مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

زيبايي | از معيارهاي اشتباه ازدواج

همه‌ي انسان‌ها زيبايي را دوست دارند و به سمت افراد زيبا جذب مي‌شوند. اما اگر ملاك زيبايي براي ازدواج بيش از حد باشد و يا فرد تنها به اين معيار براي ازدواج بسنده كند، چندان منطقي نيست. بهتر است يك ليست براي خود درست كرده و معيارهاي خود را براي انتخاب همسر مشخص كنيد. سپس اين معيار‌ها را اولويت بندي كنيد و ببينيد كه چه معيارهايي برايتان از زيبايي مهم‌تر مي‌باشد.

آيا مي‌توانيد از برخي از معيارهاي خود به خاطر زيبايي چشم پوشي كنيد؟ اگر فرد مورد نظر شما زيبا نبود، باز هم در نظرتان انسان خوبي مي‌شد؟ با طرح كردن اينگونه سوالات مي‌توانيد تشخيص اشتباه بودن ملاك خود را بدهيد. همچنين به اين نكته نيز توجه داشته‌باشيد كه زيبايي چهره و اندام هيچ‌گاه پايدار نيست و با كهولت سن و يا اتفاقات ناگوار از بين مي‌رود. پيشنهاد مي‌كنيم براي درك بهتر اين مسئله به مقاله اهميت زيبايي در ازدواج مراجعه كنيد.

 

موقعيت اجتماعي

در نظر گرفتن موقعيت اجتماعي به صورت صرف از معيارهاي اشتباه انتخاب همسر است و احتمال شكست در زندگي مشترك را افزايش مي‌دهد. موقعيت‌هاي اجتماعي بالا مي‌توانند نقاط ضعف افراد را بپوشانند و در نتيجه انتخاب همسر با مشكل مواجه مي‌شود. توجه داشته باشيد كه موقعيت اجتماعي يك فرد ربطي به ويژگي‌هاي شخصيتي او ندارد. در نهايت شما بايد با شخصيت آن فرد زندگي كنيد و موقعيت اجتماعي در زندگي مشترك نقش چنداني ندارد.

 

عشق بيش از حد از معيارهاي اشتباه ازدواج

عشق يكي از مهم‌ترين موارد براي شروع ازدواج است ولي شرط كافي نيست. عشق باعث افزايش شدت هيجانات و احساسات مي‌شود و در اين صورت فرد نمي‌تواند نقاط ضعف فرد مقابل خود را به خوبي ببيند و در نتيجه براي تصميم گيري صحيح با مشكل مواجه مي‌شود. فرد عاشق، دنيا را از پشت يك عينك نگاه مي‌كند و عينك باعث مي‌شود كه همه چيز زيبا‌تر از آن چه كه هست به نظر بيايد. اما شما هميشه در اين وضعيت نمي‌مانيد و روزي با مشكل مواجه مي‌شويد. اگر ملاك‌تان براي ازدواج تنها عشق است، مدتي از رابطه‌تان فاصله بگيريد تا بهتر بتوانيد تصميم گيري كنيد. از طرفي بسياري از افراد وابستگي و شور و هيجان افراطي را با عشق اشتباه مي‌گيرند.

 

معيار اشتباه احساس تنهايي براي ازدواج

احساس تنهايي نيز يكي از مهم‌ترين معيارهاي اشتباه ازدواج است. احساس تنهايي بسيار طاقت فرسا است اما با روش‌هاي ديگري نيز قابل رفع مي‌باشد. شما مي‌توانيد احساس تنهايي خود را با معاشرت بيش‌تر با دوستان تان از بين ببريد. اما اگر صرفا به اين دليل ازدواج كنيد، به مرور با مشكل مواجه مي‌شويد و احساس تنهايي تان نيز افزايش پيدا مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج به خاطر فرار از تنهايي كليك كنيد.

 

شكست عاطفي و بحران‌هاي روحي

در زندگي همه افراد، بحران‌هاي روحي و عاطفي به وجود مي‌آيد. اين بحران‌ها مي‌توانند شرايط زندگي را بسيار سخت كنند. از اين بحران‌ها مي‌توان به از دست دادن عزيزان، شكست عشقي، از دست دادن كار، بيماري و غيره اشاره كرد. در اين شرايط معمولا افراد به دنبال يك همدم مي‌گردند تا مشكلات و غم‌هاي خود را با او در ميان بگذارند. اما اين شرايط براي تصميم گيري‌هاي مهمي همچون انتخاب همسر مناسب نمي‌باشد و مشكلات زيادي را با خود به همراه دارد. ممكن است كه پس از عبور از بحران، از انتخاب خود پشيمان شويد. 

 

هيجان و خوشي زياد از معيارهاي اشتباه ازدواج

ممكن است كه شما در يك مهماني با فردي آشنا شويد كه با او به شما بسيار خوش گذشته است. بسياري از افراد در اين شرايط فكر مي‌كنند كه فرد مورد نظر خود را براي ازدواج پيدا كرده‌اند. اما توجه داشته باشيد كه در هنگام سرخوشي و هيجان بالا، مغز به درستي كار نمي‌كند و امكان بروز خطا و اشتباه در تصميم گيري افزايش پيدا مي‌كند. اگر رابطه تان با اين فرد هنوز جدي نشده‌است، اندكي دست نگه داريد تا هيجان تان فروكش كند. در اين شرايط بهتر مي‌توانيد براي انتخاب همسر تصميم گيري كنيد. توصيه مي‌كنيم مقاله انتخاب همسر مناسب را نيز مطالعه كنيد.

 

ازدواج به خاطر حرف ديگران

بسياري از افراد فقط بر مبناي حرف ديگران و يا به اصطلاح (كم كردن روي ديگران) تصميم به ازدواج مي‌گيرند و همسر خود را نيز بر اين اساس انتخاب مي‌كنند. مثلا همسري انتخاب مي‌كنند كه موقعيت اجتماعي يا مالي بسيار خوبي داشته باشد تا تحسين ديگران را برانگيزند و يا روي اطرافيان خود را كم كنند. وقتي كه فردي بر اين اساس همسر خود را انتخاب مي‌كند، به ساير ويژگي‌هاي شخصيتي آن فرد توجهي نشان نمي‌دهد و در نتيجه با مشكلاتي در زندگي مشترك مواجه مي‌شوند.

 

عجله كردن در انتخاب همسر

بسياري از مواقع وجود دارد كه افراد فكر مي‌كنند بايد هرچه سريع‌تر ازدواج كنند. مثلا شخصي كوچك‌ترين فرد مجرد خانواده است و پدر و مادر او اصرار دارند كه هرچه سريع‌تر ازدواجش را ببينند. و يا اينكه سن فرد بالا رفته است و هنوز مجرد مانده. در اين شرايط فرد احساس اضطرار و اضطراب مي‌كند و بدون فكر تن به ازدواج مي‌دهد. اما هيچ يك از شرايط اضطراري نبايد باعث ازدواج بدون فكر شوند. چرا كه در اين صورت با مشكلات بيشتري در زندگي مشترك مواجه مي‌شويد. در اين زمينه مقاله ازدواج موفق مي‌تواند مفيد باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : معيارهاي اشتباه ازدواج | معيارهاي اشتباه در انتخاب شريك زندگي كدام‌اند؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: معيارهاي اشتباه ازدواج،
موضوع:
[ ۸ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۰۰:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی