مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مشخصات افراد زودرنج و نازك دل چيست؟ احتمالاً شما هم در زندگي خود با افرادي روبه‌رو شده‌ايد كه به طور كلي بسيار حساس هستند و در برابر رويدادهاي محيطي واكنش‌هاي شديدتري نشان مي‌دهند. آن‌ها اغلب بيش از ديگران غم و ناراحتي را تجربه كرده و همچنين به جزئيات بيش از حد دقت مي‌كنند. آشنايي با ويژگي‌هاي اين افراد به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد برخورد مناسب‌تري با اين افراد داشته باشيد و به درك بالاتري در روابط بين فردي خود دست يابيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه تا انتهاي مطلب با ما همراه باشيد.
 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشخصات افراد زودرنج و نازك دل مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : نحوه رفتار با افراد زودرنج

 

مشخصات افراد زودرنج و نازك دل

اولين چيزي كه بايد در مورد افراد زودرنج و نازك دل بدانيد اين است كه اين ويژگي نوعي مشكل يا بيماري جدي محسوب نمي‌شود بلكه نوعي ويژگي شخصيتي است كه در طول زمان شكل مي‌گيرد و به مرور تحكيم مي‌يابد. اين ويژگي باعث مي‌شود كه افراد هم در برابر رويدادهاي مثبت و هم در برابر رويدادهاي منفي حساسيت بيشتري داشته باشند و پاسخ شديدتري نيز به اين رويدادها نشان دهند. ما در ادامه به مهم‌ترين ويژگي‌هاي افراد زودرنج و نازك دل پرداخته‌ايم.

براي آشنايي بيشتر در زمينه احساسات كليك كنيد.

اجتناب از ديدن فيلم‌ها و تصاوير ناراحت كننده

افراد زودرنج اغلب حساسيت بسيار شديدي نسبت به ديدن تصاوير ناراحت كننده دارند. آن‌ها اغلب از ديدن تصاوير و صحنه‌هاي خشونت‌آميز اجتناب مي‌كنند چرا كه فكر مي‌كنند در مواجهه با آن ناراحتي بسيار شديد و با اثرات پايداري را تجربه خواهند كرد.

حساسيت بيشتر در برابر تحريكات محيطي

افراد زودرنج علاوه بر اينكه نسبت به رويدادهاي ناراحت كننده حساسيت بيشتري دارند به طور كلي بيشتر تحت تأثير محرك‌هاي محيطي قرار مي‌گيرند. براي مثال آن‌ها معمولاً بيش از ديگران در محيط‌هاي شلوغ و پر سروصدا احساس ناراحتي مي‌كنند و از اين بابت آشفته مي‌شوند.

تمايل به گوشه گيري از مشخصات افراد زودرنج و نازك دل

افراد زودرنج و نازك دل اغلب در برابر رويدادهاي ناراحت كننده فشار بسيار زيادي را احساس مي‌كنند و در پي آن تمايل زيادي به گوشه گيري دارند. آن‌ها اغلب در پي تجربه رويدادهاي آزاردهنده دوست دارند از ديگران فاصله بگيرند و در مكاني نظير يك اتاق تاريك و ساكت تنها باشند.

براي شناخت بيشتر در زمينه نشانه هاي حساسيت و زودرنجي كليك كنيد.

زيبايي شناسي عميق‌تر و تمايل به انواع هنر

شايد شما هم متوجه اين موضوع شده باشيد كه هنرمندان معمولاً از روحيه حساس‌تري برخوردارند. در راستاي همين موضوع مطالعات نشان مي‌دهد كه افراد زودرنج بيش از ديگران تمايل به فعاليت‌هاي هنري دارند. آن‌ها اغلب بيش از ديگران تحت تأثير طبيعت قرار مي‌گيرند و ديدگاه زيبايي شناسانه عميق‌تري به محيط دارند.

تجربيات دروني بيشتر از مشخصات افراد زودرنج و نازك دل

پژوهشگران معتقدند كه افراد زودرنج و نازك دل زندگي دروني عميق‌تر و پيچيده‌تري را تجربه مي‌كنند. اين زندگي دروني همواره با احساسات مستحكم‌تر و افكار پيچيده‌تري نيز همراه است. اين مسئله باعث مي‌شود كه آن‌ها به جزئيات بيشتري در مورد خود دقت كنند و همچنين نسبت به انتقادات نيز حساس‌تر باشند.

احساس فشار بيشتر در روابط بين فردي

افراد زودرنج و نازك دل اغلب در روابط بين فردي بيش از ديگران آسيب مي‌بينند. آن‌ها معمولاً از رها كردن ديگران متنفرند و مشكلات زيادي در مهارت جرات ورزي و نه گفتن دارند چرا كه آن‌ها مي‌ترسند در صورت رد كردن خواسته‌هاي دوستانشان آن‌ها را نااميد كرده يا از دستشان بدهند. اين مسئله باعث مي شود كه در روابط بين فردي تحت فشار زيادي قرار بگيرند و در اكثر اوقات احساس كنند كه ناديده گرفته شده‌اند.

 

سؤالات متداول درباره مشخصات افراد زودرنج و نازك دل

- آيا افراد زودرنج و نازك دل بيش از ديگران در معرض اختلالاتي نظير افسردگي قرار دارند؟

بله. از آنجايي كه افراد زود رنج تمركز زيادي روي خود و احساسات دروني‌شان دارند آسيب‌پذيري رواني بيشتري را نيز تجربه مي‌كنند. در صورتي كه فرد نتواند اين ويژگي را در درون خود تعديل كند و مهارت‌هاي مناسب را براي برخورد بهتر در روابط بين فردي بياموزد احتمال اينكه به اختلالاتي نظير افسردگي دچار شوند بيشتر است.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه درمان افسردگي كليك كنيد.

- آيا زودرنجي نياز به درمان و جلسات رواندرماني دارد؟

زودرنجي به خودي خود نوعي اختلال يا مشكل روحي رواني محسوب نمي‌شود. اما شرايطي را ايجاد مي‌كند كه باعث مي شود فرد بيش از ديگران در برابر مشكلات رواني آسيب‌پذير باشد. به همين خاطر لازم است كه فرد نسبت به وجود اين ويژگي در خود، آگاه باشد و بتواند از طريق يادگيري مهارت‌هايي نظير مهارت كنترل احساسات آن را در خود تعديل كند. مراجعه به يك روانشناس به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به خودآگاهي بيشتري در اين باره دست يابيد و مهارت‌هاي مقابله‌اي مناسب را نيز بياموزيد.
 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشخصات افراد زودرنج و نازك دل مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : نحوه رفتار با افراد زودرنج

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۱۷:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی