مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

صداقت چيست و چه اهميتي در زندگي دارد؟

صداقت بالاترين سطح كيفيت در شخصيت انسان است؛ در واقع تعهدي منطقي بين رفتار و روابط اجتماعي است. صداقت براي داشتن يك زندگي موفق بسيار ضروري است. شخصي كه صادق است از تنش و درگيري به دور است و زندگي طولاني‌تري دارد. در صورتي كه فرد مطمئن باشد  درباره تعهدات و وعده‌هايش با مردم صادقانه رفتار كرده، در مورد نتايج آن‌ها نگراني و استرس ندارد.

اگر درباره حرف‌هايش شك و ترديد داشته باشد و حقيقت درون آن‌ها را پنهان كند، تنش، نگراني، استرس و اضطراب كه علت اصلي انواع اختلالات است را تجربه خواهد كرد. همچنين صداقت داشتن از آن جايي اهميت مي‌يابد كه منجر به بهبود مهارت‌هاي ارتباطي و محبوب شدن مي‌شود. شما با خودشناسي بهتر مي توانيد فردي صادق باشيد، براي اطلاع از راه هاي خودشناسي كليك كنيد.

 

صداقت در زندگي | اگر همه مردم صادق بودند چه مي شد؟

در صورتي كه همه افراد در زندگي خود صداقت داشته‌باشند، اتفاقات زير حاصل مي‌شوند:

  • به دليل صداقت مردم و احساس وظيفه شناسي و تعهد در كارها، هيچ فسادي وجود نخواهد داشت.
  • افراد صادق كمتر تحت تاثير فشار هستند و به تبع آن كمتر مستعد ابتلا به بيماري‌هاي ناشي از استرس و تنش رواني خواهند بود. همچنين سطح سلامت رواني افراد بالاتر مي‌رود.
  • صداقت در وظيفه، فداكاري و بهره‌وري در شغل و تجارت افزايش پيدا مي‌كند. افزايش بهره وري منجر به توسعه اقتصادي بيشتر و ثبات مالي بيشتر است.
  • صداقت در امور شخصي به ايجاد روابط قوي كمك مي‌كند. رابطه‌اي كه بر پايه صداقت بنا شده باشد بسيار مستحكم خواهد بود و عدم مشكل در روابط، باعث سلامت اجتماعي و محيطي شاد مي‌شود. در اين زمينه مطالعه مقاله سلامت اجتماعي مي‌تواند مفيد باشد.
  • صداقت يك رهبر، فرصت‌هاي بيشتري براي پيروان او ايجاد كرده و باعث شكل گيري اعتماد مي‌شود.

 

اگر همه مردم دروغگو باشند چه اتفاقي مي افتد؟

پيامدهايي كه دروغگويي افراد جامعه باعث بروز آن‌ها مي‌شوند، شامل موارد زير است:

_به دليل خود خواهي و منفعت طلبي افراد، فساد به طور افسار گسيخته افزايش پيدا مي‌كند.

_استرس زياد ناشي از شك و ترديد در روابط و تجارت و به تبع آن مشكلات شديد روانشناختي و جسمي افزايش مي‌يابد. دروغگويي سلامت روان افراد را به خطر مي‌اندازد.

_افراد دروغگو، تنها براي كسب درآمد خود كار مي‌كنند و در مورد مسئوليت‌هاي اجتماعي و كار تيمي و توسعه محيط خود فكر نمي‌كنند. فقرا، فقيرتر و ثروتمندان، ثروتمند‌تر مي‌شوند.

_اگر مردم راستگو نباشند، روابط دوستي طولاني مدت وجود نخواهد داشت. افزايش كينه، دشمني، خيانت و طلاق باعث رشد ميزان پرونده‌هاي دادگاهي، كار پليس و جرم و جنايت مي‌شود.

_در صورتي كه رهبران صادق نباشند، تنها به سود شخصي خود و منافع خود فكر كرده و توسعه ملي و رفاه ديگران براي آن‌ها اهميت نخواهد داشت.

_دروغگويي پيامدهاي زيادي را در زندگي مشترك و روابط زناشويي به وجود مي‌آورد و گاهي منجر به بروز اختلافات و جدايي مي‌شود. پيشنهاد مي‌كنيم در اين زمينه مقاله دروغ گفتن به همسر را مطالعه كنيد.

 

آزمون صداقت

اگر مي‌خواهيد قدرت صداقت را ببينيد، با افراد راستگو بدون هيچ استراتژي و برنامه‌ريزي و فقط با قلبتان معامله كنيد. مردم راستگو شما را جذب مي‌كنند؛ اگر يك تاجر راستگو و درست كار هستيد، مشتري‌هاي راستگو را جذب خواهيد كرد و كسب و كار شما توسعه پيدا مي‌كند. اگر در روابط صادق باشيد، دوستاني رو راست پيدا مي‌كنيد.

البته ممكن است تمام اطرافيان شما دروغگوياني ماهر باشند و شما نيز قادر به تشخيص آن‌ها نباشيد، اما اين تصميم خودتان است كه كدام راه را برمي‌گزينيد و به مرور زمان نيز افرادي همانند خود را به زندگي خود جذب مي‌كنيد. براي اطلاع از نشانه هاي آدم دروغگو كليك كنيد.

 

صداقت در مقابل دروغگويي

اهميت صداقت در زندگي ممكن است درست باشد كه شما مي‌توانيد با دروغگويي ثروتمند و پرطرفدار شويد اما دير يا زود، در يك روز يا يك ثانيه از بالا به پايين سقوط خواهيد كرد. حتي اگر يك بار دروغ بگوييد، تمام صداقت شما زير سوال مي‌رود. هزاران نمونه از افراد ناسالم هستند كه با اتهام فساد، پرونده‌هاي قضايي و جنايي يا ورشكستگي مواجه شده‌اند. تمام شهرت و قدرت آن‌ها در يك ثانيه از بين رفته است و در ليست افراد منفور قرار گرفته‌اند.

صداقت در طول زمان مردم را در جنبه‌هاي مختلف زندگي آزمايش مي‌كند. اين ديگر بستگي به شما دارد كه چقدر قدرت داريد براي راستگو ماندن و داشتن صداقت در زندگي تلاش كنيد. هميشه صداقت پيروز بوده‌است و اين حقيقتي است كه ديروز، امروز و فردا هم باقي خواهد ماند. صداقت با رك گويي نيز تفاوت دارد، براي اطلاع از اين تفاوت ها مقاله رك گويي را مطالعه نماييد.

 

افزايش صداقت در زندگي

ممكن است هميشه راستگو بودن كار دشواري به نظر برسد؛ اما همين كه چند بار صداقت را در زندگي خود به كار ببريد آثار آن را در سلامت روان مشاهده مي‌كنيد. گفتن حقيقت مي‌تواند از بسياري آسيب‌ها جلوگيري كند. موضوع ديگري كه مطرح مي‌شود اين است كه برخي افراد حتي در مورد كوچك‌ترين مسائل صداقت ندارند و به صورت ناخودآگاه دروغ مي‌گويند.

در واقع دروغگويي به صورت يك عادت رفتاري مخرب، جزئي از شخصيت آن‌ها شده و قادر به ترك آن نيستند. در اين زمينه پيشنهاد مي‌كنيم اگر خود و يا نزديكانتان دچار مشكل هستيد براي حفظ روان و بهبود كيفيت زندگي از مشاوره روانشناسي استفاده كنيد. مشاور با ريشه‌يابي و ارائه تكنيك‌هاي مختلف به شما كمك مي‌كند تا صداقت را در زندگي خود افزايش دهيد.

 

كلام آخر

با افراد صادقانه رفتار كنيد تا دوستان، مشتريان و شريك عاطفي روراست و درست كاري پيدا كنيد. مي‌دانيم كه افراد راستگو همه جا هستند اما دوست ندارند كه خود را در معرض عموم به نمايش بگذارند. در صورتي كه افراد دروغگو هميشه سعي مي‌كنند كه نشان دهند بسيار درست كار هستند. مراقب باشيد و فقط از زندگي لذت ببريد. لازم است باور داشته باشيد كه خداي شما همه چيز را مي‌بيند.

 

سؤالات متداول درباره صداقت در زندگي

صداقت چيست؟

زماني كه هيچ گونه تعارضي بين رفتار، الفاظ، اعمال و افكار فرد وجود نداشته‌باشد صداقت در وجود او معنا پيدا مي‌كند. اين صفت لازم است تا ابتدا در ذهن و روان افراد پذيرفته شود تا بتواند آن را در برابر ديگران بروز دهد.

انواع صداقت كدام‌اند؟

صداقت در گفتار، صداقت در نيت و هدف، صداقت در رفتار و اعمال، صداقت عاطفي، صداقت در مورد گذشته، حال و آينده از انواع صداقت در زندگي هستند.

براي دريافت مشاوره در زمينه اصلاح رفتار و روابط مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : اهميت صداقت در زندگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اهميت صداقت در زندگي،
موضوع:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۵:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی