مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

 

دلايل تمايل افراد به رابطه با متاهل ها در جامعه

عوامل زيادي باعث گسترش تمايل به رابطه با متاهل‌ها در جامعه مي‌شود، ازجمله اين عوامل؛ افزايش مشكلات زوجين به دليل تضادها و پيچيدگي‌هاي زندگي، افزايش استرس‌هاي زندگي، گسترش تنوع و امكان روابط متعدد، تأثير رسانه‌ها و عادي سازي خيانت و روابط فرا زناشويي، گسترش روابط مجازي با افزايش دسترسي فضاي مجازي. جلوگيري از نفر سوم رابطه شدن بهترين درمان است.  براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نفر سوم رابطه بودن كليك كنيد.

با اين حال درمان آسيب‌هاي ناشي از نفر سوم بودن نيز ميسر مي‌باشد. اما عوامل زيادي در تمايل افراد در رابطه با فرد متاهل نقش دارد. به عبارتي اين افراد يك ميل نهفته در وارد شدن به روابط مثلثي دارند. از جمله:

1. كمبود اعتماد به نفس و احساس ناامني در تمايل به رابطه با متاهل ها

گرايش افراد به اين نوع روابط مي‌تواند دلايل بنيادي و ريشه در روابط ابتدايي و خانوادگي فرد داشته باشد. يكي از عواملي كه در گرايش به اين نوع روابط تاثيرگذار است، كمبود اعتماد به نفس و كمبود محبتي است كه از روابط كودكي فرد به وجود مي‌آيد. فردي كه به هر دليلي در خانواده توجه لازم و كافي را از والدين دريافت نكرده و روابط عاطفي قوي با پدر و مادر را ايجاد نكرده است، در بزرگسالي هم نوعي احساس ناامني در روابط را تجربه خواهد كرد. گاها والدين در دوره اي حضور فيزيكي يا روانشناختي كافي نداشته يا به طور ناخواسته به هر دليل (بيماري، جدايي، مشكلات، ناآگاهي و..) كودكان را تا حدي ناديده گرفته يا حمايت عاطفي كافي را براي آنان فراهم نمي‌كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اعتماد به نفس كليك كنيد.

2. احساس طرد شدگي و بي‌ارزشي در تمايل به رابطه با متاهل ها

در اين موارد كودكان با نوعي احساس طرد شدگي رشد مي‌كنند و به اين دليل كه احساس ايمني و محبت كافي را دريافت نكرده‌اند به طور ناخودآگاه در بزرگسالي هم ارزش كمتري براي خود در روابط قائل مي‌شوند و نياز بيشتري براي وابستگي شديد در روابط حس مي‌كنند. در اين موارد بيشتر اين احتمال وجود دارد كه اين افراد درگير روابطي شوند كه اولويت كمتري داشته باشند و وابستگي شديدي را در روابط تجربه كنند. از طرفي اين افراد به شدت دنبال پايگاه امني براي تكيه كردن هستند، و به دليل نيازهاي عاطفي شديد خيلي زود در اين نوع روابط درگير و وابسته مي‌شوند. شخصيت‌هاي وابسته ممكن است با وجود اذيت و آزار همچنان به ماندن در اين رابطه اصرار ورزند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلال شخصيت وابسته كليك كنيد.

3. مسائل زندگي و مشكلات مالي در رابطه با متاهل

در خيلي از موارد افرادي كه تمايل به رابطه با متاهل ها دارند، مشكلات زيادي از جمله مشكلات مالي، خانوادگي، يا احساس ناتواني در حل مسائل به تنهايي را تجربه مي‌كنند. نداشتن مهارت كافي در حل مسائل اين حس را در فرد ايجاد مي‌كند كه براي مقابله با مشكلات، نياز به شخصي دارد كه سنگيني بار آن را به دوش بكشد، خيلي از افراد متاهل براي آنكه بتوانند نفر سوم را در رابطه نگه دارند از نظر مالي، عاطفي و معنوي حمايت‌هاي زيادي مي‌كنند تا جايي كه نفر سوم احساس مي‌كند كه بدون او نمي‌تواند به زندگي ادامه دهد. اما با توجه به اينكه نفر سوم رابطه بودن با خود دردسرهاي زيادي به همراه مي‌آورد در واقع در طولاني مدت به مشكلات فرد افزوده مي‌شود. علاوه بر اين پيشنهاد مي‌كنيم مقاله دلايل خيانت به همسر را مطالعه كنيد.

4. تمايل به رابطه با متاهل ها به دليل جذابيت و تنوع طلبي 

رابطه با فرد متأهل براي هر دو طرف مي‌تواند در ابتدا جذابيت و تنوع زيادي به همراه داشته باشد. خيلي اوقات افرادي كه وارد اين روابط مي‌شوند، تا حد زيادي نياز به هيجان طلبي و تنوع طلبي شان برآورده مي‌شود. فرد متأهلي كه به هر دليل در رابطه خود دچار مشكل و سردي شده و دنبال راهي براي فرار از زندگي پر از مشكل خود است، اگر به هر دليل احساس تعهد و پايبندي كافي نداشته باشد مي‌تواند به سمت روابط با افراد خارج از خانواده كشيده شود.

همچنين براي فردي كه درگير در رابطه با فرد متاهل مي‌شود، مي‌تواند جذابيت و هيجان زيادي را به همراه داشته باشد. اگرچه بعد از مدت‌ها اين هيجان و تنوع ارزش خود را از دست داده، جذابيت ابتدايي كنار رفته و به تدريج آگاهي و هشياري افراد به موقعيت بيشتر مي‌شود.  و مشكلاتي كه اين روابط در زندگي افراد به وجود مي‌آورد بيشتر خود را نشان مي‌دهند.

5. ديدگاه روانكاوي درباره تمايل به رابطه با متاهل ها

بر اساس ديدگاه روانكاوي كودكان در سن 3 تا 5 سالگي نسبت به والد جنس مخالف خود احساس عشق و تمايل جنسي پيدا مي‌كنند. اين دوره كه نام عقده اديپ شناخته مي‌شود بر روابط فرد در دوران بزرگسالي تاثير به سزايي دارد. شخصي كه دوره اديپال خود را به درستي نگذرانده است ممكن است در بزرگسالي دچار اختلالات جنسي شود. براي كسب اطلاع از اختلالات جنسي كليك كنيد.

در افرادي كه تمايل به ايجاد روابط سه نفره دارند ريشه‌هايي از حل ناقص عقده اديپ در آن‌ها ديده مي‌شود. روان درماني و مشاوره رواشناسي از جمله درمان‌هايي هستند كه مي‌توانند ريشه‌هاي ميل افراد را پيدا كنند و آگاهي را در فرد بالا ببرند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد روان درماني كليك كنيد.

عواقب عدم درمان تمايل به رابطه با متاهل‌ها

به هر حال خيلي از افراد به دلايل مختلف و با شرايط پيچيده‌اي درگير چنين روابطي مي‌شوند و عموما وابستگي كه ايجاد مي‌شود، چنان زياد است كه رها شدن از مشكلات يا كنار گذاشتن رابطه براي فرد خيلي مشكل مي‌شود. ممكن است افراد تا مدت‌هاي زيادي با مسايل حل نشده دست به گريبان شوند، اما نكته حايز اهميت اين است كه نسبت به موقعيت موجود و دلايل به وجود آورده آن به حد كافي بينش و آگاهي پيدا كنيم، و مهارت كافي براي مواجهه و مقابله با مشكل را پيدا كنيم. جدايي خود تصميمي سخت و دشوار است، شكست عشقي و درمان شكست عشقي خود مسائلي هستند كه فرد براي كاهش آسيب بايد در نظر داشته باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شكست عشقي و درمان شكست عشقي كليك كنيد.

راه حل چيست؟

براي درمان اين مشكل مي‌توانيد از انواع روش‌هاي روانكاوي و روان درماني استفاده كنيد. همچنين در روش‌هاي رفتار درماني شناختي و روانكاوي روانشناس و متخصص ابتدا با بررسي علل بروز مشكلات و ريشه‌ي تمايل به رابطه با متاهل ها به تغيير باورها و افكار فرد مبتني بر احساس بي‌ارزشي، تنوع طلبي جنسي و يا آسيب‌هاي دوران كودكي مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روانكاوي كليك كنيد.

علاوه بر اين براي حل مشكلات بين زوجين، درگيري آن‌ها با مسئله خيانت و تمايل يكي از طرفين به رابطه با افراد متاهل مشاوره خيانت به شما براي روشن شدن مسيرتان كمك زيادي خواهد كرد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشكلات زوجين و زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تمايل به رابطه با متاهل ها | علل پنهان در ناخودآگاه

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۸:۱۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی