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۶:۲۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی