مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

روش‌ها و نحوه مراقبت از بيماران كرونا در منزل

تشخيص اينكه فرد به صورت خفيف به اين ويروس مبتلا شده و يا علائم او شديد است با پزشك متخصص است. اگر علائم مشكوكي داريد به پزشك مراجعه كنيد. در صورتي كه ابتلاي شما به اين ويروس خفيف بود و پزشك اجازه داد، مي‌توانيد در منزل استراحت كرده و بهبود پيدا كنيد. 

در نظر گرفتن يك اتاق مجزا يكي از نحوه هاي مراقبت از بيماران كرونا در منزل

براي اينكه نحوه مراقبت از بيماران كرونا در منزل بايد براي او يك اتاق مجزا در نظر بگيريد. اين اتاق بايد بزرگ، بدون فرش و داراي تهويه مناسب بوده تا جريان هوا بتواند به راحتي از آن عبور كرده و هواي اتاق هميشه تازه و در جريان باشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه ويروس كرونا كليك كنيد.

تهيه ماسك و دستكش براي فرد مبتلا و ساير افراد در خانه

فرد مبتلا بايد چندين ماسك داشته باشد و هنگامي كه مي‌خواهد به دستشويي و يا حمام برود، حتماً طول فاصله دستشويي تا حمام را از ماسك و دستكش استفاده كند. همچنين اگر فاصله اتاق فرد بيمار با اتاق‌هاي ديگران كم است، افراد خانه تا آنجا كه مي‌توانند از ماسك استفاده كنند.

تفكيك زباله يكي از نحوه هاي مراقبت از بيماران كرونا در منزل

زباله‌هاي فرد بيمار را از ساير افراد جدا كنيد يعني براي او يك كيسه جدا قرار دهيد. هر زباله از جمله ماسك، دستمال‌هاي سرويس بهداشتي و پس مانده غذاها و... را در كيسه‌هاي جدا قرار داده و بعد آن‌ها را گره زده و از منزل خارج كنيد.

اختصاص دادن سرويس بهداشتي مجزا

معمولاً در خانه‌هاي آپارتماني دو سرويس مجزا براي دستشويي در نظر گرفته شده است. وقتي يكي از افراد به اين ويروس مبتلا شده نزديك‌ترين سرويس بهداشتي را براي او در نظر بگيريد و از رفتن افراد سالم به آن جلوگيري كنيد. همچنين هر روز آن را ضد عفوني كنيد (دستگير‌ها، كف، ديوارها و دمپايي‌ها بايد كاملاً ضد عفوني و شسته شوند). در خصوص حمام هم بايد همين تدبير را در نظر بگيريد.

البته اگر سرويس بهداشتي و حمام فقط يك عدد در خانه بود چاره‌اي نيست كه فرد مبتلا و سايرين همه بايد از سرويس مشترك استفاده كنند. اما شما بايد روزي سه بار (صبح، ظهر، شب) آن را ضد عفوني كنيد. اين كار از انتشار ويروس و آلوده كردن ساير اعضا نيز جلوگيري به عمل خواهد آورد. همچنين تهويه مناسب براي سرويس بهداشتي در نظر بگيريد. اگر پنجره دارد آن را هميشه باز نگه داريد و اگر نه هواكش را هر چند دقيقه يك بار روشن كنيد تا هوا را تعويض كند.

بهداشت فردي 

فرد بيمار بايد بهداشت فردي را در منزل رعايت كند. بايد هر روز به حمام برود و دوش آب گرم بگيريد و خود را به خوبي بشويد. فرد مبتلا نبايد به دستگيره‌هاي جاهاي ديگر دست بزند و حتماً ماسك استفاده كرده و آن را هر ساعت تعويض كند. از طرفي ديگر او بايد فقط در اتاق بماند و تنها براي دستشويي و دوش گرفتن از اتاق خارج شود و غذاي خود را نيز در اتاق ميل كند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه راه هاي انتقال ويروس كرونا كليك كنيد.

تغذيه مناسب يكي از نحوه هاي مراقبت از بيماران كرونا در منزل

فرد بيمار بايد به خوبي تغذيه شود. سعي كنيد بيشتر از مواد گياهي، تازه و اُرگانيگ براي تغذيه او استفاده كنيد. خوردن ميوه‌هاي تازه، انواع مختلف آبميوه طبيعي كه در خانه تهيه شده باشد، تهيه دمنوش‌هاي طبيعي مثل (چاي كوهي، پونه و آويشن، بهار نارنج و بيدمشك) ضمن آرامبخش بودن مي‌توانند به روند بهبود او كمك كنند.

غذاهايي كه براي فرد بيمار تهيه مي‌كنيد فقط يك بار بايد خورده شود، يعني از گرم كردن دوباره غذاها خودداري كنيد. نوشيدني‌هايي كه با شكر تهيه شده‌اند را به فرد بيمار ندهيد. شكرها و قندهاي مصنوعي سيستم ايمني فرد را ضعيف مي‌كنند.

نظافت اتاق بيمار

هنگامي كه بيمار در حمام است و براي چند دقيقه اتاق را ترك كرده، بايد اتاق او را به طور كامل ضد عفوني كنيد. رو تختي‌ها و بالش‌ها كاملاً تعويض شوند. كف اتاق با محلول ضد عفوني نظافت شود. همچنين پنجره‌ها، دستگيره‌ها، لبه‌هاي تخت و ... ضد عفوني گردد. بعد از نظافت، پنجره را باز بگذاريد تا بوي محلول ضد عفوني (وايتكس، الكل، دامستوس) از اتاق بيرون برود. همچنين اگر فرد در اتاق لپ تاپ، تبلت و يا موبايل دارد همه را با الكل ضد عفوني كنيد. كليد پريزها نيز فراموش نشود.

شستشوي لباس‌هاي فرد بيمار

لباس‌هاي فرد بيمار را بايد جدا از بقيه افراد خانواده بشوريد. آن را در دماي 60 يا 90 درجه در ماشين قرار داده و به مدت يك ساعت به خوبي شسته شود. نبايد در اين وضعيت به اين فكر كنيد كه لباس چروك مي‌شود، خراب مي‌شود و... اولويت بايد بهبود بيمار و عدم انتشار ويروس در خانه باشد. بعد از شستشوي لباس، ماشين لباسشويي را نيز ضد عفوني كرده و اجازه دهيد يك ساعت با محلول ضد عفوني كننده بدون لباس و با دماي بالا شسته شود. 

براي شناخت بيشتر در زمينه علائم كرونا كليك كنيد.

مراقبت توسط سالم‌ترين فرد در خانه

كسي كه براي غذا، نظافت و كمك به حال بيمار كرونا وارد اتاق مي‌شود بايد سالم‌ترين فرد اتاق باشد. نبايد سابقه بيماري خاص و يا جراحي‌ داشته باشد و بايد حالش كاملاً خوب باشد. وقتي فرد وارد اتاق مي‌شود بايد از ماسك و دستكش استفاده كند و بعد از خروج از اتاق بايد دستكش و ماسك را دور انداخته، دست‌ها و صورت خود را ضد عفوني كرده و لباس‌هايشان را مرتب تعويض كند.

تعطيل كردن مهماني يكي از نحوه هاي مراقبت از بيماران كرونا در منزل

زماني كه يك بيماري كرونا در منزل داريد رفت و آمدها را با اقوام و دوستان به طور كامل قطع كنيد. به خصوص مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به دليل نگراني ممكن است بخواهند با فرد بيمار ملاقات داشته و از حال او با خبر شوند، به هيچ وجه اجازه ندهيد اين افراد وارد منزل شوند چون احتمال ابتلاي آن‌ها بسيار زياد است و ممكن است جان خود را از دست بدهند. سعي كنيد با تماس‌هاي ويدئويي و ارتباط از راه دور با دوستان و اقوام خود گپ و گفت داشته باشيد تا بيمار بهبود پيدا كند. اين تدبير به نفع همه خواهد بود.

 

سخن پاياني...

بيماراني كه ويروس را به صورت خفيف گرفته‌اند مي‌توانند در خانه بهبود پيدا كنند به شرطي كه خودخواهي را كنار گذاشته و در اتاق بمانند تا هم خودشان بهبود پيدا كنند و هم از ابتلاي سايرين جلوگيري به عمل آورند. در اين بين حفظ آرامش فرد و اعضاي خانواده هم در بهبود حال بيمار كرونا بسيار لازم و ضروري است. كرونا را جدي بگيريم تا بتوانيم اين بحران را پشت سر بگذاريم.

در صورتي كه احساس كرديد در امر نگهداري بيمار مبتلا به كرونا در منزل دچار مشكل هستيد مي‌توانيد با دريافت مشاوره و كمك گرفتن از مشاوران حامي هنر زندگي بهترين تصميم را اتخاذ كنيد و از روند كارهايي كه بايد انجام دهيد آگاه شويد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

طول دوره خفيف بيماري چند روز است؟

كساني كه به صورت خفيف به اين بيماري مبتلا شده‌اند بين پنج تا هفت روز طول مي‌كشد تا به طور كامل بهبود يابند.

علائم بيماري در دوران خفيف آن چيست؟

البته اين مورد بسته به ويژگي‌هاي بدني فرد بيمار دارد. اين علائم شامل تب، سرفه، سردرد و تنگي نفس است كه با گذشت زمان از شدتش كاسته خواهد شد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه مراقبت از بيماران كرونا در منزل مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نحوه مراقبت از بيماران كرونا در منزل چگونه است؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۵:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی