مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بيماري كرونا

بيماري كرونا طيف وسيعي از ويروس‌ها از سرماخوردگي معمولي تا سارس و مرس را در بر مي‌گيرند. اين ويروس‌ها اولين بار در سال 1960 كشف شدند و مطالعه بر روي آن‌ها تا اواسط دهه 1980 ادامه يافت و تا سال 2020 هفت نمونه از اين ويروس كشف شد كه آخرين آن‌ها در شهر ووهان چين در دسامبر 2019 در نمونه‌هاي انساني شيوع پيدا كرد. نام ويروس كرونا ريشه لاتين دارد كه معناي تاج است و اين نام‌گذاري به دليل ساختار ظاهري آن زير ميكروسكوپ پيشرفته الكتروني است.

كرونا در در سالمندان و افراد داراي بيماري‌هاي زمينه‌اي مانند ديابت، فشارخون، بيماري‌هاي قلبي-عروقي، بيماري‌هاي ريوي و افرادي كه سيستم ايمني ضعيفي دارند، بيشتر بروز مي‌كند. همچنين بيماران سرطاني كه راديوتراپي انجام مي‌دهند، بيماراني كه سابقه سكته قلبي دارند و زنان باردار و شيرده از قشر آسيب‌پذير در برابر انواع بيماري‌ها مخصوصا كرونا هستند.

 

علائم بيماري كرونا

اين ويروس با توجه به جهش ژنتيكي كه داشته، تغييرات زيادي را در مقابل با ساير ويروس‌هاي خانواده كرونا پيدا كرده است. از اين رو اين علائم مي‌تواند نشانه‌هاي محكمي بر آلوده شدن فرد باشد كه بايد آن‌ها را جدي بگيريم. اين علائم شامل موارد زير است.

لرز، بدن درد، گلو درد، سردرد، اسهال، تهوع، استفراغ، آبريزش بيني تب، سرفه، تنگي نفس و مشكلات تنفسي حاد از جمله اصلي‌ترين علائم بيماري محسوب مي‌شوند. ممكن است قبل از بروز نشانه‌هاي اصلي، بيمار براي چند روز سرفه‌هاي بدون دليل داشته باشد. در موارد حاد، مشكلات گوارشي نيز پديد آمده و اسهال به سراغ بيمار خواهد آمد. در گزارش‌هايي از بيماران مبتلا به ويروس كرونا اختلالات انعقادي و نارسايي‌هاي كليوي نيز گزارش شده است.

همانطور كه مي‌بينيد، علائم اصلي بيماري شباهت زيادي به سرماخوردگي دارند، به همين دليل در ابتدا قادر به تشخيص دقيق نوع بيماري خود نيستيد. به وسيله نمونه‌برداري از مخاط بيني و گلو، نمونه برداري از خون يا ديگر انواع آزمايش، ريشه بيماري مشخص خواهد شد. در حالت معمول و خوشبينانه، انتظار مي‌رود علائم بعد از چند روز از بين بروند، اما در صورتي كه ويروس كرونا به دستگاه تنفسي تحتاني (ناي و ريه) سرايت كند، مخصوصا در افراد داراي سن بالا، بيماري‌هاي قلبي ايجاد كرده و در افراي داراي سيستم ايمني ضعيف، به ذات‌الريه منجر مي‌شود.

در صورتي كه احساس كرديد اين علائم در شما وجود دارد، مي‌توانيد با دريافت مشاوره و كمك گرفتن از مشاوران حامي هنر زندگي بهترين تصميم را اتخاذ كنيد و از روند كارهايي كه بايد انجام دهيد آگاه شويد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

نحوه مقابله با بيماري كرونا

در حال حاضر هيچ واكسني براي محافظت از شما در برابر ويروس كرونا انساني موجود نيست. ممكن است با انجام موارد زير بتوانيد خطر ابتلا به عفونت را كاهش دهيد.

  • دستان خود روزي چند مرتبه حداقل به مدت 20 ثانيه با صابون و آب بشوييد.
  • از دست زدن به چشم، بيني يا دهان خودداري كنيد.
  • از تماس نزديك با افرادي كه مريض هستند خودداري كنيد.
  • هنگام سرفه يا عطسه دهان خود را با يك دستمال بپوشانيد سپس دستمال را درون سطل زباله بيندازيد.
  • پد الكلي، اسپري‌هاي الكل و مواد ضد عفوني كننده همراه خود داشته باشيد.
  • موبايل، فرمون اتومبيل، دستگيره‌ اتومبيل، دستگيره‌هاي درب وردي را مرتب با الكل و مواد ضد عفوني كننده تميز كنيد.
  • سعي كنيد هر روز حمام برويد.
  • از بيرون غذا تهيه نكنيد.
  • در جاهاي عمومي و شلوغ نرويد و كارهاي بانكي خود را به زمان ديگري موكول كنيد.
  • از نزديك شدن به حيوانات خودداري كنيد.
  • اگر بيمار هستيد و فكر مي كنيد ممكن است علت آن مسافرت به منطقه آلوده به بيماري كرونا يا تماس با شخصي باشد كه در آنجا بوده است، بايد به يك پزشك اطلاع دهيد.

 

چه مواد غذايي سيستم ايمني بدن ما را در برابر كرونا ويروس قوي مي‌كند؟

  • خوردن ميوه و سبزي تازه به شرطي كه كاملاً ضدعفوني شده باشند.
  • مصرف سه ليوان شير در روز
  • خوردن هر روز يك عدد سير(تحقيقات ثابت كرده كه خوردن روزانه يك عدد سير سيستم ايمني بدن فرد را به طور چشمگيري تقويت مي‌كند).
  • مصرف شربت آبليمو تازه (ليموترش+عسل طبيعي+آب با دماي مناسب) روزي سه ليوان
  • مصرف مايعات به اندازه كافي
  • عدم مصرف نوشيدني‌هاي الكلي و گازدار مثل نوشابه
  • عدم مصرف فست فود چه خانگي و چه بيروني
  • ورزش كردن

 

چگونه از ديگران در برابر بيماري كرونا محافظت كنيم؟

اگر فكر مي‌كنيد كمي تب داريد و نشانه‌هايي از سرماخوردگي در شما پيدا شده است بهتر است موارد زير را انجام دهيد و سعي كنيد خودخواهي كنار بگذاريد و براي سلامتي ديگران هم كه شده اين موارد را رعايت كنيد.

-> به پزشك مراجعه كنيد.

-> در حالي كه بيمار هستيد در خانه بمانيد.

-> از تماس نزديك با ديگران خودداري كنيد.

-> اشياء و سطوح را تميز و ضد عفوني كنيد.

-> روزانه حمام كنيد.

-> از رفتن به جاهاي شلوغ خودداري كنيد.

-> سوار وسايل نقليه عمومي نشويد.

-> اگر به مهماني دعوت شديد در آنجا حضور پيدا نكنيد.

-> به افرادي كه سالم هستند نزديك نشويد و سعي كنيد در اتاق بمانيد.

-> به مدرسه و دانشگاه نرويد و از كار خود مرخصي بگيريد و در منزل استراحت كنيد.

-> هنگام سرفه يا عطسه، دهان و بيني خود را با يك دستمال بپوشانيد، سپس دستمال را درون سطل زباله ريخته و دستان خود را بشوييد.

-> از بوسيدن بچه‌ها و نوزادان خودداري كنيد (در حالت عادي هم نبايد نوزادان و كودكان را بوسيد).

 

درمان ويروس كرونا

متاسفانه هنوز هيچ راه درمان قطعي و واكسني براي آن وجود ندارد، همانطور كه براي سرماخوردگي نيز نمي‌توان واكسن و راه حل مشخصي معرفي كرد. به عبارتي بايد به روش‌هاي مختلف به كمك سيستم ايمني بدن خود رفته و با رعايت نكاتي كه گفته شد سعي كنيد به مقابله با اين ويروس بپردازيد.

 

چه كساني از بيماري كرونا مصون هستند؟

بد نيست بدانيد بر اساس ارزيابي‌ها طي چند هفته گذشته، تعداد قربانيان ويروس كروناي ووهان در مقايسه با بيماري‌هاي ويروسي مشابه از همين خانواده مثل سارس و مرس كمتر است. همچنين تا امروز، هيچ كودكي (تا 8 سال) به اين بيمار مبتلا نشده است. كم سن و سال‌ترين فرد گرفتار ويروس كرونا 14 سال سن داشت. دانشمندان عقيده دارند در صورتي كه از قبل بيماري حادي نداشته باشيد، مبتلا شدن به كرونا به شدت ووهان كشته نخواهد داد. بررسي آمارها نيز مهر تاييدي بر اين ادعا است. تعداد زيادي از كشته شدگان تا امروز، افرادي سالخورده با سابقه بيماري‌هاي قلبي-عروقي يا تنفسي بوده‌اند.

 

آيا استفاده از ماسك در پيشگيري از ابتلا به ويروس كرونا موثر است؟

ويروس شناسان اعتقاد دارند كه ماسك در جلوگيري از انتقال ويروس‌هاي هوازي اثري ندارد. با اين حال شواهد نشان مي‌دهند كه استفاده از ماسك مي‌تواند با جلوگيري از پخش شدن سرفه و عطسه، خطر انتقال ويروس را كاهش دهد. همچنين استفاده از ماسك مي‌تواند به پيشگيري از انتقال ويروس‌ها از طريق دست به دهان موثر باشد.

بهتر است از ماسك‌هايي استفاده شود كه كاملا بر دهان فيكس مي‌شوند و فيلتر هوا دارند. ماسك‌هاي معمولي كه معمولا شل هستند و فيلتر هوا ندارند، تاثيري در جلوگيري از انتقال ويروس ندارند. در حقيقت استفاده از ماسك براي جلوگيري از ابتلا به ويروس كرونا لازم است اما كافي نيست. در صورتي كه سوالي در اين زمينه داشته باشيد مي‌توانيد از مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي كمك بگيريد.

 

سؤالات متداول 

دوره نهفتگي بيماري كرونا چقدر است؟

به نظر مي‌رسد ظرف چهارده روز پس از آلودگي به ويروس، علائم پديدار مي‌شوند. اما اگر دائم به دنبال نشانه هاي اين ويروس هستيد، شايد لازم باشد موضوع را به روانشناس خود اطلاع دهيد و يا با خواندن مقاله اضطراب بيماري بيشتر با وضعيت خود آشنا شويد.

منشأ ويروس‌هاي كرونا از كجا مي‌آيد؟

مثلاً منشأ ويروس‌هاي كرونا كه در گذشته همه‌گير شده بود، در حيوانات بود. ويروس سارس اول در خفاش شروع شد و بعد به گربه‌هاي ولگرد منتقل گشت و بعد هم به انسان رسيد. از سال ۲۰۱۴ تاكنون كه ويروس مرس در خاورميانه موجب مرگ ۸۵۸ نفر از ۲۴۹۴ بيمار مبتلا شد، از شتر به انسان رسيده بود. آخرين نوع آن، طبق تحقيقات پژوهشگران نيز در حيوانات بوده كه توانسته با جهش ژنتيكي به انسان منتقل شود و در حال حاضر نيز انسان به انسان منتقل مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه بيماري كرونا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ويروس كرونا | علائم، نحوه مقابله و درمان كرونا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ويروس كرونا،
موضوع:
[ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۰:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی