مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ويژگي والدين سمي 

اغلب والدين به دنبال داشتن فرزندان سالم مي‌باشند و هرگز نمي‌خواهند كه به طورعمد آسيبي به آن‌ها برسانند. در واقع در اكثر موارد پدر و مادرها ناخواسته به سبك‌هاي تربيتي غلط روي مي‌آورند. ما در ادامه به اشتباهات بسيار مهمي كه مي‌توانند روحيه فرزندان را به طور جدي تحت تاثير قرار دهند و به آن‌ها آسيب جدي برساند، پرداخته ايم. اين ويژگي‌ها مواردي هستند كه مي‌توانند همچون سمي مهلك روان فرزندان را بيازارند. 
براي آگاهي بيشتر در زمينه اشتباهات تربيتي والدين و آموزش پدر و مادر بودن كليك كنيد.

سركوب كردن هيجانات فرزندان از ويژگي‌هاي والدين سمي

تجربه سالم و به موقع هيجانات در سلامت رواني افراد نقش بسيار مهمي دارد. همه انسان‌ها به طور طبيعي در موقعيت‌هاي مختلف هيجان‌هاي متفاوتي نظير خشم، اندوه، شادي، نفرت و... را تجربه مي‌كنند. هيچكدام از اين احساسات به خودي خود امري منفي نيستند بلكه نحوه ابراز آن‌ها مي‌باشد كه مي‌تواند به شيوه نادرستي صورت بگيرد.

بسياري از والدين با ايجاد فضايي خشك و بي‌روح در خانواده اجازه تجربه هيجانات را به فرزندان خود نمي‌دهند. اين مسئله باعث مي‌شود كه آن‌ها در اغلب موارد احساسات خود را سركوب كرده و درنتيجه نتوانند شيوه صحيح ابراز آن‌ها را بياموزند. در نهايت زندگي در اين فضا باعث مي‌شود كه افراد در برابر اختلالات هيجاني نظير اضطراب و افسردگي بسيار آسيب‌پذير شده و بيش از ديگران به آن‌ها دچار شوند. 

براي جلوگيري از والدين سمي لازم است كه بتوانيد همدلي بيشتري با فرزندان خود داشته باشيد. هنگامي كه فرزندمان دستخوش احساسات مختلفي مي‌شود، به او اجازه دهيد كه اين عواطف را با شما در ميان بگذارند و به شيوه سالمي آن‌ها را تجربه كند. همچنين لازم است به جاي ايستادن در مقابل هيجانات منفي فرزندان نحوه مديريت كردن آن را به آن‌ها بياموزيد. اگر فكر مي كنيد خود ناراحتي و مشكلي داريد، براي آن به دنبال راه حل باشيد. براي اطلاه از آثار افسردگي مادر و افسردگي پدر كليك كنيد.

راهبردهاي مقابله‌اي غلط در مواجهه با تعارض‌ها

برخي والدين انتظار دارند كه فرزندان هميشه مطيع آن‌ها باشند و نمي‌توانند اختلافات و تعارضات را تحمل كنند. اين امر باعث مي‌شود كه هنگام مواجهه با اين موقعيت‌ها راهبردهاي مقابله‌اي غلطي را اتخاذ كنيد. از جمله اين راهبردها مي‌توان به قهر كردن و دعواهاي بي سرانجام اشاره كرد. قهر كردن به خصوص در زماني كه فرزند شما دوران كودكي خود را مي‌گذراند مي‌تواند بسيار آسيب‌زا باشد. در واقع كودكان در اين شرايط احساس طرد شدگي مي‌كنند و ممكن است ترس از دست دادن تا سال‌هاي آتي همچنان همراه آن‌ها باقي بماند. 

در نتيجه بايد تلاش كنيد تا با مهارت‌هاي گفت‌وگوي سالم آشنا شويد و هنگام درگير شدن در موقعيت‌هاي متعارض به درستي با فرزندان خود صحبت كرده و شيوه‌هاي صحيح حل مسئله را بياموزيد. اگر در اين زمينه با مشكل مواجه هستيد مراجعه به يك روانشناس متخصص در حيطه خانواده مي‌تواند به ميزان بسزايي به شما كمك كند. 

براي شناخت بيشتر در زمينه والدين كنترل گر و مشاوره خانواده كليك كنيد.

داشتن انتظارات غير واقع بينانه از فرزندان از ويژگي‌هاي والدين سمي

والدين سمي اغلب انتظارات غير واقع بينانه‌اي از فرزندان خود دارند. اكثر آن‌ها بر اين عقيده‌اند كه كودكان مديون آن‌ها هستند. بنابراين بايد هميشه در خدمت آن‌ها باشند. اين والدين نه تنها براي رسيدگي به فرزندان، برنامه خاصي ندارند، بلكه هميشه انتظار دارند كه فرزندان هميشه در دسترسشان بوده و نيازهاي آن‌ها را رفع كنند. اين در حالي است كه والدين سالم برعكس اين افراد، تلاش مي‌كنند تا براي فرزندانشان سكوهاي پرش و لحظه‌ها و فرصت‌هاي مناسب مختلفي خلق كنند.  

آسيب زدن به حد و مرزهاي ارتباطي

والدين سمي اغلب در خصوصي‌ترين مسائل فرزندان دخالت مي‌كنند و هيچ حد و مرز يا حريم خصوصي براي آن‌ها قائل نيستند. اين موضوع به خصوص زماني كه فرزندان به دوران نوجواني مي‌رسند بيش از هر زمان ديگري مي‌تواند مسئله ساز شود چرا كه افراد در دوران نوجواني نياز بيشتري به استقلال دارند و مي‌خواهند هويت منحصر به فردي را براي خود تعريف كنند. دخالت‌هاي بيش از حد و افراطي والدين باعث مي‌شود كه فرزندان استقلال خود را در خطر ببينند و بيش از پيش با والدين خود مخالفت كنند. 

براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه والدين خودشيفته كليك كنيد.

داشتن سبك فرزند پروري مستبدانه

بسياري از والدين اقتدار را با استبداد اشتباه مي‌گيرند. در حالي كه آنچه در تربيت فرزندان بسيار اهميت دارد مقتدر بودن والدين است. تفاوت اين دو سبك اين است كه والدين مستبد براي آن كه فرزندان خود را به مسيردرستي هدايت كنند دائما از زورگويي استفاده مي‌كنند و نمي‌توانند ارتباط صميمانه‌اي با كودكان خود برقرار كنند. در حالي كه والدين مقتر در عين حال كه كنترل اوضاع را به دست دارند مي‌توانند ارتباط صحيح و درستي با فرزندان خود برقرار كنند و در واقع اين امر مانع عشق ورزي و محبت در بين آن‌ها نمي‌شود. 

براي آشنايي بيشتر با اين سبك هاي فرزندپروري كليك كنيد. 

بي‌توجهي به نظرات و ايده‌هاي فرزندان از ويژگي‌هاي والدين سمي

يكي از جنبه‌هاي رشدي كه والدين در برابر آن وظيفه سنگيني دارند، رشد شناختي و فكري فرزندان است. والدين وظيفه دارند شيوه درست فكر كردن را به فرزندان بياموزند و آن‌ها را با تفكر انتقادي آشنا سازند. با اين حال بسياري از پدر و مادرها به طور ناخواسته دائما مي‌خواهند كه فرزندان مقلد آن‌ها باشند و نظرات و سليقه‌هايي مشابه آن‌ها داشته باشند.

به همين خاطر نمي‌توانند به نظرات و ايده‌هاي متفاوت فرزندان خود احترام بگذارند. در حالي كه والدين در مسير تربيت فرزندان بايد ايده‌هاي مختلف آن‌ها را بشنوند و به او اجازه دهند تا به درستي آن‌ها را بيان كند. اين كار به پرورش خلاقيت و استقلال او كمك بسياري مي‌كند. اين بي توجهي ها در خانواده هايي كه دچار اعتياد هستند، بيشتر ديده مي شود. براي اطلاع از ساير آثار مخرب اعتياد پدر و مادر كليك كنيد.

دنبال كردن روياهاي خود به واسطه فرزندان 

والدين سمي اغلب فرزند خود را وسيله‌اي براي رسيدن به آرزوهاي خود قرار مي‌دهند. اين امر باعث مي‌شود كه تمام علاقه مندي‌هاي او را ناديده بگيرند و دائما تلاش كنند كه مسير دلخواه خود را براي فرزندشان انتخاب كنند. در حالي كه اين كار انگيزه‌هاي دروني فرزند شما را از بين مي‌برد و باعث مي‌شود كه او در آينده رضايت‌ كافي از زندگي خود نداشته باشد. معمولا اين كار با پرخاشگري و دعوا ميان والدين همراه است. براي اطلاع تاثير دعواي والدين و پرخاشگري والدين كليك كنيد.

 

احساسات از كودكي تا بزرگسالي

والدين سمي تا مدت ها تاثير خود را با فرد به همراه دارند. آن ها حتي بعد از مرگ نيز هنوز هم اين قدرت را دارند كه بر فرزندانشان تاثير بگذارند و آن ها در كنترل خود در آورند. بنابراين با بزرگ شدن و ازدواج نيز احساسات منفي به همراه آن ها خواهد بود. احساساتي كه بدون التيام آن ها نمي توان به آرامش رسيد. براي اطلاع از روش هاي درمان خشم از پدر و مادر كليك كنيد.

سخن آخر 

اگر روابط شما و فرزندتان آن‌طور كه دوست داريد پيش نمي‌رود و دائما دچار تعارض‌ها و اختلافات مختلف مي‌شويد، اين فرض را در نظر بگيريد كه شايد در سبك‌هاي تربيتي خود دچار اشكالاتي مي‌باشيد و ممكن است با اصلاح آن‌ها بتوانيد رضايت بيشتري را تجربه كنيد. مراجعه به يك روانشناس خانواده به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به شناخت بيشتري در اين زمينه برسيد و بتوانيد روابط خود را از نو بسازيد. هرچه زودتر براي دريافت مشاوره اقدام كنيد بيشتر مي‌توانيد از آسيب‌هاي رواني جدي در آينده پيشگيري كنيد. توصيه مي كنيم مقاله تنفر از فرزند را نيز مطالعه نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه والدين سمي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : والدين سمي | ويژگي هاي والدين سمي را از خود دور كنيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: والدين سمي،
موضوع:
[ ۸ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۱۷:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی