مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

درمان كرونا

درمان براي بيماري‌هاي ويروسي هميشه سخت و طولاني خواهد بود. از طرف ديگري ويروس‌ها دائم شكل و شمايل خود را تغيير مي‌دهند تا در مقابل هر روش درماني مقاومت كنند. جهش‌هاي ژنتيكي و تغيير دائمي سد بزرگي را در راه درمان كرونا در مقابل پژوهشگران و دانشمندان قرار داده است. اما با اين حال تلاش‌ها همچنان ادامه دارد. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه ويروس كرونا كليك كنيد.

 

تلاش‌هايي براي درمان كرونا

خبرهايي از توليد واكسن براي درمان كرونا

همه ما تيترهاي مختلف اخبار را در مورد درمان و يا واكسن‌هاي توليد شده مي‌شنويم. اما بايد دقت كنيم كه همه اين‌ها هنوز در مراحل آزمايشي قرار گرفته‌اند و تا بخواهند بر روي نمونه‌هاي انساني آزمايش شوند ممكن است چندين سال به طول بيانجامد. شركت‌هاي آمريكايي، چيني و تايلندي به چندين نمونه از دارو و واكسن دست پيدا كرده‌اند اما هنوز مطمئن نيستند كه اين داروها بتواند با اين ويروس جديد مقابله كند.

سازمان بهداشت جهاني و بزرگترين آزمايشگاه‌هاي پيشرفته در دنيا با صرف بودجه‌هاي كلان شبانه روز در تلاش هستند كه براي اين ويروس آزمايشگاهي راه درماني را پيدا كنند. سازمان بهداشت جهاني اعلام كرده است در صورت كشف اين واكسن و يا داروهاي مؤثر آن را به صورت جهاني اعلام خواهد كرد تا همه كشورهاي درگير و كشورهايي كه هنوز موردي از ابتلا به كرونا در آن‌ها گزارش نشده است، از شيوع و گسترش آن جلوگيري كنند.

50 داروي مخالف

در واقع از زماني كه كرونا از ووهان چين شيوع پيدا كرد و اپيدمي جهاني را شامل شد، پزشكان بيش از 50 نمونه داروي مختلف را براي افراد مبتلا تجويز كردند. البته اين مهم طي طرح‌هاي تحقيقاتي به افرادي كه داوطلب هستند داده مي‌شود. از طرفي ديگر داروهايي كه ممكن است تأثيري در بهبودي بيماران داشته باشند نيز از طرف پزشكان مورد استفاده قرار مي‌‌گيرد. اما هنوز درمان مؤثري كه سازمان جهاني بهداشت آن را اعلام كند، كشف نشده است.

داروي ايدز و كرونا

البته برخي از محققان در تايلند گزارش داده‌اند با آزمايش‌هايي كه بر روي اين ويروس انجام داده‌اند دريافتند كه مي‌تواند با داروي ويروس ايدز اين بيماري را كنترل كنند. اين ادعا هنوز در مراحل آزمايشاتي قرار دارد و مشخص نشده كه داروهاي ويروس ايدز واقعاً مي‌تواند بر روي درمان كرونا تأثير بگذارد و يا خير.

تلاش شركت دارويي سانوفي براي درمان كرونا

يك شركت داروسازي مطرح و بزرگ در دنيا شركت سانوفي است. وقتي كه اين بيماري در ووهان چين گسترش پيدا كرد اين شركت با بهترين تيم‌هاي تحقيقاتي خود، مطالعه براي درمان اين ويروس را به صورت جدي آغاز كردند. اين شركت در گذشته بر روي ويروس سارس و آنفلوآنزا نيز تحقيقاتي انجام داده و در تلاش است كه واكسن اين ويروس را بسازد.

تحقيقات دانشگاه مارسي براي درمان كرونا

در كنار همه اخبار ضد و نقيض در مورد اين بيماري، رئيس بخش عفونت شناسي دانشگاه مارسي اعلام كرده كه داروي كلروكين كه براي درمان مالاريا استفاده مي‌شده مي‌تواند روند رشد و گسترش اين بيماري را در بدن افراد مبتلا كاهش دهد. اين دارو براي مالاريا و براي سارس هم مورد استفاده قرار گرفته و توانسته بود از شيوع آن جلوگيري به عمل آورد. البته اين دارو نيز هنوز در مراحل آزمايشگاهي بوده و روي داوطلبين مورد آزمايش قرار مي‌‌گيرد.

براي شناخت بيشتر در زمينه علائم كرونا كليك كنيد.

 

بهترين راه درمان كرونا

از آنجا كه معمولاً براي بيماري‌هاي ويروسي از جمله كرونا ويروس درماني شناخته شده وجود ندارد، بهترين راه درمان كرونا است. اين مهم بايد توسط تمام افراد يك جامعه و ساير جوامع در كشورهاي ديگر به صورت جدي مورد توجه قرار بگيرد.

شستن دست‌ها

دست‌هاي خود را بايد مرتب و در هر بار به مدت 30 ثانيه با صابون و مايع دستشويي به خوبي بشوريد. اگر در بيرون از منزل هستيد از ژل‌هاي آنتي باكتريال، دتول، اسپري الكل و يا پدهاي الكلي استفاده كرده و دائم مورد استفاده قرار دهيد.

استفاده از ماسك

در بيرون از منزل ماسك بزنيد. چند عدد ماسك به همراه خود داشته باشيد و هر ساعت آن را تعويض كنيد. هنگام عطسه و سرفه جلوي دهان خود را بگيريد و دستمال استفاده شده را در درون يك كيسه قرار داده و آن را در سطل زباله بيندازيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه راه هاي انتقال ويروس كرونا كليك كنيد.

تقويت سيستم ايمني بدن از راه‌هاي پيشگيري و درمان كرونا

اين ويروس بر روي افرادي كه سيستم ايمني بدن آن‌ها ضعيف است شديد عمل كرده و آن‌ها را از پاي درمي‌آورد. به همين دليل اگر فكر مي‌كنيد ضعيف هستيد، در گذشته رژيم غذايي سخت گرفته‌ايد، سابقه بيماري خاصي را داشته‌ايد و... حتماً سعي كنيد از مكمل‌ها، آب پرتقال و ميوه‌هاي تازه استفاده كنيد و در خانه بمانيد.

ضد عفوني كردن سطوح

سطوح مختلف در منزل را مرتب ضد عفوني كنيد. گوشي موبايل، لپ تاپ، تبلت، دستگيره‌ها، كليد و پريز و هر چيزي كه فكر مي‌كنيد دائماً به آن دست مي‌زنيد.

شست و شوي لباس‌هاي بيرون

اگر مجبوريد هر روز سركار برويد لباس‌هاي خود را هر روز تعويض كنيد. يك لباس را هر روز نپوشيد. وقتي به منزل آمديد لباس‌هاي بيرون خود را در راهرو تعويض كرده و درون ماشين لباسشويي بيندازيد و با دماي 60 تا 90 درجه بشوريد. با لباس‌هاي بيرون تا اتاق خواب خود نرويد.

عدم ترك منزل

بهترين را براي پيشگيري از اين بيماري عدم ترك خانه است. تا مي‌توانيد در منزل بمانيد. اگر مواد غذايي در خانه به اتمام رسيد به صورت تلفني و يا اينترنتي از فروشگاه‌ها و سوپر ماركت‌ها خريد كنيد و آن را درب منزل دريافت كنيد و بلافاصله همه مواد غذايي كه پوشش شيشه‌اي و يا پلاستيكي دارند را ضد عفوني كنيد و كيسه‌هاي خريد را دور بريزيد.

عدم خريد نان

سعي كنيد روش‌هاي تهيه نان خود را در اين روزها تغيير دهيد. نانوايي‌ها در ايران به صورت سنتي عمل مي‌كنند و متأسفانه همان فردي كه نان را به شما تحويل مي‌دهد، پول را حساب مي‌كند و ممكن است نان شما دچار آلودگي شود. از اين رو نان را در خانه خودتان بپزيد. دستورات مختلف آن را به راحتي مي‌توانيد در اينترنت پيدا كنيد.

عدم مصرف دارو

برخي فكر مي‌كنند براي درمان كرونا بايد از آنتي بيوتيك استفاده كنند. از اين رو روزانه قرص‌هاي چرك خشك كن مانند آموكسي سيلين و يا سيفيكسيم را مورد مصرف قرار مي‌دهند. هرگز از چنين داروهايي در منزل استفاده نكنيد. اين داروها براي درمان عفونت‌هاي باكتريايي هستند نه عفونت‌هاي ويروسي، از اين رو مي‌توانند سيستم ايمني بدن شما را ضعيف كنند.

همچنين اگر سوالي در زمينه راه‌هاي پيشگيري داشته باشيد مي‌توانيد از مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي كمك بگيريد.

 

سؤالات متداول

آيا خوردن سير مي‌تواند جلوي بيماري‌هاي ويروسي را بگيرد؟

اصولاً سير خاصيت ضد باكتري و ضد ويروسي دارد. از اين رو مي‌تواند سيستم ايمني بدن شما تقويت كند و در صورت ابتلا به كرونا مقاومت بدن شما را بالا مي‌برد. اما فراموش نكنيد طبع سير گرم و خشك است و اگر زياد از حد استفاده كنيد ممكن است دچار گرمي شويد.

در صورت ابتلا چه درماني براي آن به كار گرفته مي‌شود؟

در صورتي كه پزشك تشخيص دهد كه بيماري فرد خفيف است مي‌تواند در منزل استراحت كند و احتمالاً چند تب بر ساده را نيز براي فرد تجويز مي‌كند. از طرف ديگر اگر بيماري فرد شديد بود بستري و قرنطينه مي‌شود و از او مراقبت‌هاي ويژه به عمل مي‌آورند.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان كرونا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درمان كرونا | آخرين نتايج علمي در مورد واكسن كرونا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان كرونا،
موضوع:
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۳۵:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی