مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

چرا والدين دعوا مي‌كنند؟

دعواي پدر و مادر مي‌تواند دلايل متعددي داشته باشد. مسائل مالي، فشار كاري، تفاوت در رفتار با فرزندان و دخالت خانواده‌ها برخي از دلايل اختلاف و درگيري والدين است. اما اصلي‌ترين دليل دعوا، ناتواني والدين در مهارت حل مسئله است. نداشتن مهارت حل مسئله باعث مي‌شود بدترين راه، يعني دعوا را انتخاب كنند. ترك خانه توسط يكي از والدين، كتك كاري يا شكستن لوازم منزل در نتيجۀ درگيري ممكن است، اتفاق بيافتد. براي كسب اطلاع بيشتر از اختلافات و مشكلات خانوادگي كليك كنيد.

خيلي از فرزندان، خود را دليل دعواي والدين مي‌دانند. مخصوصا وقتي به طور مستقيم درگيري درباره آن‌ها باشد. احساس گناه از اينكه آيا «من باعث دعواي والدين شدم» «آيا وجود من براي آن‌ها دردسر ساز است؟» آن‌ها را آزرده مي‌كند و سلامت روانشان را تخت تأثير قرار مي‌دهد.

در مقابل دعواي پدر و مادر چه كنيم ؟

راهكارهاي زير به شما كمك مي‌كنند تا هنگام مواجهه با دعواها و كشمكش‌هاي والدين، در وهله اول از خود محافظت كنيد و سپس بهترين واكنش را از خود بروز دهيد.

1. با دعواي پدر و مادر چه كنيم | صبور باشيد

ممكن است وقتي والدين عصباني مي‌شوند حرف‌هايي به زبان بياورند كه دوست نداريد بشنويد. لازم است بدانيد انسان‌ها هنگام عصبانيت ممكن است هر حرفي بزنند كه شايد خيلي از آن‌ها حرف دلشان نباشد. به همين دليل ممكن است مدتي بعد با يكديگر آشتي كنند و از حرف‌هاي خود پشيمان شوند. بنابراين توجه داشته‌باشيد كه شما بر دعواي آن‌ها كنترلي نداريد اولين كار در هنگام عصبانيت والدين، صبر كردن و منتظر ماندن است.

2. با دعواي پدر و مادر چه كنيم | هرگز وارد دعوا نشويد

در دعواي والدين دخالت نكنيد. آن‌ها به هزار دليل ممكن است با هم درگير شوند و دليل دعواي آن‌ها صرفا شما نيستيد. سعي كنيد خود را به كاري مشغول كنيد تا دعواي آن‌ها تمام شود. حتي اگر حرف‌هاي بدي شنيديد، سعي كنيد آرامش خود را حفظ كنيد و با آن‌ها جر و بحث نكنيد. دو انسان عصباني بهتر از 3 نفر است.

3. با دعواي والدين چه كنيم | از آسيب ديدن والدين جلوگيري كنيد

اگر والدين در حال كتك زدن يا پرت كردن وسايل به سمت همديگر هستند يا يكي از آن‌ها به ديگري آسيب مي‌زند، سعي كنيد با يك بزرگتر يا فرد ديگري اين مسئله را در ميان بگذاريد. تا جايي كه به كسي آسيبي نرسد وارد دعوا نشويد اما در صورت مشاهده زد و خورد، در صورتي كه مي‌دانيد به شما آسيبي نمي‌رسد از آن‌ها بخواهيد آرامش خود را حفظ كنند. در غير اين صورت با فرد ديگري تماس بگيريد يا بعد از دعوا از مشاور مدرسه يا بزرگتر‌ها براي صحبت با والدينتان كمك بخواهيد.

4. با دعواي والدين چه كنيم | وقتي والدين آرام هستند با آن‌ها صحبت كنيد

بعد از تمام شدن دعواي والدين سعي كنيد با آن‌ها صحبت كنيد؛ احساستتان در مورد دعواهاي آن‌ها را بيان كنيد و به آن‌ها بفهمانيد كه دعواي آن‌ها موجب رنجش شما و بروز احساسات آزار دهنده مي‌شود. از آن‌ها بخواهيد به خاطر خودشان هم كه شده به فكر راه‌حل مشكلات باشند. دعوا و جر و بحث اتفاق طبيعي براي پدر و مادرها است. حتي مي‌تواند راهي براي تخليه احساسات درونشان باشد. اما بسيار اهميت دارد كه خانواده مشكلات و احساسات خود را قبل از اينكه به مرحله دعوا برسد با هم در ميان بگذارند و به حل سازگارانه‌ي مسائل بپردازند. در اين زمينه پيشنهاد مي‌كنيم مقاله نحوه بيان درخواست از والدين را نيز مطالعه كنيد.

5. با دعواي پدر و مادر چه كنيم | درباره احساساتتان با هم صحبت كنيد

اجازه دهيد والدين نيز احساساتشان را با شما در ميان بگذارند. والدين بايد ياد بگيرند احساسات خود را بيان كنند و شما با انجام اين كار مي‌توانيد به آن‌ها ياد بدهيد كه چگونه مي‌شود انسان‌ها حرف‌هاي درونشان را به آرامي با هم در ميان بگذارند. اگر با شما صحبت نمي‌كنند به آن‌ها پيشنهاد دهيد براي حل مسائلشان مشاوره خانواده دريافت كنند. مشاوره خانواده ضمن بررسي عوامل و علل بروز اختلافات در زندگي مشترك، بهترين راه‌حل‌ها را براي كاهش آسيب‌ها و بهبود كيفيت روابط زوجين ارائه مي‌دهد.

6. آن‌ها را نصيحت نكنيد

صحبت كردن با آن‌ها و تشويق آن‌ها براي ابراز احساساتتان راه‌كار مناسبي است كه در مواجهه با دعواي پدر و مادر به شما كمك مي‌كند. اما هر گز به نصيحت كردن آن‌ها نپردازيد. نصيحت كردن و سرزنش كردن آن‌ها، زماني كه در شرايط روحي مناسبي قرار ندارند، اوضاع را بدتر مي‌كند و ممكن است باعث خشم بيشتر والدين شود. در واقع ممكن است به حرف شما گوش نكنند چرا كه گمان مي‌كنند هنوز تجربه كافي نداريد.

خانواده سالم چگونه است؟

همه خانواده‌ها مشكلاتي دارند. بيان آزادانه احساسات مهم‌ترين چيزي است كه مي‌تواند باعث ايجاد آرامش در خانواده شود. در خانواده‌هاي سالم والدين به روش‌هاي حل مسئله آگاه هستند. در چنين خانواده‌هايي دروغ گويي و مخفي كاري وجود ندارد. فرزندان با همدردي و آرام كردن والدين از ادامه دعواها جلوگيري مي‌كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مهارت حل مسئله كليك كنيد.

سعي كنيد والدين را براي كمك گرفتن از مشاور و روانشناس ترغيب كنيد. به آن‌ها بگوييد كساني هستند كه در حل اين مسائل تخصص دارند. آن‌ها موضوعات را به صورت ريشه‌اي حل كرده و از درگيري‌هاي فيزيكي جلوگيري مي‌كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه برخورد با دعواي پدر و مادر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : با دعواي پدر و مادر چه كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۸:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی